DAGBØKER  |  INTERVJUER  |  VPN SPESIAL  |  SØK  |  FORUM   |  SNEIPEN

• Dagbøker
  • Intervjuer
  • Kampene
  • VPN spesial
  • Stadionsaken
  • Søk
  • Spillerne
  • Forum
  • Leserbrev
  • Sneipen 2008
  • Klubben
  • Linker
  • Tjenester
  • VPN-bannere

Gå Tilbake   Klanen Forum > VPN > VPN - Vålerenga Fotball På Nett
Last denne siden på nytt Reaksjoner: Vålerenga - Viking 2-0
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Svar
Side 1 av 2 1 2 >

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15.03.2010, 20:42
MadsAndre MadsAndre er avlogget
Borettslagshurpe

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Oslo
Standard Reaksjoner: Vålerenga - Viking 2-0

Resultatet er jeg strålende fornøyd med..men spillet var forferdelig til tider.Mot en bedre motstander som for eks Stabæk eller RBK hadde vi IKKE fått med oss 3 poeng i dag.

Passnings spillet..hvor mange feil gjorde vi der i dag? Altfor mye.Trenger å bedre oss betraktlig på dette om vi ikke skal bli slakta av Stabæk el RBK.Stresser alltfor mye,trenger å roe ned litt å beholde ballen mere i laget!.Mister ballen altfor ALTFOR unødvendig..mot en solid motstander blir man garantert straffet for detta!

Fantastisk å se at MOA er tilbake som den gode gamle MOA vi kjenner.Ellers så er det en nytelse å se på Fellah til tider.Han har det lille extra der,vidunderlig teknikk og dribbleferdigheter.Flott overblikk og en bra passnings fot!.Han og MOA kommer til å bli meget artige å følge i år.

Forsvaret sover litt for mye til tider synes jeg men man får satse på at det bare var litt "kamprust" i likhet med det elendiget passnings spillet til tider.

Mye å jobbe med fortsatt men resultatet er flott.Også får vi ta med oss det posetive fra denna kampen og bygge på det videre og bare fortsette å jobbe med det som var dårlig i dag.

Så får vi en kjempe utfordring med å møte Stabæk i neste kamp så får man håpe på at vi har blitt mye bedre til den tid:-)
Svar med sitat
MadsAndre
Se offentlig profil
Send en privat melding til MadsAndre
Finn alle innlegg av MadsAndre
Gammel 15.03.2010, 21:12
Bojan Bojan er avlogget
Tidstjuvradd

Medlem siden: Apr 2008
Standard

Utrolig deilig og viktig med 3 poeng i kveld.

Det var akkurat det vi trengte i serieåpninga.
Svar med sitat
Bojan
Se offentlig profil
Send en privat melding til Bojan
Finn alle innlegg av Bojan
Gammel 15.03.2010, 21:16
Jepp sin avatar
Jepp Jepp er avlogget
Lyssky

Medlem siden: Jun 2009
Standard Kongebra moa!!!

Men forsvaret vårt virker shaky

Bra match av Fellah og Doffen å
Se offentlig profil
Send en privat melding til Jepp
Finn alle innlegg av Jepp
Gammel 15.03.2010, 21:28
vif-krigern sin avatar
vif-krigern vif-krigern er avlogget
Manisk tastapresiv

Medlem siden: Aug 2007
Standard

Herlig kamp, flott innsats av klanen, håper på flere neste hjemmekamp!
Svar med sitat
vif-krigern
Se offentlig profil
Send en privat melding til vif-krigern
Finn alle innlegg av vif-krigern
Gammel 15.03.2010, 21:30
independent- independent- er avlogget
Borettslagshurpe

Medlem siden: Apr 2009
Standard

Fantastisk match idag. Mye bedre enn jeg trodde/fryktet. God stemning på tribunen. gymsalen, here we come!
Svar med sitat
independent-
Se offentlig profil
Send en privat melding til independent-
Finn alle innlegg av independent-
Gammel 15.03.2010, 21:42
FrankO FrankO er avlogget
Moderator

Medlem siden: May 2003
Standard

Alle som mener Strandberg er et verdig stoppervalg fikk seg vel en på trynet i dag. Heldigvis utfordret Viking han på farta bare i de første minuttene av kampen - hadde de fortsatt med det hadde vi ikke holdt nullen for å si det sånn. Han traff sjeldent med pasningene sine og fremsto fryktelig ustødig. Muri står fram som shakey at best, men var likevel klart vår beste i den bakre fireren. Freddy hadde var fryktelig dårlig i første, men kom seg mye bedre i andre. Vi var heldige med at Viking konsentrerte seg med å angripe på vår venstreside. For øvrig ble Nordvik avslørt der ganske ofte, men han må dele skylda med Shelton som ikke alltid var like flink med å komme hjem. Vi kan forevente ting av Nordvik, men vi kan ikke forlange at han skal ta seg av to motspillere på løp på samme kant.

Ingen overraskelse at Moa ble banens beste - personlig synes jeg Hæstad fortjente den prisen. Hadde det ikke vært for hans fantastiske defensive arbeid i første omgang, hadde vi liggi under ved pause. Han ble litt mer anonym i andre, men likevel vår beste. Trekk for å ha stilt opp i en uendelig teit Rimi-konkurranse som ble vist i pausen, selv om vi endelig fant en måte å bruke Lars Iver Strand på...

Fellah var veldig på i starten av kampen, men dabbet av inn mot pause. I andre herja han. Ganske enkelt. Vår nest beste.

Singh spilte litt som vi husker for ett år sida. Litt usikker og ble løpende for mye gjennom. Berger seg ved at han har kampens to beste spillere ved siden av seg.

På topp lå Moa som scora på to ikke-sjanser, men bomma på sin store sjanse. Vi tilgir han offsidene så lenge han kommer aleine med keeper et par ganger. Meget bra kamp av han og vår tredje beste spiller.

Shelton var forferdelig defensivt i første, men langt bedre i andre. Synes han har en tendens til å "hug the line" for ofte. Altså, ligge klint oppå sidelinja. Han kunne mye oftere ha kommet inn i banen når vi angriper. Et eksempel på dette er Moas andre mål. Moa hadde ingen alternativer fordi Shelton for seint kom med inn i spillet og ble tvunget til å skyte. Berre lå også veldig mye helt opptil sidelinja, men var flinkere til å trekke innover da vi angrep.

Hirschfeld fikk ingenting å bryne seg på. De inngrepene han hadde gjorde han plettfritt. Et utspark som gikk på tribunen, men det er småtterier.

Klanen var bra i dag. Synes det var jevnt over bra trykk fra både Bredden og Gaza, og Hareide-sangen (som kom fra Bredden faktisk) traff midt i blinken. Tifogruppa skal ha kred også, både for det heldekkende banneret på Bendit nedre, men også tekstbanneret på Bredden før kampen.

Alt i alt en fortjent og morsom seier, selv om Viking var fryktelig dårlige i dag. Poeng mot Stabæk og vi får besøk at 8000 flere tilskuere mot RBK.
Svar med sitat
FrankO
Se offentlig profil
Send en privat melding til FrankO
Finn alle innlegg av FrankO
Gammel 15.03.2010, 21:44
engagutt1986 sin avatar
engagutt1986 engagutt1986 er avlogget
Pratmaker

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen/Oslo
Standard

Dette virker lovende. Spesielt andre omgangen syns jeg var bra, rent spillemessig. Fellah var strålende!!! Moa like så med 2 herlige goaler og ellers bra innsats. Vi kan jo selvfølgelig ikke forvente at alt sitter i serieåpninga. Samtidig var det mye lovende takter. Deilig at vi slapp unna baklengs også Blei passe irritert da Viking scora, men heldigvis ikke godkjent
Svar med sitat
engagutt1986
Se offentlig profil
Send en privat melding til engagutt1986
Finn alle innlegg av engagutt1986
Gammel 15.03.2010, 21:51
vif-krigern sin avatar
vif-krigern vif-krigern er avlogget
Manisk tastapresiv

Medlem siden: Aug 2007
Standard

Jeg var sikker på viking hadde scort jeg! var litt for opptatt med å feire seiern
Svar med sitat
vif-krigern
Se offentlig profil
Send en privat melding til vif-krigern
Finn alle innlegg av vif-krigern
Gammel 15.03.2010, 22:01
enga enga er avlogget
Tastopat

Medlem siden: Apr 2006
Standard

3 poeng og en hærlig start på årets sesong.

Spillet var til tider bra synes jeg. Men vi ble jo også rundspilt av Viking en del av kampen! Viking klarte å skape muligheter gang på gang på siden til Nordvik. Nå skal ikke Nordvik ha hele skylden på det, for han var også veldig ofte aleine mot flere Vikingspillere.
Svar med sitat
enga
Se offentlig profil
Send en privat melding til enga
Finn alle innlegg av enga
Gammel 15.03.2010, 22:07
usbenga usbenga er avlogget
Tidstjuvradd

Medlem siden: Oct 2006
Standard

Takk. Har trua igjen.

Klanen var bra i dag.
Svar med sitat
usbenga
Se offentlig profil
Send en privat melding til usbenga
Finn alle innlegg av usbenga
Gammel 15.03.2010, 22:10
MadsAndre MadsAndre er avlogget
Borettslagshurpe

Medlem siden: Jun 2006
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Jepp Vis innlegg
Men forsvaret vårt virker shaky

Bra match av Fellah og Doffen å

Ja.Skam av meg å ikke nevne Doffen egentlig!.Han redda et mål på strek for oss.Og har ellers en tå borti ballen på "nesten igjennom" situasjoner.Utrolig viktig spiller for oss han..gir alltid ALLT for laget.Min favoritt spiller i Enga..Doffen er helt konge

Lurer på hvor mange KM han løper i løpet av en kamp.Har en helt sinnsyk arbeidskapasitet da
Svar med sitat
MadsAndre
Se offentlig profil
Send en privat melding til MadsAndre
Finn alle innlegg av MadsAndre
Gammel 15.03.2010, 22:12
tipppeliga tipppeliga er avlogget
Borettslagshurpe

Medlem siden: Mar 2009
Standard

moro å se at vi er solide defensivt i dag og holder nullen! viking har knapt en 100% sjanse!

banen må nok ta litt av skylda for at vi er litt unøyaktige fremover men kong moa og prins fellah herjer jo til tider.. syns strandberg, muri og hæstad holder et jerngrep om egen 16 meter, imponert!

ser bra ut!
Svar med sitat
tipppeliga
Se offentlig profil
Send en privat melding til tipppeliga
Finn alle innlegg av tipppeliga
Gammel 15.03.2010, 22:16
vif_supporter vif_supporter er avlogget
Tidstjuvradd

Medlem siden: Aug 2006
Standard

Jeg synes Moa var fantastisk, jeg synes Muri var en klippe i forsvaret, Men jeg synes kaptein Hæstad var konge. Spesielt i 1. omgang.

Man of the match var Hæstad i mine øyne. Ære være...
Se offentlig profil
Send en privat melding til vif_supporter
Finn alle innlegg av vif_supporter
Gammel 15.03.2010, 22:21
poiuy poiuy er avlogget
Overopphetet

Medlem siden: Feb 2010
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av tipppeliga Vis innlegg
moro å se at vi er solide defensivt i dag og holder nullen! viking har knapt en 100% sjanse!

banen må nok ta litt av skylda for at vi er litt unøyaktige fremover men kong moa og prins fellah herjer jo til tider.. syns strandberg, muri og hæstad holder et jerngrep om egen 16 meter, imponert!

ser bra ut!
det er vel å overdrive. grunnen for at vi holder nullen, er fordi viking var helt elendig i angrep i dag. som tidligere nevnt her hadde det gått mye verre mot bedre lag som rbk.

men synes allikevel gutta så lovende ut i dag, og utrolig deilig med 2-0 i første kampen mot stabæk må vi forbedre oss mye deffensivt, og freddy kan ikke holde på slik han gjorde i første.
Svar med sitat
poiuy
Se offentlig profil
Send en privat melding til poiuy
Finn alle innlegg av poiuy
Gammel 15.03.2010, 22:31
Nils_de-Noia Nils_de-Noia er avlogget
Manisk tastapresiv

Medlem siden: Jul 2005
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av poiuy Vis innlegg
det er vel å overdrive. grunnen for at vi holder nullen, er fordi viking var helt elendig i angrep i dag. som tidligere nevnt her hadde det gått mye verre mot bedre lag som rbk.
RBK vant serien i fjor og tapte bare en kamp. Det er ingen målestokk tror jeg, for jeg kan ikke se for meg at vi utfordrer om gullet i år.

Var godt fornøyd med kampen i dag. Syntes gutta la ned en kjempeinnsats. Virket også som humøret var der.
Svar med sitat
Nils_de-Noia
Se offentlig profil
Send en privat melding til Nils_de-Noia
Finn alle innlegg av Nils_de-Noia
Gammel 15.03.2010, 22:33
e73 sin avatar
e73 e73 er avlogget
Borettslagshurpe

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hellerud
Standard

Fantastisk moro på Ullevaal i dag! Utrolig gøy å se Doffen krige, Fellah herje og Moa levere uvirkelige avslutninger!

Vi faller dypt i 1. omgang og lar Viking dominere midtbanen. Lag med bedre avslutningsferdigheter hadde kanskje straffa oss for det.

Når det er sagt, jeg skriver det på kontoen for åpningsnerver. Hadde faktisk forventa det mer shaky enn det var. Særlig for Strandberg må det ha vært spesielt å gå fra 2. laget i fjor til start-11er og sesongåpning på Ullevaal.

Det viktigste var å kunne ta banen hjem helt uten stemme, smilende fra øre til øre, med 3 poeng i lomma og to nydelige mål på repeat i hjernen. Herlig!

Enga er tilbake, Enga er tilbake, na-na-na-na-na, na-na-na-na-na
Svar med sitat
e73
Se offentlig profil
Send en privat melding til e73
Finn alle innlegg av e73
Gammel 15.03.2010, 22:47
Jaimz Jaimz er avlogget
Sjenert

Medlem siden: Dec 2003
Sted: Etterstad
Standard

Kjempestart på sesongen!

Fellah var leken og stor i gjennom hele kampen. BB i dag, påtross av Moas kanoner!

Moa setter to nydelige mål og spiller en god kamp igjen, Moa er tilbake!

Doffen står frem som kaptein og viser hvilket pågangsmot og duellstyrke han har. .

Disse tre sto frem i dag!

Leeds United og Vålerenga!
Svar med sitat
Jaimz
Se offentlig profil
Send en privat melding til Jaimz
Finn alle innlegg av Jaimz
Gammel 15.03.2010, 22:47
Snipper Snipper er avlogget
Manisk tastapresiv

Medlem siden: May 2005
Standard

Digg med kamp igjen!

Mye bra i dag! Men fortsatt mye å jobbe med i forsvaret, 1.omgang var det mye rare/dårlige løsninger og markeringer i forsvarsrekka. Slikt spill holder ikke når vi møter Stabæk til lørdag.
Svar med sitat
Snipper
Se offentlig profil
Send en privat melding til Snipper
Finn alle innlegg av Snipper
Gammel 15.03.2010, 22:51
Ronny La Rock Ronny La Rock er avlogget
Hönan Agda

Standard

artig kamp! Bra stemning og liv.
Meningen med at Shelton skal ligge så lavt er vel ved lange kryssballer, da er det greit å komme seg så langt ned mot linja som mulig, helst uten at forsvareren følger.
En måte og spille på som er hentet fra Ajax forresten, der vingene skulle bli "hvite på skoa" hehe.
Det var 3-4 ganger dette kunne resultert i sjangser alene med keeper.
Men pga dårlig overblikk fra enkelte spillere bak og dårlig "rutine" så ble det ikke noe av.
Shelton er jo en type spiller de omtrent kan slå i blinde på. klin til alt man kan ned mot cornerflagget, så blir han nok fornøyd.

ps: har ingen fortalt han at man hilser tilbake når vi synger sangen hans :P hehe.
eller kanskje jeg bare ikke fikk det med meg.
Svar med sitat
Ronny La Rock
Se offentlig profil
Send en privat melding til Ronny La Rock
Finn alle innlegg av Ronny La Rock
Gammel 15.03.2010, 22:55
Andymanvif Andymanvif er avlogget
Verdiløs

Medlem siden: Feb 2008
Standard

Sinnsykt deilig med 2-0, men som flere har påpekt må det defensive rettes opp til neste kamp.
Slik det er nå kan motstanderlaget barre legge et høyt press når forsvarsrekka har ballen, og rekka blir nervevrak, sender langpasninger i hytt og pine. Motstanderne vinner tilbake ballen, og spiller seg ganske enkelt gjennom midtbanen, før vi får tak i ballen igjen og panikklarerer opp. Midtbanen vår ble for lite involvert i første, bare når de selv klarte å bryte, kunne de sette full fart i angrep, noe de gjorde bra. Men jeg synes vi har en for god midtbane til at enhver forsvarsspiller som settes under press velger å sende langballer på en ensom Moa.
Svar med sitat
Andymanvif
Se offentlig profil
Send en privat melding til Andymanvif
Finn alle innlegg av Andymanvif
Gammel 15.03.2010, 22:58
*OMM* *OMM* er avlogget
Småvarm

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Stokke
Standard

Å "holde på ballen" betyr to forskjellige ting:
Færre balltap eller færre angrep...

Jeg vil ikke ha færre angrep. Og jeg vil ikke dulle rundt med å sende støttepasninger i en halvtime på egen halvdel for ikke å risikere å miste kula. Det viktigste er å bli flinkere til å gjenvinne kula når vi mister den - der er Doffen enorm, og resten har litt å gå på.

Pasningsspillet er det første som ryker når nervene står høyt - til en serieåpning å være var pasningsspillet slett ikke ille. Offensivt er vi gode - men vi greide i for liten grad å stå mot trøkket Viking satte inn etter 1-0 før vi kontra oss til 2-0. Jeg er enig i at vi ville blitt straffa for det av bedre lag. Vi var gode inni sekstenmeteren, men altfor lett for Viking å faktisk komme inn dit. Jeg trur ikke det er enkeltspillere aleine som tar skylda for det - det er organiseringa av den bakre fireren som ikke har satt seg helt enda. Synes hele backrekka gjorde positive ting framover på banen, og innafor egen sekstenmeter.
At organiseringa bakover skrangler litt i første kamp er heller ikke helt ulogisk med tanke på at vi gikk ut jækla offensivt, og nok ikke planla å havne så langt bakpå den perioden i første.

Shelton litt anonym i første omgang, men kom mer med etterhvert. Berre god på å beholde ballen eller få innkast når han først mister den på sin side.

Fellah og Doffen må være blandt tippeligaens topp 5 midtbanespillere pr dags dato. Og med alderen til Fellah tatt i betraktning er ikke det verst! Moa briljerte til tider - men må bli litt mer presis på timinga i forhold til offside. Det er også typisk serieåpning og litt nerver.

Alt i alt synes jeg vi er der vi skal være, så lenge vi blir hakket tryggere til neste kamp (som de fleste lag bør bli etter serieåpninga). Mye mer positivt enn negativt å ta tak i. Det kunne lettere blitt 3-0 eller 4-0 enn 2-1, de sjansene vi ikke scora på var nærmere enn Viking ine sjanser (det målet som blei annullert hadde ikke gått inn uten den subtile handsen linjemannen greide å få øye på)!
Se offentlig profil
Send en privat melding til *OMM*
Besøk *OMM* sin hjemmeside!
Finn alle innlegg av *OMM*
Gammel 15.03.2010, 23:02
Moderator

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Ronny La Rock Vis innlegg
Meningen med at Shelton skal ligge så lavt er vel ved lange kryssballer, da er det greit å komme seg så langt ned mot linja som mulig, helst uten at forsvareren følger.
En måte og spille på som er hentet fra Ajax forresten, der vingene skulle bli "hvite på skoa" hehe.
Det var 3-4 ganger dette kunne resultert i sjangser alene med keeper.
Jeg skjønner konseptet og han fikk jo stå der helt aleine og hadde mye rom. Det jeg har lyst å kritisere han litt for er at han for seint reagerer at det er angrep på gang i stedet for å skyte fart inn mot 16 bak ryggen til backen. Han kom for seint i gang og ble kun med da ballfører stoppa opp et øyeblikk. Litt mer killer, litt mer presise lagkompiser og vi har en stor Shelton-sesong foran oss.
Svar med sitat
FrankO
Se offentlig profil
Gammel 15.03.2010, 23:07
Ronny La Rock Ronny La Rock er avlogget
Hönan Agda

Standard

hehe sant det. vi får skylde på de jamaicanske genene ;P
kan bli bra dette
Svar med sitat
Ronny La Rock
Se offentlig profil
Send en privat melding til Ronny La Rock
Finn alle innlegg av Ronny La Rock
Gammel 15.03.2010, 23:15
metallica sin avatar
metallica metallica er avlogget
Hönan Agda

Medlem siden: Jun 2007
Sted: WhereEver I May Roam
Standard Moa moa moa!!!

2 perlemål med ett med høyre og ett med Venstre, 1 omgang hadde faktisk Viking taket på oss, 2 omgang syns jeg vi hadde taket på Viking

Hæstad var konge, Moa var konge, Fellah helt konge) takk alle gutta)

vi har Fellah og Moa, de er bedre enn Nannskog og gunnarsson, lalalala

uansett var vi nærme 3-0 enn viking var nærmere 2-1, tenk om vi hadde satt de andre sjangsene også, Mos, Moa ( 2 tror jeg) Og ett fantastisk raid fra Nordvik syns mange av gutta gjorde det bra i dag, litt dumt å trekke frem enkeltpersoner, men de drar lasset sammen

Ære Være!!!!! uka er reddet)
Se offentlig profil
Send en privat melding til metallica
Finn alle innlegg av metallica
Gammel 15.03.2010, 23:43
Sofasupporter Sofasupporter er avlogget
Manisk tastapresiv

Medlem siden: Feb 2004
Standard

Konge, jobber desverre kvelden annenhver uke men fikk med meg 2. omg på radioen i bilen, litt overrasket når jeg slår på NRK1 og hører at Enga leder 2-0

--Groucho Marx--

Sist endret av Sofasupporter : 15.03.2010 kl 23:43 Årsak: skriveleif
Svar med sitat
Sofasupporter
Se offentlig profil
Send en privat melding til Sofasupporter
Finn alle innlegg av Sofasupporter
Gammel 16.03.2010, 00:03
Disko Disko er avlogget
Borettslagshurpe

Medlem siden: May 2008
Standard

Flott start på sesongen og folk må huske på at det er første serierunde, alle lag er litt rufsete de første rundene. Hvis jeg skal kritisere noe så må det være at vi går i en gammel felle og blir litt redde / feige når vi tar ledelsen mot et lag vi har respekt for, viking kunne fort ha fått en rask utlikning om de hadde hatt mer effektive spisser på topp.

Så 4 kamper denne seriestarten og vålerenga virket sammen med odd og stabæk som de klart beste lagene første serierunde, håper at det fortsetter slikt!
Svar med sitat
Disko
Se offentlig profil
Send en privat melding til Disko
Finn alle innlegg av Disko
Gammel 16.03.2010, 02:07
Prima Kaos Prima Kaos er avlogget
Bablefant

Medlem siden: Oct 2008
Standard

Ah! Deilig å starte serien med en seier!

Rent spillmessig hadde nok uavgjort vært et greit resultat i denne kampen, men Enga var effektive - det var ikke Viking.
En av grunnene til at Viking ikke fikk mål, var at de aldri fikk slippe ordentlig til. La gå, de fikk et par langskudd som kunne vært farligere enn de ble, men bortsett fra det var jeg skjelden bekymret når Viking var i angrep. Det tyder jo tross alt på at forsvaret og midten gjorde noe riktig.

Fellah, Doffen og Moa er allerede nevnt - men jeg vil også trekke frem Berre i dag. Han er knallsterk med ballen i bena og viste i dag at han er tillitten verdig.
Et lite uromoment for min del var Lars H. i feltarbeidet. Han virker ikke helt trygg og var litt på halvdistanse ved noen anledninger. Får håpe det bedrer seg utover sesongen.

Mye kan bli bedre - men pokker heller - det er fortsatt midt i mars!

I år så tar vi alt!
Svar med sitat
Prima Kaos
Se offentlig profil
Send en privat melding til Prima Kaos
Finn alle innlegg av Prima Kaos
Gammel 16.03.2010, 07:00
san Paolo san Paolo er avlogget
Tidstjuvradd

Standard

Herlig seier!

Jada, en del rust her og der, men gutsen til gutta med kæpt'n Hæstad i spissen, er det ingen ting å si på!

Og ryktene om Klanen sin død virker ganske overdrevne

Dritkult å høre Alsaker på TV2 i reprise i går kveld: 'OH MY GOD, MOA SCORER IGJÆNN! Jarstein debuterer mot den spissen i Norge som det er verst å debutere mot!'
Right on Mac!

Gleder meg til fortsettelsen. Disse gutta er sultne og kan banke hvem som helst!
Svar med sitat
san Paolo
Se offentlig profil
Send en privat melding til san Paolo
Finn alle innlegg av san Paolo
Gammel 16.03.2010, 07:17
j_robber sin avatar
j_robber j_robber er avlogget
Hönan Agda

Sted: Enga. Selvfølgelig......
Standard

Konge av Moa, Fellah og Hæstad! Klarer de tre å fortsette sånn snakker vi! Viking hadde mye av spillet i første omgang, men vi scora! I andre hadde vi spille, men desverre ikke de største sjansene! Samma F...

I år så tar vi alt!!
Svar med sitat
j_robber
Se offentlig profil
Send en privat melding til j_robber
Finn alle innlegg av j_robber
Gammel 16.03.2010, 07:51
Ogni M sin avatar
Ogni M Ogni M er avlogget
Pølse i lompe

Standard

Esten O. Sæther gjør reklame for Vålerenga. Jøss. Måtte gni meg litt i øynene.
-Flust av grunner til å komme seg på Vålerenga-kamp, skriver han her.

Ogni M

Legg inn bud på Mohammed Fellah. En cheeseburger burde være nok.
Svar med sitat
Ogni M
Se offentlig profil
Send en privat melding til Ogni M
Finn alle innlegg av Ogni M
Gammel 16.03.2010, 08:06
hideyoshi hideyoshi er avlogget
Småvarm

Medlem siden: Apr 2007
Standard - Moa var i offside

Hareide med komplisert sutring: http://msn.tv2sporten.no/fotball/tip...e-3161329.html
Svar med sitat
hideyoshi
Se offentlig profil
Send en privat melding til hideyoshi
Finn alle innlegg av hideyoshi
Gammel 16.03.2010, 08:23
HeavyD HeavyD er avlogget
Meningsløs

Medlem siden: Nov 2008
Standard moro

Detta var moro. Hæstad med killer-instinkt. Fellah med ballen limt til foten og Moa med kjempefot.
Var jævlig nervøs etter 1-0, da synes jeg det så jævlig stygt ut. Det eneste som var trøsten var at vi så skarpe ut på kontringer og var farlige de få gangen vi kom. Hjelper at den sitter i krysset fra 27 da.

Synes det er flott med reklame, men litt usikker på hva Esten satt å så på. Jeg hadde jævlig problemer med å se at Strandberg var en racer på pasninger, og fremtiden med et spillende midtforsvar. Strekker opp hånda, og melder at 70% av alle avleveringene var kokkos
Svar med sitat
HeavyD
Se offentlig profil
Send en privat melding til HeavyD
Finn alle innlegg av HeavyD
Gammel 16.03.2010, 08:45
Blitzkrieg sin avatar
Blitzkrieg Blitzkrieg er avlogget
Bablefant

Medlem siden: Feb 2006
Sted: O-town
Standard

HAHAHAHAHAHareide! Ser ut til å gå mot 1000 dager uten seier på Ullevaal, SUCKER!

Grunnet dårlige forberedelser endte jeg opp på VG øvre i går. Men ettersom jeg fikk se begge målene ring side og Klanen fra en meget god side var jeg blid og fornøyd.

TIFOEN var gledelig og ikke minst fet. Å stå samlet bak Martin er nødvendig allerede fra første spark på ballen. Synet av feirende spillere rundt trenerapparatet varmet. Det vitner om et lag som er knyttet tettere sammen enn på lenge.

Mulig det bare er meg, men jeg har savnet et oppriktig ønske fra spillerne om å få ballen og gjøre noe med den. Dette kjenner folk som har spilt fotball selv godt til. Det er irriterende med medspillere som kun er ute etter å kvitte seg med kula, og livredde for å gjøre feil.

Selv om ikke evnen alltid strakk til i går, synes jeg viljen til å stå frem absolutt var til stede hos gutta.

Sakset fra kanarifansens beskrivelse av årest Vålerenga:
"Armin Nouri, Harmeet Singh og Mohammed Fellah etablerte seg alle som førstelagsspillere, og i motsetning til Moa er disse faktisk ikke oppskrytte mediehyper. "

BURN!

1922 Goalkeeper JF Mitchell, first and last player to wear glasses in an FA Cup Final.
Svar med sitat
Blitzkrieg
Se offentlig profil
Send en privat melding til Blitzkrieg
Finn alle innlegg av Blitzkrieg
Gammel 16.03.2010, 08:58
Rossi Rossi er avlogget
Bablefant

Medlem siden: Oct 2003
Standard

Djævelsk deilig m seier i går!! Selv om viking hadde ballen desidert mest i 1.omg, skaper de ikke noen særlig klare sjanser. Alt i alt fortjent seier til oss.

Moa var outstanding på sjansene han fikk. Fortsetter han slik blir dette allers!!

Synd Shelton ikke ble brukt mer ute på kanten, han hadde jo milevis med plass til tider. Så og si alle gangene han fikk ballen, rota han den IKKE bort. Et par gode defensive løp og gjenvinninger hadde han og. fortsett slik
Se offentlig profil
Send en privat melding til Rossi
Finn alle innlegg av Rossi
Gammel 16.03.2010, 09:01
newman newman er avlogget
Overopphetet

Medlem siden: Jun 2007
Standard

Når man scorer to perler som Moas, så er det klart man skal få BB. De er avgjørende, pene og det andre er jo helt ekstraordinært. Men enig i at Doffen skal ha mange klapp på skuldrene og Fellah, etterhvert. For han var ikke spesielt god i første omgang. Ble veldig veik mange ganger.Samme med Singh. Men det betyr veldig lite i dag. For første kamp skal være litt sånn at man spiller seg trygg og varm. Du kan ha trent så mye du vil, men det er i kamp det teller. Luton var utrolig slapp i første omgang, men kom seg litt.
Angrepet og midtbanen blir mulig veldig bra i løpet av sesongen, selv om jeg gjerne skulle sett en til med litt muskler der. Og som flere andre sier : spillerne må bevege seg for å åpne rom og gjøre seg spillbare. De må ha lyst på ballen. Et gjengangerproblem at de ikke gjør det. Men også her er jeg mer optimistisk enn på lenge.
Forsvaret derimot trenger forsterkninger. Nå blir det litt som da jeg spilte fotballspill på pc'en og bare kjøpte dyre spillere i angrep, men lusespillere i forsvar. På pc'en gikk det greit, det gjør det ikke i Tippeligaen.
Svar med sitat
newman
Se offentlig profil
Send en privat melding til newman
Finn alle innlegg av newman
Gammel 16.03.2010, 09:15
// haz sin avatar
// haz // haz er avlogget
Manisk tastapresiv

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Bislet
Standard

Teknikken til Fellah, outta-nowhere-goalene til Moa, løpene til Shelton og vaktmester Hæstad... Enga er tilbake !! (Fy flate jeg LOLer av Hareides bortforklaringer til TV2 og Jarstein ut.. )

-Anita, 2009
Svar med sitat
// haz
Se offentlig profil
Send en privat melding til // haz
Finn alle innlegg av // haz
Gammel 16.03.2010, 09:40
Moderator

Standard

På dager som dette er det kjekt å kunne linke opp saker som omhandler kampen:

16/3:
Aftenposten: Andresen: - Jeg har det helt topp
VG: Jarstein: - Dette kunne ikke blitt så mye verre
NRK: - En miserabel start
TV 2: Hareide: - Moa sto i offside
TV 2: Jarstein sjekkes av spesialist
TV 2: - Ikke viktigst å spille bra fotball

15/3:
Dagbladet: Stormet mot benken for å takke mannen bak praktskuddene
Dagbladet: To Moa-bein og mye mer
Dagbladet: Moa ga Jarstein mareritt-debut
Aftenposten: Moa: - Spiller jeg bra, kommer tilbudene
Aftenposten: Moa senket Hareide
Stavanger Aftenblad: Hareide: - Fullt mulig å komme tilbake
Stavanger Aftenblad: - Tapte for en sykt effektiv spiss
Stavanger Aftenblad: Jarstein håper å være klar mot Brann
NTB: Moa-dobbel senket Viking
VG: Hareide: - Moa var «on fire!»
VG: Dobbel Moa-magi terroriserte Viking
NRK: - Vi har glemt fjorårssesongen
TV 2: Hareide: - Kunne spilt til november uten å score
TV 2: Moa-dobbel sikret Vålerenga-seier

Og selvsagt noe fra våre egne sider også:

vif-fotball.no: Se Moas drømmemål
vif-fotball.no: - Bare å lukke øya
vif-fotball.no: Holdt nullen i debuten
vif-fotball.no: Endelig comeback for Freddy
vif-fotball.no: Serieåpninga i bilder
vif-fotball.no: - En helt fortjent seier
vif-fotball.no: Drømmestart for Vålerenga (liveoppdatering)
vif-fotball.no: Samleside: Alt om seriestarten
VPN: Vålerenga - Viking 2-0

Sist endret av FrankO : 16.03.2010 kl 09:46
Svar med sitat
FrankO
Se offentlig profil
Gammel 16.03.2010, 10:20
Pagge sin avatar
Pagge Pagge er avlogget
Manisk tastapresiv

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Sagene
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Blitzkrieg Vis innlegg

TIFOEN var gledelig og ikke minst fet. Å stå samlet bak Martin er nødvendig allerede fra første spark på ballen. Synet av feirende spillere rundt trenerapparatet varmet. Det vitner om et lag som er knyttet tettere sammen enn på lenge.
Er det noen bilder av den?? vanskelig å se fra Bendit..
Se offentlig profil
Send en privat melding til Pagge
Finn alle innlegg av Pagge
Gammel 16.03.2010, 10:23
j_robber sin avatar
j_robber j_robber er avlogget
Hönan Agda

Sted: Enga. Selvfølgelig......
Standard

Som mange andre må jeg også legge til at det var sykt morro å se Hareide syte etter offside!

De nmannen der må jo være norgesmester i usaklig pjatt!
Svar med sitat
j_robber
Se offentlig profil
Send en privat melding til j_robber
Finn alle innlegg av j_robber
Gammel 16.03.2010, 11:03
Moderator

Standard

Dagbladet: Hareide: - Det er en forferdelig sport