Page 6 of 11 FirstFirst ... 2345678910 ... LastLast
Results 201 to 240 of 418

Quote Originally Posted by donny View Post
    Spiller det noen rolle? Hva er det å hisse seg sånn opp for?
    Hvis det er meg du sikter til så er jeg langt i fra opphisset, jeg er oppgitt.

Tastoman

Quote Originally Posted by donny View Post
    Spiller det noen rolle? Hva er det å hisse seg sånn opp for?
    Nei,det spiller ingen rolle.

Hvis det viser seg at det blir endringer i sportslig avdeling på bakgrunn av denne saken så er det et tema som kan ligge i det andre forumet.

Sjøl tror jeg det blir vanskelig å bevise for domsutvalget og politiet at de to overgangene er sammenkoblet ref. denne artikkelen i VG.
    http://vg.no/vgpluss/article/l9d9zra

Dette er det flere og flere som også mener bl.a på twitter.
    EVIG VIF

Bablefant

Spørsmålet er vel egentlig ikke om Stabæk ved hjelp av Vålerenga har forsøkt å svindle Nancy. Spørsmålet er vel om politiet greier å bevise det eller ikke.

Tidligere har moderatorer vært flinke til å skille ut poster fra en tråd, når man "bytter" emne.
    Hvorfor gjøres ikke det her?
    Hvis ikke, er det jo bare å starte en ny tråd i rett forum, og omdøpe til "TH politianmeldt" - det høres jo finere ut .....
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Facebookverifisert

Driftsleder

Tastoman
    dikern's Avatar
    Blog Entries
    3

Quote Originally Posted by usbenga View Post
    Fy faen, det skulle ikke værra mulig.

Tror du på det der selv?
    Jeg tror på at modereringa skal følge de retningslinjene vi har lagt opp. Jeg tror også at du har litt for mye fritid siden du til stadighet lar deg provosere så voldsomt over dette forumets tekniske anordninger... Til info kan jeg si at akkurat hvordan vi skal håndtere denne saken diskuteres nå, og det er flere mulige løsninger.

Udiskutabelt er det at dette -ikke- er en sak om Vålerengas rent sportslige prestasjoner, som VPN-forumet er tiltenkt etter at vi gjorde om litt i sommer.
    Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
    http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/

Facebookverifisert

Vaktmester

Driftsleder

Vaktmester

Tastoman
    Nesrene's Avatar

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Tidligere har moderatorer vært flinke til å skille ut poster fra en tråd, når man "bytter" emne.
    Hvorfor gjøres ikke det her?
    Det pågår en diskusjon internt om hvordan vi skal håndtere denne spesielle saken som kommer til å gå i månedsvis, kanskje år. Den vil eksplodere i alle retninger og dybder.

Derfor gjør vi "ikke noe" nå før vi har konkludert
    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Vaktmester
    Vaktmester

Tastopat
    Bayer Frydenlund's Avatar

Til meta-diskusjonen om diskusjonstråden: Vi må finne på noe lurt ettersom temaet omfatter masse forskjellige problemstillinger og tråden nå fremstår som sprikende og rotete. Dette er altså en praktisk vurdering, ikke en konspirasjon. Kom gjerne med innspill.

Quote Originally Posted by qxvrea View Post
    Jeg tror på at modereringa skal følge de retningslinjene vi har lagt opp. Jeg tror også at du har litt for mye fritid siden du til stadighet lar deg provosere så voldsomt over dette forumets tekniske anordninger... Til info kan jeg si at akkurat hvordan vi skal håndtere denne saken diskuteres nå, og det er flere mulige løsninger.

Udiskutabelt er det at dette -ikke- er en sak om Vålerengas rent sportslige prestasjoner, som VPN-forumet er tiltenkt etter at vi gjorde om litt i sommer.
    Takk for et mye bedre svar enn det forrige, det var håpløst.

Denne løsningen er mye bedre enn jeg hadde drømt om. Nå ser man, sammenholdt med den meget gode pressemeldingen, at Klanen tar dette på alvor, og ikke minst at man har tatt et standpunkt.

Slik det fremsto i går, samt ditt første svar, så virket det som om dette også skulle ties ihjel, jeg er glad for at det ikke er tilfelle.

Sleivsparkene biter fortsatt ikke på, men fortsett å øve, kanskje du når målet en dag.

Men som sagt, kudos til Klanen for pressemelding og egen del av forumet til saken!

Synes denne saken har svekket omdømmet vårt MYE, og håper vi gjør alt vi kan når (hvis) denne saken avsluttes til å prøve å bygge opp omdømmet vårt igjen. Samtidig som at vi må ha fokus på det sportslige. Dette er en drittsituasjon, men nå må man bare gjøre det beste ut av det.

Til Mod: Vært en ide og skifte navn på forumet til "VPG/Stengel-saken"? Han heter vel Veigar Pall Gunnarson og ikke Veigar Gunnarsson Pall...

Quote Originally Posted by olemartinboy View Post
    Synes denne saken har svekket omdømmet vårt MYE, og håper vi gjør alt vi kan når (hvis) denne saken avsluttes til å prøve å bygge opp omdømmet vårt igjen. Samtidig som at vi må ha fokus på det sportslige. Dette er en drittsituasjon, men nå må man bare gjøre det beste ut av det.

Jeg er ikke så bekymret for omdømmet vårt ETTER at saken er ferdig. Fotballklubber har tilhengere, ikke kunder. Og ting blir glemt.

Det problematiske er at saken IKKE er avsluttet og heller ikke blir det på en stund. Slik at vi får hyppige påminnelser om saken gjennom media.

Det er bare vanskelig å gjøre noe når man ikke vet HVA man skal gjøre. Vi kan ikke både gi Truls sparken OG hevde at han er uskyldig...

Lurer på om Molde og Ålesund er litt grinete for at denne saken har fått VESENTLIG mer medieoppmerksomhet enn serie- og cupgullet til sammen. I hvertfall med tanke på at det var Moldes første seriegull.

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Jeg er ikke så bekymret for omdømmet vårt ETTER at saken er ferdig. Fotballklubber har tilhengere, ikke kunder. Og ting blir glemt.
    Dette får ingen innvirkning på supporterne, vil jeg tro. Noen blir kanskje litt skuffet over at klubben driver med slikt, men de vil gå på kamp og bære drakta like mye.

Problemet er klubbens omdømme hos alle våre light-supportere og medgangssupportere. Og sponsorer. Uglesett av mange her inne, vet jeg, men der ligger mye av klubbens eksistensgrunnlag rent økonomisk. Ja, disse gruppene glemmer, spesielt hvis vi serverer festfotball og gullmedaljer neste år. Men om det ikke er noe ekstraordinært positivt ved klubben i tiden som kommer etter denne saken, vil det nok dessverre ta tid før vi er på pre-VPG-nivå hva angår tillit og omdømme. I den tiden vil vi tjene mindre, kort og godt.

Tillit og omdømme tar år å bygge, og det må bygges møysommelig, stein på stein. Det tar bare fem sekunder å ødelegge.

Hönan Agda Pagge's Avatar

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10016716

To nye siktelser.

Tidligere styreleder i Stabæk Fotball LFI og nåværende styreleder i Stabæk AS ble i dag siktet i overgangssaken rundt Veigar Páll Gunnarsson.
    negativ optimist!

Facebookverifisert
    Hönan Agda

Quote Originally Posted by Pagge View Post
    http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10016716

To nye siktelser.

Tidligere styreleder i Stabæk Fotball LFI og nåværende styreleder i Stabæk AS ble i dag siktet i overgangssaken rundt Veigar Páll Gunnarsson.
    og det er tidligere styreleder i Stabæk Fotball LFI, Erik Loe, og nåværende styreleder i Stabæk AS, Lars Holter Sørensen.
    Alvorlig for Stabæk selvsagt men er grunnen at politiet ville ta beslag av PC og dokumenter hjemme hos disse. Da må de jo ha siktelser.
    Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Default Prosessen på VPN

En veldig god og grundig artikkel på VPN.

http://www.vpn.no/vpn-spesial/2011/12/13874/

I artikkelens ånd om å omtale "noen fakta" i denne saken savner jeg omtale av et par forhold. For det første: Fasiten i denne saken må på en eller annen måte forklare hvorfor Stabæk betaler 1,1 mill til Nancy i november. Stabæk vil ikke forklare hvorfor de gjorde det. Det er en helt absurd handling for et selskap å betale 1,1 mill til noen uten å oppgi begrunnelse, på et tidspunkt de enorme økonomiske problemer. Det trenger en forklaring. Det kan virke som om det har lagt et evt sivilt søksmål fra Nancy dødt, i så fall tyder det på at alt ikke var som det skulle med transaksjonen i sommer, noe som igjen kan ha strafferettslige konsekvenser og konsekvenser mht NFF. Spekulasjoner, ja, men betalingen av de 1,1 mill er et faktum i denne saken.

For det andre: Artikkelen konkluderer med at det er omdømmemessige konsekvenser av denne saken - utvilsomt riktig. Men jeg lurer på om man her ikke ser elefanten i rommet, nemlig det at styret gir en fullmakt til TH (som artikkelen redegjør for) og samtidig er TH IKKE medlem i klubben og dermed kan han ikke straffes for evt brudd på NFFs reglement. At TH ikke er medlem i klubben er ikke en forglemmelse, såvidt jeg forstår, men en villet situasjon hos TH og klubben. Det er etter min oppfatning et utrolig dårlig signal å sende ut. Jeg oppfatter ikke at klubben driver noe "sivil ulydighet" mot et reglement de er imot (jeg har aldri hørt noe om at klubben er imot overgangsreglementet eller deler av det). Klubben har kanskje en god forklaring på denne fremgangsmåten, men det er ganske naturlig for omverdenen å konkludere med at klubben ønsker å operere i gråsonen av NFFs reglement og derfor benytter denne fremgangsmåten for å minske risikoen for straff for klubb og TH. At dette kan gå greit rent juridisk er nå en ting, men de omdømmetmessige konsekvensene er rett og slett veldig alvorlige.

Delegering av fullmakter er helt vanlig og gjøres for effektivisere en organisasjon. Men det finnes ingen tvil om at organisasjoner som delegerer fra seg til syvende og sist er ansvarlig for at jobben blir utført, og også står hovedansvarlig for økonomiske forpliktelser, og for feil som blir begått. Straffeloven §48 sier også klart: Når et straffebud er overtrådt av noen som har handlet på vegne av et foretak, kan foretaket straffes.

Tastopat eiks's Avatar

http://www.nrk.no/sport/fotball/eliteserien/1.7938570

Ikke direkte VIF, men nok en person siktes... Det er snakk om ett styremedlem i Stabæk...

Slik jeg leser artikkelen og sitatene så virker det som han er siktet for å ha hatt en sentral rolle i overgangssaken og ikke fordi politiet ønsker å lese e-posten hans.

Hvilket vel betyr at de mener de finner noe som gir grunnlag for at de faktisk har en sak. Som igjen er dårlig nytt, også for VIF.

Quote Originally Posted by Pondus View Post
    Delegering av fullmakter er helt vanlig og gjøres for effektivisere en organisasjon. Men det finnes ingen tvil om at organisasjoner som delegerer fra seg til syvende og sist er ansvarlig for at jobben blir utført, og også står hovedansvarlig for økonomiske forpliktelser, og for feil som blir begått. Straffeloven §48 sier også klart: Når et straffebud er overtrådt av noen som har handlet på vegne av et foretak, kan foretaket straffes.
    Ja, jeg forstår at delegering må skje, og det er i seg selv ikke problematisk. Men når man delegerer til en som ikke er omfattet av NFFs regelverk, og det er en villet situasjon for klubben og TH, så sender det et tvilsomt signal til omverdenen. Man bruker en "spiller" som ikke kan straffes for overtredelse av de reglene klubben skal holde seg inenfor.

Vedr det strafferettslige spiller det selvfølgelig ingen rolle, loven gjelder uansett om man er medlem av klubb eller ei. Men ikke NFF reglementet....

Husvarm

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Slik jeg leser artikkelen og sitatene så virker det som han er siktet for å ha hatt en sentral rolle i overgangssaken og ikke fordi politiet ønsker å lese e-posten hans.

Hvilket vel betyr at de mener de finner noe som gir grunnlag for at de faktisk har en sak. Som igjen er dårlig nytt, også for VIF.
    Jeg tolker det som om Polisen famler litt i blinde og prøver seg frem for å finne noe inkriminerende.

Kan være du har rett. Det er jo Tor Q Aaserød som er siktet. Som advokat og styremedlem i Stabæk er det naturlig å tro han har hatt en finger med i spillet under utforming av opsjonsavtalen.

Men dette drar jo ut i tid synes jeg. Og det er lite nytt i saken.

Fortsatt skal det bevises at en spiller Stabæk kunne hente for 600.000,- sommeren 2010 plutselig er verdt ti ganger så mye året etter. At avtalen med Herman Stengel er verdiløs og egentlig henger sammen med VPGs overgang.

Mens "forsvaret" viser til at Stengel-avtalen ble inngått lenge før VPG gikk til VIF, Stabæk og VPG selv hevder han kunne velge mellom RBK og VIF og at Stengel-avtalen slettes ikke er verdiløs.

Oppe i alt dette så skal NFF sikte personer de ikke har anledning til å straffe, og trolig ikke har skjønt hele opsjonsavtalen. Mens TV2 lenge fikk sine feilaktige påstander om størrelsen på budene stående ukorrigert. At RBK innrømmer å ha lagt et kunstig høyt bud på Johan Anderson og tilsvarende lavt på VPG gir ingen reaksjon.

Og Nancy har alt inngått et forlik med Stabæk rundt dette, der de tilsynelatende er fornøyde.

Hvem vet, kanskje de også fikk en opsjon på Herman Stengel på kjøpet?

Facebookverifisert

Driftsleder

Tastoman
    dikern's Avatar
    Blog Entries
    3

VGP ble solgt for 600 000, med en 50% videresalgsklausul. Etter min mening er det kun advokater med Vålerengabind for øynene som kan hevde at reell markedsverdi da er 600 000.

I min logikk tilsier det at spilleren er verdt mer, men Nancy ville kvitte seg med han. Dermed solgte de for underpris, med krav om at de skulle få igjen ekstra om han blei solgt videre. 50% videresalgsklausul er -ikke- en vanlig klausul for spillere i denne aldersgruppen. Er det en svært talentfull 20-åring, okei, men en på 30+?

800-900 000 er nok en mer reell verdi, selv om verdien på fotballspillere settes av etterspørselen på dem. I denne saken var det tydelig to konkurrerende intressenter, noe som gjerne øker verdien...

VGP ble solgt for 600 000, med en 50% videresalgsklausul. Etter min mening er det kun advokater med Vålerengabind for øynene som kan hevde at reell markedsverdi da er 600 000.

I min logikk tilsier det at spilleren er verdt mer, men Nancy ville kvitte seg med han. Dermed solgte de for underpris, med krav om at de skulle få igjen ekstra om han blei solgt videre. 50% videresalgsklausul er -ikke- en vanlig klausul for spillere i denne aldersgruppen. Er det en svært talentfull 20-åring, okei, men en på 30+?

800-900 000 er nok en mer reell verdi, selv om verdien på fotballspillere settes av etterspørselen på dem. I denne saken var det tydelig to konkurrerende intressenter, noe som gjerne øker verdien...
    RBK la inn et reelt bud på VPG pålydende et sted mellom 2.5 og 3.5 mill avhengig av hvilken artikkel man leser og med visse klausuler før totalsummen
    ble oppnådd. Dette var før STB inkluderte andre klubber i sine planer om å svindle Nancy for penger. De fleste vil vel anse dette som en ikke helt urimelig sum for VPG selv om han har bikket 30 og har begrenset videresalgspotensiale og for meg setter vel det sånn noenlunde markedsprisen
    "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Tidstjuvradd

Det avhenger av hva de to partenes betalingsvillighet er..i tillegg har man en spiller som man må ta hensyn til. Hvilke ønsker har han? Det kan presse prisen både opp og ned det. Det avhenger av om klubben med størst betalingsvillighet er den klubben spilleren er villig til å gå til eller ei..

Vaktmester

Tastoman

Quote Originally Posted by Sofasupporter View Post
    RBK la inn et reelt bud på VPG pålydende et sted mellom 2.5 og 3.5 mill avhengig av hvilken artikkel man leser og med visse klausuler før totalsummen
    Ble det ikke sagt at Stabæk avviste dette budet da de ikke var i desperat pengenød da det kom inn (tidligere i sommer)?

Budet RBK ga inn etter krisen var vesentlig lavere, knapt nok høyere enn vårt.

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Ble det ikke sagt at Stabæk avviste dette budet da de ikke var i desperat pengenød da det kom inn (tidligere i sommer)?

Budet i etterkant var 1 mill for VPG og 4.25 for JA, så i praksis samme deal som vi inngikk

Hvorfor STB avviste det opprinnelige budet fra RBK kan vi jo bare spekulere i, men poenget var uansett at det var en klubb som var villig til å gi 2.5-3.5 millioner for VPG kort tid før denne dealen ble kokt i hop, altså er det vanskelig å forsvare at hans reelle markedspris skulle være vesentlig lavere enn dette

Ja jeg vet at det var klausuler inne i bildet, men en kontantsum på 2.5, som det kan tyde på at budet inneholdt, er likevel 2.5 ganger den summen vi ga
    "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Quote Originally Posted by FrankO View Post

Det er ikke uten betydning for saken at RBK bød 2,5 mill + pluss bonus etter x-antall kamper, CL etc. Dette var jo også et "upresset" bud, dvs at om det hadde dukket opp andre interessenter så vet man ikke hvor mye de ville vært villig til å betale.

Ja, RBK sendte til slutt inn et bud på 1 mill for VPG. Men det var etter at Stabæk foreslo å bake inn Johan Anderson i pakken og etter at Stabæk diktere at prisefordelingen skulle være 1 mill for VPG og 4,25 mill for Bosman-spiller Anderson.

http://www.rbk.no/info/article214602.ece

At RBK var villig til å betale kanskje 3 mill totalt, og Stabæk samtidig har inngått en avtale med Nancy som verdsetter VPG til ca 3 mill sier vel ganske mye om markedsverdien til VPG.

Tastoman

Om Veigar var verdt 800.000,1 mill eller 3 mill er vanskelig å si.
    Verdivurderingen av egen spiller må faktisk selgende klubb bestemme.

For vår del står saken på opsjonens uavhengighet.
    Hvis den ble skrevet før avtalen med Veigar(som vg artikkelen og klubben sier) så er jeg helt sikker på at politiet ikke har noe sak og det blir frifinnelse.

Ellers så er det mye blabla ukebla om denne saken og jeg håper den snart er avsluttet slik at man får gått videre.
    EVIG VIF

Quote Originally Posted by Bojan View Post
    Om Veigar var verdt 800.000,1 mill eller 3 mill er vanskelig å si.
    Verdivurderingen av egen spiller må faktisk selgende klubb bestemme.

For vår del står saken på opsjonens uavhengighet.
    Hvis den ble skrevet før avtalen med Veigar(som vg artikkelen og klubben sier) så er jeg helt sikker på at politiet ikke har noe sak og det blir frifinnelse.
    Hadde det vært så enkelt at man bare kunne se på datoen på de to kontraktene og så konkludere så hadde dette aldri blitt noen sak. Husk at man snakkker om bedrageri her, og en svært vanlig måte å drive bedrageri på er å gjøre en ting og så dokumentere noe annet. Politiet tror åpenbart det har skjedd, så får man se om det kan bevises.

Elefanten i rommet er forliket mellom Nancy og STB i høst. Det angår det sivilrettslige, men den eneste rimelige forklaringen på at en lutfattig klubb skal punge ut med 1 mill i denne situasjonen er, såvidt jeg kan forstå, at Nancy og STBs advokater var rimelig enige om at Nancy nok hadde en relativt god sak når de hevdet at den reelle prisen på VPG var høyere enn oppgitt. I hvert fall en såpass god sak at STB ikke tok risken på et sivilt søksmål. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er det tyngste indisiet på at STB har drevet med snusk.

Når er det grunn til å vente at politiet er ferdig med etterforskningen?

Det kan da umulig ta så lang tid å gå gjennom noen PC'er og avhøre noen personer.

Så på tv2-sporten nå at journalisten, som kommenterte under en nyhetsak om Stengel, sier at Herman stengel ble brukt som en brikke i overgangsaken.

Joda, lukter muffens over hele greia, men...

Det er vel ikke fattet noe avgjørelse i saken enda?
    Hvorfor snakker journalisten som at det allerede er fattet en dom i saken? Er slikt lov?

Facebookverifisert

Driftsleder

Tastoman
    dikern's Avatar
    Blog Entries
    3

Quote Originally Posted by wanderer View Post
    Det er vel ikke fattet noe avgjørelse i saken enda?
    Synes det har vært veldig stille fra Politet i det siste. Hørte noen rykter fra solide hold på at det skulle komme en avgjørelse snart, men om det er to uker, to måneder eller ett år frem i tid aner jeg ikke. Synes det begynner å drøye veldig ut nå.

Hvorfor snakker journalisten som at det allerede er fattet en dom i saken? Er slikt lov?
    "Journalisten" jobber i TV2 som har tilhold i Republikken Bergen. Der er det ikke egne lover og regler, men de har egne sett med normer i forhold til journalistisk metode, oppførsel mellom mennesker, profesjonalitet i arbeidet sitt osv osv osv osv. Jeg veit ikke om du har fått med deg at TV2 er veldig sensasjonspreget i all sin dekning av norsk fotball, og at dette går på seriøsiteten løs i alle tenkelige sammenhenger.

Godt de snart får avløsning!

Denne saken har noen beviser i form av epost og dokumenter. I tillegg til det noen avhør.

Hvorfor bruker man månedsvis på dette? Denne saken burde vel politiet snart klare å avslutte? Det er vel grenser for hvor lang tid det tar å lese gjennom noen eposter og avhørsprotokoller?

Kan trekke ut en stund til, norsk politi skal til Frankrike for å ta avhør en person fra Nancy. Antar de er interessert i å høre hvordan Nancy klarte å få 1,1 mill fra Stabæk i høst.

http://fotball.aftenposten.no/elites...icle226677.ece

Jeg leser det slik at det fort kan ta en mnd å få et slikt avhør, og så konkluderer de vel neppe umiddelbart etter, så vi skriver muligens april-mai før konklusjonen foreligger. NFF vurderer vel såvidt jeg har forstått å avvente politiets arbeid før de konkluderer.

Vaktmester

Nesten avhengig

Og saken ruller videre... Nå kommer det fram at Asker og Bærum politikammer har søkt hjelp hos flere fotballeksperter, Ole Gunnar Solskjær for å sette riktig pris på Herman Stengel (Adressa/100% Fotball).

Stene innrømmer at det er en vanskelig oppgave å fastsette verdien på de to spillerne, og at politiet har store problemer med å bevise at det foreligger noe ulovligheter.
    Nå er det vel på tide å la den saken ligge, vel?

Overopphetet

Virkelig! Dette er suppe på spiker. Å sette en pris på en spiller går jo blandt anna på hvor nødvendig kjøpet og salget er for de respektive klubbene. Avhengighet av salg driver pris ned, avhengighet av kjøp driver prisen opp. I dette tilfellet var Stabæk mer avhengig av salg enn Enga var av kjøp, selv om det også var nødvendig. Denne saka er nok snart over, med mindre Solskjær og andre "eksperter" bestemmer seg for å spille skittent utafor bana og prate opp verdien.

Vaktmester

Tastoman
    skog's Avatar

http://fotball.aftenposten.no/elites...icle230320.ece

Politiet har gjort avhør på Island. Denne saken blir mer og mer merkelig.
    Bli feltpartner, støtt Leger Uten Grenser

Vaktmester
    Vaktmester

Tastopat
    Bayer Frydenlund's Avatar

Quote Originally Posted by skog View Post

Asker og Bærum politidistrikt synes sikkert det er trivelig å reise, da. Island, Frankrike, og hva blir det neste? De har vel ikke vært i Estland ennå (det er kanskje Østfold-politiet som skal dit).

Bablefant Evol's Avatar

Quote Originally Posted by Bayer Frydenlund View Post
    Asker og Bærum politidistrikt synes sikkert det er trivelig å reise, da. Island, Frankrike, og hva blir det neste? De har vel ikke vært i Estland ennå (det er kanskje Østfold-politiet som skal dit).
    Tipper du har rett og at etterforskningen videre vil sende disse gutta til Bahamas om ikke lenge. Du vet, for å følge opp et interessant spor i dette lumske skatteparadiset der ute i det varme havet. Tipper de sender 5-6 karer også, som kommer slitne hjem om noen uker, med vinflekker på laptoppene, fargesprakende t-shirt til hele avdelingen og et par leie tilfeller av syfilis.

Hva slags tidsaspekt opererer man egentlig med for tiden, når det gjelder denne saken? Minner mer og mer om bygging av store ting i Oslo eller noe sånt alt sammen.

Vaktmester

Nesten avhengig

Quote Originally Posted by skog View Post

Dette er vel en av de få sakene der jeg har sett kommentarer på et hederlig nivå. Best likte jeg den med at Stene lister seg ut bakveien og henlegger saken. For jeg ser virkelig ingen annen løsning. Nå har de prøvd å få hjelp fra "fotballeksperter" for verdisetting (noe de ikke klarte) og så tok de en tur til Island for å finne ut noe mer...