Page 20 of 33 FirstFirst ... 10151617181920212223242530 ... LastLast
Results 761 to 800 of 1295
    Sjenert stianaj's Avatar

Jeg tror at om det MA hadde värt så ille mtp unge spillere så hadde vell ikke MP kommet.

Han spiller tross alt med Singh og Strandberg på U21 og Fellah spillte der sammen med han för,
    så hadde vell ikke värt så vanskelig for han å finne ut hva de synes!

Og hvis det var/er så ille som alle dere MA hatere skriker så hadde han nok sagt nei takk til tilbudet!

Facebookverifisert
    Bablefant
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by stianaj View Post
    Jeg tror at om det MA hadde värt så ille mtp unge spillere så hadde vell ikke MP kommet.

Han spiller tross alt med Singh og Strandberg på U21 og Fellah spillte der sammen med han för,
    så hadde vell ikke värt så vanskelig for han å finne ut hva de synes!

Og hvis det var/er så ille som alle dere MA hatere skriker så hadde han nok sagt nei takk til tilbudet!
    Det hadde nok en betydning + at vi er en stor klubb. Marcus sier det i VG interview: Spiller fin fotball, nær Hamar og Oslo er Oslo. Når det kommer til å HATE Martin tar du skammelig feil, men det er jo ikke annet å vente når man kommer med "litt ved siden" kommentarer på ett fotball forum :-)

Ser ut til at Nordvik skal satses på som midtstopper iår, ikke dumt da Muri trenger en ved siden av seg med fart, dem ser etter back i nigeria.
    Han kom ble svett og dett var dett

Quote Originally Posted by Wild Touch View Post
    Det hadde nok en betydning + at vi er en stor klubb. Marcus sier det i VG interview: Spiller fin fotball, nær Hamar og Oslo er Oslo. Når det kommer til å HATE Martin tar du skammelig feil, men det er jo ikke annet å vente når man kommer med "litt ved siden" kommentarer på ett fotball forum :-)

Ser ut til at Nordvik skal satses på som midtstopper iår, ikke dumt da Muri trenger en ved siden av seg med fart, dem ser etter back i nigeria.
    De har vel allerede mer eller mindre en venstreback klar? Om han signerer så er vel forsvarsrekka komplett, ny høyre og venstreback.I tillegg til de vi har ifra før. Mangler bare å få inn noen på kanten nå?

Jeg har aldri vært av MA sine største supportere, men har heller aldri vært av dem som har skreket høy på mannen sin avgang. Men jeg tror han er genuin i sine planer for klubben, som jo unektelig høres bra ut. Jeg begynner også å få trua på at han kan være rett mann for å få ting på plass, han beviste jo i 2010 sesongen at han kan. Håper ikke han blir sparket etter denne sesongen her, det vil isåfall bety at vi sannsynligvis starter helt på nytt igjen med en ny trener. Noe som igjen kan føre til at det tar 4 nye år før vi er noe sted...
    Men sier jo seg selv at laget egentlig ikke har prestert optimalt i mer enn en sesong, og det er såklart ikke godt nok, men at alt ansvaret skal ligge på MA har jeg mine tvil om. Gjenstår å se hva 2012 bringer...

Bablefant

Har blitt så mye skriving i kamptåder osv om temaet, at jeg føler vi heller kan diskutere i denne tråden.
    Jeg har jo som mange vet vært en av de mest kritiske til Martin, men har også roet meg litt ned. Mye pga at jeg liker MA's væremåte mot primadonnaer som ikke vil signere kontrakter osv. Jeg håper så inderlig at MA skal få det til i år, men foreløpig (hele 2 kamper...), så ser det ikke ut som om så mye er bedre enn i fjor. Spillerne ser ikke komfortable ut med spillestilen, og blir ofte løpende og se på hva medspillere kan få utrettet. Marcus Pedersen kan vise seg å bli veldig viktig for oss, og håper han kan dra med seg resten av gutta til å prestere på et nivå ala 2010 sesongen.
    Men et lite spørsmål til dere:
    Hvor lenge synes dere Martin skal få sitte dersom resultatene uteblir? Det er vel vedtatt at dette er martins skjebne sesong, men når skal man si takk for innsatsen dersom resultatene uteblir? Blir det etter sesongen?
    Hater,hater,hater bergen by!!!

Han blir her ut sesongen. Vi skal spille veldig dårlig for at han må gå midtveis. Tror også han bare har kontrakt ut året.

Også greit å huske at vi heller ikke i 2010 hadde noen fantastisk start på sesongen. Vi vant åpningskampen mot Viking. Neste seier kom mot Molde i 5.runde.

Så noen knepne seire mot svak motstand før vi var gode sommeren og høsten. Hvis vi får med oss poeng fremover så vil nok sommer og høstforme avgjøre Martins videre skjebne.

Med mindre vi sloss mot nedrykk så blir han nok ut året. Serien er så jevn at ikke det skal mye til før man er i en medaljekamp. Og så lenge ingen soleklafe bedre løsninger dukker opp så kan jeg ikke se at han får sparken med måneder igjen av kontrakten.

Vaktmester

Tastoman
    skog's Avatar

Quote Originally Posted by panzerkris View Post
    Hvor lenge synes dere Martin skal få sitte dersom resultatene uteblir? Det er vel vedtatt at dette er martins skjebne sesong, men når skal man si takk for innsatsen dersom resultatene uteblir? Blir det etter sesongen?
    Han har jo vært klar på at dette er vinn eller forsvinn for han sjøl, selv om andre maler et bilde av han som klamrer seg fast.

For min del er jeg opptatt av langsiktighet. Jeg tror han sitter greit ved en ny topp fire-plassering, kanskje til og med 5-6 dersom det er max to poeng opp til medalje. Det er også verdt å merke seg: Hadde gutta tatt to peng til ifjor hadde pipa fått en annen lyd i hele vinter fra ganske mange. Det er ingen nøyaktig vitenskap å drive fotballklubb, men dersom han går håper jeg de får inn en fyr med noe av den samme filosofien, siden systemet nå blir innarbeidet i hele breddeklubben. Der er det også viktig med langsiktighet. Endring i spillestil på a-lagsnivå betyr også endring i spillestil nedover i hele systemet og det bør unngåes.

Uansett bør ting evalueres etter sesongen, og sparken før bør unngåes såfremt vi ikke kjemper mot nedrykk etter min mening.
    Bli feltpartner, støtt Leger Uten Grenser

Quote Originally Posted by skog View Post
    Uansett bør ting evalueres etter sesongen, og sparken før bør unngåes såfremt vi ikke kjemper mot nedrykk etter min mening.
    Det er mesterskapspause 28. Mai, da har vi spilt 12 kamper, altså ikke langt fra halvspilt. Etter min mening bør vi til da ha sett endel gode kamper som viser at dette systemet har livets rett, og at samspillet fungerer som i 2010. I tillegg bør vi ha henta såpass med poeng at vi er "der oppe", og på skuddhold når det gjelder gullet. Såpass bør vi kunne forvente mener nå jeg.
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    Pratmaker

Så lenge vi ikke ligger an til nedrykk kan han sitte ut sesongen i mine øyne. Nå tviler jeg sterkt på at vi ligger an til nedrykk også.

Når det er sagt, er jeg enig med han over her. Se litt på resultatene i 2010, spesielt starten av sesongen. At folk inne på forumet er nervøse allerede er helt latterlig spør du meg!

Ifjor trodde vi at vi var bunnsolide etter 2 serierunder.. les bare litt på reaksjonene etter 2. seriekamp:
    http://forum.klanen.no/showthread.ph...sund-2-0/page2

Gi det nå noen kamper til før vi igjen konkluderer med at laget er ræva!

Husk at Godset og Haugesund er lag som faktisk spiller veldig aggresivt og er tett oppi mann hele tiden, det er det som stresser oss.. Regner med å møte et tamt Viking som ikke tør å være like aggresive(jfr Viking-Odd, to lag som satset defansivt!?!?), så får vi se hvordan vi klarer oss da. Regner med å få ha kula i laget mye mer ihvertfall, og da også få se noen fine angrep og bedre kontroll bakover.

så det er i mine øyne ingen grunn til å starte denne krisemaksimeringen allerede nå! Bedre å sitte med 3 poeng og en følelse av at vi må opp mange hakk etter 2 runder, enn å sitte med 6 poeng, null baklengs, og en følelse av at "dette ordner seg jo, vi tar alt"
    Last edited by robertlorang; 03.04.2012 at 12:09. Reason: småfeil

Tastoman

Quote Originally Posted by robertlorang View Post
    Så lenge vi ikke ligger an til nedrykk kan han sitte ut sesongen i mine øyne. Nå tviler jeg sterkt på at vi ligger an til nedrykk også.

Når det er sagt, er jeg enig med han over her. Se litt på resultatene i 2010, spesielt starten av sesongen. At folk inne på forumet er nervøse allerede er helt latterlig spør du meg!

Ifjor trodde vi at vi var bunnsolide etter 2 serierunder.. les bare litt på reaksjonene etter 2. seriekamp:
    http://forum.klanen.no/showthread.ph...sund-2-0/page2

Gi det nå noen kamper til før vi igjen konkluderer med at laget er ræva!

Husk at Godset og Haugesund er lag som faktisk spiller veldig aggresivt og er tett oppi mann hele tiden, det er det som stresser oss.. Regner med å møte et tamt Viking som ikke tør å være like aggresive(jfr Viking-Odd, to lag som satset defansivt!?!?), så får vi se hvordan vi klarer oss da. Regner med å få ha kula i laget mye mer ihvertfall, og da også få se noen fine angrep og bedre kontroll bakover.

så det er i mine øyne ingen grunn til å starte denne krisemaksimeringen allerede nå! Bedre å sitte med 3 poeng og en følelse av at vi må opp mange hakk etter 2 runder, enn å sitte med 6 poeng, null baklengs, og en følelse av at "dette ordner seg jo, vi tar alt"
    Støtter deg 100%.

Jeg har tro på at laget blir blir bedre hvis vi supportere klarer å gi positiv energi både på tribunen og ellers.

At enkelte setter spørsmål ved Martin allerede etter 2 runder er til å le av.
    Man får heller ta en vurdering ved halvspilt serie.

Evig VIF.

Facebookverifisert
    Tastopat
    lokalhelt's Avatar

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    Støtter deg 100%.

Jeg har tro på at laget blir blir bedre hvis vi supportere klarer å gi positiv energi både på tribunen og ellers.

At enkelte setter spørsmål ved Martin allerede etter 2 runder er til å le av.
    Man får heller ta en vurdering ved halvspilt serie.

Evig VIF.
    Jeg er også helt enig.

For min del er jeg klar for en diskusjon til sommeren når det er halveis. Mer mindre det skjer noe dramatisk underveis.

Greit å begynne og komme igang før man skal evaluere evt. svartmale/hylle.

Det er jo en del som ikke liker Martin og som til en hver tid skal ta han. Hvert nederlag er en mulighet.

Han bør få dette året på seg som jeg ser det. Enten lykkes han eller så blir det midt på treet. Lykkes han er det jo greit. Tvilsomt om vi kan klare å bli så dårlige at det vil være fare for nedrykk. Så hvis det blir utskiftning så håper jeg det skjer veloverveid og med god tid til å finne en erstatter.

Det er jo ikke en veldig lang liste over kandidater som både er realistiske og garantert bedre.

Det er stor forskjell på lag som oss og resten. Jan Jönsson kan man jo bruke som eksempel. Etter å ha fått bygget opp et Stabækl-lag i fred og ro og ansett som en av de desidert beste trenerne så ble det straks mye tøffere i en klubb som krever resultater hver uke fra første øyeblikk.

Det finnes mange slike trenere som bygger trinn for trinn sånn at laget til slutt blir veldig bra. Men de gjør det i klubber med lavere ambisjoner og trøkk. Ronny Deila er en trener som jeg tror vil falle gjennom i en klubb som vår, eller RBK, Brann eller til dels Viking. Man må være skrudd sammen på en spesiell måte for å kunne leve med enorme forventninger hver eneste uke.

Vi klarte jo tross alt å få Rekdal til å trekke seg et halvår etter å ha vunnet serien.

Nesten avhengig

Det var tidligere et slags konsensus her inne om å ta en foreløpig oppsummering til sommeren. Jeg synes det er fornuftig. Ligger vi langt bak teten på det tidspunktet, så bør MAs karriere hos oss være over så fort vi har en erstatter vi er fornøyd med.

I motsetning til en del her inne mener jeg det er positive trekk å spore i spillet hittil i år, kontra i fjor:

* Haugesund er bedre enn mange trur. Vi spilte en håpløs første omgang, som jeg trur kan settes på kontoen for premiere-nerver, og en del bedre i andre. Ut fra sjanser skulle det kanskje blitt uavgjort, men vi tok tre poeng. Haugesund vant klart over seriefavoritt Molde i sin neste kamp.

* Strømsgodset er veldig gode på hjemmebane. Som i fjor vil det ikke være mange lag som klarer å ta med seg poeng fra Drammen. Til tross for dette klarer vi i perioder å få igang spillet vårt, og med litt flaks kunne vi ha vunnet kampen eller i alle fall fått uavgjort, noe vi ikke klarte verken i 2011(2-1) eller i 2010(1-0).

I fjor på samme tid, var det ikke spor å se av det gode spillet fra 2010. Vi har allerede sett antydninger til det nå, så jeg er synes faktisk det ikke ser så værst ut. Vi har noen utfordringer i den bakre fireren, mens det ser en del lysere ut framover. Regner med at trenerteamet gjør det de kan for å sette fireren bedre til neste kamp.
    Husk tippekonkurransen!

Bablefant

Virker som vi alle er enige om følgende:

1 Angrepsspillet virker mye bedre enn i fjor

2 Forsvarsspillet virker noe dårligere enn i fjor

Konklusjon:
    Vi kommer til å slippe inn mange mål, men forhåpentligvis scorer vi fler he he.
    Satser på at spillestilen sitter nå snart.
    Kampen mot Viking kan bli en fin mulighet til å trille litt ball i laget, i allefall erfaringsmessig så presser ikke de så voldsomt høyt. Dette må Martin bruke for alt det er verdt.
    Hater,hater,hater bergen by!!!

Virker som vi alle er enige om følgende:

1 Angrepsspillet virker mye bedre enn i fjor

2 Forsvarsspillet virker noe dårligere enn i fjor

Konklusjon:
    Vi kommer til å slippe inn mange mål, men forhåpentligvis scorer vi fler he he.
    Satser på at spillestilen sitter nå snart.
    Kampen mot Viking kan bli en fin mulighet til å trille litt ball i laget, i allefall erfaringsmessig så presser ikke de så voldsomt høyt. Dette må Martin bruke for alt det er verdt.
    Hvis vi skal gå ut fra de 2 kampene til nå så vil jeg ikke si at angrepsspillet er så mye bedre enn i fjor. For min del så har det sett ut som status quo fra i fjor. Hvis vi skal spille possession fotball så forventer jeg også at vi har ferdighetene til det, selv om motstanderne prøver å presse høyt. Hvis ikke må vi ha en plan B i hvertfall, men den virker fraværende for meg.

Facebookverifisert

Vaktmester

Tidstjuvradd

Blog Entries
    2

Jeg synes det har vært mye spennende tendenser offensivt denne sesongen. Hvis vi tar for oss andre omgangen i Haugesund, f.eks skaper vi 5 sjanser mot etablert og det var noe vi ikke klarte så ofte i fjor, vi fikk også etablert ett spill langt høyere i banen noe som har ført til at Singh har fått 3 assist. Det var også tendenser til enda noe vi savnet i fjor i en av treningskampene men jeg har savnet det litt i serie kampene og det er den offensive presset. Torpedofotballen der vi skal vinne igjen ball etter 3 seskunder etter balltap.

Jeg synes dette ser mye mer spennende ut enn i fjor, selv om vi har vaklet litt mer i den bakre firreren enn det vi har gjort tidligere. Jeg er hvertfall positiv og er spent på hvordan vi kommer til å gjøre det i år.

Da er Ståle Solbakken ledig på markedet....

Er nok noen måneder for tidlig, Solbakken blir sikkert plukket opp av noen ganske snart. Synd, man skal ikke se bort ifra at VIF er på jakt etter ny trener om 2-3 måneder. Jeg hadde ikke sagt nei til Solbakken.

Herrejemini, er dette kødd? Du vil erstatte en trener som har hjertet i klubben med en bøffel?

Er dette kødd? Du vil samle på 7. plasser med en trener som "har hjerte i klubben", heller enn å være en toppklubb med en trener som ikledde seg gult så sent som i 1997?

Jeg håper MA lykkes i år, men realistisk så tror jeg det er 50% sjanse for at vi ser etter en ny trener i sommer en gang. Hvis Solbakken vil trene Enga (og det er vel tvilsomt, han får nok fetere tilbud), så gjerne for meg.

Tastoman

Quote Originally Posted by ice69 View Post

Jeg håper MA lykkes i år, men realistisk så tror jeg det er 50% sjanse for at vi ser etter en ny trener i sommer en gang.
    Ta bort en null på de 50% du melder om så kanskje du treffer nogenlunde.
    Forøvrig er jeg er oppgitt over at denne tråden i hele tatt har livets rett før sommerpausen etter 12 kamper.

Vålerenga blir et bedre lag om supporterne gir støtte og bidrar med positivitet.
    Regner vel med at det er ønskelig for de aller fleste supporterne eller?

Håper Martin viser alle bønda at han lykkes med Enga denne sesongen og gjerne i mange år til.
    Evig tro.
    EVIG VIF

Vaktmester

Tastoman
    skog's Avatar

Er dette kødd? Du vil samle på 7. plasser med en trener som "har hjerte i klubben", heller enn å være en toppklubb med en trener som ikledde seg gult så sent som i 1997?
    Hvor mange 7. plasser har Martin akkumulert iløpet av tiden i VIF?

Hvor mange 7. plasser har Martin akkumulert iløpet av tiden i VIF?
    To. pluss en 10. og en 2. plass. Så jeg beklager den matematiske unøyaktigheten, hvis du synes det er upassende å beskrive innsatsen som "samling på 7.-plasser", men regner med at oppegående personer som deg, Skog, skjønner et lite retorisk poeng. Dessverre deler jeg ikke din åpenbare entusiasme for den midtre del av tabellen.

Poenget er ikke at MA må sparkes nå. Det mener jeg faktisk ikke. Det er best for alle (MA, klubb, klan) om han lykkes i år. Men han bør og jeg tror han vil sparkes dersom det går mot en ny sesong i ingenmannsland. Det er helt uakseptabelt, det tror jeg selv MA vil være enig i. Uavhengig av mitt ønske om suksess i 2012, så synes jeg det ser stygt ut allerede. Da vil vi trenge en ny trener. Og nå er en veldig god en ledig.

Ta bort en null på de 50% du melder om så kanskje du treffer nogenlunde.
    Forøvrig er jeg er oppgitt over at denne tråden i hele tatt har livets rett før sommerpausen etter 12 kamper.
    Vi får se. 24 poeng etter 12 serierunder er etter skjema til gull, det må vi ha i år. Betydelig under det, og MA bør sparkes. Ledelsen på valle kan ikke sitte å se på dette år etter år.

Denne tråden har absolutt livets rett: det vi ser spillemessig i år er en fortsettelse av ørkenvandringen i fjor. Det er ikke snakk om en helt ny trend at vi spiller elendig. Vi har gjort det i 13 måneder nå. Og hatt veldig flaks i to av årets tre kamper. Trenden må endres i løpet av de neste ca 10 kampene. Det ønsker alle som elsker Vålerenga. Hvis ikke trenden endres, må det radikale endringer til. Kampen mot bøfla blir som vanlig viktig, men den lever sitt eget liv så blir en usikker indikator på hvor gode vi egentlig er, uansett om det blir 5-0 eller 0-5.

Facebookverifisert
    Tastopat
    MadsAndre's Avatar

Det er jo direkte pinlig å se på åssen vi presterer til tider.Skal ikke være slik,hvor ble det av stoltheten? hvor ble det av ambisjonene? måten vi framstår på er ikke i nærheten av hva ambisjonene er.Hvis man tror at slik vi fremstår nå vill gi oss en topp 3 så er dere langt ute på vidda.

at det fortsatt IKKE er noen utvilking i spillet og at laget under prestesterer så til de grader er uakseptabelt.Når man ser at dette er slik det har vært i en go stund nå så sier det seg selv at det all sannsynligvis IKKE vill bli noe bedre om 5-10 eller 15 kamper heller.

Nå ble ikke denne tråden startet i år, det er litt av poenget. Dette er ikke noe nytt i år, men mer av det samme. Og det er bedre å få ut frustrasjonen her enn andre steder. Og Martin kommer alltid til å ha min støtte PÅ stadion. Og skulle han få skikkelig sving på sakene så er ingenting bedre enn det for jeg tror Martin har hjertet på rette plass, men jeg tror ikke lenger han er mannen som kan få oss dit vi vil.

Vaktmester

Tastoman
    skog's Avatar

To. pluss en 10. og en 2. plass. Så jeg beklager den matematiske unøyaktigheten, hvis du synes det er upassende å beskrive innsatsen som "samling på 7.-plasser", men regner med at oppegående personer som deg, Skog, skjønner et lite retorisk poeng. Dessverre deler jeg ikke din åpenbare entusiasme for den midtre del av tabellen.
    Jeg husker den tida vi håpa på en 7.plass uten mye drama. Men jeg bare syntes det retoriske poenget ditt var ganske tåpelig, det er nemlig ikke sånn at man samler på 7.plasser. Det er også verdt å merke seg at vi var to poeng fra 4. plass og 3 poeng fra medalje ifjor. Det er jævlig små marginer ute å går.

Poenget er ikke at MA må sparkes nå. Det mener jeg faktisk ikke. Det er best for alle (MA, klubb, klan) om han lykkes i år. Men han bør og jeg tror han vil sparkes dersom det går mot en ny sesong i ingenmannsland. Det er helt uakseptabelt, det tror jeg selv MA vil være enig i. Uavhengig av mitt ønske om suksess i 2012, så synes jeg det ser stygt ut allerede. Da vil vi trenge en ny trener. Og nå er en veldig god en ledig.
    Siden Martin sjøl har sagt at målet er gull og at dette er sesongen man virkelig skal prestere, så er det jo underforstått at dersom det går dårlig så tar han hatten sin og gå. Dette er jo ikke noe å diskutere. Det jeg lurer på er hvorfor folk skal krisemaksimere noe så jævlig allerede etter tre serierunder. Se på de andre laga, det er ingen som spiller festfotball tidlig i April, sånn er det bare.

Jeg husker den tida vi håpa på en 7.plass uten mye drama. Men jeg bare syntes det retoriske poenget ditt var ganske tåpelig, det er nemlig ikke sånn at man samler på 7.plasser. Det er også verdt å merke seg at vi var to poeng fra 4. plass og 3 poeng fra medalje ifjor. Det er jævlig små marginer ute å går.

Siden Martin sjøl har sagt at målet er gull og at dette er sesongen man virkelig skal prestere, så er det jo underforstått at dersom det går dårlig så tar han hatten sin og gå. Dette er jo ikke noe å diskutere. Det jeg lurer på er hvorfor folk skal krisemaksimere noe så jævlig allerede etter tre serierunder. Se på de andre laga, det er ingen som spiller festfotball tidlig i April, sånn er det bare.
    Marginene er like små for alle lag, i alle sesonger.

Jeg håper for øvrig vi kan være enige om at tiden da 7. plasser var godt nok er over - det var mitt poeng og jeg tror du egentlig er enig, selv om du mener jeg uttrykker meg tåpelig.

Jeg krever ikke festfotball i 1. serierunde, men det er et stykke mellom det og et par-tre av omgangene vi har spillt i år, som har vært noe av det sletteste jeg har sett av de kongeblå på veldig lenge. Smerten ved å se på dette døyves heldigvis av 6 poeng på 3 serierunder, resultatmessig har vi isolert sett ikke noe å klage på.

Men vi er altså enige om at MA må gå dersom vi igjen ligger an til en plassering i ingenmannsland. For min del skal jeg mene noe om det etter 12 serierunder, det skal MA få. Så får vi se. Men hvis vi da ligger i ingenmannsland så orker jeg ikke mer "det-er-så-mange-skader-spillere-ute-av-form-bare-vent-til-alt-er-perfekt-vi-må-gi-MA-tid-da-blir-det-gull-bare-7-poeng-opp-til-gullet"-snakk.

Quote Originally Posted by MadsAndre View Post
    Det er jo direkte pinlig å se på åssen vi presterer til tider.Skal ikke være slik,hvor ble det av stoltheten? hvor ble det av ambisjonene? måten vi framstår på er ikke i nærheten av hva ambisjonene er.Hvis man tror at slik vi fremstår nå vill gi oss en topp 3 så er dere langt ute på vidda.

at det fortsatt IKKE er noen utvilking i spillet og at laget under prestesterer så til de grader er uakseptabelt.Når man ser at dette er slik det har vært i en go stund nå så sier det seg selv at det all sannsynligvis IKKE vill bli noe bedre om 5-10 eller 15 kamper heller.
    Når man ikke kan klage over at man ikke tar nok poeng så klager man heller på at spillet er så dårlig at det ikke ser ut som vi kommer til å ta poeng i fremtiden?

Synes ikke vi har spillt fantastisk, men av det jeg har fått med meg fra andre tippeligakamper er det få fantastiske lag i tippeligaen p.d.d. - Fugla f.eks. som folk sier har spillt bra og hadde fortjent mer poeng enn dem har ville jeg ikke bytta med.

Enkelte er alltid ute etter blod....
    "To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing." - Elbert Hubbard.

Jeg skrev det vel i en annen tråd også, men hadde vi vunnet beggr kampene mot Molde i stedet for å tape de hadde vi tapt gullet til Tromsø på målforskjell.

Så lite er det som skiller suksess fra fiasko. Jeg er ikke tilhenger av å bytte for å bytte. Vi må i så fall bytte til noe bedre. Jeg kan ikke se noen åpenbare kandidater som skal løfte oss opp fra status som medaljekandidat til selvskreven seriemester alt før sesongen.

Martin får året på seg av meg og fungerer det ikke så må en erstatter på plass som er evaluert grundig over tid, ikke bare en som har et kjent navn.

Men utfallet i de to kampene mot Molde er altså forskjellen på suksess eller fiasko. Derfor trengrr ikke Martin å vinne gull i år for å unngå at jeg krever hodet hans på et fat. Det skal ikke koke ned til enkeltsituasjoner. Men han MÅ levere en sesong som gjør at jeg fortsatt har troen på at han er rett mann for jobben.

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Jeg skrev det vel i en annen tråd også, men hadde vi vunnet beggr kampene mot Molde i stedet for å tape de hadde vi tapt gullet til Tromsø på målforskjell.

Så lite er det som skiller suksess fra fiasko. Jeg er ikke tilhenger av å bytte for å bytte. Vi må i så fall bytte til noe bedre. Jeg kan ikke se noen åpenbare kandidater som skal løfte oss opp fra status som medaljekandidat til selvskreven seriemester alt før sesongen.

Men utfallet i de to kampene mot Molde er altså forskjellen på suksess eller fiasko.
    Du mener altså at hvis vi hadde vunnet begge kampene mot et lag som i 2011-sesongen var 11 poeng bedre enn oss, så ville vil kommet høyere på tabellen. Ja, det ville vi. Men da hadde vi måttet vært et bedre lag.

Det vil alltid være marginer. For alle de andre lagene også. Det at det er liten forskjell på suksess og fiasko betyr ikke bare at det gjelder oppover, det gjelder nedover også, men til syvende og sist lyver ikke en tabell som gjelder for 8 måneder og 30 runder.

Det jeg sier er at et trenerbytte ikke nødvendigvis er til det bedre.

Men ja, Molde tok seks poeng mot oss. Hadde det vært omvendt ville vi tapt gullet på målforskjell. Forutsatt at alle andre kamper endte som de gjorde selvsagt.

Helt enig i at tabellen gir et riktig bilde. Vi var ikke Norges beste lag i fjor. Men vi var ikke så håpløse heller. Vi hadde en ræva start og hadde 8 poeng etter 8 runder. Så tok vi 39 poeng på de siste 22. Det inkluderte også en helsprekk på slutten. Fra runde 9 til 26 hadde vi et snitt på to poeng pr kamp.

Så kan man alltids stille spørsmålstegn ved treneren. Men i 2011 hadde vi mye skader før sesongen. Det medvirket nok til den dårlige starten.

Facebookverifisert
    Tastopat
    MadsAndre's Avatar

Quote Originally Posted by henrig View Post
    Når man ikke kan klage over at man ikke tar nok poeng så klager man heller på at spillet er så dårlig at det ikke ser ut som vi kommer til å ta poeng i fremtiden?

Synes ikke vi har spillt fantastisk, men av det jeg har fått med meg fra andre tippeligakamper er det få fantastiske lag i tippeligaen p.d.d. - Fugla f.eks. som folk sier har spillt bra og hadde fortjent mer poeng enn dem har ville jeg ikke bytta med.
    Okai? Og hvor har du fått dette ifra? Jeg nevner spillet her.Har ikke sagt noe om at vi ikke kommer til å plukke poeng i fremtiden! Jeg ser på prestasjonen
    på banen.IKKE resultatet,men nå er det jo slik at det er ganske mange som er fornøyd med å bare se på resultatene og ikke spillet i seg selv..

Nesten avhengig Alex Malager's Avatar

Quote Originally Posted by MadsAndre View Post
    Okai? Og hvor har du fått dette ifra? Jeg nevner spillet her.Har ikke sagt noe om at vi ikke kommer til å plukke poeng i fremtiden! Jeg ser på prestasjonen
    på banen.IKKE resultatet,men nå er det jo slik at det er ganske mange som er fornøyd med å bare se på resultatene og ikke spillet i seg selv..
    Ja kjent problem i fotball det der....

Skal jeg være helt enig vil jeg faktisk heller at vi spiller bra og taper enn at vi spiller dårlig og vinner. Det er vel som å banne i kjerka her inne, men sånn er det. Den seieren over Viking må være en av de kjipeste seierne noensinne. Jeg lider meg gjennom 90 min men slipper den enorme skuffelsen det er å tape, men det er dørgende kjedelig. Vil heller ha det spennende og moro i 90 min og heller ergre meg at det blir tap til slutt. Gull blir det ikke uansett så om vi får tredje eller sjuende plass driter jeg i.

2004 var et fint år. Må da gå an å gjenskape noe av følelsen fra det året? :-\

Vaktmester

Tastoman

Quote Originally Posted by Sankt Hallvard View Post
    2004 var et fint år. Må da gå an å gjenskape noe av følelsen fra det året? :-\
    19 scorede mål på de første 19 kampene? Håper vi sikter litt høyere...

Vaktmester

Tastoman
    skog's Avatar

Quote Originally Posted by Alex Malager View Post
    Ja kjent problem i fotball det der....
    Ifjor når vi vant så fikk man nesten kjeft på forumet dersom man påpekte at vi ikke spilte glitrende selv om vi tok tre poeng.

Hyggelig alt folk begynner å se litt bak resultatene, men bare når vi vinner da tydeligvis.

Hadet bra MA

Han sitter der uten engasjement. HAN MÅ BORT!! FORT!!

Vaktmester

Tastoman
    skog's Avatar

Ja så var det liv i denne tråden igjen.

Ja så var det liv i denne tråden igjen.
    Du ser at han ikke får noe ut av en sterk tropp? Vi viser ingenting på hjemmebane MOT SONGDAL!!

Hva skal til?

Han MÅ vekk.

Skriver fra mobil, så det tar vel lang tid a si hva jeg virkelig mener.