Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 81 to 105 of 105

Quote Originally Posted by Loke View Post
    blir jo bare negativ og deprimert av å lese her på forumet, skulle tro jeg holdte med Køln...
    Helt enig. Vi her er for å støtte laget. Den derre jævla pipinga kan de som driver med bare kutte ut. Og folk som går når det gjenstår 20 min av kampen fordi FFK reduserte til 3-2, også svarer med å vise fingern til Andresen og co? Hva har skjedd med oss egentlig?

Vi her er for å støtte laget og vise lojalitet. Kan vi ikke bare kutte ut all den negativiteten enten det er piping, vise fingern, kreve treneres avgang, eller ulike bannere på forsiden av VPN?

Jeg vil fokusere på en kjempe god 1.omgang ! satser på det blir bedre og bedre fremover!!! så fortsett slik gutta!! sees i tromsø for nye 3 poeng

Nesten avhengig Alex Malager's Avatar

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Med mindre du prater om Nordvik som fullstendig mister markeringa på Tarik, er jeg uenig i deg.

Se bare på denne bilde-serien.

På det første bildet ser du når ballen blir slått. Tarik og Nordvik er så å si side om side.
    På det midterste bildet ser du så vidt beina til Leigh på motsatt side. Sammenlign mønsteret i gresset og du ser han og Nordvik er på linje.
    På det nederste bildet ser du igjen Nordvik og Leigh på linje, men her ser man også at Leigh er på vei mot eget mål, mens Nordvik rygger. Det betyr at i det ballen ble slått så startet Leigh foran Nordvik.

Dette målet må Nordvik ta på sin kappe, sammen med Nielsen som mistet ballen i trekket før. Tar man med 3-1-scoringa er det åpenbart at det er Nordvik som burde bli hakkekyllingen i forsvaret - ikke Leigh.
    Ops, hands down som dem sier, når jeg så på TV2 igår kveld så det helt annerledes ut i "real time" men der så jeg feil gitt.

EngaTifo Facebookverifisert

Vaktmester

Driftsleder

Vaktmester

Tastoman
    Erlink's Avatar

Dawda-hetsen her inne minner om hetsen av Berre i gamledager. Berre måtte spille bra i to hele sesonger før folk slutte å slenge dritt til ham. Dawda har mange feil, men han vokser. Faktisk fra kamp til kamp.

Forøvrig synes jeg det var mye sprekt i forsvaret vårt i går. Initiativ, driv og sterke involveringer fra flere av unggutta. Riktignok til unggutter å være, men dog. De fleste av feilene ser ut til å handle om rutine og det får du ikke over natta uansett hvor mye du trener. Det hjelper sikkert en del å ha en fyr som Muri ved siden av seg, men han er ikke tilgjengelig akkurat nå.
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Ja da var det oss to igjen da..
    MA (no pun intended) - nå må du kutte ut.
    Det er ikke sånn at det kan forventes 100% uttelling i norsk fotball.
    Glem den marginal-tankegangen din og se tegninga!

Drit i å ta vare på hver jævla sjanse du får, med sikring og overlapp fra midt og bakrom, lange spurtende løp på kant og sikre innlegg .... det funker bare ikke.
    Å spille besittende blir å se noen sjanser komme seg inn på egen halvdel, sånn er det.
    MEN!! - vi speller ihvertfall ikke på 4 menneskers pasningsføtter, og håper de kan legge inn fra egen kårner.
    Derimot har bekkene begynt å ta form og sette preg på spillet. Det er sinnsykt, med tanke på at vi hadde en kant-debatt tidligere i år (eller ifjor) om nettopp den karen som har gjort den største snuoperasjonen. Dawda!
    Fra usynlig kant til (og ja, noen ganger på feil grunnlag desverre, ved balltap) - bedre og synligere bekk. Veldig bra!
    Som jeg påpekte da, han har nok fått beskejd om å tenke mer defensift, og jeg synes det ser bra ut!

Jeg sier da IKKE at det"ser sikkert ut" , "er GARANTERT en hit" , "han spiller til 36 eller lenger) eller andre tåpelige utsagn, men at om han ikke er fast bekk/roteringsspiller, så er han ikke ute av varmen før om tre-fire år med den progresjonen han har nå. Sjumilssteg hver eneste kamp!

Quote Originally Posted by MadsAndre View Post
    Synes ikke det er så mye fremgang å spore.
    Les den forrige..

Jadda vi spiller fantastisk i førsteomgang men det var fordi de var ræva,når de skjerper seg i 2 så faller vi tilbake til gammle synder.
    Joa - sant nok.
    Faller tilbake, det skal du ha. Men ikke helt tilbake til gamle synder.
    Vi ser:
    -Pusic bli litt heit i topplokket igjen, bytta ut fordi han ikke har råd til å få et 40-talls kort gjennom året regner jeg med.
    -Singh mister fokuset i andre, kanskje én omgang hver på han og Næss?
    -Dawda, Simon, Lars, Fellah! - mye feilpasninger jeg helst ikke skulle sett..
    -Blir løpende etter med én gang ffk setter press på oss med énmotén og isolering.

Gamle synder? Joa, på den måten at vi ikke spiller som i første fordi andre har begynt å tenke på hva de skal gjøre etter pausen.. seff! Men, det er også den eneste likheten!Fordi vi hadde et selvsikkert forsvar som sto imot for mange bra oppspill. Singh ble som sagt litt ute av fokus.
    Litt sikrere spill frahøyre kant, defensiv midt og sikrere pasninger opp mot midt, så er jeg ganske fornøyd med forsvarsspillet for i år merklig nok..
    Likte dårlig det jeg så ifjor, og året er bare en tynn modifikasjon av det, men de spiller noe tryggere. Ikke at de er tryggere, men posisjoneringa er bedre, mindre "iddiot-løp", ok, jeg så én latterlig rævva takling, hvor (tror det var) Singh blei liggende oppe ved midtstreken og ffk fikk en farlig bra sjanse.

Kunne fort ha blitt 3-3 her i dag og IGJEN skal vi si oss heldige med å få med oss 3 poeng.
    Det kunne ha blit 12-0 også.. men ja, det vbar ikke fett å se dem ta innpå såppass. Men vi skal være glad for at vi har så flaks at vi har noen taklingssterke og gjenvinnende angrepsspillere, og at vi har så flaks at kjøpa funker og at én av dem var den mest ettersøkte midtstopperen i landet på den tida.
    Det er faktisk flaks.. for det du snakker om er det mulig å påvirke fremover. Vi kan lett spille kynisk når seigheta legger seg i ankla, vi kan spille langpasninger fra en trygg 5-r bak midtstrek, vi kan spille tett opp og destruktivt ned - osv osv...
    Men- flaksen ligger i at vi har faktisk matrialet til å spille som vi vil - besittende kort oppover til mange nok er inne ved boks til at det ikke kan beregnes hvem som er målet for oppspillet, gjennom på midt, opplegg for skudd, lange forsøk med retur til Pedersen, dødballer og fintespill fra side til side foran boks.

Hönan Agda // haz's Avatar

Quote Originally Posted by Erlink View Post
    Pusic jobba ikke en dritt i andre omgang. Marcus Pedersen stod å skreik til ham at han skulle presse "andremann" når han løp opp og presse keeper eller forsvarer med ball. Eneste riktige å ta ut pusic som så ut som han ikke hadde lyst til å bidra til å stabilisere midtbanen overhodet.
    forskjellen er at han ble bytta ut
    That's a potato

-Anita, 2009

Tippekonge 2013 Tidstjuvradd Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Tippekonkurransen er ferdig talt opp og det ble mye poeng denne runden:

http://forum.klanen.no/entry.php?30-...page2#comments

Her kan du se fasit, resultat og stillingen sammenlagt!
    Tidligere kjent som brukeren "Vål'enga"

Tastoman

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Er ikke noe tvil om at Dawda har ting å jobbe med, men dette med plasseringa hans og at han ikke alltid velger de tryggeste løsningene er noe som kan renskes bort med coaching og erfaring.
    Har skrevet det før, men hvis dere ser litt på VG-børsen statistikk over "dueller vunnet", så vil dere se at Dawda har vært på topp-5 hittils i sesongen. Han er altså ifølge VG, blant de spillerne som går seirende ut av de fleste dueller. Så, at han ikke holder TL-nivå er jeg ikke enig i. Synes faktisk Dawda begynner å bli bedre og bedre!
    Enig!
    Selv om 2.omgangen til Dawda hadde ganske høy infarkt-faktor, så gjør han en fin 1.omgang. Alt i alt mener jeg at Dawda forsvarer en plass i laget - men han kan godt "rullere litt"... Og han kan gjerne velge enkle løsninger (kælke vekk) litt oftere - særlig når han har sånne gjedda-i-sivet-spillere som Tarik å kjempe mot...
    Men det virker som om noen bare har bestemt seg for at alt han gjør er gæ'ærnt. Litt sånn som hva noen skreiv om Freddy fram t.o.m. i fjor - samma hvordan han spilte.

Men i 2.omgangen syns jeg det kanskje var midtbanetrioen Singh-Fellah-Pusic som falt mest i kvalitet. Virka som om de begynte å "avspasere" og FFK-angriperene slapp lettere til pga. dem...

Nesten avhengig Alex Malager's Avatar

Ser at Brann har skikkelig uflaks for 7.kamp på rad.. 20 avslutninger.. 0 mål. Nesten, bare nesten, like deilig å lese bunnen av tabellen om dagen. :-D

Vaktmester

Tastoman

Quote Originally Posted by Alex Malager View Post
    Ser at Brann har skikkelig uflaks for 7.kamp på rad.. 20 avslutninger.. 0 mål. Nesten, bare nesten, like deilig å lese bunnen av tabellen om dagen. :-D
    Off Topic, men spennende å se om avisene mener Viking var heldige som fikk poeng i denne kampen. Viking bommet også på straffespark...

Quote Originally Posted by Alex Malager View Post
    Stakkars Andre Danielsen som skulle skyte straffe da "halve banen" forsvant under han. Han sparket opp en stor gresstust og skøyt ballen himmel høyt over (minner meg om en eller annen annen straffe i bergen) tv-kommentatrorene syns synd på han og mente at man ikke kunne forvente det når man skal ta straffe. Egentlig syns jeg begge lag har uflaks som ikke tar tre poeng og at vi følgelig hadde vanvittig flaks igjen siden våre konkurrenter ikke kom nærmere.

Tastopat

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Off Topic, men spennende å se om avisene mener Viking var heldige som fikk poeng i denne kampen. Viking bommet også på straffespark...
    Så nettopp på TV2-sporten at de har lagt ut ei "matte" med gress på som ikke fester i underlaget, og at det var grunnen til at en eller annen tok en Singh og blåste kula ut på fjorden. NFF gir omtrent bøter dersom dasspapiret ikke er mykt nok, så her burde de fleske til med bøter til hjemmelaget for å innby til kamp på et makkverk av en bane.
    Vi er Vål'enga!!

Nesten avhengig

Jeg har gått gjennom kampen og brukt 1/2vorsens system for spilleranalyse som vist og forklart her.

Et par kommentarer til verdiene:
    Det er skjønn involvert, som det er nødt til å være i alle sånne analyser. Noen episoder plukkes ut til å vurderes i systemet, mens andre ikke gjør det. Det i seg sjøl innebærer en viss grad av skjønn. Hvis noen ønsker å etterprøve eller mener noe må være feil, har jeg tatt vare på min egen vurdering som viser hvilke episoder jeg har satt hvilke poeng på.
    Noen av resultatene blei ikke som jeg hadde trodd på forhånd. For eksempel blei jeg overraska over at Dawda ikke fikk høyere verdi enn han gjorde. Grunnen til at han får lav score i denne analysen er de store og ofte unødvendige feilene vi ser han gjøre. Det er mulig han skulle hatt flere positive poeng på offensive og defensive involveringer enn jeg har gitt ham. En ting som blei klarere for meg når jeg gjorde analysen var hvorfor Pusic blei bytta ut når han blei. Han gjorde stadig flere feil utover i kampen, og når han nikka igjennom en FFK-spiller på nesten blank goal mot midten av 2. omgang blei det fart på benken. Om byttet var riktig eller ikke kan jo fortsatt diskuteres sjølsagt, men at han gjorde flere og grovere feil ettersom tida gikk er klart.
    Et eksempel på en situasjon som kan tolkes forskjellig er episoden der Suleiman fikk gult kort. Han prøver å rydde opp i en liten tabbe fra en annen av våre spillere, og jeg har vurdert den episoden til en professional foul og positivt. Den kan også tolkes negativt hvis man mener at frisparket ikke var nødvendig for å avverge en sjanse.
    Det første tallet er ratinga, sluttverdien spilleren har fått. Deretter positive defensive involveringer, positive offensive involveringer, tabber, og til slutt spilletid.

--- Rating Def Off Tab Min
    Hirschfeld 0,000 0 1 1 90
    Dawda -0,056 2 1 8 90
    Larsen 0,011 0 4 3 90
    Nordvik -0,044 0 2 6 90
    Thomassen 0,022 2 0 0 90
    Singh 0,045 5 1 2 89
    Berre 0,056 5 1 1 90
    Fellah -0,013 3 0 4 77
    Pusic 0,000 5 0 5 63
    Nielsen 0,078 7 0 0 90
    Pedersen 0,078 6 2 1 90
    Suleiman 0,111 2 1 0 27
    Bojan 0,077 1 9 0 13
    Vif sum 0,020 38 13 31 990
    Husk tippekonkurransen!

Quote Originally Posted by McCabre View Post
    Jeg har gått gjennom kampen og brukt 1/2vorsens system for spilleranalyse som vist og forklart her.

Det er skjønn involvert, som det er nødt til å være i alle sånne analyser. Noen episoder plukkes ut til å vurderes i systemet, mens andre ikke gjør det. Det i seg sjøl innebærer en viss grad av skjønn. Hvis noen ønsker å etterprøve eller mener noe må være feil, har jeg tatt vare på min egen vurdering som viser hvilke episoder jeg har satt hvilke poeng på.
    Noen av resultatene blei ikke som jeg hadde trodd på forhånd. For eksempel blei jeg overraska over at Dawda ikke fikk høyere verdi enn han gjorde. Grunnen til at han får lav score i denne analysen er de store og ofte unødvendige feilene vi ser han gjøre. Det er mulig han skulle hatt flere positive poeng på offensive og defensive involveringer enn jeg har gitt ham. En ting som blei klarere for meg når jeg gjorde analysen var hvorfor Pusic blei bytta ut når han blei. Han gjorde stadig flere feil utover i kampen, og når han nikka igjennom en FFK-spiller på nesten blank goal mot midten av 2. omgang blei det fart på benken. Om byttet var riktig eller ikke kan jo fortsatt diskuteres sjølsagt, men at han gjorde flere og grovere feil ettersom tida gikk er klart.
    Et eksempel på en situasjon som kan tolkes forskjellig er episoden der Suleiman fikk gult kort. Han prøver å rydde opp i en liten tabbe fra en annen av våre spillere, og jeg har vurdert den episoden til en professional foul og positivt. Den kan også tolkes negativt hvis man mener at frisparket ikke var nødvendig for å avverge en sjanse.
    Det første tallet er ratinga, sluttverdien spilleren har fått. Deretter positive defensive involveringer, positive offensive involveringer, tabber, og til slutt spilletid.

Dawda -0,056 2 1 8 90
    Larsen 0,011 0 4 3 90
    Nordvik -0,044 0 2 6 90
    Thomassen 0,022 2 0 0 90
    Singh 0,045 5 1 2 89
    Berre 0,056 5 1 1 90
    Fellah -0,013 3 0 4 77
    Pusic 0,000 5 0 5 63
    Nielsen 0,078 7 0 0 90
    Pedersen 0,078 6 2 1 90
    Suleiman 0,111 2 1 0 27
    Bojan 0,077 1 9 0 13
    Interessant. Jeg er sikker på at dette er nyttig, men lurer på om det kan være sånn at lista legges litt høyt for hva som vurderes? Og kan noen tall på offensivt/defensivt være bytta om? To ting slår meg ved første øyekast. Det ene er at det virker litt spesielt at ingen av midtstopperne våre hadde noen positive defensive involveringer. Og så ser tallene for Håvard litt rare ut. Han hadde en kjempekamp offensivt, og skal vel ha mye pluss der. Ingen minus på han i analysen, men han hadde vel også fortjent et minus i forbindelse med 3-2-scoringa. Først spilte han vekk ballen i midtbaneleddet og så ble han litt avventende og gikk ikke opp i press på ballfører som så spilte igjennom Tarik.

Facebookverifisert
    Tastopat
    lokalhelt's Avatar

Dawda -0,056 2 1 8 90
    Larsen 0,011 0 4 3 90
    Nordvik -0,044 0 2 6 90
    Thomassen 0,022 2 0 0 90
    Singh 0,045 5 1 2 89
    Berre 0,056 5 1 1 90
    Fellah -0,013 3 0 4 77
    Pusic 0,000 5 0 5 63
    Nielsen 0,078 7 0 0 90
    Pedersen 0,078 6 2 1 90
    Suleiman 0,111 2 1 0 27
    Bojan 0,077 1 9 0 13
    Hvor er din kilde til register over offensive og defensive involveringer? Denne tabellen kunne sikkert vært nyttig, men tror ikke data grunnlaget er helt riktig. Er det ikke mulig å bruke data fra noen av disse betting/analyse selskapene? Da tror jeg denne analysen hadde vært fin.

Stikkprøver som er snodige
    Nielsen, Fellah og Pusic har hatt minst 1 god offensiv involvering
    Larsen og nordvik har hatt minst 1 god defensiv involvering

Facebookverifisert
    Nesten avhengig
    ziggy75's Avatar

Dawda -0,056 2 1 8 90
    Larsen 0,011 0 4 3 90
    Nordvik -0,044 0 2 6 90
    Thomassen 0,022 2 0 0 90
    Singh 0,045 5 1 2 89
    Berre 0,056 5 1 1 90
    Fellah -0,013 3 0 4 77
    Pusic 0,000 5 0 5 63
    Nielsen 0,078 7 0 0 90
    Pedersen 0,078 6 2 1 90
    Suleiman 0,111 2 1 0 27
    Bojan 0,077 1 9 0 13
    Er det ikke for få involveringer pr spiller her?
    Bojan spilte 13 minutter, men har flere positive involveringer i Engas dårligste periode, enn det hele laget har sammenlagt.
    Håvard var jo et fyrverkeri offensivt i vår beste periode, der han omtrent lyktes med alt han prøvde på omtrent. Virket det som fra der jeg satt på stadion ihvertfall. :-)

Fellah 2 assist, Pusic 1 assist men begge står med 0 positive off bidrag?
    For the fashion and the passion

Kringkastingssjef
    Driftsleder

Tastoman

Hirschfeld redda to ganger med spiller aleine igjennom, men har 0 positive defensive involveringer.
    Sorry McCabre, men den statistikken din her gir ingen mening.
    in Absinthia

Facebookverifisert
    Tastopat
    MadsAndre's Avatar

Quote Originally Posted by dritt80 View Post
    Ja da var det oss to igjen da..
    MA (no pun intended) - nå må du kutte ut.
    Det er ikke sånn at det kan forventes 100% uttelling i norsk fotball.
    Glem den marginal-tankegangen din og se tegninga!

Drit i å ta vare på hver jævla sjanse du får, med sikring og overlapp fra midt og bakrom, lange spurtende løp på kant og sikre innlegg .... det funker bare ikke.
    Å spille besittende blir å se noen sjanser komme seg inn på egen halvdel, sånn er det.
    MEN!! - vi speller ihvertfall ikke på 4 menneskers pasningsføtter, og håper de kan legge inn fra egen kårner.
    Derimot har bekkene begynt å ta form og sette preg på spillet. Det er sinnsykt, med tanke på at vi hadde en kant-debatt tidligere i år (eller ifjor) om nettopp den karen som har gjort den største snuoperasjonen. Dawda!
    Fra usynlig kant til (og ja, noen ganger på feil grunnlag desverre, ved balltap) - bedre og synligere bekk. Veldig bra!
    Som jeg påpekte da, han har nok fått beskejd om å tenke mer defensift, og jeg synes det ser bra ut!

Jeg sier da IKKE at det"ser sikkert ut" , "er GARANTERT en hit" , "han spiller til 36 eller lenger) eller andre tåpelige utsagn, men at om han ikke er fast bekk/roteringsspiller, så er han ikke ute av varmen før om tre-fire år med den progresjonen han har nå. Sjumilssteg hver eneste kamp!

Les den forrige..

Joa - sant nok.
    Faller tilbake, det skal du ha. Men ikke helt tilbake til gamle synder.
    Vi ser:
    -Pusic bli litt heit i topplokket igjen, bytta ut fordi han ikke har råd til å få et 40-talls kort gjennom året regner jeg med.
    -Singh mister fokuset i andre, kanskje én omgang hver på han og Næss?
    -Dawda, Simon, Lars, Fellah! - mye feilpasninger jeg helst ikke skulle sett..
    -Blir løpende etter med én gang ffk setter press på oss med énmotén og isolering.

Gamle synder? Joa, på den måten at vi ikke spiller som i første fordi andre har begynt å tenke på hva de skal gjøre etter pausen.. seff! Men, det er også den eneste likheten!Fordi vi hadde et selvsikkert forsvar som sto imot for mange bra oppspill. Singh ble som sagt litt ute av fokus.
    Litt sikrere spill frahøyre kant, defensiv midt og sikrere pasninger opp mot midt, så er jeg ganske fornøyd med forsvarsspillet for i år merklig nok..
    Likte dårlig det jeg så ifjor, og året er bare en tynn modifikasjon av det, men de spiller noe tryggere. Ikke at de er tryggere, men posisjoneringa er bedre, mindre "iddiot-løp", ok, jeg så én latterlig rævva takling, hvor (tror det var) Singh blei liggende oppe ved midtstreken og ffk fikk en farlig bra sjanse.

Det kunne ha blit 12-0 også.. men ja, det vbar ikke fett å se dem ta innpå såppass. Men vi skal være glad for at vi har så flaks at vi har noen taklingssterke og gjenvinnende angrepsspillere, og at vi har så flaks at kjøpa funker og at én av dem var den mest ettersøkte midtstopperen i landet på den tida.
    Det er faktisk flaks.. for det du snakker om er det mulig å påvirke fremover. Vi kan lett spille kynisk når seigheta legger seg i ankla, vi kan spille langpasninger fra en trygg 5-r bak midtstrek, vi kan spille tett opp og destruktivt ned - osv osv...
    Men- flaksen ligger i at vi har faktisk matrialet til å spille som vi vil - besittende kort oppover til mange nok er inne ved boks til at det ikke kan beregnes hvem som er målet for oppspillet, gjennom på midt, opplegg for skudd, lange forsøk med retur til Pedersen, dødballer og fintespill fra side til side foran boks.

Vi spillte mot et Fredrikstad som var svekka i forsvar.Som hadde omtrent null innsats i første omgang,de har ikke sett ut til å være i nærheten av å være topp 3 i år.De gjorde det veldig enkelt for oss..men som du nevner.Vi sliter så fort Fredrikstad går ut med høyere press mot oss i 2 omg.

Dog jeg er enig at det er viktig å ta med seg det positive i den kampen her.Er ikke ute etter å "svartmale" og krasse ned på allt gutta gjør uansett.Men vi trenger å vise bra spill mot de bedre lagene i tippeligaen også og holde det stabilt.Noe vi ikke har gjort så langt i år.

Hvor mange ganger så langt i år har ikker Lars redda oss? Det er inklusiv mot Fredrikstad.Hadde det ikke vært for han så tørr jeg ikke tenke på åssen det hadde gått i år.Han gjør mye rart også men for en utrolig viktig mann han er for oss!

Men vi forse.Nå har vi en ny god test og utfordring på Lørdag.da møter vi Tromsø borte.Tromsø er utvilsomt en av de tøffeste bortekampene.Greier vi å levere varene i Tromsø så er det et godt steg i riktig rettning.

Også er jeg litt bekymret over hva som skjer om Pedersen returnerer til Nederland.Pedersen har utvilsomt blitt en veldig viktig spiller for oss,miste han vill svekke oss stort offensivt.

Men jeg har stor tro på Larsen.Jeg tror med tiden som han får mere erfaring kommer han til å bli en bauta for oss i forsvar.Han er en uslepen diamant

Facebookverifisert
    Nesten avhengig
    ziggy75's Avatar

Vi spillte mot et Fredrikstad som var svekka i forsvar.Som hadde omtrent null innsats i første omgang,de har ikke sett ut til å være i nærheten av å være topp 3 i år.De gjorde det veldig enkelt for oss..men som du nevner.Vi sliter så fort Fredrikstad går ut med høyere press mot oss i 2 omg.

Dog jeg er enig at det er viktig å ta med seg det positive i den kampen her.Er ikke ute etter å "svartmale" og krasse ned på allt gutta gjør uansett.Men vi trenger å vise bra spill mot de bedre lagene i tippeligaen også og holde det stabilt.Noe vi ikke har gjort så langt i år.

Hvor mange ganger så langt i år har ikker Lars redda oss? Det er inklusiv mot Fredrikstad.Hadde det ikke vært for han så tørr jeg ikke tenke på åssen det hadde gått i år.Han gjør mye rart også men for en utrolig viktig mann han er for oss!

Men vi forse.Nå har vi en ny god test og utfordring på Lørdag.da møter vi Tromsø borte.Tromsø er utvilsomt en av de tøffeste bortekampene.Greier vi å levere varene i Tromsø så er det et godt steg i riktig rettning.

Også er jeg litt bekymret over hva som skjer om Pedersen returnerer til Nederland.Pedersen har utvilsomt blitt en veldig viktig spiller for oss,miste han vill svekke oss stort offensivt.

Men jeg har stor tro på Larsen.Jeg tror med tiden som han får mere erfaring kommer han til å bli en bauta for oss i forsvar.Han er en uslepen diamant
    Klarer ikke å være helt enig med deg her. FFK var så dårlig i 1 omgang som du skal ha det til pga ingen innsats. Ja, de hadde skader og han ene som kom inn var han høyrebacken og han sleit, men tror nok ikke innsatsen hans var så ille..
    Det jeg så i første omgang, var gode bevegelser + Pusic, Fellah og Nielsen som hadde veldig fine og fikse kombinasjoner spesielt på venstresiden. Og det gikk så fort og presist, at det hadde ikke spilt noen rolle hvem som hadde spilt der..

I 2 omgang, er vi ikke samme laget lenger, pga at "jobben" var gjort(i huet), + at FFK ikke har noe å tape lenger. Nå hadde vi også noen gode muligheter til å punktere kampen i 2 omgang.

Enig med deg i Larsen! Synes IKKE det ser ut som om han spilte i de lavere divisjoner i fjor.. Et godt kjøp og han blir bare bedre og bedre.

Håper folk kan gi Dawda litt mer fred også. Er overbevist om at når Dawda får den lille ekstra erfaringen i posisjonsspillet og de taktiske valgene, så er han blant de aller beste backene i TL. Han har farta, duellstyrken, og de offensive kvalitetene til å bli veldig god der! Og, ikke minst, så har han hjertet på riktig plass!

Facebookverifisert
    Småvarm
    VilleValle's Avatar

Quote Originally Posted by Ogni M View Post
    Skal man bare være glad når Vålerenga holdt på å miste en sikker seier? Det skal vel ikke være slik at lettelse er den dominerende følelsen etter en trepoenger, eller hva?
    Om man skal være glad når Vålenga vinner kamper, og er på topp 3 i serien....ehhh... JA!
    Flau opptreden av klanen under kampen, medgangssupportere hører til på Briskeby....
    Now I know I'm pretty, but I ain't as pretty as a couple of titties.

Nesten avhengig

Heh!

Jeg brukte 20 minutter ekstra på å putte talla inn i en mer lesbar tabell. Det har ført til noen feil (bl. a feil tall i feil kolonne). Jeg retter opp talla i løpet av kvelden.
    Husk tippekonkurransen!

Facebookverifisert

Vaktmester

Tidstjuvradd

Blog Entries
    2

Quote Originally Posted by lokalhelt View Post
    Hvor er din kilde til register over offensive og defensive involveringer? Denne tabellen kunne sikkert vært nyttig, men tror ikke data grunnlaget er helt riktig. Er det ikke mulig å bruke data fra noen av disse betting/analyse selskapene? Da tror jeg denne analysen hadde vært fin.

Stikkprøver som er snodige
    Nielsen, Fellah og Pusic har hatt minst 1 god offensiv involvering
    Larsen og nordvik har hatt minst 1 god defensiv involvering
    Ja det ble litt surr i denne posten, uansett så har vi tenkt å gå igang med denne analysen to stykk samtidig neste uke får å prøve å få ett bedre grunnlag for analysen. Vi kommer også til å legge ut mye mer data enn bare dette, der dere kan se hvilke tidspunkt spilleren får de forskjellige poengene og også i hvilke kategori.

For å si noe om bruken av data fra noen av betting/analyse selskapene så lar det seg vanskelig løses i denne analysen, men det går selvfølgelig ann til å trekke inn slik statistikk også, og man kan bruke det til å kommentere forskjellige spillere. F.eks. så kan Bojan ha få offensive involveringer i en kamp med mange muligheter, da vil han sansynligvis få en mye høyere score hos betting/analyse selskapene enn i vår analyse, dette kan det være naturlig og kommentere.

Vi får se hvor mye i dybden vi går i disse analysene jeg kunne gjerne tenkt meg og kommet med noen tilleggsopplysninger og hvis det er noe andre statisikk dere synes vi kan ha med, eventuelt hvor vi kan finne dette så vi kan ta det med i analysen.

Nesten avhengig

Prøver igjen

Denne gangen skal i det minste rette tall være på riktige plasser.

Spiller Rating Off Def Tab Min
    Dawda -0,056 2 1 8 90
    Larsen 0,011 0 4 3 90
    Nordvik -0,044 0 2 6 90
    Thomassen 0,022 2 0 0 90
    Singh 0,045 5 1 2 89
    Berre 0,056 5 1 1 90
    Fellah -0,013 3 0 4 77
    Pusic 0,000 5 0 5 63
    Nielsen 0,078 7 0 0 90
    Pedersen 0,078 6 2 1 90
    Suleiman 0,111 2 1 0 27
    Næss 0,000 0 0 0 1
    Bojan 0,077 1 0 0 13
    Vif Sum 0,020 38 13 31 990
    Husk tippekonkurransen!

Nesten avhengig

Lasse og andre: Ja tallene var rare. Jeg var sliten når jeg satt ting opp i tabell her på forumet, og derfor blei noen av talla feil, og også noen av kolonnene. Nå skal de være retta opp.
    Mulig at Nielsen skal ha en minus i forkant av det andre målet til FFK. Han prøver på en pasning oppover i banen som blir blokkert, og presser ikke tett oppi etterpå. Vi er i god defensiv balanse når dette skjer med begge de to bakerste leddene på riktig side. Jeg synes ikke feilen er kjempestor, og det er Nordvik som glipper grovt i markeringa på Tarik som skårer. Nesten hele laget hadde problemer med å presse aggressivt i gjenvinningsfasen i andre omgang, og en missa pasning mens vi er i balanse kvalifiserer neppe i seg sjøl som tabbe. Det er mulig kombinasjonen gjør det, men jeg synes ikke det er opplagt.

Ziggy75:Talla til Bojan var på trynet. En sriveleif som nå skal være retta opp. ellers kan det godt hende at det generelt blei for få registreringer per spiller.

Hjesus: Jeg har registrert en positiv hendelse på Hirschfeld i det 60. minutt. Husker du cirka tid, eller situasjon på den andre du mener skulle vært med ?

Dette var første gang jeg brukte dette systemet, og jeg er åpen for at flere involveringer burde vært tatt med. Som 1/2vorsen skreiv, så vil vi prøve å gjøre neste analyse sammen. Da vil det bli lettere å få med seg mer, og muliggjør å diskutere noen situasjoner ekstra når det trengs.
    Husk tippekonkurransen!