|
|

05.03.2010, 19:25
|
|
Tidstjuvradd
|
|
Medlem siden: May 2003
Sted: Oslo
|
|
Sandefjord-VIF, Søndag 7/3 kl. 18
Sandefjord møter Vålerenga i generalprøven før Tippeliga-start nå på Søndag på Komplett.no arena, ("Dotteløkka"?!) kl 18.00.
Banen skulle være ok og det eneste som skulle kunne hindre kampen, ville visst være et massivt snøfall like før. Tviler på at det skjer...
Er spent på start-11ern. Tipper:
-----------Hirschfeldt------------
Nouri-Muri-Nordvik-Freddy/Brix
---- Fellah-Hæstad-Singh------
-----Shelton-Sæternes-Moa---
Men skulle gjerne sett at Fuenmayor hadde fått prøve seg på backplass - affal EN omgang...
|

06.03.2010, 04:11
|
|
Småvarm
|
|
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Stokke
|
|
Jeg trur ikke Moas krav om å spille midtspiss ivaretaes godt av at han får monopol på venstrekanten, mens Shelton må spelle med "feil bein".
Trur derimot at MA bør analysere motstandernes forsvarsledd grundig og velge en av dem pr kamp som midtspiss, og heller bytte inn den andre for å få friske bein i angrepet mot slutten. Så kan Moa være backup for Shelton i tillegg - men han bør få spille endel spiss i år trur jeg. Trur kanskje også Bengt er best ved plan A og Moa best med plan B (Bengts duellstyrke viktigere når vi ligger lavere, Moa bedre med flere folk i angrep som kan sende/motta lure pasninger).
Siden det er siste treningskamp, og Fuenmayor ikke har vist seg så langt i år, bør han starte. Ellers tenker jeg vi må satse på generalprøve for 1. 11-eren.
----------Hirschfeldt---------
Nouri-Muri-Nordvik-Fuenmayor
---- Fellah-Hæstad-Singh-----
-Berre-Sæternes/Moa-Shelton-
(Bengt i første med plan A, Moa i andre med plan B feks. Kanskje Strand inn i andre istedenfor enten Fellah eller Singh også).

06.03.2010, 11:09
|
 |
Husvarm
|
|
Medlem siden: Feb 2010
Sted: Trondheim
|
|
Her bør bør vi stille med de som starter mot Viking.
Tror vi vinner, noe vi også skal gjøre.
Tipper vi tar en 3 - 1 seier
|

06.03.2010, 17:43
|
|
Tidstjuvradd
|
|
|
|
Troppen mot SF
Troppen mot SF:
1 Lars Hirschfeld, 34 Gudmund Taksdal Kongshavn, 3 Andreas Nordvik, 4 André Muri, 6 Freddy dos Santos, 10 Lars Iver Strand, 11 Morten Berre, 14 Bengt Sæternes, 17 Mohammed Fellah, 20 Mostafa Abdellaoue, 21 Luton Shelton, 22 Birger Madsen, 23 Kristofer Hæstad, 24 Stefan Strandberg, 25 Mohammed Abdellaoue, 27 Adnan Haidar, 28 Harmeet Singh, 33 Amin Nouri.
Bojan og Brix står over pga. småskader iflg. de offisielle sidene.
Savner Fuenmayor og Frode Larsen. Men bevares, en bra tropp til generalprøven det her...
Resten fra klubbsidene:
http://www.vif-fotball.no/article2851551.ece
|

06.03.2010, 19:12
|
|
Husvarm
|
|
Medlem siden: Feb 2010
Sted: Etterstad
|
|
Noen som vet hvor det er blitt av Juan fortiden, skadet? eller på landslagsopdrag?..
|

06.03.2010, 20:49
|
|
Tidstjuvradd
|
|
Medlem siden: Jul 2004
|
|
Godt å se at vi ikke sliter nevneverdig på skadefronten før det hele sparkes i gang.

06.03.2010, 21:15
|
|
Tidstjuvradd
|
|
Medlem siden: Apr 2008
|
|
I morgendagens kamp vil jeg se defensiv trygghet,godt pasningspill og at vi unngår skader.
Blir spennende å se hvordan laget blir.
Regner med at dem som får tillitt i morgen også spiller i serieåpningen.
|

06.03.2010, 21:43
|
|
Tidstjuvradd
|
|
|
|
Fra Sandefjord meldes det at de trolig lar 2x nykommere få prøve seg i kampen mot Vålerenga:
- Rune Ertsås (på lån fra Molde)
og Diomande Valmuti (som SF ikke hadde råd til å gi kontrakt i fjor)
http://www.sb.no/sport/sf-nykommerne...ebut-1.4708624
|

07.03.2010, 11:35
|
|
Borettslagshurpe
|
|
Medlem siden: May 2008
|
|
Sitat:
Opprinnelig skrevet av *OMM*
(Bengts duellstyrke viktigere når vi ligger lavere, Moa bedre med flere folk i angrep som kan sende/motta lure pasninger).
|
Er vel heller motsatt, når vi satser på kontringsspill så vil moa sin fart, aggressivitet, teknikk og dribleferdigheter være viktig sammen med en lynrask shelton. Men når vi ligger høyt og møter lag som ligger lavt med kompakte forsvar så vil duellstyrken til sæternes være viktigere for å dra med seg forsvarere og vinne dueller.
|

07.03.2010, 12:21
|
 |
Manisk tastapresiv
|
|
Medlem siden: Aug 2007
|
|
laget idag:
Hirschfeld
Dos Santos - Muri- Strandberg - Nordvik
Fellah - Hæstad - Singh
Berre - Moa - Shelton
Lurer på hvorfor Dos Santos blir prioritert framfor Nouri
|

07.03.2010, 12:24
|
|
Lyssky
|
|
Medlem siden: Nov 2005
|
|
Disse 11 starter i dag:
Hirschfeld
Freddy- Muri - Strandberg - Nordvik
Fellah - Hæstad - Singh
Berre - Moa - Shelton
Benken: 34 Gudmund Taksdal Kongshavn, 10 Lars Iver Strand, 14 Bengt Sæternes, 20 Mostafa Abdellaoue, 22 Birger Madsen, 27 Adnan Haidar, 33 Amin Nouri
http://www.vif-fotball.no/article2851824.ece

07.03.2010, 15:17
|
|
Småvarm
|
|
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Stokke
|
|
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Disko
Er vel heller motsatt, når vi satser på kontringsspill så vil moa sin fart, aggressivitet, teknikk og dribleferdigheter være viktig sammen med en lynrask shelton. Men når vi ligger høyt og møter lag som ligger lavt med kompakte forsvar så vil duellstyrken til sæternes være viktigere for å dra med seg forsvarere og vinne dueller.
|
Bengt er også rask. Jeg tenker det er mer logisk med flere langpasninger når vi ligger lavere, mot Bengt som oppspillspunkt, og mer raske gjennombruddspasninger når vi har flere i angrep. Men jeg ser argumentasjonen din og.
Jostein Flo spilte en periode ving på landslaget, utfra teorien om at små backer er lettere å slå i hodedueller etter langpasninger enn store midtstoppere. Så skulle han spille gjennom en rask midtspiss med gjennombruddspasning.
Kunne vært artig å prøvd det mot lag med sterke stoppere, med Shelton venstre, Moa midt og Bengt høyre.

07.03.2010, 16:28
|
|
Borettslagshurpe
|
|
Medlem siden: Mar 2009
|
|
Dette er nok laget som starter mot viking.. Er vel bare dos santos som er overraskende, men nouri har slitt i vinter og dos blir vel prioritert forran enn så lenge! Vi endte a poeng med sandefjord og tapte på ullevål i fjor så det blir en fin målestokk..
Syns laget ser knallsterkt ut
|

07.03.2010, 16:38
|
|
Tidstjuvradd
|
|
|
|
Jeg synes det er overraskende at det virker som om Strandberg har tatt plassen til Madsen,men Strandberg er nok den flinkeste til å styre spillet fra forsvarsleddet.
Spennende med Nordvik på venstrebacken,håper han lykkes der.
|

07.03.2010, 16:47
|
 |
Manisk tastapresiv
|
|
Medlem siden: Sep 2006
|
|
Ingen TV 2 SPORT sending i dag heller, bare Sumo? Skjønner ikke hvorfor jeg betaler for TV 2 SPORT altså...

07.03.2010, 17:17
|
|
Tidstjuvradd
|
|
|
|
Har vi trent mye på naturgress i det siste?
Virker som om flere av gutta synes spretten på ballen er uvant.
Den siste uka før seriestarten bør vi hvertfall finne naturgress å trene på.
|

07.03.2010, 17:33
|
|
Tidstjuvradd
|
|
|
|
Har endel balltap i midtbaneleddet som sørger for farlige overganger for Sandefjord.
Kontroll på dødballer imot er positivt
Stor sjanse for Fellah som burde scora etter 26.min
|

07.03.2010, 17:55
|
|
Tidstjuvradd
|
|
|
|
0-0 til pause.
Vi tar over kampen etter 25 min og stort sett kontroll.
Både Moa og Fellah er nære for å sette ballen.
Det som må bort er alle balltapene på midtbanen.
Særlig Singh og Fellah blir markert tett av agressive motstandere og må spille enklere på egen halvdel.
Tekniske lekkerbiskner kan vi gjøre når vi nærmer oss målet dems.
Ellers så kunne jeg tenkt meg Bengt som er sterk target og prøve Moa på plassen til Berre der han kan skjære inn og skyte med venstrebeinet.
Hever vi oss et par hakk i 2.omgang så tror jeg vi vinner, uten at resultatet har så veldig mye å si.
|

07.03.2010, 17:58
|
|
Borettslagshurpe
|
|
Medlem siden: Mar 2009
|
|
Syns strandberg har vært bunnsolid i hele år, blitt bedre fysisk og en av landets beste stoppere med ball..
Noen som fikk med seg sjansen til moa eller  !? sykt
|

07.03.2010, 18:12
|
|
Tidstjuvradd
|
|
|
|
0-1
Berre
For et rykk av Luton !!
Han kan bli gull verdt
|

07.03.2010, 18:13
|
|
Bablefant
|
|
Medlem siden: Oct 2003
|
|
0-1! Shelton løper fra Sandefjords høyreback og spiller inn foran mål hvor Bugge Pettersen kun får en hånd på ballen. Den triller videre hvor Moa og Berre står i kø for å score. Berre setter til slutt ballen i det åpne målet. vif.no

07.03.2010, 18:14
|
|
Bablefant
|
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Bojan
0-1
Berre
For et rykk av Luton !!
Han kan bli gull verdt
|
jepp! tar han noen løp hjemmover, og vinner noen baller, i år, kan dette bli virkelig bra! leste han hadde ett løp hjemmover nå, men mistet ballen i farlig posisjon...

07.03.2010, 18:26
|
|
Tidstjuvradd
|
|
|
|
0-2 
Berre igjen med en god avslutning.
|

07.03.2010, 18:35
|
|
Bablefant
|
|
|
|
fantastisk!

07.03.2010, 19:00
|
|
Tidstjuvradd
|
|
|
|
0-2 slutt.
I 2.omgang har vi kontroll så det var en fortjent seier.
Synes Lars Iver og Amin kommer inn og bidrar godt begge to.
Det som er klart er at vi har ganske mange alternativer som kan brukes, så spillerne må yte 100% hele tiden for å få spilletid.
|

07.03.2010, 19:31
|
 |
Småvarm
|
|
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Cordoba, Argentina
|
|
Er det bare jeg som ikke har forstått hvorfor Nouri ikke startet denne kampen? Synes det er veldig synd om Freddy prioriteres fremfor ham i årets sesong...
|

07.03.2010, 20:17
|
|
Manisk tastapresiv
|
|
Medlem siden: May 2006
|
|
Nouri har vel ikke vært helt på topp i vinter, men kommer nok sterkere tilbake. Synes han gjorde en god figur i dag, dessuten så er det vel sunt at det kjempes om plassene? selv om man kjemper mot gamle Dos..
Synes at Singh, Fellah, Hæstad og Muri sto frem idag, ikke all verdens motstand men dog, og selvsagt Berre med 2 mål, imponerende.
Meget positivt av Shelton også, makan til fart. Når han i tillegg bidrar defensivt og begynner å bli litt mer venn med ballen, så er han er skikkelig uromoment.
Ellers så synes jeg at Nordvik dessverre virket utilpass og malplassert på back plassen, i tillegg så gikk han ut med skade, ikke bra.
|

07.03.2010, 22:11
|
 |
Småvarm
|
|
Sted: Cordoba, Argentina
|
|
Naturligvis er det godt å ha flere som kan fylle den samme posisjonen, men hadde vært godt for klubbens økonomi og resymé om Nouri "eide" posisjonen slik som ifjor. Dos er herlig, men begynner jo å bli, ehm, skal vi være snille og si veteran?
|

07.03.2010, 23:02
|
 |
Overopphetet
|
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mathias Krogstad
Naturligvis er det godt å ha flere som kan fylle den samme posisjonen, men hadde vært godt for klubbens økonomi og resymé om Nouri "eide" posisjonen slik som ifjor. Dos er herlig, men begynner jo å bli, ehm, skal vi være snille og si veteran?
|
Martin bør ta ut det beste laget, ikke ut fra alder.  Nouri har ikke vært god i treningskampene, men han kommer sikkert sterkere tilbake.

08.03.2010, 10:39
|
|
Tidstjuvradd
|
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Ronny La Rock
|
Det aner meg at Berre kan få 'en ny vår' i år...
Hadde vært kjempekult om han får en god sesong og scorer mye igjen!
|
| Trådverktøy |
|
|
| Visningsmoduser |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|