Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 41 to 49 of 49

Quote Originally Posted by Hjesus View Post
    Sprakrad.no er den offisielle norske rettskrivingsnormen. Den gir ett svar på ordet forfordele og det er det eneste rette.
    Wiktionary sier vel egentlig bare at yngre personer i dag rett og slett ikke forstår ordet og bruker det feil.
    Sludder. Språkrådets definisjoner er hele tiden under utvikling, og er selvfølgelig ikke komplett. Wiki sier at bruken er omstridt. Poenget mitt var også at man skjønner hva som menes med ordet i den orginale posten, likevel velger noen å spytte galle og rive av seg flesket. Teip igjen tanntuben sier nå jeg. Matbarn.

Bablefant anderan's Avatar

Språkkeiseren Sylfest Lomheim har sågar frarådet å bruke ordet, siden den gjengse tolkningen av ordet er ut til å være endring (fra noe negativt til noe positivt). Akkurat som "bjørnetjeneste", som flere og flere tolker som "en stor tjeneste".

Ungdommen i dag...

EngaTifo
    Vaktmester

Tastopat
    EspenH's Avatar

Barcelona på 100-årsdagen skjer bare ikke. At vi kan hente de hit en gang i løpet av sommeren som ett ledd i en markering er vel ok, så lenge klubben tar vare på egne supportere (ikke som mot man u).

Det virkelige spørsmålet som må besvares er det som ASEB trekker frem, hvilken dag skal vi ønske oss? Jeg har tenkt litt frem og tilbake uten å egentlig helt klare å bestemme meg for noe, men heller kanskje litt mot lørdag. Eller søndag, kanskje mandag...

Quote Originally Posted by san Paolo View Post
    det bør være 2 x 45 minutter 'blodig alvor' med jubileumsårets utgave av Vål'enga fotball - bl.a for å markere at vi fortsatt holder på med det som klubben ble stifta for å drive med.
    Det synes jeg var fint sagt/ skrevet. Det er alt jeg for min del ber om på 100 års dagen. Ett eventuelt tap er så mye mer vært enn show og feighet i valg av svakere motstand.

Quote Originally Posted by EspenH View Post
    Det virkelige spørsmålet som må besvares er det som ASEB trekker frem, hvilken dag skal vi ønske oss? Jeg har tenkt litt frem og tilbake uten å egentlig helt klare å bestemme meg for noe, men heller kanskje litt mot lørdag. Eller søndag, kanskje mandag...
    Det eneste riktige her er 29.7.2013 mener nå jeg. Dette er ikke akkurat noen ordinær kamp, så her tror jeg folk kommer uansett. Det er bare å jobbe for å lage det til en så stor anledning som mulig, og det er det bare å begynne med snarest!

Quote Originally Posted by Plaum View Post
    Det eneste riktige her er 29.7.2013 mener nå jeg. Dette er ikke akkurat noen ordinær kamp, så her tror jeg folk kommer uansett. Det er bare å jobbe for å lage det til en så stor anledning som mulig, og det er det bare å begynne med snarest!
    Det kan være ugunstig å spille seriekamp mandag og E-cup tirsdag.

Går vi for mandag 29.07 kan kampen bli flytta på kort varsel hvis vi og/el motstander får E-cup tirsdag el onsdag. Ønsker vi motst som ikke spiller E-cup (+ at vi ikke spiller CL) kan det kanskje funke med mandag..?

Facebookverifisert
    Borettslagshurpe
    Kong Bojan's Avatar

Kunne tenkt med LSK denne dagen.
    Eneste mulighet for å fylle stadion + at det er 3 sikre poeng

Når det gjelder språk-diskusjonen, så tror jeg dere nå er enige, og at dere kan drite i å diskutere det videre!!
    Kommer aldri til himmelen.
    Kommer aldri til hælvete.
    Jeg forblir i skjærsilden.

Facebookverifisert
    Hönan Agda
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by Etterstadgata View Post
    Jubileumskamp mot Barca er da i seg selv spenstig, men jeg er enig i at prisene må være på et nivå som gjør at dette ikke blir et show for bare sponsorer og folk med lommebøker vi aldri ser på seriekampene.
    Ikke bare det, men hele stadion med untakelse av VG nedre og øvre bør tilhøre Vålenga fans og med moderate billett priser. For meg er det heller ikke så viktig hvem vi spiller mot bare vi klarer å fylle stadion (men da må finspillet komme snart)
    Han kom ble svett og dett var dett

Facebookverifisert
    Hönan Agda
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by ASEB View Post
    Det kan være ugunstig å spille seriekamp mandag og E-cup tirsdag.

Går vi for mandag 29.07 kan kampen bli flytta på kort varsel hvis vi og/el motstander får E-cup tirsdag el onsdag. Ønsker vi motst som ikke spiller E-cup (+ at vi ikke spiller CL) kan det kanskje funke med mandag..?
    Jeg tror jeg kan love deg at vi ikke spiller CL kvallik. Med litt flaks som vi har hatt til nå i år klarer vi forhåpentligvis euroleague, og den kampen kan vi vel få spille på torsdager?
    Han kom ble svett og dett var dett