Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 41 to 80 of 97

Thread: Jesus reklame

Bablefant

Quote Originally Posted by St. Hallvards Menn View Post
    Hvilken idiot vi har signert? "ga tullingen gult kort"? Vel denne idioten reddet oss fra en katastrofal dårlig match. Noe sier meg at du er forbanna for noe helt annet enn Pusic og at du lar det gå ut over han. Bare fordi han kom med et relgiøst budskap på t-skjorten så er man altså tulling? Hva om han hadde satt seg på kne for å hylle "Allah"? Ville det også vært idioti? Første gangen jeg har sett noen slenge dritt om en matchvinner for klubben sin! Det fortjener stående applaus....
    Du får mene hva du vil, men hvis du faktisk ikke mener at fyren skulle hatt sitt andre gule kort for den handlingen, viser du pinlig dårlig kunnskap om fotballreglene.
    Hvis noen av spilleren våre skulle legge seg ned på kne for å tilbe Alla etter en scoring, håper jeg virkelig noen tar en Nystuen variant, det er noe av det morsomste jeg har sett på en fotballbane noensinne.

Facebookverifisert
    Nesten avhengig
    ziggy75's Avatar

Denne Jesus-trøya ble jammen meg til en storm her på forumet..

Siden han er katolikk, så synes jeg det var rart at han ikke dro frem Jomfru Maria fremfor Jesus.
    Går utifra at han er katolikk ihvertfall siden han egentlig er kroat. Men samma det!!

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    j_robber's Avatar

Jeg syns det er helt sykt at dette er teamet, mens han samtidig står frem og sier at viljehands er greit så lenge dommeren ikke ser det!
    At han er kristen og viser det er liksom ikke godtatt, mens å stå frem som en juksepave som er stolt av det er greit?? Husker selv hvordan jeg reagerte da håndballspilleren Sundgot herja. Likte det ikke!

Facebookverifisert
    Nesten avhengig
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by j_robber View Post
    Jeg syns det er helt sykt at dette er teamet, mens han samtidig står frem og sier at viljehands er greit så lenge dommeren ikke ser det!
    At han er kristen og viser det er liksom ikke godtatt, mens å stå frem som en juksepave som er stolt av det er greit?? Husker selv hvordan jeg reagerte da håndballspilleren Sundgot herja. Likte det ikke!
    dette er nok litt fotball-kulturell kollisjon. Lengre sør over så øver man faktisk på filming på organisert trening, og det er sykt nok det.
    Men dette her er ikke værre enn at MA sier ifra! Vår egen Berre har jo juksa en gang i tida han også, og han har lagt det vekk.

Facebookverifisert
    Meningsløs

Han kunne gjerne satt seg ned på kne og takket sin gud, men måten han feiret på ble for meg helt motbydelig. Mulig jeg er litt fintfølende, men jeg fikk skikkelig vond smak i munnen av kombinasjonen av t-skjorta og den aggresive feiringen.

edit:
    Med andre ord, helt greit å feire med sin religion, men å bruke en scoring for å prøve å misjonere hører ingensteds hjemme.

Facebookverifisert

Vaktmester

Tidstjuvradd

Blog Entries
    2

Jeg synes hele denne tråden er idiotisk, jeg kan ikke fatte at en person som drar av seg på trøya og har en harmløs I <3 Jesus trøye. Det er klart at det mest idiotiske her er at han skulle hatt ett gult kort og blitt utvist, det er klart at det er ikke akksebtabelt.

Og så må vi nesten bare regne med at han kommer fra ett land med andre fotballkulturer og at han derfor har ett litt annnet syn enn det vi har i Norge.

Jeg synes mange av dere tar dette alt for seriøst. Martin har sagt at han skal ta det opp med Pusic og da burde denne saken være ute av verden, både for oss og får Pusic.

Vaktmester

Tastoman

Quote Originally Posted by 1/2VorseN View Post
    Jeg synes mange av dere tar dette alt for seriøst. Martin har sagt at han skal ta det opp med Pusic og da burde denne saken være ute av verden, både for oss og får Pusic.
    Enig med du. Han skulle hatt gult kort for feiringa, men slapp unna. Teit. Det er også teit at han synes det er greit å filme. Begge delene blir tatt opp med ham privat og saken er over for min del.

Frank O
    - dyrker kun Jebus

Facebookverifisert
    Hönan Agda
    g-maZta's Avatar

syns ikke dette er noe å harre seg opp over.
    jeg er en uttalt motstander av alt som heter organisert religion, men hva andre gjør får være dems sak.

Vi har muslimer, og katolikker protestanter og sikher og sikkert mer tel.
    At disse kan være forbilder for unger som trur, er helt greit for meg.
    Men... det trenger ikke bli for mye av det, og dersom det er en forseelse som kvalifiserer til gult kort, kommer vel slikt til å begrense seg selv.

Fyren hadde sikkert bedt til gud hele natta om å gjøre en god figur i første match, også scorer'n!
    Skulle likt å se den religiøse som da ikke passer ettertykkelig på å takke sin skaper

Facebookverifisert
    Hönan Agda

Problemet til vår nye venn er ikke at han er religiøs eller at han føler for å prakke det på andre. Problemet er at han kjører på med en slik egofeiring og resultatet skulle vært at han ble utvist og at han skulle hatt karantene. Det hadde svekket VIf og derfor er det skikkelig dumt.
    Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Bablefant Evol's Avatar

"Jesus is coming. Look busy."

Kjøleskapsbrikke hjemme. Mye artig Jesus-stæsj på Tronsmo. Og nå også på Ullevaal. Men folk får blande sin egen drink når det gjelder de store spørsmål, synes jeg.

For øvrig kan det jo også hende at Pusic bare flipper med oss alle, og har tenkt å kjøre en slags t-skjorte potpurri over verdensreligionene etter scoringer. Noe han da altså valgte å skjule grundig under intervjuene etter matchen i går. Kanskje har fyren et slags poeng med det hele også. Skape debatt? Ja, kanskje et samfunnsengasjement langt over gjennomsnittet blant eliteseriespillere her til lands liggger bak hele stuntet? Kanskje er han vår nye Freddy når det gjelder lesevaner? Kanskje ikke. Gudene vet.

Ifølge en kompis av meg er Jesus også artistnavnet til en heller luguber undergrunnsartist fra Gornji Grad området i Zagreb. Spiller artig, slarkete balkan dubstep eller noe, som visstnok kan anbefales. Kanskje var det en finurlig hyllest til ham vi så i går? Hvem vet. Men scoring på overtid sitter igjen som et større minne hos meg, det er sikkert og visst!

Munndiarétiker

Vi bor i et land med kristne verdier og tradisjoner. Er ikke noe galt å like jesus, uansett om man er kristen eller ikke. Jesus var etter sigende en fin fyr uansett. Hvis det skal være galt å uttrykke en metafysisk relasjon til en person/ symbol / figur / et livssyn som har gjennomsyret Norge og forsåvidt hele den vestlige verden i århundrer, så tror jeg vi må revurdere begrepet ytringsfrihet. Snakk om storm i et vannglass..

Langtifra kristen sjæl, og er ikke akkurat den råeste feiringa jeg har sett, men han har ialfall skapt seg et navn og fått mye publisitet rundt enga i dag i ymse media. Mye værre med viljehands, hvis det fortsetter må det tas grep fra trenerne.

Tidstjuvradd

skog
    Anonym Feiging

Quote Originally Posted by enga View Post
    Han begynte å studere bibelen for 8 måneder siden. Jaja, da er vel kanskje dette emnet utdebbatert. Heretter skal han bare peke opp og gestikulere litt tydeligvis.

http://www.dagbladet.no/2012/03/26/s...enga/20853102/

Her vil han at det norske folk skal følge denne imaginære lederens vilje og ord. Fantastisk...

skog
    Anonym Feiging

Quote Originally Posted by Cyrus View Post
    http://www.dagbladet.no/2012/03/26/s...enga/20853102/

Her vil han at det norske folk skal følge denne imaginære lederens vilje og ord. Fantastisk...

- Jeg ble født på ny for åtte måneder siden, og ville vise frem den store kraften han gir meg fordi han er sannheten og livet, og veien en må følge. Jeg vet at det er det beste valget en kan ta i livet, sier Pusic.

Det er jo litt morsomt med disse folka som er født på ny, de tror rett og slett at de har oppdaga noe ingen andre veit om, og derfor må fortelle det til alle. Litt på samme måte som folka som har "oppdaga" at kondensstriper i himmelen er hemmelige chemtrail-eksperiment fra CIA for å kontrollere hjernene våre. De er også ivrige etter å fortelle det de har oppdaget til andre.

Som Marius sa, kommer du med utsagn må du regne med svar

Facebookverifisert
    Lyssky

Ser ut som skuffer og skap er satt på riktig plass på Valle nå.
    Pek mot himmelen Pusic. Det er det mange som gjør, Messi også. Så får vi håpe du gjør flere andre ting som han. (ikke lønnskrav)

Ronny: Ja jeg veit vi og norsk fotball er et steg tilbake fra de fleste plasser, men jeg liker å juge litt for meg sjæl. Slik som i går.. "Så jævla enkelt...."

Dette er jo ikke storm i et vannglass en gang. Noen ytterst få synes det er en vederstyggelighet med et personlig statement, noen ytterst få ser på det som en positiv sak, mens langt de fleste gir jamt faen i hva som måtte stå på t-skjortene til de forskjellige spillerne.
    Langt flere er vel mer opptatt av at spillere fort kan få gult kort for trøyefjerning (Fellah fikk vel et slikt i 4-1-kampen mot Lyn for noen år siden) og ikke minst uttalelsene om at juks er greit så lenge dommeren ikke ser det - det blir jeg flau av. Det er viktig for meg å kunne bruke Sundgot som et ris bak speilet i Lillestrøm-land, og da kan vi ikke ha noe av at våre spillere driver med slikt.
    Når det gjelder kritikken noen kommer med for at han kun ser på Enga som en restart på karrieren, så bør jo ikke slikt komme som noen overraskelse på noen. Han, som alle andre spillere, bør jo derimot snarest kurses i mediehåndtering. Alle skjønner at alle spillere i Tippeligaen ville heller spilt i La Liga eller PL, men det er en forskjell på den inneforståttheten, og det å flagge disse tankene så fort man får en mikrofon stukket opp i trynet.
    Om både Singh og Pusic storspiller for så å forsvinne snarlig, vel det er synd, men takk for innsatsen. Inntil videre har de min støtte når de spiller for Enga.

Vaktmester
    Vaktmester

Tastopat
    Bayer Frydenlund's Avatar

Jaja. Vi har i det minste sikret oss en spiller som ikke er A4. Det er i grunnen ganske forfriskende. Jeg har ikke savnet Jesus på Ullevål, men jeg opplever det som meget formildende at Pusic åpenbart er sprø som en kjeks. Han må gjerne lage mer liv, men etter dette er vi forhåpentlig ferdige med Hr Kristus for en stund.

Det finnes en enkel forklaring på dette t-skjortestuntet:
    http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._4535449_n.jpg
    Ikaros

skog
    Anonym Feiging

http://fotball.aftenposten.no/elites...icle230058.ece

- Hadde jeg sett t-skjorten, ville det blitt et gult til og rødt kort. Jeg ble gjort oppmerksom på det fra Haugesund-benken etterpå, forteller Staberg.

Her prøver altså FKH å snakke på Pusic rødt kort på overtid. Sjarmerende gjeng.

Om ikke annet, har dette stuntet ordnet oss masse PR. Vi kan jo ikke kalle det veldig negativt heller, og som andre sier, fyren er ikke A4 og virker sånn passe "der ute", og det kan vi like - så langt han presterer
    &quot;I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,&quot;

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Bablefant dreadedbyfew's Avatar

Quote Originally Posted by Ronny La Rock View Post
    Er utsikten fin, der oppe fra din høye hest, Erik?
    Gratulerer med tidenes mest velbrukte hersketeknikk. Politikken neste, eller?

Personlig gir jeg faen i spillernes religiøse ståsted. Så lenge de tror på Vålerenga hver gang de løper utpå matta i en TL-kamp.

Dog hadde jeg blitt litt irritert hvis han hadde fått sitt andre gule kort for å dra av seg trøya. Men det har nada med budskapet på t-skjorta under å gjøre...

Det er det samme hva han tror på så lenge han presterer for klubben, men han kunne holdt det for seg selv.
    Værre at han forsvarer hands.

Blir litt som når jeg hadde et gruppe imamer som ringte på døra her vi bor og spurte om jeg visste om hvilke leiligheter det bodde muslimer.
    Jeg sa som sant var at jeg ikke hadde spurt noen av naboene hva de tror på, og derfor dessverre ikke kunne hjelpe dem.

Borettslagshurpe jimmern's Avatar

Skal man kunne godta at en av våre spillere oppfører seg som en tulling, så lenge han scorer mål? Hvor er da forskjellen mellom oss og RBK? Trodde vi var mye bedre enn som så... Pusic forsvarer et forsøk på juks - det bør vi reagere sterkt på! Vi bør ikke oppføre oss som Kjernen hver eneste gang en av deres spillere prøver seg og klarer å gjennomføre juks - med å forsvare dem.

Juks - det er RBK
    Fotball - det er oss

At han river av seg drakten og har et i love Jesus skjorte på seg er bare platt og dumt - problemet da er at han i utgangspunktet representerer hele VIF og det er maksimalt 2 % av oss som synes dette var et kult stunt...
    Blått og godt nyttår!

Borettslagshurpe SofaKing's Avatar

Budskapet med det derre jesus greiene gir jeg faen i. Personlig kommer jeg aldri til å forstå folk som fullt ut tror på noen bestemt religion, men jeg lar dem tro i fred. Han skulle ifølge regelverket hatt gult kort, og dermed blitt utvist, det er blind idioti. Kjøper ikke "spontant gledesutbrudd" argumentet heller, han tok på seg t-skjorta før kampen.

Det som irriterer meg er at han føler det er greit å jukse. Jeg kommer aldri til å heie på Barcelona, og det er kun pga. den totalt umoralske kulturen.

Den litt cocky holdninga derimot digger jeg Liker at det er fargeklatter som han i fotballen.

Facebookverifisert
    Nesten avhengig
    ziggy75's Avatar

"I love Jesus" t-skjorte! For en ting å bli provosert av..

Det som er rart her er trådstarter, som ikke har vist noe glede over 3 poeng, men klikke for en t-skjorte, ja det skal man. Bra man har fokus på det viktigste. Blir så dumt.

skog
    Anonym Feiging

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Det som er rart her er trådstarter, som ikke har vist noe glede over 3 poeng, men klikke for en t-skjorte, ja det skal man. Bra man har fokus på det viktigste. Blir så dumt.
    Det virker jo som om folk krever at ingen skal ytre seg kritisk etter en seier, og etter et tap - nåde den som forsøker å være litt positiv eller se litt bak resultatet.

Jeg stoler på trådstarters evne til å ha to tanker i huet på en gang. Kan vi la vær med sånne metadiskusjoner om det er greit å diskutere ting nå?

Tastoman

" Vålenga skjøt i stanga og Jesus satt returen i nettet"
    " Mirakelvending av Vålerenga"
    " Seriegull til VIF-om gud vil"

Kan bli noen herlig ordspill på dette i løpet av sesongen
    PR om ikke annet.

Gleder meg til Påskefeiring og Drammen på lørdag.
    Med min rellion-Vålenga.
    EVIG VIF

Tidstjuvradd

En ting er å diskutere handlingen hans, en annen er å gjøre debatten til en generell religionsdebatt. Alle har sitt syn på religion, men akkurat det er strengt talt ikke relevant i denne sammenheng. Da kan man like så gjerne stikke på et religionsforum. Diskusjonen går utpå måten han ytret sitt religiøse syn på, så hold det gjerne til det.

Handlingen hans var dum, fordi det kunne ført til et rødt kort. Men han har sagt at han ikke kommer til å gjøre dette i fremtiden, og da er det helt greit for min del. Han kommer fra en helt annen kultur, og da må man forvente noen klæsj. Over til at han mener det er greit å jukse så lenge dommeren ikke ser dette, så er dette noe jeg er virkelig imot. Men også dette er et resultat av en annen kultur, og man kan bare håpe at Martin setter han på plass, og at han vil få straffen han fortjener om han bedriver dette i fremtiden.

Til slutt over til dette med at han mener Vålerenga er ett steg ned; bra! Da har mannen ambisjoner og selvtillit, noe som forhåpentligvis slår ut på banen. Han setter store krav til seg selv, og da regner jeg med at han jobber hardt for å nå sine egne forventninger, noe som igjen vil slå positivt ut for oss. Dersom han ikke slår til har han driti på draget, men enn så lenge så er det bare å se frem til fortsettelsen.

Totalt sett er det mye storm i vannglass og mye unødvendig klaging. Mannen redda tre poeng for oss på overtid, og at han er en religiøs fantatiker kunne jeg egentlig ikke brydd meg mindre om.

Bablefant

Quote Originally Posted by skog View Post
    Det virker jo som om folk krever at ingen skal ytre seg kritisk etter en seier, og etter et tap - nåde den som forsøker å være litt positiv eller se litt bak resultatet.

Jeg stoler på trådstarters evne til å ha to tanker i huet på en gang. Kan vi la vær med sånne metadiskusjoner om det er greit å diskutere ting nå?
    Trådstarter er selvfølgelig strålende fornøyd med 3 poeng, dog ikke med spillet. Håper de løfter seg mot godset

Sjenert

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    " Vålenga skjøt i stanga og Jesus satt returen i nettet"
    " Mirakelvending av Vålerenga"
    " Seriegull til VIF-om gud vil"

Kan bli noen herlig ordspill på dette i løpet av sesongen
    PR om ikke annet.

Gleder meg til Påskefeiring og Drammen på lørdag.
    Med min rellion-Vålenga.
    Skulle likt og sett overskrftene om Pusic hadde dratt opp ei skjorte hvor det sto "All Hail Satan" istedet. Det hadde blitt rama og drama, det...
    &quot;Engang en ret forvoven Jyde

Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,

Men fik hans Pande ei i sønder,

Nei, der skal Kugle til en Thrønder!&quot;

Kringkastingssjef
    Driftsleder

Tastoman

Når folk går så av skaftet for dette. Hva gjør de da med dette? (Sotahjornet.no)
    in Absinthia

EngaTifo Facebookverifisert

Vaktmester

Driftsleder

Vaktmester

Tastoman
    Erlink's Avatar

Personlig er jeg sterkt imot overtro, men ser jo at det i enkelte tilfeller har hjulpet spillere å fokusere på spillet og treninga f.eks.
    Om folk korser seg får de gjerne gjøre. Det er noe introvert og "privat" over gesten, en personlig sak de får ha for seg selv.
    Den t-skjorta er usmakelig, men ikke krise. Ikke før jeg leser intervjuet og får inntrykk av at han har planer om å drive med misjonering her. Da kjenner jeg at han kan bruke en helt annen arena enn Ullevaal og en helt annen drakt/logo enn Vål'engas.
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Tidstjuvradd

Han får vel gjøre som fotballspillere flest, tatovere et svært kors på underarmen. Da kan han vise det fram kamp etter kamp og ingen vil bry seg, merkelig nok.

Quote Originally Posted by Sosua View Post
    Hvilken idiot er det egentlig vi har signert ? Jesus reklamen til Pusic er det mest motbydelige jeg noensinne har sett på en norsk fotballbane. En skandale at dommeren ikke ga tullingen gult kort. Håper virkelig klubben rydder opp, og gir fyren en intern straff som svir skikkelig !
    Takhøyde sa du? Han skal ha kritikk for nesten å ha blitt utvist for en tulleting. Og MA må forklare at vi ikke jukser i VIF, det er LSK som driver med håndball. Hvis han slutter å jukse, og slutter å utsette seg for tullete gule kort, og SAMTIDIG scorer mål, så er jeg mer en happy. Way to go, pusen.

Tastoman

Quote Originally Posted by Sasukhan View Post
    En ting er å diskutere handlingen hans, en annen er å gjøre debatten til en generell religionsdebatt. Alle har sitt syn på religion, men akkurat det er strengt talt ikke relevant i denne sammenheng. Da kan man like så gjerne stikke på et religionsforum. Diskusjonen går utpå måten han ytret sitt religiøse syn på, så hold det gjerne til det.

Handlingen hans var dum, fordi det kunne ført til et rødt kort. Men han har sagt at han ikke kommer til å gjøre dette i fremtiden, og da er det helt greit for min del. Han kommer fra en helt annen kultur, og da må man forvente noen klæsj. Over til at han mener det er greit å jukse så lenge dommeren ikke ser dette, så er dette noe jeg er virkelig imot. Men også dette er et resultat av en annen kultur, og man kan bare håpe at Martin setter han på plass, og at han vil få straffen han fortjener om han bedriver dette i fremtiden.

Til slutt over til dette med at han mener Vålerenga er ett steg ned; bra! Da har mannen ambisjoner og selvtillit, noe som forhåpentligvis slår ut på banen. Han setter store krav til seg selv, og da regner jeg med at han jobber hardt for å nå sine egne forventninger, noe som igjen vil slå positivt ut for oss. Dersom han ikke slår til har han driti på draget, men enn så lenge så er det bare å se frem til fortsettelsen.

Totalt sett er det mye storm i vannglass og mye unødvendig klaging. Mannen redda tre poeng for oss på overtid, og at han er en religiøs fantatiker kunne jeg egentlig ikke brydd meg mindre om.
    Håper det blir med den ene viljehandsen. Her er ikke 'kulturforskjell' noen gangbar unnskyldning. Det skal være fair play.
    Og OM det er kulturforskjeller, så får Pusic tilpasse seg Vålerenga sine verdier.
    - 'When in Rome, you do as the Romans'... etc.

Jesus, som Pusic fronta på T-skjorta si, skal ikke ha hatt mye til overs for juks og fanteri, han... Så Pusic har all grunn til å begynne å 'gå ærlig fram' i spillet sitt på banen. Snodig inkonsekvens i troen hans der.

Men, men - å gjøre seg opp en bastant mening om mannen etter en kamp + ett stunt, blir i kjappeste laget. Intervjuet på TV2 hvor han var inne i Vålerenga kirke 'dagen derpå', var ålreit og kan ha dempa den verste skepsisen. Gjorde det for meg affal. Så får vi se hvordan fortsettelsen blir.

En ting Pusic oppnådde, var, som noen påpeker, å gi ekstra oppmerksomhet og spaltemeter til Vålerenga. Så fikk journalister mer å skrive om enn bare at vi vant på tross av en veldig svak 1.omgang... Slike "stormer i vannglass" er ikke verst mht å gjøre folk oppmerksomme på Vålerenga + de bidrar til at vi får en mulig ny profil/media-yndling allerede fra 1. runde. Er da positivt for klubben det...

Tastoman

PS: Lurer på om Pusic er inspirert av disse gutta?:

DC talk: Jesus freak:
    http://www.youtube.com/watch?v=kbB0Q...eature=related

Skal ikke se bort fra det ("I don't really care if they label me a Jesus freak"). Kristenrockerne i dC Talk har i hvert fall produsert mange t-skjorter som vår nye venn vil like. Ellers er vel Pusic katolikk så han følger nok ikke disse gutta i ett og alt.