PDA

View Full Version : billettluka.no

Pondus
01.05.2007, 11:41
Har brukt billettluka.no noen ganger til å forhåndskjøpe billetter som hentes ut på Narvesen senere. Må si jeg er forundret over steinaldernivået på særlig det som skal være den enkeltes mulighet for å finne plasser/tribuner. Hvis man går inn der i dag ser man at det er ca 3600 ledige plasser til kampen mot RBK. Man må være en trofast Ullevålbesøker for å forstå at det da må være tribuneseksjoner som ikke er åpnet for salg. For ellers kan man få inntrykk av at det nærmest er utsolgt.

Det mest forunderlige er allikevel at de eneste plassene som er markert som ledige på tribunekartet er Hafslund nedre, feltene A til F på Postbanken Øvre, samt felt B og felt F på Cola nedre. Hvis man fører musepekeren over de forskjellige feltene får man en oversikt på ledige plasser på de respektive felt. Men det gjelder bare langsidene. Peker man derimot på felt F på Cola nedre får man vite at det er 1442 plasser ledige på hele tribunen. Peker man på felt B på Cola nedre får man vite at det er 1 ledig plass på VG øvre felt H til P! Tror folk som ikke kjenner Ullevål kan bli forvirret av dette.

Før kampen mot Godset var det samme dårlige oversikten, men da fortalte et pek på felt B Cola nedre at det var flere hundre ledige plasser på felt A til G på VG øvre. Er det slik at det nå er utsolgt på halve VG øvre allerede? Ser at andre klubber har en mye bedre oversikt på sine internett baserte billettløsninger. LSK bruker også billettluka.no men deres oversikt på Åråsen er mye mere informativ og brukervennlig. I det minste burde hele Cola nedre være markert som mulig å kjøpe billetter til, og feltene på VG øvre burde selvsagt også vært markert. I alle fall ikke med en markering på et enslig felt på Cola!

Pondus
01.05.2007, 17:20
Ålesund har de et veldig bra internettbasert billettsystem https://bestilling.aafk.no/esro/venue_areas.asp som de administrerer selv. Gir rask oversikt over hvor det er ledige billetter og et foto gir deg også et inntrykk av hvordan utsikten vil være fra din plass.

På billettluka.no er det nå utsolgt i VG-svingen. Vet at "Kjernen" administrerer salget av billetter til nedre. At det er utsolgt på øvre viser at det er stor interesse, men det sto at det var utsolgt før Godset-kampen også, noe som langtfra var riktig. På et annet forum forteller folk fra Drammen om at når de ringte billettluka og presiserte at de skulle ha billetter med Godset-fansen, fikk de allikevel billetter til Cola hvor de ble avvist av vaktene. De kom heller ikke inn på VG-svingen med disse billettene og måtte kjøpe nye. Man bør kutte ut telefonsalg når operatørene ikke kan jobben sin.

Slik det er nå, 6 dager før kamp, har folk kun valget mellom dyre langsidebilletter eller "billige" billetter på Cola nedre. Prisforskjellen for en familie (2+2) er 360 kr på Cola nedre og 900 kr på Postbanken øvre. Ikke usannsynlig at forvirra trøndere kjøper billetter til Cola nedre på internett. Det er ingen informasjon der om at denne tribunen er en VIF-tribune. Da kan vi få flere tilfeller av at folk blir avvist.

Håper noen fra Sjappa kan svare på om det virkelig er utsolgt på VG øvre, og også om hvorfor billettluka.no mangler vesentlig informasjon.

Beaker
01.05.2007, 18:21
Har vært innom sidene og er enig at det er for dårlig. Billetluka sitt system er i utgangspunktet bra, synes jeg, det funker f.eks. bra på Jordal. Men her mangler det en del informasjon.

tigerjenta
01.05.2007, 20:52
er helt enig i at det er forvirrende. måtte faktisk spørre noen folk jeg spm har vært på masse kamper om hvor jeg bør sitte, for det er jo overhode ikke noe tips på siden. hadde sikkert havnet med motstanderene hadde jeg ikke spurt om hjelp.

Pondus
01.05.2007, 22:54
Sitat: Den tir, 01 mai 2007 21:52 skrev tigerjenta:

> er helt enig i at det er forvirrende. måtte faktisk spørre noen folk jeg spm har vært på masse kamper om hvor jeg bør sitte, for det er jo overhode ikke noe tips på siden. hadde sikkert havnet med motstanderene hadde jeg ikke spurt om hjelp.

Det er brukbar billettinformasjon på vif-fotball.no men den er overhode ikke overført til billettluka.no.

frodev
02.05.2007, 14:49
Vi jobber med løsninger som skal gjøre både grafikken og ikke minst informasjon mye bedre på billettluka.no. Spesielt med informasjon som sier det er utsolgt når det ikke er det

Frode

Pondus
02.05.2007, 16:24
Sitat: Den ons, 02 mai 2007 15:49 skrev frodev:

> Vi jobber med løsninger som skal gjøre både grafikken og ikke minst informasjon mye bedre på billettluka.no. Spesielt med informasjon som sier det er utsolgt når det ikke er det

>

>

> Frode

Takk for svar! Men en umiddelbar forbedring kunne vært utført ved å markere ledige tribuneseksjoner på grafikken. Slik det er nå er det i orden på langsidene, men ikke for svingene. Og billettprisene er jo nesten de halve i svingene, så folk søker seg vel først og fremst dit.

frodev
02.05.2007, 17:36
Mitt ønske som er vidreformidlet til vår leverandør av dette, er som følger og som i mitt hode bør være enkelt:

Cola Øvre/Vestbredden: Når man trykker der skal man få beskjed om at billetter kun selges i Sjappa.

Cola Nedre/VG ØVre skal markeres hele feltene slik at det ser ut som det er ledige hele cola nedre og ikke bare ett felt midt på ser helt jalla ut etter min mening slik det er nå. Og enda mere jalla er det når du trykker på cola øvre felt b feks så får du billetter til vg øvre.

De feltene som ikke er åpnet for salg skal gi den beskjeden om at felt er ikke åpnet for salg.

Bortefelt skal det komme beskjed om at feks til RBK kampen at billetter kun selges via kjernen.

Har sendt en mail om dette igjen i dag, ikke den første i år for og si det slik. Kom gjerne med flere tilbakemeldinger om temaet og hvordan det oppleves og handle via billettluka.no

Frode

Pondus
02.05.2007, 22:22
Sitat: Den ons, 02 mai 2007 18:36 skrev frodev:

> Mitt ønske som er vidreformidlet til vår leverandør av dette, er som følger og som i mitt hode bør være enkelt:

>

> Cola Øvre/Vestbredden: Når man trykker der skal man få beskjed om at billetter kun selges i Sjappa.

> Cola Nedre/VG ØVre skal markeres hele feltene slik at det ser ut som det er ledige hele cola nedre og ikke bare ett felt midt på ser helt jalla ut etter min mening slik det er nå. Og enda mere jalla er det når du trykker på cola øvre felt b feks så får du billetter til vg øvre.

> De feltene som ikke er åpnet for salg skal gi den beskjeden om at felt er ikke åpnet for salg.

> Bortefelt skal det komme beskjed om at feks til RBK kampen at billetter kun selges via kjernen.

> Har sendt en mail om dette igjen i dag, ikke den første i år for og si det slik. Kom gjerne med flere tilbakemeldinger om temaet og hvordan det oppleves og handle via billettluka.no

>

>

> Frode

Det du nevner her er godt oppsumert hva som trengs for at det skal bli en fullgod internettbasert billettsalgsløsning. Kan nevne at på et annet forum klager folk på noe av det samme, og sier også at når de har bestilt på nettet og mottatt bekreftelse pr sms får de allikevel ikke ut billettene på Narvesen med beskjed om "Uttaket annulert". Da er konto allerede belastet, og de må ringe en svindyr servicetelefon (10 kr pr min, enda verre fra mobil) for å få hjelp.

Var selv innom Narvesen i kveld (uten å ha bestilt på nettet) for å kjøpe flere billetter til Cola nedre. På vif.no står det klart at disse skal koste 130 kr inkl gebyr (150 kr på kampdag). Men på Narvesen skulle de ha 150 kr. Jeg argumenterte for 130 kr, men de sa det tilkom 20 kr i gebyr. De kan jo selvsagt ikke gjøre noe med det der og da. Sjekket billettluka.no etterpå, og der selges billetter til Cola nedre og VG øvre for 150 inkl gebyr. Så her må det være en feil i info på vif.no eller kommunikasjonssvikt med billettluka.no

Pondus
03.05.2007, 07:27
Det er også en mismatch mellom info på vif.no og billettluka.no når det gjelder pris på Postbanken øvre. På vif.no sitt tribunekart http://www.vif-fotball.no/article812318.ece som er oppdatert 30. april er prisen 300 kr inkl gebyr for voksne. På billettluka selges de samme plassene for 270 kr (250 kr + 20 kr i gebyr). Hvis det er budsjettert med en pris på 300 kr taper vi 60000 kr hvis det selges 2000 voksenbilletter til PB øvre mot RBK.

Snipper
05.05.2007, 12:06
Nå er det slik igjen at felte B i cola viser ledige billetter for feltene i VG mens på kartet så er VG utsolgt. Hvordan kan billettluka være så useriøse?

Snipper
05.05.2007, 12:12
og når du velger et av feltene som er unummererte så får man opp en boks man ikke kan gjøre noen ting i og klikker da på krysset for å lukke vinduet men da må man på nytt velge tribunedel før man må gå videre slik at når man får opp den ubrukelige nye vinduet så må man klikke på "fortsett" i hovedvinduet før man klikker bort det ubrukelige vinduet. Er rett og slett grusomt ræva system!

Skrible
05.05.2007, 22:01
Sitat: Den ons, 02 mai 2007 23:22 skrev Pondus:

> Var selv innom Narvesen i kveld (uten å ha bestilt på nettet) for å kjøpe flere billetter til Cola nedre. På vif.no står det klart at disse skal koste 130 kr inkl gebyr (150 kr på kampdag). Men på Narvesen skulle de ha 150 kr. Jeg argumenterte for 130 kr, men de sa det tilkom 20 kr i gebyr. De kan jo selvsagt ikke gjøre noe med det der og da. Sjekket billettluka.no etterpå, og der selges billetter til Cola nedre og VG øvre for 150 inkl gebyr. Så her må det være en feil i info på vif.no eller kommunikasjonssvikt med billettluka.no

Jeg føler jeg bare må komme med en kraftig utblåsing mot Billettluka og/eller Narvesen. Jeg er så kraftig provosert og irritert at jeg føler meg som en fare for omgivelsene...

Tingen er den at jeg i dag bestilte (og betalte) for billett over nett på Billettluka.no. Da jeg to timer senere (rett før 19.00) svingte innom en Narvesenkiosk, fikk jeg beskjed om at billetten av "avhentet", som de sa det stod på displayet. Da var det etter stengetid for Callsenteret til Billettluka - så man må ringe et annet nummer, som koster 9,54 per minutt, mer om man ringer fra mobil. Det gjorde jeg - to ganger. Men begge gangene fikk jeg bare beskjed om prisen, og ingen oppringing. Ikke veit jeg hva som skjedde, men for å si det mildt: Blodtrykket mitt var sjeldent høyt.

Jeg må si at dersom billetten min virkelig har blitt avhentet i løpet av de to timene som gikk fra jeg bestilte billett til jeg skulle hente den, så har Billettluka virkelig problemer. Jeg har betalt for billetten, og om de (herunder medregnet deres medhjelpere i Reitan Servicehandel) ikke kontrollerer hvem de deler ut billetten til, så er det rett og slett ille! Rent bortsett fra at jeg må bruke mye tid og krefter på å kreve erstatning og faen og hans oldemor, så viser det bare at man faktisk ikke kan stole på Billettluka/Narvesen.

Dersom det er de hos Narvesen som ikke er i stand til å finne og printe en billett, ja da er det også en skandale. Det får være måte på hvor utrolig inkompetente mennesker er i stand til å være før de ikke lenger klarer å puste! Men da er det kanskje en sjanse for at jeg får billetten min om jeg går på en annen kiosk.

Problemet nå er følgende: Jeg er en relativt fattig student, som er i siste innspurt i studiet. Når så slik dritt skjer, blir det mange ekstrarunder og mye ekstra arbeid på meg. Foreløpig har jeg ikke fått svar (og dermed funnet en løsning) fra Billettluka, siden de verken tar telefonen når jeg ringer, eller svarer på min relativt sint epost. Det er for dårlig - spesielt dersom de ikke svarer i morgen heller.

Jeg synes derfor noen (jeg vet ikke hvem) bør gå noen runder med Billettluka - og finne ut om det virkelig er et firma man vil fortsette å samarbeide med. For med det nivået av tull jeg har blitt møtt med i dag, frister ikke meg til å kjøpe billetter gjennom dem flere ganger... http://www.klanen.no/snakk/images/smiley_icons/icon_mad.gif

Kjellsen
06.05.2007, 10:11
Det virker som om det er mange som har store problemer med å få kjøpt billetter, og det er jo synd det. Jeg mener vel at kontrollen og salget av billetter på klansfeltene skjøttes på en god måte av sjappa, så for klansmedlemmer må da dette være ganske så uproblematisk. At Narvesen/Bilettluka koker er ille med tanke på klubbens mål om å nå 200 000 tilskuerer i 2007.

Frode har svart på den grafiske problematikken. Jeg foreslår at enkelthendelser som de som er beskrevet over i denne tråden rapporteres direkte til klubben og da ved markedsavdelingen.

Det er en selvfølge at det skal være superlett og få tak i billetter til Vålerengas kamper. Vi kan også ta dette opp med klubben ved neste korsvei.

Klanstyret

V/Christian.

frodev
06.05.2007, 10:45
Enkelttilfeller kan sendes til undertegnede veie att online.no.

Vi samler inn i disse dager all historikk i forbindelse med hendelser på Narvesen/billettluka.

Men er viktig å nevne, at de fleste kjøpene som foretaes via de kanalene stort sett går greit, feks til RBK så går antagelig 5-6 tusen billetter i gjennom uten noe som helst trøbbel, men vi ønsker selvsagt at 100% skal gå igjennom uten noe som helst tullball.

Vedr grafikken: den er nå bedret og mye mye bedre enn den var, så det er ennå håp http://www.klanen.no/snakk/images/smiley_icons/icon_smile.gif

Frode

Pondus
06.05.2007, 10:53
Sitat: Den søn, 06 mai 2007 11:45 skrev frodev:

> Enkelttilfeller kan sendes til undertegnede veie att online.no.

> Vi samler inn i disse dager all historikk i forbindelse med hendelser på Narvesen/billettluka.

> Men er viktig å nevne, at de fleste kjøpene som foretaes via de kanalene stort sett går greit, feks til RBK så går antagelig 5-6 tusen billetter i gjennom uten noe som helst trøbbel, men vi ønsker selvsagt at 100% skal gå igjennom uten noe som helst tullball.

> Vedr grafikken: den er nå bedret og mye mye bedre enn den var, så det er ennå håp http://www.klanen.no/snakk/images/smiley_icons/icon_smile.gif

>

> Frode

Ok, men dette med feil priser er dere vel i ferd med å rette opp. Ser at PB øvre er rettet opp til 300 kr på billettluka, mens de fortsatt tar 20 kr for mye for Cola nedre og VG øvre.

frodev
06.05.2007, 11:43
Ja http://www.klanen.no/snakk/images/smiley_icons/icon_smile.gif

Skrible
06.05.2007, 13:10
Som en forlengelse av min forrige tråd, kan jeg nå meddele at jeg har fått tak i billetten min. Etter at jeg ikke har fått svar på mailen jeg sendte Billettluka, ringte jeg det svindyre nummeret igjen. Der ble jeg møtt av en trønder(!), som etter 4-5 minutter kom frem til at billetten ikke var avhenta. Han ba meg om å hente billetten, "om så på Sjappa eller i billettluka på stadion" (i motsetning til hva som står andre steder, blant annet i mailen fra billettluka.no). Billetten fikk jeg så utlevert hos en 7-elevenansatt, som var trønder(!)...

Så da er altså saken oppklart, om enn ikke avklart. Det var nissene på Narvesen på Nationaltheatret som ikke klarte å gjøre jobben sin, til tross for at det var to ansatte som undersøkte saken. Den fadesen kostet meg en time ekstra arbeid, mye høyt blodtrykk, en skvett irritasjon, og ikke minst ca 50 kr ekstra...

Så om Veie fremdeles har lyst på en utdypende mail om mitt enkelttilfelle, så sender jeg gjerne en slik epost! http://www.klanen.no/snakk/images/smiley_icons/icon_razz.gif

frodev
06.05.2007, 13:17
Jupp det ønsker jeg, har også sendt deg en pm om tema i går http://www.klanen.no/snakk/images/smiley_icons/icon_smile.gif

Men vent til blodtrykket ditt har kommet til det normale http://www.klanen.no/snakk/images/smiley_icons/icon_smile.gif

God kamp

Frode

Pondus
07.05.2007, 15:59
Sitat: Den søn, 06 mai 2007 12:43 skrev frodev:

> Ja http://www.klanen.no/snakk/images/smiley_icons/icon_smile.gif

når blir det mulig å få kjøpt billetter til Cola nedre og VG øvre til den pris som vif.no lover? Koster fortsatt 150 kr inne på billettluka.

ehasseldal
08.05.2007, 17:14
Litt off-topic her nå, men det er ganske utrolig å se hvor mange billetter Aalesund faktisk selger, til tross for at de ligger så langt nede som de gjør!

frodev
08.05.2007, 18:21
Kjem i kveld

frode

Pondus
12.05.2007, 10:28
Det er bra at prisene på billettluka.no nå samsvarer med prisinfoen på vif.no

Men problemene med en elendig grafisk fremstilling av hvor det er ledige plasser fortsetter. Det ble etterhvert ordnet før kampen mot Godset, men er tilbake til det gamle igjen nå før kampen mot Sandefjord. Grafikken er riktig for de tribuneseksjoner på langsidene som er åpnet for salg, mens det er fire felter i Colasvingen som markerer ledige plasser i Cola nedre og hele VG-svingen.

Som et servicetilbud til folk som vil kjøpe billetter på internett, er et riktig salkart for stadion/kinosal/konsertlokale det minste man kan forlange i 2007. Her må man først og fremst tenke på de som skal besøke Ullevål for første gang eller er ukjent med navn på tribuner osv.

Mitt forslag er at så lenge billettluka.no ikke kan produsere denne informasjon med 100% nøyaktighet til våre 13 hjemmekamper nekter VIF dem å ta sitt vanlige billettgebyr på 20 kr pr billett. Det vil sette press på dem skulle man tro. Hvis dette ikke hjelper må man bytte samarbeidspartner snarest. Problemet ligger vel heller i at Narvesen er en av sponsorene av VIF, men man kan da ikke godta et så dårlig opplegg som dette uansett.

Pondus
14.06.2007, 16:40
Beklager å måtte hente denne tråden opp igjen, men med 6 dager igjen til årets første byderby fremstår billettluka.no som en vits ift hva som bør være kravet til et internettbasert billettsalgsopplegg. Går man inn der i dag vil grafikken vise at 80% av stadion er utsolgt. Det er kun anledning til å bestille billetter til Hafslund nedre, og til "to felt" i Cola-svingen (slik ser det ut på grafikken). Gjentar meg selv nå, men klikker man på det ene feltet i Cola får man billetter til VG øvre!!! Vet at det problemet er kjent for billettansvarlige i VIF/Sjappa, men dette er altså 6. hjemmekampen i år uten at ting er blitt bedre.

enga13
20.06.2007, 08:03
Hvorfor er kampen VIF-Lyn fjernet fra sidene til Billettluka? Er vel ikke utsolgt for billetter??

tigerjenta
20.06.2007, 13:22
nekter jeg å tro. men de selger sikkert resten av bilettene på ullevaal