Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 81 to 101 of 101
    Facebookverifisert
    Tastopat
    lokalhelt's Avatar

Quote Originally Posted by jonas View Post
    Blir ikke veldig stolt, når man leser om slåsskamp og bråk i Bergen. Alltid noen som må ødelegge for resten av oss.

Viktig at du ikke blander casuals med oss. Det de gjør kan ikke være på vår regning. Akkurat her har media en viktig jobb å gjøre. -Masse slagsmål saken

Hvis du referer til små knuffing i byen er det ikke noe nytt. Hvorfor ikke? Må være lov å være litt breial når man møter skarrepakket? Det er ikke vi som er verst De er jo ifølge seg selv ikke nordmenn engang :P

Facebookverifisert
    Hönan Agda
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by Alex Malager View Post
    Å se bak resultatene er alltid lov.

Med den troppen vi reiste over fjellet med så ville alt over 0 poeng være en bonus og slik ble det. Men for moro skyld, se på 1-0 målet engang til, først går skuddet via Dawda som mao er millisekunder fra å takle perfekt, dermed går den via hånda til Lars og i mål. Flaks, uflaks, udyktighet?

ikke bare det, men Ojo er i offside på scoringa. at linjedommern ikke ser det er merkelig.
    Det er veldig lett å se dersom man kikker på klippemønsteret på gresset. Ojo er den eneste som står på det lysegrønne feltet. ergo: offside og branns mål skulle vært annullert.
    uflaks.
    flaks: Ojo ble feilaktig avblåst for en nesten identisk situasjon senere.

Ja vi hadde griseflaks i går, men som ikke bare kompisen til kommentatoren pleier å si: "Flaks er undervurdert."
    Ok, vi har vært heldige som har fått med oss så mye poeng så langt. men se f.eks på lsk og brann... de har hatt uflaks. begge KUNNE vunnet mot oss.
    Det som redder dagen min, på tross av at spillet uteblir, er jo at det på tross av dårlig fotball, fremdeles er håp.
    Det kan jo f.eks brann glemme. For dem blir det nå å redde sesongen som gjelder. (alt kanskje alstå, klar over det, men pr. nå)

Forsvarsrekka vår fikk kjørt seg. men de kan jo bare bli bedre av en slik match? Nordvik er eldstemann bak med sine 25 år!
    En av dem er egentlig ikke forsvarsspiller og de to andre er strengt tatt reservelagsspillere.
    Fy faen jeg gleder meg til han derre costaricaner'n kommer. Og jeg håper virkelig at Demidov-overgangen blir en realitet.

Jeg ser at mye av grunnen til at vi ikke får i gang angrepsspillet vår er fordi vi vakler bakover.
    For å dra en litt banal parallell, så er det vel gjerne slik i kampsport at du først må stå støtt og ha balanse, deretter angripe.
    Dere skjønner sikker hva jeg mener.

Jeg syns ikke angrepsspillet vårt er så gærent når vi kommer i gang. Vi skaper en del trøbbel for motstanderne våre, og vi har di siste sesongene scoret i nesten alle matcher. Og uten å ha sjekket fakta, inbiller jeg meg iallfall at vi scorer MYE mer mål under Martin, enn tidligere. (noe teigøy sikkert har fasiten på).

Jeg vil gjerne trekke frem dødballene til Næss som dagens høydepunkt, sammen med Suleimans inntreden!
    Den målgivende Næss slo, og reprisenlitt etterpå, var pur klasse!
    Fantastisk innlegg!!!
    Jeg hadde akkurat klaga min nød etter nok en dårlig slått corner, når Næss gir alle i rommet et eksempel på hva jeg etterlyser.
    Herlig Nico!!! Bra innløp an Simon på begge også. Kunne ha scora begge gangene.

Suleiman var for øvrig et fyrverkerig av en spiller. Det så ut som gummitarzan var utpå der. Eller som en bunt kokt pasta som dribler.
    Han åla, og slynga seg rundt både ball, motstandere og seg selv. Til å være første innhopp (og jeg har ikke hatt gleden av å se ham tidligere i vinter) må jeg si at jeg tror vi har skutt en gullfugl her! Vi får nok se ham i hele kampen i morgen tenker jeg.
    Spennende kar!

Så; digg med 3 poeng. digg at det var ufortjent. digg at brann ligger og kaver i gjørma. digg at vi skal gruse lyn på bislett i morra!!!

fotball forandrer seg fort: Forrige uke var en grusom uke for en enga og barca-supporter... nå ser alt lysere ut. helt til vi går på en smell mot lyn... he-.he

Tidstjuvradd

Føler det er to ting som gjør at kampen utartet seg som den gjorde i går:
    1) Austin. Desverre, men for en mann. Uten han, hadde ikke Brann vært en dritt. Han var over alt, og nedkjempa våre midtbanemann til ynkelige små mus; Heldigvis for oss at han er overivrig og nedsabler Singh slik at vi får straffen. For øvrig patetisk hvordan han syter etter matchen. Filming av Singh og albu av Fellah? Halloo?
    2) Hæstad ut med skade. Frykta det kunne skje, og desverre skjedde det. Uten han eller Fegor er vi sjanseløse på midten. Singh er vanligvis god, men han trenger en av de to for å være god. Med Bojan og senere Berre ved siden av seg er vi sjanseløse og faller komplett gjennom mot aggresive midtbanespillere. Og det så vi spesielt i går. Grunnen til at forsvaret stadig vekk var ute å kjøre var på grunn av balltap og dårlige involveringer på midten. I tillegg til at de er urutinerte baki der, savnet av Muri er enormt.

Positive i går:
    3 poeng!
    Marcus begynner å finne formen. Gleder meg til fortsettelsen!
    Pasningsfoten til Næss! (desverre ble jeg ditto skuffa over farten hans, ble jo fraløpt gang på gang, og ikke bare av Askar..)
    Suleiman - for en propell!
    Optimismen for 2014 er tilbake - i (neste)år tar vi alt :)

Facebookverifisert
    Pratmaker
    Stjerna85's Avatar

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    11. Bokmerk Aftenpostens statistikksider. Bruk nedtrekkslista i hovedmenyen for å bla deg tilbake ganske så mange år. Rundetabeller har de også. Dagens tips
    http://www.nifs.no/tabell.php?land=1&t=5&u=7637

Denne er også bra!
    Vål'enga - en gang, hver gang, ALLTID!

Facebookverifisert
    Hönan Agda
    g-maZta's Avatar

vil bare tillegge at jeg fullt og helt tilgir singh straffemissen.
    man ser klart og tydelig på reprisen at den gjennområtne bergensmatta svikter under standfoten hans og krøller seg som et teppe i det han skyter.
    Det er ikke ofte straffeskytterne har noen grunn til å kikke på merket, men Harmeet, det VAR faktisk gresset denne gangen.

Når det er sagt har jeg aldri skjønt hvorfor Singh er straffeeksekutør. Jeg stoler aldri på at han kommer til å sette'n, og nå har vi vel sett ham bomme to ganger, har vi ikke?

Jeg var 100% sikker på at Bojan skulle sette sin, og jeg ba høylydt om at han også skulle få ta den andre.
    når det kommer til avslutningsteknikk, så føler jeg Bojan er dem sterkeste vi har. Det er faen ikke ofte han ikke treffer kassa.

Pratmaker nissen's Avatar

Jaja, det er ikke forbudt å ha flaks
    Poengfangsten hittil er jo formidabel med tanke på
    det lusne spillet hittil i sesongen....

Hönan Agda

Som flere andre har påpekt:

Forsvaret vårt er fryktelig urutinert. Men når midtbanen svikter og stadig gir bort ballen, er det faen meg ikke enkelt å være forsvarer.. Man kan si hva man vil om rutinen til de 4 bak, men midtbanen gjorde det enda verre for dem. Muri vil også slitt i går...
    Larsen redder oss derimot flere ganger.. Synd at han ikke putter..
    Og noen må ha jinxa Brann på forhånd, når de bomma på alt de bomma på...

Flere skader =potensiell krise...

Positivt: 3 poeng. Angrepsspillet viser også glimt av klasse.. (bare synd at alle småfeilene opphever en god del av inntrykket)
    Suleiman virka også frisk..

Konklusjon: når åpner sommervinduet? Vi trenger en rutinert midtstopper til!

Kerberos
    Driftsleder

Nesten avhengig
    Ogni M's Avatar

Quote Originally Posted by ice69 View Post
    Er det bare meg, eller er det noe feil med offsideforståelsen rundt om?

På vårt 1. mål dømmer dommeren HELT korrekt. MP ER foran spillerne til Brann, alle sammen, når ballen treffer hodet til Simon Larsen. Men MP er BAK ballen. Derfor godkjennes scoringen. Man kan ikke være offside hvis man er bak ballen. TV2 legger offside linja i reprisen på Branns siste forsvarer - da ser det ut som om MP er en meter offside, minst. Men linja skulle vært trukket der hvor ballen er når den treffer Larsen. Da er MP på linja, kanskje litt bak. Kommentatorene på TV2 fikk ikke det med seg, de som lager "offsidelinja" for TV2 vet tydeligvis ikke dette, og i de fleste livereferater ble det beskrevet som en litt tvilsom avgjørelse. Dommerne holder hodet kaldt og dømmer helt korrekt mål, i en situasjon man lett kan bli lurt. Bra dømt!
    Det har du helt rett i, og jeg kan ikke forstå hvordan noen selv etter reprisevisning kan tro at dette er offside.
    Vi siterer Regel 11 fra FIFA Laws of the game:
    "A player is in an offside position if:
    • he is nearer to his opponents’ goal line than both the ball and the second-last opponent."
    http://www.fifa.com/mm/document/affe...2011_12_en.pdf

Denne betingelsen var ikke oppfylt, som du helt riktig påpeker, og dermed var M. Pedersen ONSIDE.
    mvh

Ogni M

Vaktmester

Tastoman

Quote Originally Posted by Loffen View Post
    Konklusjon: når åpner sommervinduet? Vi trenger en rutinert midtstopper til!
    1. august...

Facebookverifisert
    Hönan Agda
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by ice69 View Post
    Er det bare meg, eller er det noe feil med offsideforståelsen rundt om?

På vårt 1. mål dømmer dommeren HELT korrekt. MP ER foran spillerne til Brann, alle sammen, når ballen treffer hodet til Simon Larsen. Men MP er BAK ballen. Derfor godkjennes scoringen. Man kan ikke være offside hvis man er bak ballen. TV2 legger offside linja i reprisen på Branns siste forsvarer - da ser det ut som om MP er en meter offside, minst. Men linja skulle vært trukket der hvor ballen er når den treffer Larsen. Da er MP på linja, kanskje litt bak. Kommentatorene på TV2 fikk ikke det med seg, de som lager "offsidelinja" for TV2 vet tydeligvis ikke dette, og i de fleste livereferater ble det beskrevet som en litt tvilsom avgjørelse. Dommerne holder hodet kaldt og dømmer helt korrekt mål, i en situasjon man lett kan bli lurt. Bra dømt!

Vi hadde mye flaks i dag, men den dommeravgjørelsen var ikke del av flaksen, den var bare slik den skulle være.
    Er det noen som snakker om offside der?
    Det er ikke offside. Reprisen og kommentatorene er også enige. MP er bak Larsen i det Larsen header, altså ingen offside. Det er jo ingenting å diskutere engang.

edit: grafikken derimot setter linja feilaktig på MP, men det har jo heller ingenting å si.

Nesten avhengig Alex Malager's Avatar

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Er det noen som snakker om offside der?
    Det er ikke offside. Reprisen og kommentatorene er også enige. MP er bak Larsen i det Larsen header, altså ingen offside. Det er jo ingenting å diskutere engang.

edit: grafikken derimot setter linja feilaktig på MP, men det har jo heller ingenting å si.
    Neida, men de gnåla fælt rett etter om det var godkjent scoring eller ikke, noe ,som allerede nevnt, man registrerer ganske enkelt hvis man faktisk ser hva linjedommer eller hoveddommer eller begge deler(!) gjør. Den ene løper i full fart opp mot midtstreken med flagget langs låra og den andre blåser i fløyta mens han peker mot midten. :-)

Ganske enkelt men kommentatorene kløna det unødvendig til.

Quote Originally Posted by skog View Post
    Det er også verdt å merke seg, som Franko sier, at hver gang offsidefella vår funker så er det "flaks". Jaja.
    Ai ai ai. Det der vi holdt på med i går er ikke noen offsidefelle! Åpne øya gutt! Under en offsidefelle bestemmer hele bakre firern seg for å plutselig løpe ut. Det skal gjerne skapes et inntrykk overfor angripende lag at de kan spille en gjennombruddspassning uten at det blåses for offside, men så lurer forsvarende lag dem i fella ved å rykke ut før foten har truffet ballen.

Å stå ukritisk høyt med forsvarsrekka hele tida er ikke noen offsidefelle! Det er jo sjukt enkelt for lag å møte oss, det er jo bare for trenern å si: "Gutter, bare ta å lemp ballen bak forsvaret deres, ikke så nøye hvor, bare få'n bak der et sted, så blir det i 60% av tilfellene en 100% sjanse av det".

Det er jo livsfarlig! Og det merkelig er at det burde være rimelig enkelt å rette på det etter Sogndal-kampen, bare be gutta ta ut litt mer dybde! Men så skjedde altså ikke. Det er helt merkelig ass.

Jeg mista jo faenmeg tellinga til slutt på hvor mange ganger de bare lempa kula inn bak der, og det enten blei farlig, holdt på å bli farlig, eller vi hadde marginene med oss å fikk en heldig offside.

Åpne øya!

Tidstjuvradd wanderer's Avatar

Quote Originally Posted by lokalhelt View Post
    var DET svaret ditt?

Terningskast 1. Kryptiske svare på vif forum fungerer dårlig.
    Det var da ikke noe kryptisk svar?
    Svaret var ganske åpenlyst. Alle vet at Nordvik spilte på venstrebacken i 2010 sesongen?
    Nordvik burde spille venstreback pr dags dato når Thomassen er vekke.
    Han er vel den mest erfarne på den plassen som vi har tilgjengelig akkurat nå.

Men har lest at Thomassen er påvei tilbake, så den problemstillingen er vel i ferd med å bli lite aktuelt.

Facebookverifisert
    Nesten avhengig
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by wanderer View Post
    Det var da ikke noe kryptisk svar?
    Svaret var ganske åpenlyst. Alle vet at Nordvik spilte på venstrebacken i 2010 sesongen?
    Nordvik burde spille venstreback pr dags dato når Thomassen er vekke.
    Han er vel den mest erfarne på den plassen som vi har tilgjengelig akkurat nå.

Men har lest at Thomassen er påvei tilbake, så den problemstillingen er vel i ferd med å bli lite aktuelt.
    Vi trengte Nordvik på midtstopper plassen igår pga Ojo. Hadde Ogude vært tilgjengelig, så hadde nok Nordvik spilt på venstrebacken.
    Men når Næss først måtte spille på venstreback, hadde det ikke vært greit å hatt med Lars Vincent Andersen? Selv om Lars Vincent ikke har spilt i TL enda, så er han vel bedre som venstreback enn det Næss er? Og Lars Vincent har ikke mye dårligere dødballfot enn Næss.

Facebookverifisert
    Tastopat
    lokalhelt's Avatar

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    1. august...
    1 august til sommervindu ja?

Har vi flere unggutter vi kan forsynes oss av i forsvaret? Dawda kan vel bekle venstre backplass i tillegg til høyre. Har vi noen høyre/venstre backer evt. noen dyktige midtstoppere som kan ta steget opp i Skadefraværet til Muri, Solli og Thomassen? Evt. Nordvik også som småhaltet mot slutten av kampen igår.

Slik er jo realiteten, vi har få spillere i forsvar. Men mister vi Larsen underveis i en kamp så er vi totalt fucked. Ogude/hæstad utilgjengelig, og vi hadde ikke EN på benken med forsvarsgener.

Kan noen av disse ta steget??

Junior spillere - Forsvar
    Kamran Ali Iqbal - 1995
    Anders Plassen - 1995
    Nicolai Næss - 1993 (allerede tatt steget)
    Lars Vincent Andersen - 1993
    Deniz Payasli - 1993
    Ivan Tarek Fjellstad Næsberg - 1996 *
    Simen Olafsen - 1996 *
    Haroon Malik - 1995

Lars vincent og Deniz Payasli er hvertfall 19 år som Næss. Da har de trolig fysikken i orden.

Facebookverifisert
    Lyssky

Noen her snakker om flaks, jeg er ikke helt enig.. Vi har ikke uflaks heller, men hvis vi hadde flaks, så hadde da brann uflaks? NEI. De gjorde mye bra, men hadde florerende store blemmer hos sine nøkkelspillere. Ojo er god, men det er en grunn til at han spiller i Norge og ikke i en bedre liga. Mannen bommer rett og slett for mye. Austin kriget oss i senk nesten alene, men lager en helt korrekt straffe. Det er ikke flaks, det er Austin som viser sin ene dårlige side, dårlig taklingstiming. Brann er ikke gode i år. Les tabellen. den juger ikke.
    Jeg klarer et år til uten medalje hvis vi kan være skadefro over Lillestrøm og Brann i adecco.

Bablefant

Flaks eller uflaks, skjønner ikke helt problemet, vi sitter her med 3 poeng. Men hvis det er viktig så kan man stille seg spørsmålet om hvilke epler som smaker best; de du ærlig og redelig har kjøpt på Rimi eller de du har slanget i naboens hage.

Quote Originally Posted by astoman View Post
    Flaks eller uflaks, skjønner ikke helt problemet, vi sitter her med 3 poeng. Men hvis det er viktig så kan man stille seg spørsmålet om hvilke epler som smaker best; de du ærlig og redelig har kjøpt på Rimi eller de du har slanget i naboens hage.
    Ekte slanger , går på slang på Rimi

Nesten avhengig

Det en del her ikke ser ut til å skjønne er at godt spill resulteter i flere målsjanser som igjen resulterer i flere poeng til høsten.
    Derfor er det rimelig rasjonelt å glede seg over tre poeng i Bergen, men samtidig være veldig misfornøyd med å bli periodevis overkjørt av et dårlig Brann-lag med 10 spillere på banen.
    Da er det for noen av oss interessant å prøve å se hvorfor spillet ikke er godt, og hva som kan/bør gjøres for at det skal bli bedre.
    Husk tippekonkurransen!

Kringkastingssjef
    Driftsleder

Tastoman

in Absinthia

Tidstjuvradd Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Tippekonkurransen er talt opp:

http://forum.klanen.no/entry.php?29-...enga-(runde-6)

Sjekk ut fasit, resultat og stillingen sammenlagt!
    Tidligere kjent som brukeren "Vål'enga"