Results 1 to 19 of 19
    Facebookverifisert
    Lyssky

Default Nye skader og evige skader

Før brannkampen ser jeg at vi reiser mer eller mindre amputert til Bergen. Kone, Pusic, Ogude, Pall, Thomassen, Muri og Solli er alle ute.

I fjor hadde vi så mye skadeproblemer i oppkjøringen at vi ikke ble et lag å regne med før juni/juli.

2010 hadde vi flaks med lite skader heter det. Har vi nå uflaks med alle skadene? Skylder man på uflaks hver enesta gang noe går imot, er det lite som gir fremgang. Gjør vi noe feil i forhold til trening, eller er det kanskje savnet av gamle medisinmann Schwabe som viser seg litt? Bjærke er en kjekk fyr, men er han virkelig god? Kan en virkelig god medisinsk koordinator begrense skader og skadefraværstid? Må være ærlig å innrømme at jeg er litt Bambi på is når jeg uttaler meg om emnet, men synes det blir drøyt hvis vi skal få en ny vår med nedturer pga lite kontinuitet i ellveren og skader.
    Håper jeg er på villspor og at dette er uflaks, men det er farlig å tro at det bare er tilfeldigheter.

Bablefant

Quote Originally Posted by aasp View Post
    Før brannkampen ser jeg at vi reiser mer eller mindre amputert til Bergen. Kone, Pusic, Ogude, Pall, Thomassen, Muri og Solli er alle ute.

I fjor hadde vi så mye skadeproblemer i oppkjøringen at vi ikke ble et lag å regne med før juni/juli.

2010 hadde vi flaks med lite skader heter det. Har vi nå uflaks med alle skadene? Skylder man på uflaks hver enesta gang noe går imot, er det lite som gir fremgang. Gjør vi noe feil i forhold til trening, eller er det kanskje savnet av gamle medisinmann Schwabe som viser seg litt? Bjærke er en kjekk fyr, men er han virkelig god? Kan en virkelig god medisinsk koordinator begrense skader og skadefraværstid? Må være ærlig å innrømme at jeg er litt Bambi på is når jeg uttaler meg om emnet, men synes det blir drøyt hvis vi skal få en ny vår med nedturer pga lite kontinuitet i ellveren og skader.
    Håper jeg er på villspor og at dette er uflaks, men det er farlig å tro at det bare er tilfeldigheter.
    Vi har aldri hatt en bedre stall....., ved sesongstart. Og nå er alle i back-rekka 2. valg, i alle fall slik det så ut ved sesongstart.
    Etter min mening hadde Veigar, Ogude, Muri, Thomassen og Kone vært i start-elveren om de hadde vært friske. Klart det ikke er tilfeldig. Det medisinske apparatet er sikkert godt, men ikke ikke godt nok. Trist men sant.

Facebookverifisert
    Tastopat
    MadsAndre's Avatar

Spørsmålet er hva kommer det av? blir igrunn bare spekulasjoner.Men skader kan også komme av over trening også,sier ikke at dette er tillfellet men kan være en mulighet?

Uansett er det liten tvil at det er noe som skurrer.Skader er en del av gamet men dette er på et helt annet nivå

Facebookverifisert
    Lyssky

Quote Originally Posted by MadsAndre View Post
    Spørsmålet er hva kommer det av? blir igrunn bare spekulasjoner.
    Er det ikke det forumet er til? Spekulasjoner altså...;-)

Facebookverifisert
    Tastopat
    MadsAndre's Avatar

Er det ikke det forumet er til? Spekulasjoner altså...;-)
    Ja såklart er det jo det.Har ikke sagt noe annet heller;-)

skog
    Anonym Feiging

De trenger vel på kunstgress om vinteren og våren før bingen er klar?

Facebookverifisert
    Lyssky

Joda kunstgress er ofte upopulært hos mange. Men vi er vel ikke en unik klubb i den sammenheng. Savnet etter Muri er vel størst. Akkurat den skaden er vel mest uflaks. På en annen side var det enda en hodeskade på en Stabæk spiller i dag. Spill ballen langs bakken fremmover karer. Det heter ikke hodeball, eller håndball (hei Arild!).

Quote Originally Posted by skog View Post
    De trenger vel på kunstgress om vinteren og våren før bingen er klar?
    De trener på forskjellige underlag og i forskjellige temperaturer.

Vi er garantert ikke det eneste laget i Norge som gjør det.

Det var vel bare de mest optimistiske og naive som kjøpte mantraet at vi var så uheldige med skader i fjor. Så mange det var da på en gang er ikke tilfeldig. At det gjentar seg i år er selvsagt heller ikke tilfeldig. Det er ikke åpenbart hva som er årsaken, men noen bør kanskje prøve å finne det ut eller ta grep som gjør at vi kan finne det ut. Bedre å ha en tynn, skadefri stall enn en bred og god stall der alle 1.-valgene er skadet store deler av sesongen.

Facebookverifisert
    Lyssky

Der gikk lysken til Hæstad også. Oftere vi får spillere skadet en vi scorer mål. Det er første gang.

skog
    Anonym Feiging

To mål og en skade idag! Ting er på bedringens vei!

Hadde vært fint om man fikk en uttalelse fra fysio/legeteam/ledelse angående skadelisten. Er intresert i å få fakta på bordet angåend bla kone, vpg, muri, thommasen mm

Kringkastingssjef
    Driftsleder

Tastoman

Jeg synes det er litt samme leksa som i fjor, ta for oss Hæstad. Går ut før kampstart mot Sogndal, uka etter erklæres han frisk, men slår opp skaden og må buttes etter en halvtime. Kan vi forlenge restitusjonstida litt mer enn til at spilleren ikke kjenner smerte lenger, så tror jeg vi i hvert fall kan unngå skadene som slås opp hele tida.

Quote Originally Posted by Loke View Post
    Hadde vært fint om man fikk en uttalelse fra fysio/legeteam/ledelse angående skadelisten. Er intresert i å få fakta på bordet angåend bla kone, vpg, muri, thommasen mm
    Helt enig, skulle gjerne visst hvordan det ligger an med alle spillerne som er skadet.
    Må vel innse at vi har hatt mye flaks iår, men håper at når skadesituasjon blir
    bedre så må vel spillet bli bedre også.

Facebookverifisert
    Lyssky

En ting er lenger restitusjonstid, men også riktig trening i restitusjonstiden. Jeg er ingen fysio, men vet at man må trene opp foten etter et overtråkk. nytter ikke bare daffe og hvile. Hvordan man trener opp riktig etter alskens annet smårusk vet jeg ikke, håper noen på valle har god peil. Støtter veldig det som blir sagt om en uttalelse fra støtteapparatet. Det trengs.

Enga må være den eneste klubben der "En liten føling på baksiden av låret" kan sette deg ut 1/3 av sesongen.

Facebookverifisert
    Lyssky

Hva i alle dager skjer med alle hodeskadene!?!? Nå så jeg Stabæk - RBK i går. DFH med en liten smell, må ut. Markus Henriksen med en supersmell. Ute et par uker. Joda, koser meg hvert sekund RBK sliter med et eller annet, men det har jo pokker meg vært hjernerystelse hver eneste uke! Hva skjer?

Nesten avhengig

Hva i alle dager skjer med alle hodeskadene!?!? Nå så jeg Stabæk - RBK i går. DFH med en liten smell, må ut. Markus Henriksen med en supersmell. Ute et par uker. Joda, koser meg hvert sekund RBK sliter med et eller annet, men det har jo pokker meg vært hjernerystelse hver eneste uke! Hva skjer?
    Det har vært mange hjernerystelser i det siste ja. Austin, Muri, Aase og Henriksen som jeg kommer på i farta.
    Kanskje er det tilfeldig at det blir litt mange på en gang nå, eller er det blitt tøffere i lufta ?
    Husk tippekonkurransen!

Tidstjuvradd wanderer's Avatar

Quote Originally Posted by McCabre View Post
    Det har vært mange hjernerystelser i det siste ja. Austin, Muri, Aase og Henriksen som jeg kommer på i farta.
    Kanskje er det tilfeldig at det blir litt mange på en gang nå, eller er det blitt tøffere i lufta ?
    Eller så kan det være en sammenheng med at kanskje fler og fler slår høyt og langt, slik at det blir fler og flere hodedueller.