Klanen Forum

Gå Tilbake   Klanen Forum > Vål'engafamilien > VIF Hockey

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30.08.2008, 19:19
Pyro-fan Pyro-fan er avlogget
Meningsløs

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Hammerfest
Standard Reaksjoner etter VIF-Færjestad

Fyr løs med reaksjoner
Svar med sitat
Gammel 30.08.2008, 19:24
Meningsløs

Standard

det var en tydelig forskjell på svensk og norsk hockey i dag.
Færjestad kjørte over vålerenga fra første dropp, og etter den første scoringa så titta de seg aldri bakover. vålerenga var rett å slett ingen trussel, men det var en underholdende kamp.
Ingen slosskamper, slik som i gårsdagens kamp
Heller ikke så mange utvisninger, men vålerenga maktet rett å slett ikke å lage sjanser nok til å score mer enn 1 mål.
Som kom ved Anders fredriksen.
Ellers så tegna vel alle de norske for færjestad seg med poeng.
Svar med sitat
Gammel 30.08.2008, 19:29
KimAlexander KimAlexander er avlogget
Munndiarétiker

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Pyro-fan Vis innlegg
det var en tydelig forskjell på svensk og norsk hockey i dag.
Færjestad kjørte over vålerenga fra første dropp, og etter den første scoringa så titta de seg aldri bakover. vålerenga var rett å slett ingen trussel, men det var en underholdende kamp.
Ingen slosskamper, slik som i gårsdagens kamp
Heller ikke så mange utvisninger, men vålerenga maktet rett å slett ikke å lage sjanser nok til å score mer enn 1 mål.
Som kom ved Anders fredriksen.
Ellers så tegna vel alle de norske for færjestad seg med poeng.
Takk! Hva ble resultatet og var det mange tilskuere på Jordal?
Gammel 30.08.2008, 19:31
Meningsløs

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av KimAlexander Vis innlegg
Takk! Hva ble resultatet og var det mange tilskuere på Jordal?
det blei tilslutt 1-9.
hvor mange tilskuere vet jeg ikke, kan ikke si at jeg hørte at det blei opplest.
Men et sted mellom 1000 og 1500, vil jeg tro.
Kan ikke si noe konkret siden hverken vif.no eller hockey.no har noe fra kampen ennå.
Skuffende lite som vanlig, blei rett å slett rompe P*** på tribunen.
Aldri vært så flau som vålerenga supporter før jeg.

Men de hadde tromme og megafon da
Svar med sitat
Gammel 30.08.2008, 19:38
Munndiarétiker

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Pyro-fan Vis innlegg
det blei tilslutt 1-9.
hvor mange tilskuere vet jeg ikke, kan ikke si at jeg hørte at det blei opplest.
Men et sted mellom 1000 og 1500, vil jeg tro.
Kan ikke si noe konkret siden hverken vif.no eller hockey.no har noe fra kampen ennå.
Skuffende lite som vanlig, blei rett å slett rompe P*** på tribunen.
Aldri vært så flau som vålerenga supporter før jeg.

Men de hadde tromme og megafon da
Trommer er for bønder....
Triste tilskuerantall om dagen. Tror ikke vi kan forvente de store hordene før det drar seg til i sluttspillet med enkelte unntak (som sist sesong mot Storhamar og Frisk).
Gammel 30.08.2008, 19:39
FrankO FrankO er avlogget
Moderator

Medlem siden: May 2003
Standard

1500 er da bra i en treningskamp i august?

Det er jo i overkant av hva snittet vil ende opp som i løpet av kommende sesong.
Svar med sitat
Gammel 30.08.2008, 19:45
Munndiarétiker

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av FrankO Vis innlegg

Det er jo i overkant av hva snittet vil ende opp som i løpet av kommende sesong.
Isolert sett er det jo det, men når motstanderen er Färjestad, bør man kunne forvente såpass. Mot Stavanger sist var det bare 2-300 og det var vel omtrent som forventet.
Gammel 30.08.2008, 19:58
Ossunt Ossunt er avlogget
Bablefant

Medlem siden: Mar 2008
Standard

Var egentlig kult å høre supportere på den måten i Jordal.
Svar med sitat
Gammel 30.08.2008, 19:59
Meningsløs

Standard

Sitat:

som Kimalexander helt rett sier.
1500 på en treningskamp mot et norsk lag ville vært noe vi kunne være fornøyde med.
Men dette er tross alt et lag som er stort, det er kjent og har vært i toppen i sverige så lenge jeg har levd hvertfall
Så vil vel si at jeg er skuffet når vi får så god motstand til jordal, og vi skal promotere norsk supporter kultur utovergrensene.
Så burde man klare å samle opp mer enn 1000 fra oslo.
svenskene lurte jo på, på forhånd om det ikke var bra at de kom med 2 busser. Etter som at de hadde hørt at klanen hadde ca 12000 medlemmer.
Noe de ikke er i nærheten av. Tror de blei noe skuffa når 15 av 12000 står der å synger mot dem.
Aldri vært så flau over å være en del av klanen
Svar med sitat
Gammel 30.08.2008, 21:12
loco sin avatar
loco loco er avlogget
Administrator

Medlem siden: Jul 2003
Sted: linje 5
Standard

Sitat:
Både ja og nei, men det sier vel sitt om den generelle hockey-interessen i Oslo-området for tiden.

Selv om det "bare" er en treningskamp, burde det med et svensk storlag på besøk dratt flere tilskuere.

-jørn-
Gammel 30.08.2008, 21:27
Nesrene sin avatar
Nesrene Nesrene er avlogget
Moderator

Medlem siden: Apr 2003
Sted: 0154 Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av loco Vis innlegg
Selv om det "bare" er en treningskamp, burde det med et svensk storlag på besøk dratt flere tilskuere.
Mye av problemet er jo at de som kom, altså de som spiller i Färjestad, ikke akkurat har stjerne-gude-heltestatus her på berget

Morgan er jo større stjerne i så måte...

- Nes

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.
Svar med sitat
Gammel 30.08.2008, 21:51
Pondus Pondus er avlogget
Tidstjuvradd

Medlem siden: Jul 2006
Standard

At vi taper så mye var vel ikke annet å vente. Det laget vi stilte med er jo ikke i nærheten av hva vi kan stille med når serien starter (4 spillere skadet, 3 fortsatt på ferie i Canada). Uansett er det sikkert at vi har fått en super målvakt i Patrick. Synes også at Anders Fredriksen og Mathias Trygg gjorde en god kamp, mens jeg var litt skuffet over at ingen av de mange juniorene klarte å utmerke seg.

I denne http://www.pointstreak.com/prostats/...?gameid=790176 står det 1250 tilskuere, noe som nok kan stemme.
Svar med sitat
Gammel 30.08.2008, 21:54
loco sin avatar
loco loco er avlogget
Administrator

Medlem siden: Jul 2003
Sted: linje 5
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Nesrene Vis innlegg
Mye av problemet er jo at de som kom, altså de som spiller i Färjestad, ikke akkurat har stjerne-gude-heltestatus her på berget

Morgan er jo større stjerne i så måte...
Mulig jeg ordla meg litt sløvt, men jeg hadde begge kampa i tankene her, både fredag og lørdag.

Er man hockeyinteressert og får to lag på besøk fra en av verdens fremste hockeynasjoner på besøk, så møter man opp, til tross for at det er VIF som er motstanderen den ene dagen.

-jørn-
Gammel 31.08.2008, 12:21
lillebror25 lillebror25 er avlogget
Munndiarétiker

Medlem siden: May 2004
Sted: ute på prærien for enn liten stund
Standard

når det gjelder tribunelivet, så blei vi pissa på ja.
men jeg har faktisk ikke opplevd på mange år, at de 15som sto der hele kampen sto på så til de grader.
det skal dere ha all ære for, dere veit hvem dere er.

ellers vil jeg si til spillere og klubb....
spillere: dere må slutte å stå med lua(hjelmen) i hånda, vise null respekt sjøl om svensk hockey er bedre. dette var deres sjanse til å vise hvor gode dere kan være. men desverre var frykta og respekten aaaaaaaltfor stor...

klubben: markedsføring jan-tore, så kanskje det hadde dukka opp noen fler til både kick-off og kamp.c leste ingen steder om at det skulle være noen nordic trophy på jordal i media... skal vi f fler folk må klubben begynne å bruke penger på markedføring....
Svar med sitat
Gammel 31.08.2008, 17:23
RolandRat sin avatar
RolandRat RolandRat er avlogget
Overopphetet

Medlem siden: Oct 2006
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av lillebror25 Vis innlegg
når det gjelder tribunelivet, så blei vi pissa på ja.
men jeg har faktisk ikke opplevd på mange år, at de 15som sto der hele kampen sto på så til de grader.
det skal dere ha all ære for, dere veit hvem dere er.

ellers vil jeg si til spillere og klubb....
spillere: dere må slutte å stå med lua(hjelmen) i hånda, vise null respekt sjøl om svensk hockey er bedre. dette var deres sjanse til å vise hvor gode dere kan være. men desverre var frykta og respekten aaaaaaaltfor stor...

klubben: markedsføring jan-tore, så kanskje det hadde dukka opp noen fler til både kick-off og kamp.c leste ingen steder om at det skulle være noen nordic trophy på jordal i media... skal vi f fler folk må klubben begynne å bruke penger på markedføring....

I hvertfall begyne å bruke gratis markedsføring som man kan få gjennom å stille seg selv til rådighet for Nærradio, og Aviser.
De er alltid glad for å få et slags interju før noe slikt som i helgen, rekker ut til mange og koster bare litt tid.

Synd man er så sårlig på dette når man til stadighet snaker om at man må gjøre noe for å øke interessen.....

/RRL
Gammel 31.08.2008, 17:30
RolandRat sin avatar
RolandRat RolandRat er avlogget
Overopphetet

Medlem siden: Oct 2006
Standard Kick Off

Hmmm

De pølsene kunne vi nok egentlig spist inne på Jordal, og sikker tatt en øl også, det eneste som reddet kick-off var jo egentlig en vanlig lystig konfransier.

Satser på at det mer fart i "dåpen" i garderoben, og at gutta hadde en fin kveld.

Trodde de skulle være litt mer opplegg jeg da. Uten at jeg egentlig har noen konkret ide om hvordan. Men at partytelt, litt øl, og noen grillpølser tok ikke helt av for min del.
Og man kunne sikkert fått frem noen stoler og bord om man hadde planlagt litt.
Gammel 01.09.2008, 05:33
Meningsløs

Standard

hahaha syns sperre teipen tok kaka og hele opplegget.
Hva skulle man betale 100 kr for når man fikk gratis pølser,brus og popcorn i kioskene.
Svar med sitat
Gammel 01.09.2008, 11:50
Impish Impish er avlogget
Meningsløs

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Stockholm
Standard

Hejsan alla norrbaggar!

Det var trevligt att besöka er, jag gillade verkligen Jordal! Skön dynamik med en gammal hederlig "hockeyhall" känsla över sig!

Synd att det inte var fler från eran sida på plats så att det kunde bli en ärlig läktarkamp bara. Jag kan förstå att intresset för en träningsmatch inte är så stort, men det hade varit kul om det hade varit lite fler i alla fall.

Lycka till nu med säsongen och allt! Blir det en match även nästa år så kan jag nästan lova att vi kommer omma igen, det var en trevlig resa och alla som åkte med kände sig nöjda och glada.

Ha det "grei" alla norrmän!
Svar med sitat
Gammel 02.09.2008, 20:09
EngaGutt4eVer EngaGutt4eVer er avlogget
Munndiarétiker

Medlem siden: Nov 2005
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Impish Vis innlegg
Hejsan alla norrbaggar!

Det var trevligt att besöka er, jag gillade verkligen Jordal! Skön dynamik med en gammal hederlig "hockeyhall" känsla över sig!

Synd att det inte var fler från eran sida på plats så att det kunde bli en ärlig läktarkamp bara. Jag kan förstå att intresset för en träningsmatch inte är så stort, men det hade varit kul om det hade varit lite fler i alla fall.

Lycka till nu med säsongen och allt! Blir det en match även nästa år så kan jag nästan lova att vi kommer omma igen, det var en trevlig resa och alla som åkte med kände sig nöjda och glada.

Ha det "grei" alla norrmän!

Var kjempe artig at dere kom med såpass mange folk.. Dere lagde bra liv, er flaut over hvor få folk som kommer å ser på hockey på Jordal..

Men syntes også det var utrolig synd at dere ikke var så mange på Fredag mot Djurgården, da satt jeg hos Færjestad supporterne (siden jeg holder med de i sverige) men var nesten ingen som sang

**Gleder meg til å komme å se Færjestad i serien**

(Selvfølgelig Vålerenga også, mest enga selvfølgelig :P hehe
Svar med sitat
Gammel 02.09.2008, 20:21
Meningsløs

Standard

haha CFC har nå kommet med en liten rapport fra Oslo turen.

et lite utdrag derfra.

"Motståndarklacken bestod av ca 10 pers från Klanens drygt 12 000 medlemmar. De sjöng Bajens ”Vi ska våldta era horor….” mest hela matchen, och var inte mycket till motstånd direkt. Vilket var synd, lite motstånd hade vi allt räknat med. Dock ska de ha plus för de många banderollerna och liknande, visuellt plus.
Man hittar lite kul läsning på Klanens forum efter matchen, man kan inte annat än att älska norska språket ibland;

”Blei rett å slett rompe P*** på tribunen. Aldri vært så flau som vålerenga supporter før jeg.” "

Hahaha vi ses i Karlstad til vintern!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg