Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 41 to 64 of 64
    skog
    Anonym Feiging

hyggelig av Siem!

Facebookverifisert
    Hönan Agda
    Wild Touch's Avatar

Håper dette er bare nok et bevis på hvorfor Norge eier Sverige, de svenskene som jeg har hatt kontakt med i dette tilfellet har også kommet med A4 format svar som dem selv ikke skjønner. Stian Haraldsen i Dagbladet sier noe helt annet. Det med Norsk kredittkort nevnte han dog som et lite hinder, men ba meg prøve mitt tyske først. Jeg synest det er helt forkastelig av NFF å selge noe så viktig til noen som er, tilsynelatene, så dårlig. Kanskje jeg skulle skrive Kjetil jeg også å spørre om dette var godt nok gjennomtenkt! HAr troen på at Dagbladet kommer til å greie dette, har mindre tro på Canal Pluss som tydelig består av Bananskrellere som ikke har noen som helst lyst til å løfte en finger for norsk fotball. Vel, jeg driter jo forsåvidt også i Allsvenskan.....
    Han kom ble svett og dett var dett

Bablefant

Tror det virker, når jeg logger inn på C sports, og trykker på Molde Godset kampen, så får jeg opp en plakat med: "kampen begynner om" og så nedtellingsuret.
    Tviler på om de tar en ip sjekk akkurat når kampen begynner, vil tro at en evt. ip sjekk ville ha funnet sted idet jeg trykker på selve linken.

Facebookverifisert
    Pratmaker
    Stjerna85's Avatar

Nå har Knut Kristvang svart meg på henvendelsen... til å være så ubrukelige som alle påstår at NFF er, så er de raske til å besvare en relativt ubetydelig henveldense (ubetydelig i den store helheten, livsgrunnlaget for oss engasjerte).

så jeg må avslutningsvis si takk til NFF, ved dette tilfellet!

Hei Daniel
    Det er fortsatt slik at nordmenn som befinner seg utenfor Norges grenser kan se norsk fotball på web, så lenge abonnementet betales med et norsk kredittkort.
    Dette er også Canal + (og deres distributører) gjort kjent med.
    Så, om CSports ikke har dette klart akkurat nå, så vil det straks komme på plass.

Lykke til Vålerenga fra utlandet.

Hilsen Knut Kristvang
    Vål'enga - en gang, hver gang, ALLTID!

Facebookverifisert
    Hönan Agda
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by Stjerna85 View Post
    Nå har Knut Kristvang svart meg på henvendelsen... til å være så ubrukelige som alle påstår at NFF er, så er de raske til å besvare en relativt ubetydelig henveldense (ubetydelig i den store helheten, livsgrunnlaget for oss engasjerte).

så jeg må avslutningsvis si takk til NFF, ved dette tilfellet!

Hei Daniel
    Det er fortsatt slik at nordmenn som befinner seg utenfor Norges grenser kan se norsk fotball på web, så lenge abonnementet betales med et norsk kredittkort.
    Dette er også Canal + (og deres distributører) gjort kjent med.
    Så, om CSports ikke har dette klart akkurat nå, så vil det straks komme på plass.

Lykke til Vålerenga fra utlandet.

Hilsen Knut Kristvang
    Vel, jeg har akkurat betalt med utenlands visa, ser ut til å virke, får opp "kampen begynner om..."

Facebookverifisert
    Pratmaker
    Stjerna85's Avatar

Helt ærlig....

Jeg driter i hva man betaler med! Så lenge det fungerer
    Vål'enga - en gang, hver gang, ALLTID!

skog
    Anonym Feiging

http://www.nettavisen.no/sportspill/...cle3362146.ece

Oversikt over hva som går på hva. De firste første kampa går på TV2, det betyr vel at jeg kan vente litt med å bestille csports siden jeg har sumo utland... faen till virrvarr, var mye bedre når alt var på ett sted

Bablefant

Quote Originally Posted by skog View Post

Oversikt over hva som går på hva. De firste første kampa går på TV2, det betyr vel at jeg kan vente litt med å bestille csports siden jeg har sumo utland... faen till virrvarr, var mye bedre når alt var på ett sted
    Den første kampen går ihvertfal ikke på TV2.

Facebookverifisert
    Hönan Agda
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by skog View Post

Da tror jeg du har misforstått. Sumo sender ikke en dritt på web. Dem sa at man kunne følge de kampene som gikk på TV2 og Zebra, men de kampene er ikke oppført på sumo sin liste over kamper som streames. Vi må nok belage oss på og snakke med Clas Gøran eller Pontus hvis vi har en klage... lykke til!

Bablefant way_'s Avatar

Comoyo.no som er CanalDigital/Telenors side for gratis visning av tippeliga er i dag nede. I stede kommer man til en link der man kan se Molde-Strømsgodset uten noen form for registrering. Akuratt nå sitter jeg på en NextGenTel-forbindelse, og det funker. Bildet er ca 40-50 sekunder etter direktesendinga på MAX. Dere som sitter i det store utland kan jo kanskje sjekke om det funker:

(En pekepinn på om dere kan seg VIF-kamper i utlandet senere)

http://online-pd.online.no/onlinetvp...kup/index.html

Bablefant

Funka helt glimrende med C sport her i Caribien ihvertfall. Da gjør det nok det på søndag også.

Facebookverifisert
    Hönan Agda
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by Sosua View Post
    Funka helt glimrende med C sport her i Caribien ihvertfall. Da gjør det nok det på søndag også.
    Ja det gikk bra her også!

skog
    Anonym Feiging

Ja da har jeg kjøpt Csports-abbonement.

Jeg prøver å streame molde-godset. Jeg får brukbar oppløsning, men det hakker. Også dør streamen med følgende melding: "3050 failed to download 50 consecutive chunks for stream type Video - Halting"

Jeg får streama med silverlight både på nrk.no og tv2.no uten trøbbel, jeg har oppgradert silverlight, og resatt routeren.

Allikevel er jeg ikke overrasket, og tror neppe jeg får noe vettug svar fra kundeservice.

Linja er litt treg, og da skal den automatisk skru ned til en smule lavere oppløsning slik TV2 gjør. Men det gjør ikke denne tror jeg.

Fint det.

OK i følge kundeservice er det streamen det er noe feil med, ikke meg. Nok drama, nå drar jeg ut i parken og drikker øl.
    Last edited by skog; 24.03.2012 at 13:16.

Facebookverifisert
    Hönan Agda
    Wild Touch's Avatar

Allikevel er jeg ikke overrasket, og tror neppe jeg får noe vettug svar fra kundeservice.
    Det er bare å lære seg svenks, da blir det lettere å klage. Her "oppe" gikk det veldig bra, men linja er på ca 70000 - 100000, men i beg hadde jegh litt følelsen av at det var bedre ifjord! Dem har jo vært svære i kjeften når det gjelder kvalitet på sendingene så vi får vente å se til barnesykdommene har lagt seg, hvis det ikke er bedre da, nei da er det bare å kjøre over dem!!

Bablefant

Direkte sendinga funka veldig bra, ingen problemer. Testa arkivfunksjonen i dag, og det funka veldig dårlig. Virker som det er best å se kampene direkte (passer meg litt dårlig pga. tidsforskjellen, men men)

Facebookverifisert
    Småvarm
    VilleValle's Avatar

Alle kamper pirat-streames jo... Ikke spesielt vanskelig å finne frem til heller. Google: norwegian football streaming

Selv bruker jeg mest Streamhd...
    Now I know I'm pretty, but I ain't as pretty as a couple of titties.

Facebookverifisert
    Hönan Agda
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by VilleValle View Post
    Alle kamper pirat-streames jo... Ikke spesielt vanskelig å finne frem til heller. Google: norwegian football streaming

Selv bruker jeg mest Streamhd...
    Det er det man tyr til hvis alt annet ikke går, d.v.s. hvis du ønsker og betale men får ikke lov. Nå som det finnes en mulighet bør man velge den, av den simple grunn at hvis ingen betaler blir også piratstreamen borte... noe som ikke disse gutta i pirate bay ikke skjønner, men vanlige folk med god oppdragelse!

Facebookverifisert
    Småvarm
    VilleValle's Avatar

Quote Originally Posted by Wild Touch View Post
    Det er det man tyr til hvis alt annet ikke går, d.v.s. hvis du ønsker og betale men får ikke lov. Nå som det finnes en mulighet bør man velge den, av den simple grunn at hvis ingen betaler blir også piratstreamen borte... noe som ikke disse gutta i pirate bay ikke skjønner, men vanlige folk med god oppdragelse!
    Når NFF selger både ræva og sjela si ser jeg gjerne at alt av betalingstjenester blir borte jeg. Fotballen tilhører folket! Krysser fingrene at alt av store sponsorer trekker seg/slutter å inngå lukrative avtaler inntil NFF skjønner at brorparten av norske TL kamper bæør være tilgjenglig for almennheten uten ekstra abbonementer!

skog
    Anonym Feiging

Her tror jeg klubbene har enda mer av skylda enn forbundet. Det er de som behandler fotballen de spiller som et produkt, som de forsøker å tjene mer og mer penger på. Og da spesielt de største klubbene som prøver å kappe større og større biter av kaka til seg sjøl.

Facebookverifisert
    Tastopat
    MadsAndre's Avatar

hva er best? ComoYo eller Csports?

Facebookverifisert
    Småvarm
    VilleValle's Avatar

Det er vel ikke KLUBBENE som har solgt tv-rettighetene...Fotball Media AS har riktignok styremedlemmer fra både NFF og NTF ,men klubben forhandler vel om %'er av inntektene i avtalene disse inngår.....eller?

skog
    Anonym Feiging

Quote Originally Posted by VilleValle View Post
    Det er vel ikke KLUBBENE som har solgt tv-rettighetene...Fotball Media AS har riktignok styremedlemmer fra både NFF og NTF ,men klubben forhandler vel om %'er av inntektene i avtalene disse inngår.....eller?
    Jo men det er klubbene som har drevet den kommers-utviklinga av fotballen i mye større grad enn NFF. Selv om det seff er helt krise at NFF selger rettighetene uten anbudsrunde, sier jo litt om hvor rottent det er der igården. Men kanskje problemet til å begynne med er at man ser på tv-fotball som et produkt man må kjøpe.
    Last edited by skog; 25.03.2012 at 11:40.

Facebookverifisert
    Hönan Agda
    Wild Touch's Avatar

Er enig når det kommer til landskamper og fotball VM/EM, det burde gå på en offentlig kanal, og streames offentlig. Men klubbfotballen er blitt et, i mye større grad, kommersiellt produkt, og da vil noen ha penga sine tilbake. Jeg betaler GLEDELIG 900 kr i året for sumo sport utland, som var dealen så lenge produktet er bra. Dagbladet sa dem skulle få til et liknende tilbud så vi i utlandet får bare krysse fingrene. Jo flere som betaler for det jo bedre blir produktet!!

Småvarm

Jeg satt på en beachbar på Kho Chang, Thailand i går og hadde utmerket kvalitet på sendinga til DB. Ikke noe hakking, bra bildekvalitet og det er faktisk overraskende med tanke på hva som er normal hastighet her nede.
    Det var igrunnen kun kvaliteten på Enga som ikke holdt mål.