Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 81 to 117 of 117

Martin må bort! Uansett resultat og kampbilde!

Overopphetet

Quote Originally Posted by axelmathias View Post
    Så hvis resultatet hadde blitt tosifra og vi regelrett rundspilte Haugesund, Godset og Viking med 80% ballbesittelse skal han fortsatt vekk?
    Begrunn gjerne hvorfor.

Facebookverifisert
    Tastopat
    MadsAndre's Avatar

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Jeg er helt enig i at dette er tidlig i DENNE sesongen, men dessverre har det vært mye rusk gjennom hele Martin sin regjeringsperiode. Det har jo blitt en trend, ikke en tilfeldighet.
    Ser man på det spillermaterialet vi har, skal det mye til å ikke få en god plassering.
    Uten tvil.At ikke folk ser dette synes jeg er ganske "fantastisk" i seg selv,meeeen noen må lære på den harde måten for å forstå.Vi får det bekrefta til stadighet hva vi har sagt hele veien.

skulle nesten tro noen er fornøyd med åssen det spilles om dagen:-D

Nesten avhengig Alex Malager's Avatar

Quote Originally Posted by problembarnet View Post
    For min del så begynner glasset bare å bli tomt.
    Hvis man ser bort fra resultatene så er Enga helt katastrofalt dårlige.
    Ja vi må for all del se bort ifra resultatene... hadde vi tapt alle 3 kampene hadde du sikkert sittet her og telt sjanser og gledet deg over possessionstatistikk.

Kerberos
    Driftsleder

Nesten avhengig
    Ogni M's Avatar

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Synes Dawda klarte seg bra. Et par episoder var det, men han gjorde stort sett tingene bra denne gangen.
    Hvilken kamp var det du så? Dawda hadde noen hårreisende balltap, er feilplassert defensivt alt for ofte og går seg fast offensivt alt for ofte. Har du sett ett eneste bra innlegg av ham? En bra gjennombruddspasning? Han er ikke god nok, rett og slett, og jeg er enig med dem som gir ham en svak karakter for Viking-kampen.
    mvh

Ogni M

Bablefant dreadedbyfew's Avatar

Quote Originally Posted by Ogni M View Post
    Har du sett ett eneste bra innlegg av ham? .
    Nei. Og vet du hvorfor du ikke har sett det? Fordi han omtrent ikke får lov til å gå på offensive løp. Så han får jo faen meg aldri sjansen til å legge noen innlegg overhodet!

Jeg synes faktisk at Dawda gjorde en godkjent jobb i går. Men han er fortsatt den største risikoen bak der. Gleder meg til Jokke er tilbake fra skade.

Quote Originally Posted by Alex Malager View Post
    Ja vi må for all del se bort ifra resultatene... hadde vi tapt alle 3 kampene hadde du sikkert sittet her og telt sjanser og gledet deg over possessionstatistikk.
    Jeg er selvfølgelig glad for poengene, trodde du noe annet? Men jeg ser ikke på tabellen og sier meg bra fornøyd med spillet til nå. For det er horribelt dårlig 50% av kampene og litt bedre resten. Hadde Viking og FKH vært litt mer effektive så hadde det vært 0 poeng.

Vaktmester

Tastoman
    skog's Avatar

Quote Originally Posted by MadsAndre View Post
    Uten tvil.At ikke folk ser dette synes jeg er ganske "fantastisk" i seg selv,meeeen noen må lære på den harde måten for å forstå.Vi får det bekrefta til stadighet hva vi har sagt hele veien.

skulle nesten tro noen er fornøyd med åssen det spilles om dagen:-D
    Jeg har sett Vålerenga rykke ned to ganger. Det er kanskje derfor jeg ikke hyler av skrekk og raseri etter 3 serierunder og 2. plass.

Men slapp helt av, hvis du er heldig så kanskje vi rykker ned så kan du fryde deg og hoverere til oss andre som "ikke har lært".

PS: Uansett om du hadde fått folk på forumet til å forandre mening, så betyr ikke det at Martin hadde sagt opp og gått på dagen. Tror du overdriver innflytelsen her en smule.
    Bli feltpartner, støtt Leger Uten Grenser

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Når skal vi se fremgang i spillet?

Følelsen jeg satt med etter 1. omgang (som var GRUSOM), var at Martin må bort. Det som bekymrer kanskje enda mer, er at han ikke har sett at Fellah skal spille. Hvordan er det mulig å ha han på benken? En trener skal da kunne lukte potensiale og form. Det gjør tydligvis ikke Martin Andresen.

3 poeng er deilig det, men dette holder ærlig talt ikke.
    Andresen lukta potensial og form, det var derfor han satte inn Fellah nå!

Vaktmester

Nesten avhengig

Jeg gleder meg til den dagen vi kan bruke noen andre enn Dawda på backen. Sikkert hyggelig fyr, men han er ikke god nok.

Her har dere mine bilder fra kampen i går.

Bablefant DonNasty's Avatar

Godt å se Fellah igjen, han var sulten, så dette fortjente han. ekstra gøy at det var han som scora. Han burde starte nå, for han er en av de få som tør å skyte, får i Bojan i form også nå, så blir det bra. Singh kan nå herved benkes for godt, midtbanen er bra og det er vingene også. Til motsetning til mange andre her, så mener jeg Martin Pusic og Dawda Leigh spilte bra, de tør og trå til, litt rusk av og til, men han står på og jobber hard. Men jeg mener at ving posisjonen passer Pusic bedre. Kunne tenkt meg Pusic og Håvard på hver sin kant, for desverre så virker det ikke som Berre er helt på topp.

På midten har vi topp mannskap, Ogude, Hestad, Fellah, Pusic, Håvard (også som ving) VPG og ikke minst selveste Bojan da han er tilbake i form,dette ser bra ut, her blir det gull
    enga4ever

Facebookverifisert
    Nesten avhengig
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by DonNasty View Post
    Til motsetning til mange andre her, så mener jeg Martin Pusic og Dawda Leigh spilte bra, de tør og trå til, litt rusk av og til, men han står på og jobber hard. Men jeg mener at ving posisjonen passer Pusic bedre. Kunne tenkt meg Pusic og Håvard på hver sin kant, for desverre så virker det ikke som Berre er helt på topp.
    så du ballmottakene til Pusic igår? Greit at han trår til på andre-ballene, men han lager jo disse annen-ballene sjøl, da han har et like følsomt ballmottak som en stokk. Men mulig han bare hadde en dårlig dag igår, får ihvertfall håpe det. Vond å møte ser han ihvertfall ut som han er..

Borettslagshurpe

Syns mange av dere er overdrevent negative. Viking hadde ingen ordentlige sjanser hvor det burde vært mål. Som Martin sier hadde de en del avslutninger som måtte vært godt utført for å resultere i mål.

VIF gjorde etter min mening en god jobb, og i motsetning til mange av dere syntes jeg at det vi gjorde i åpningen er noe av det bedre jeg har sett på LENGE. Greit, vi skapte ikke noe, men vi hadde banespillet høyere enn tidligere og det var små avstander i laget som gjorde at vi vant ballen fort!

Vi har jo tross alt åpna bedre i år enn i 2010!

Facebookverifisert
    Småvarm
    VilleValle's Avatar

Så enig! Blir drittlei av alt "Martin må bort maset" Ta det i egen tråd.
    Now I know I'm pretty, but I ain't as pretty as a couple of titties.

Quote Originally Posted by randomshiet View Post
    VIF gjorde etter min mening en god jobb, og i motsetning til mange av dere syntes jeg at det vi gjorde i åpningen er noe av det bedre jeg har sett på LENGE. Greit, vi skapte ikke noe, men vi hadde banespillet høyere enn tidligere og det var små avstander i laget som gjorde at vi vant ballen fort!
    Seriøst?
    1.omgang ble vi rævkjørt på egen hjemmebane, mange år siden jeg har sett et lag valse over oss på hjemmebane slik viking gjorde i 1.omgang. At vi ikke lå under med 0-3 til pause har kun med marginer og udugelighet hos spissene til viking.

Syns mange av dere er overdrevent negative. Viking hadde ingen ordentlige sjanser hvor det burde vært mål.
    Hvilken kamp så du? De hadde seks sjanser i 1. omgang, flere av de store. Vi hadde en sjanse på samme nivå (MPs heading i 2. omgang). Om de hadde hatt litt mer presisjon i avslutningene, eller bare 10% av den flaksen vi hadde da Fellah scoret, så hadde det ledet med det par mål.

Vi hadde gullhår i den godt kjørte ræva vår i 2. omgang.

Men et slikt resultat KAN gi oss et vendepunkt. Passer bra med bøfla nå. Slår vi de med LIT stil, så kanskje ting faller på plass. Men sålangt har det spillemessig vært en trøstesløs repetisjon av 2011 (og 2008, faktisk)

Facebookverifisert
    Tastopat
    lokalhelt's Avatar

Quote Originally Posted by VilleValle View Post
    Så enig! Blir drittlei av alt "Martin må bort maset" Ta det i egen tråd.
    Helg enig også.

Please, er det mulig å flytte diskusjonen over til Martin må gå tråden?
    http://forum.klanen.no/showthread.ph...-trener/page20

Det blir så utrolig lite konstruktivt når alle temaer fra taktikk, spillere eller organisasjon leder tilbake til samme tema. Vi andre som ønsker å prate fotball og glede oss over resultatet får en mega nedtur med kjipe innlegg som denne her under.

Dere andre kan godt pynte på setningene, og argumentere så mye dere vil. Dette er jo kjernen av debatten, vi som er "positive" mener at det blir for dumt at han må gå uansett hva han gjør.

Borettslagshurpe

Quote Originally Posted by ice69 View Post
    Hvilken kamp så du? De hadde seks sjanser i 1. omgang, flere av de store. Vi hadde en sjanse på samme nivå (MPs heading i 2. omgang). Om de hadde hatt litt mer presisjon i avslutningene, eller bare 10% av den flaksen vi hadde da Fellah scoret, så hadde det ledet med det par mål.

Vi hadde gullhår i den godt kjørte ræva vår i 2. omgang.

Men et slikt resultat KAN gi oss et vendepunkt. Passer bra med bøfla nå. Slår vi de med LIT stil, så kanskje ting faller på plass. Men sålangt har det spillemessig vært en trøstesløs repetisjon av 2011 (og 2008, faktisk)
    Enig at vi skapte lite forover (ingen ting egentlig), men var sjansene til Viking egentlig så store? Som mange skriver over her; Lars måtte ikke ut med noen ordentlig store redninger... For all del Viking var klart bedre, jeg syntes bare det var noen lysglimt innimellom som jeg ikke har sett siden høsten 2010! Hvis du sammenligner denne åpninga med åpninga fra 2010 og 2011 ser det plutselig ikke så mørkt ut lenger...

Facebookverifisert
    Tastopat
    lokalhelt's Avatar

Enig at vi skapte lite forover (ingen ting egentlig), men var sjansene til Viking egentlig så store? Som mange skriver over her; Lars måtte ikke ut med noen ordentlig store redninger... For all del Viking var klart bedre, jeg syntes bare det var noen lysglimt innimellom som jeg ikke har sett siden høsten 2010! Hvis du sammenligner denne åpninga med åpninga fra 2010 og 2011 ser det plutselig ikke så mørkt ut lenger...

De hadde 1 klar sjanse, i tillegg til 2 skudd.

Klar sjanse = Muri redder på strek
    2 dårlige skudd i første omgang etter harde innlegg fra høyresiden deres. Lars redder lett, uten å strekke seg skikkelig.

Utenom dette hadde de ingen store sjanser.

20 stk lompeskudd fra Velon Berisha er IKKE sjanser, det er lomper.

Tippekonge 2013 Tastopat Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by lokalhelt View Post
    De hadde 1 klar sjanse, i tillegg til 2 skudd.

Klar sjanse = Muri redder på strek
    2 dårlige skudd i første omgang etter harde innlegg fra høyresiden deres. Lars redder lett, uten å strekke seg skikkelig.

Utenom dette hadde de ingen store sjanser.

20 stk lompeskudd fra Velon Berisha er IKKE sjanser, det er lomper.
    Store sjanser:
    - De hadde den etter 6 minutter når Danielsen er alene med Lars og skyter fra 7 meter. Lars blokkerer til corner.
    - Nisja skyter fra 16 meter. Han får stå helt alene og ballen går mindre enn en meter utenfor. Lars ville vært sjanseløs.
    - Bjørdal header forbi Hirschfeld, Muri redder på strek.
    - Det latterlig idømte indirekte frisparket. Må nesten regnes som 100 % sjanse.

Mindre store sjanser:
    - Anier fra 7 meter. Skyter knallhardt rett over.
    - Nesten identisk sjanse rett etterpå. Nisja skyter og Hirschfeld redder til corner.

Jeg er lei av folk som skal svartmale alt hele tiden, men det er minst like mange her inne som er veldig glad i å rosemale ting. Vi spilte elendig i første omgang og vi skal ikke fremstå på denne måten på hjemmebane uansett. Håper dette er en vekker for gutta, selv om jeg tviler litt. Selv om LSK har vært dårlig hittil så var de mye bedre enn RBK på Åråsen og kun ekstrem dommerhjelp til RBK gjorde at de ikke vant. Jeg klarer ikke helt å være optimistisk før denne kampen, men disse kampene lever sitt eget liv og blir som regel jevnspilte uansett.
    Tidligere kjent som brukeren "Vål'enga"

Tastoman

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post

I denne fasen av sesongen er det viktigste å ta poengene, ikke så mye hvordan det skjer. Vi har ni seriekamper igjen før det blir et opphold på fem uker for EM.

.
    Spillemessig har vi masse å gå på og da føles det faktisk veldig godt at vi har vunnet begge hjemmekampene.
    Klarer vi å sette en stabil forsvarsrekke og at man viser samme vinnervilje som i de omgangene det har fungert, så tror jeg på mange seiere framover.

Hadde vært mye værre om vi hadde spilt opp mot maks og stått med 3 poeng,folkens.

Fram til EM-pausen er det totalt 12 kamper.
    Hvor mange poeng bør vi ha på disse kampene for at man skal si seg fornøyd med poengfangsten?
    Håper og tror at gutta nå i løpet av april virkelig finner formen og er klare for å gjøre rent bord.
    EVIG VIF

En ting vi må bli flinkere til er å avslutte angrepene våre oftere.

Bablefant engagutt1986's Avatar

Quote Originally Posted by oPsL View Post
    Helt enig! Når Muri er med opp og vi ikke får avsluttet, får vi alt for ofte brudd imot. Bedre å få til en avslutning som går over eller utenfor målet, for da får vi i alle fall laget på plass igjen.

Men skuddvegring har jo vært et varemerke for Enga i mange mange år Vi skal helst gå ballen inn i mål!

Tastoman

Quote Originally Posted by LameDuck View Post
    Ser at det fra enkelte deles ut fire (4) poeng til Dawda for kveldens innsats...

Med tap tipper jeg det hadde blitt delt ut toere.

Poenget mitt: Jeg får ikke sove før han fratas foppalstøvlene og låses inn på en lukket avdeling langt, langt unna Valle. Mannen kan påføre Olaf Tufte hjerteinfarkt any time, og det må virkelig endringer til i forsvaret.

Larsen ut til høyre, Ogude ned i midten. Dawda - som nevnt - må låses inne, langt unna en fotball.

La mitt allerede bristede Vålerenga-hjerte få hvile, Martin!

LD.
    Du får hjerteinfarkt av å se Dawda!?! Jeg syns du stirrer deg blind på EN mann...

Sjøl får jeg tilnærma hjerteinfarkt jevnlig av å se Vålerenga - fx. hele 1.omgangen mot Viking - og mot Haugesund og 2. omgangen mot Godset... Og i fjor - ikke sjelden jeg opplevde infarkt-lignende tilstand på VIF-kamper. Litt mindre i 2010, men 2009: arrgh! for ikke å snakke om 2008 - og de ti åra før der...etc. etc.

Nesten-infarkt er etter min mening - og erfaring - noe tilnærma normaltilstanden til en vanlig VIF-supporter på kamp (eller foran TV-apparatet). Og det har IKKE blitt særlig bedre med åra...
    Get used to it! Et vanlig Vålerenga-hjerte hviler neppe før det er game over og R. I .P
    Last edited by san Paolo; 11.04.2012 at 22:07. Reason: La inn mer historie - flere år...

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Det latterlig idømte indirekte frisparket. Må nesten regnes som 100 % sjanse.
    Hvor ofte scores det egentlig mål på indirekte frispark i straffefeltet? I hvert fall ikke 100%

Helt enig. Hvor er det blitt av skudd fra 20 meter. Singh, Fellah, Bojan(unnskyldt iår) + flere, vi har jo
    sett at de kan. Har sagt det før, men jeg synes de blir litt fortumla når de nærmer seg motstanders
    16 meter. Men for all del, får de like mange poeng etter sånn spill som er prestert så langt iår så
    blir det mange til slutt.
    VIL HA ENGA I EUROPA I JUBILEUMSSESONGEN:

Tippekonge 2013 Tastopat Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by jerusalem View Post
    Hvor ofte scores det egentlig mål på indirekte frispark i straffefeltet? I hvert fall ikke 100%
    Nå er det vel langt i fra alle 100 % sjanser det scores på heller. Vil du ikke kalle en straffe for 100% sjanse? Langt i fra alle straffer settes i mål.

Indirekte frispark er etter min mening en 100 % sjanse. I hvert fall når den tas fra 7 meter. Dette var øyeblikket i kampen hvor jeg var mest nervøs.

Kerberos
    Driftsleder

Nesten avhengig
    Ogni M's Avatar

Quote Originally Posted by dreadedbyfew View Post
    Nei. Og vet du hvorfor du ikke har sett det? Fordi han omtrent ikke får lov til å gå på offensive løp. Så han får jo faen meg aldri sjansen til å legge noen innlegg overhodet!

Jeg synes faktisk at Dawda gjorde en godkjent jobb i går. Men han er fortsatt den største risikoen bak der. Gleder meg til Jokke er tilbake fra skade.
    Om Dawda får lov til å gå på offensive løp eller ikke vet du tydeligvis mer om enn meg, men det stopper han ikke fra å prøve, og når han prøver går han seg som regel fast eller mister ballen. Effekten er som du sier: "han får jo faen meg aldri sjansen til å legge noen innlegg overhodet!" Dessuten påførte balltapene på meget utsatt sted både Ogude og Hæstad gule kort. Gratulerer med god innsats.

Jeg synes fortsatt at han ikke er god nok, og jeg ser helst at han ikke er god nok for noen andre.
    mvh

Ogni M

Kerberos
    Driftsleder

Nesten avhengig
    Ogni M's Avatar

Quote Originally Posted by Daniel View Post

Indirekte frispark er etter min mening en 100 % sjanse. I hvert fall når den tas fra 7 meter. Dette var øyeblikket i kampen hvor jeg var mest nervøs.
    Uten at jeg har noe tallmateriale å vise til, er mitt inntrykk at indirekte frispark inne i 16-meteren SJELDEN blir til mål. Som regel går de i muren eller utenfor mål. Man er for tett på for å skru ballen nevneverdig, muren er ofte nærmere enn reglene krever, og generelt er det alt for mange folk mellom ballen og målstreken. Slike frispark SER UT som digre målsjanser, men mitt inntrykk er at de egentlig ikke er det.
    mvh

Ogni M

Facebookverifisert
    Nesten avhengig
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Ogni M View Post
    Om Dawda får lov til å gå på offensive løp eller ikke vet du tydeligvis mer om enn meg, men det stopper han ikke fra å prøve, og når han prøver går han seg som regel fast eller mister ballen. Effekten er som du sier: "han får jo faen meg aldri sjansen til å legge noen innlegg overhodet!" Dessuten påførte balltapene på meget utsatt sted både Ogude og Hæstad gule kort. Gratulerer med god innsats.

Jeg synes fortsatt at han ikke er god nok, og jeg ser helst at han ikke er god nok for noen andre.
    Synes Dawda så litt tryggere ut defensivt nå enn 1 omgangen mot Haugesund. Men mot Haugesund, så var han faktisk bra i det offensive spillet også og direkte involvert i det ene eller begge måla. Husker ikke helt!

Facebookverifisert
    Pratmaker
    Stjerna85's Avatar

Er enig i de fleste som sier at Dawda som back ikke er en knall god løsning. Men, i motsetning til mange andre vinger som blir omskolert, så klarer dawda å holde linja...

Ja, han har klart mye å jobbe med defensivt, og ikke minst i avgjørelsene han tar. Men han var en del av an firer som satte viking i offside ett to sifret antall ganger!! og det er bra!! De personlige feilene kan han plukke av seg underveis. Men skal vi ha gull er ikke dawda bra nok! Men intill videre er det ingens større krise! Svakeste posisjon, ja, men ikke helt svart!
    Vål'enga - en gang, hver gang, ALLTID!

Facebookverifisert
    Nesten avhengig
    ziggy75's Avatar

blir mye Dawda nå, men jeg leste VG-børs-statistikk igår, og Dawda lå da på andre plass over statistikken som gjaldt "taklinger vunnet". Dette er vel noe å tenke på?

Edit: Dueller vunnet, ikke taklinger vunnet! :-)

Kerberos
    Driftsleder

Nesten avhengig
    Ogni M's Avatar

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Men mot Haugesund, så var han faktisk bra i det offensive spillet også og direkte involvert i det ene eller begge måla.
    Han var tredjesist på ballen ved Vålerengas første scoring. Bra pasning til Singh. Og han var på ballen i angrepet som ledet til seiersmålet, men pasningen hans kom ikke frem og ble av en Haugesund-spiller sendt tilbake til Vålerenga. Ingen delaktighet i målet der.
    Han forårsaket straffesparket imot oss. Han glapp markeringen da Haugesund skjøt i tverrliggeren.
    Sjekk selv: http://www.dagbladet.no/2012/03/25/s...sund/20838533/
    mvh

Ogni M

Facebookverifisert
    Hönan Agda
    g-maZta's Avatar

Fryktelig, fryktelig dårlig første omgang. Tragisk.
    Vi får ikke til noen ting. Rett og slett. Det er kun en feit porsjon griseflaks samt en overdose flaks som gjør at vi kommer oss til puase uten å havne under.
    Jeg dro iallfall et lettelsens sukk da fløyta gikk for første omgang.

Men!
    Heldigvis, som ofte også var tilfelle i fjor, hever vi oss betraklig i 2.omgang og spiller oss bedre og bedre. I hvertfall periodevis.
    Viking ser samtidig ut til å ha løpt fra seg, og når Fellah og Doffen har friske bein, rakner det egentlig litt for viking.
    Hadde det vært 3 omganger, og et par bytter til, hadde forskjellen blitt større.

Jeg håper vi ser litt progresjon og får orden på spillet ganske raskt, for slik som vi har spilt i de første tre kampene trekker ikke nye mennesker til kamp. snarere tvert i mot.
    men jeg ser også at den dybden vi har i stallen, kan bli avgjørende. Kanskje spesielt i perioder som begynnelsen og slutten av sesongen, når det av ulike årsaker er mye stive bein.

Det er jo også jævlig nice at vi vinner 2 hjemmekamper som like gjerne kunne gått motsatt vei.
    Kanskje er vi i ferd med å bygge et ullevaal-fort for sesongen, men da må vi også få fart og presisjon på pasningspille og tilhørende bevegelser så fort som faen. Vålerenga er ikke kjent for å være velsignet med overdrevent mye flaks...

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    Fram til EM-pausen er det totalt 12 kamper.
    Hvor mange poeng bør vi ha på disse kampene for at man skal si seg fornøyd med poengfangsten?
    For å vinne TL skal det normalt holde med 2 poeng pr kamp i snitt. Unntakene de siste årene er oss selv i 2005, RBK i 2004, og Molde i fjor da man klarte seg med noe mindre. I 2010 var ikke 2 poeng i snitt nok (ga oss bare sølv).

Så etter 12 kamper forventer jeg rundt 24 poeng. Da er vi i rute til seriegull. MA har satt seg i en situasjon hvor gull er det eneste som holder i 2012, med et mulig unntak av en veldig velspillt og målrik sølvmedalje (a la 2010).

Quote Originally Posted by ice69 View Post
    For å vinne TL skal det normalt holde med 2 poeng pr kamp i snitt. Unntakene de siste årene er oss selv i 2005, RBK i 2004, og Molde i fjor da man klarte seg med noe mindre. I 2010 var ikke 2 poeng i snitt nok (ga oss bare sølv).

Så etter 12 kamper forventer jeg rundt 24 poeng. Da er vi i rute til seriegull. MA har satt seg i en situasjon hvor gull er det eneste som holder i 2012, med et mulig unntak av en veldig velspillt og målrik sølvmedalje (a la 2010).
    Serien virker såpass jevn i år at jeg tror 60 poeng holder til gull. Molde virker gode fordi de har et høyere minimumsnivå enn de fleste andre, ikke fordi maksnivået er i nærheten av å være i særklasse.

Når det gjelder poengfangst frem til sommeren så vil jeg være fornøyd dersom vi er med i tetkampen. Jeg tror at vi også i år kommer til å være bedre på høsten enn på våren spillemessig. I fjor tok vi bra med poeng på høsten og vi dumma oss ut med tre knepne etmålstap mot FFK, AaFK og Godset i runde 27, 28 og 29. Hadde vi vunnet en av disse hadde vi tatt bronse. Hadde vi tatt sju poeng hadde vi tatt sølvmedalje.

I 2011 hadde vi 8 poeng etter 8 kamper og tok 39 poeng på de siste 22, til tross for helsprekk på slutten. Vi tok 36 poeng på 18 kamper fra runde 9 til og med 26. Så selv i det som mange mener var en fiaskosesong så hadde vi brukbar poengfangst i en lang periode. Det som ødela var den elendige starten, samt litt på slutten når gullkampen var avgjort.

Over 20 poeng til EM-pausen bør være målet. Teoretisk kan vi ha 33. Jeg tror og håper vi har 22-24 poeng da. Da er vi med i toppen om ikke vi er på topp. Molde ledet serien med 23 poeng etter 12 runder i fjor.

Det som blir viktig er de interne oppgjørene mot de andre topplagene. Molde vant begge sine mot oss i 2011. Hadde vi vunnet de og alle andre resultater forblitt som de var, så hadde TIL vunnet serien foran oss på målforskjell, mens Molde hadde tatt bronse.

Så minimum tre poeng mot RBK, TIL og Molde er et must i 2012.