Results 1 to 29 of 29
    Tastoman

Default Reaksjoner: Skeid - VIF 0-3 (cup 2. runde)

Ser ingen "reaksjons-tråd" og kamptråden er låst....
    Så om jeg ikke har blingsa, starter jeg tråden for reaksjoner her:

Min reaksjon: Deilig!!

Og vif foppall dått enno sin formulering 'Greit videre', låter vidunderlig.
    Ingen fatal sløving og invitasjoner til motstanderen om å gjøre 2. omgang til ei Valiums-pine.
    Bare en greit gjennomført seier mot et svakere lag... Oh, lykke!

Tastoman

Profesjonelt gjennomført.
    Vi sparte nøkkelspillere og vant likevel greit med 3-0.

Ekstra godt å knuse atale okser fra eika

Neste!
    EVIG VIF

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    j_robber's Avatar

Godt å se at vi klarte oss trygt og fin, for en gangs skyld uten å skape unødvendig spenning i 2omgang.

Spesielt hyggelig å se Qaka! Tipper vi får seen del innhopp av ham utover i sesongen..

By popular demand i kamptråden, her er Hansern: http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=614989

- Vålerenga er bra, men Skeid er bedre

Tidstjuvradd

Vi kom, vi så, vi spiste biff, vi vant

Berre funka som spiss i dag, Kamer var veldig god og Dawda var til tider sjef...en fin dag på Bislett mot svak motstand.
    Uansett godt å se at gutta gir alt i gjenvinning kampen ut.

Vaktmester

Nesten avhengig

Hva skal man si? Kontrollert 3-0-seier. Og det er ikke så ofte vi kan si egentlig. Qaka var helt grei, kontrollerte midtbanen sammen med Bojan. VPG viste at han trenger noen rolige kamper for å komme i gang og det var gøy at Deniz Payazil fikk sin debut.

Mine bilder fra kampen.

Fin kamp av gutta... Qaka gjør mye bra, synes også Veigar ser fresh ut!

Facebookverifisert
    Nesten avhengig
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by foomatic View Post
    By popular demand i kamptråden, her er Hansern: http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=614989

- Vålerenga er bra, men Skeid er bedre
    Akkuratt som bestilt :-) takk! Hansern er en fargeklatt i norsk foppall!

Facebookverifisert
    Tastopat
    lokalhelt's Avatar

MmmMMmmm.. superdigg. Enkel solid seier. Akkurat slik andre runde skal være i CUP'en.

Cred til Qaka. Kanon bra.

Egentlig til alle. Inkludert Dawda :P

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Akkuratt som bestilt :-) takk! Hansern er en fargeklatt i norsk foppall!
    Han fremstår som den mest sympatiske Skeidsupporteren jeg noen gang har sett, herlig gutt! Men så er jo disse oksene kjent for sin bakstreverske og bitre innstilling til alt i sin alminnelighet og VIF i særdeleshet.

De har valgt seg riktig formann også, Meiner var på NRK i dag, og han prøver muligvis å være morsom, men fremstår bare som arrogant og narraktig. Og ikke morsom.

Takk for forsøket Skeid, håper det blir 9 år til neste gang, dette ga meg ingenting utover selve seieren.

Facebookverifisert
    Tastopat
    lokalhelt's Avatar

Jeg finner ikke klippet av hele kampen hos NRK.

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/305543/
    Dette er det nærmeste jeg kommer, sammendrag av kampen.

Noen som vet om dette er lagt ut? Hadde vært interessant med analyse i etterkant.

Hönan Agda

Quote Originally Posted by lokalhelt View Post
    Jeg finner ikke klippet av hele kampen hos NRK.

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/305543/
    Dette er det nærmeste jeg kommer, sammendrag av kampen.

Noen som vet om dette er lagt ut? Hadde vært interessant med analyse i etterkant.
    Tror du kan glemme å finne dette.
    Det var et kamera (med en kameramann som holdt på å sovne flere ganger), lyden falt ut i flere minutter i første omgang, og kvaliteten var ikke mer enn sånn passe.. Live stream, altså ikke mulig å "spole" tilbake. For de som ennå ikke har forstått at NRK har mistet evnen til å produsere fotball, så var dette det endelige beviset. Takk gud for at det var gratis (eneste positive).
    Analysen: kontroll, Skeid skapte 0, vi vant 3-0, videre til 3.runde.

Phew - la akkurat merke til at keepern til Skeid prøvde å dytte buret ut av posisjon når Ibba ga oss 0-3. Heldigvis gikk den i målet først - og ble godtkjent!

Vaktmester

Tastoman

Quote Originally Posted by usbenga View Post
    De har valgt seg riktig formann også, Meiner var på NRK i dag, og han prøver muligvis å være morsom, men fremstår bare som arrogant og narraktig. Og ikke morsom.
    Han hadde en leder i kampprogrammet i går og det er sjeldent jeg har lest et innlegg fra en mer bitter fyr. Trodde det egentlig ikke gikk an å være mer bitter mot et påtatt hat mot Vålerenga før supporterlederen dems uttalte seg i samme blekke.

Oppsummeringa til supporterlederen var at den største respekten du kan vise en Skeid-supporter er å si at du hater Skeid. Kjellsen derimot kommenterte kampen på motsatt side i programmet hvor han sa vi trengte flere oslolag i toppen

EngaTifo Facebookverifisert

Vaktmester

Driftsleder

Vaktmester

Tastoman
    Erlink's Avatar

Mitt syn på Skeidoksene er for evig endret etter å ha sett på NRK-streamen i går. Herregud!
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Facebookverifisert
    Overopphetet

Quote Originally Posted by Erlink View Post
    Mitt syn på Skeidoksene er for evig endret etter å ha sett på NRK-streamen i går. Herregud!
    I kva retning er synet ditt endra?

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Han hadde en leder i kampprogrammet i går og det er sjeldent jeg har lest et innlegg fra en mer bitter fyr. Trodde det egentlig ikke gikk an å være mer bitter mot et påtatt hat mot Vålerenga før supporterlederen dems uttalte seg i samme blekke.

Oppsummeringa til supporterlederen var at den største respekten du kan vise en Skeid-supporter er å si at du hater Skeid. Kjellsen derimot kommenterte kampen på motsatt side i programmet hvor han sa vi trengte flere oslolag i toppen
    Er en grunn til at det er Hansern de viser på tv

Fikk ikke sett kampen, men høres betryggende ut på de få rapporter som er kommet ut av bislet.

Bablefant way_'s Avatar

Quote Originally Posted by henrig View Post
    Er en grunn til at det er Hansern de viser på tv

Fikk ikke sett kampen, men høres betryggende ut på de rapporter som er kommet ut av bislet.
    [min utheving]

Er også et tegn på at kampen var bra at det ikke er noe særlig med reaksjoner her inne.

Med fare for grus forran egen dør; det er helt klart mye enklere å gi ramsalt kritikk enn smigrende ros.

Facebookverifisert
    Overopphetet

Det er ikkje mykje smigrande ros å gje heller... Eg vart spurt i går om kva eg tykte om VPG, og eg klarte ikkje seia anna "han var på banen i alle fall".

Facebookverifisert
    Nesten avhengig
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by magnusbe View Post
    Det er ikkje mykje smigrande ros å gje heller... Eg vart spurt i går om kva eg tykte om VPG, og eg klarte ikkje seia anna "han var på banen i alle fall".
    Syns VPG var frisk..burde kanskje ha putta ett eller to mål, men han var godt involvert og så mye bedre ut nå, enn f eks mot Lyn og Haugesund. En VPG i form er vanligvis en av TL beste.
    Godt å se at backene er mer involvert nå enn før, og håper MA kan fortsett litt med dette, selv om Muri kommer tilbake snart.

Facebookverifisert
    Hönan Agda
    g-maZta's Avatar

Fin kamp.
    Solid gjennomføring.

Vanskelig å si så mye om hvem som gjorde hva når man så kampen på nett.
    Dårlig oppløsning og ingen kommentar eller grafikk, gjorde at jeg ikke engang visste hvem som var utpå der.
    Fikk meg opptil flere overraskelser da jeg et stykke ut i kampe sjekket lagoppstillinga. "Hæ? Er han med?" "What? Jeg trodde det var den og den, jeg"

Ikke overdrevent god kvalitet på streaminga mao. Men takk NRK, allikevel, for at dere faktisk viser kampen gratis. bedre enn ikkeno'.

Før matchen (også mot Lyn i og for seg) var jeg litt bekymret for at vi skulle ta en reprise på de to foregående årene.
    Den gang ei.
    Vi styrte hele kampen igjennom. Skeid hadde ikke en eneste sjanse, og vi kunne like gjerne ha vunnet 5-0, eller mer, og det gikk vel omtrent på halv maskin..
    Hvem er neste naborival vi kan sende ut av køppen mon tro? Er stabæk fremdeles med? Eller kanskje LSK ikke har lyst til å være med lenger?
    Bring 'em on, I say!

Facebookverifisert
    Overopphetet

KFUM møter Mjøndalen i kveld.

Nesten avhengig

Quote Originally Posted by way_ View Post
    [min utheving]

Er også et tegn på at kampen var bra at det ikke er noe særlig med reaksjoner her inne.

Med fare for grus forran egen dør; det er helt klart mye enklere å gi ramsalt kritikk enn smigrende ros.
    Det er ikke veldig spennende med 55 innlegg som alle sier "Grei gjennomføring."
    Husk tippekonkurransen!

Pallen må vel ha gått ytterligere ned i vekt fra i vinter synes jeg? Han blir god i år. Han og Marcus har verken fyrstikker til bein eller er lagd av porselen. Høyere makter skal vite at vi trenger det. Man tenker "murbrekker" på de gutta. Derfor er det så genialt når de er i den posisjonen forann etablert forsvar og plutselig legger lange, harde, flate, deilige baller ut på kant. Der sto Ibba i går. Biff og barnais skjønte ingenting før kula lå i nettmaskene 1-0. Bra Enga! I fjor kan jeg sverge på at de ville forsøkt å tre seg igjennom det kompakte forsvaret. Noe de prøvde på alt for ofte og feilet på spør du meg.

I pausa leste jeg tilfeldigvis kampprogrammet. Skeids hovedtrener Vikan lovte en "illsint okse fra Torshov." Vel, han møtte aldri opp. Kanskje han ble hova inn på en av de lokale kebab sjappene, for etter Bojan klinka inn straffa i andre fortsatte Vålenga sin for dagen overbevisende og velkontrollerende stil rett og slett. Godt å se. Det man kan ta med seg er at Vålerenga benytter kantene i større grad. Det gjør oss garantert farligere. En straffe og to spillende mål er vel ikke noe å hoppe i taket for mot Skeid, men vi vinner (2ndre runde) mot antatt svakere motstand. Cup er fortsatt cup. Synes jeg ser mer varierende angrepsmønstere enn tidligere også, hvor alt ikke bindes opp på midten like ofte, men tempo må opp skal det fungere mot tippeliga motstand.

Mulig det bare er sentimentale meg, men store stå i millvær er det noe magisk med (tross forandringene). Virket som endel av dere andre hadde det litt på samme måte? Hadde glemt hvor godt man faktisk hører utbrudd og gullkorn fra folk der. Klart, har jo endel minner der på godt og vondt som spiller inn, men må innrømme at jeg savner det.

Quote Originally Posted by usbenga View Post
    Han fremstår som den mest sympatiske Skeidsupporteren jeg noen gang har sett, herlig gutt! Men så er jo disse oksene kjent for sin bakstreverske og bitre innstilling til alt i sin alminnelighet og VIF i særdeleshet.

Takk for forsøket Skeid, håper det blir 9 år til neste gang, dette ga meg ingenting utover selve seieren.

Enig i at Skeidfolk generelt er bitre når det kommer til VIF, men de slår ikke folk fra Lyn. Ikke bare har de sin egen komplekstråd på siden sin som viser hvor små de er, men jaggu ble ikke Skeid sin kamptråd mot oss kuppa av en som skulle fortelle hvor slemme vi er i innlegg etter innlegg. Det samme har skjedd på RBK sin side. Hyler og skriker ut mindreverdighetskompleksene sine, ikke bare på egen side, men også andres. Det er trist det, og det ser ut som folk i Skeid holder seg for gode til det. Om det skal være 9 år til neste gang vi møter Skeid, satser jeg på at vi aldri igjen møter Lyn.

Kampen var nokså enkel egentlig, og Skeid hadde vel ikke en sjanse. Nærmere 6-0 til oss, enn 3-1. Spennende å se hvem vi får i 3. runde. Svar i morgen håper jeg.
    Ett lag i Oslo.

Ja, jeg veit han er østkantgutt, og at det på den måten er å forvente, men: Jeg syns det er godt å se at Håvard Nilsen sitter på tribunen og synger med og klapper på Klanens sanger! "gamle oslos stolthet" med harde klapp på låra! Godt å se Håvard!
    Ikke syt - syng!

Vaktmester

Driftsleder

Vaktmester

Tastoman
    Erlink's Avatar

Quote Originally Posted by magnusbe View Post
    I kva retning er synet ditt endra?
    På feeden hørte man tydelig de 5-15 stk som sang og av og til at resten hang seg på. Først var det litt søtt. Det var litt sjarmerende klønete tekster på vanskelige melodier og gamle rop på nye melodier osv. Som sagt, mest litt søtt.

Så begynte det å surne skikkelig til, og man kunne høre bitterheten spre seg. Alle på Vålerenga filmer hele tida, får beskjed om å reise seg opp. Fellah er visstnok den verste av dem alle.

Til slutt var det ikke sjarmerende i det hele tatt. Bare desperat innbitthet i forsøk på å starte sanger og en avsindig mengde drittslenging.

Hadde et helt ok inntrykk av dem før kampen.

Vaktmester

Driftsleder

Vaktmester

Tastoman
    Erlink's Avatar

Ett lite utdrag av sanger:

"Martin Andresen, Martin Andresen! Sånt no hakke vi i by'n, og takk for det"

"Tippeligaen, Ha, Ha, Ha"

"2-0 er en farlig ledelse" (ble skreket uten forsøk på latter eller spøk over hodet)

"Berre på NAV"

"Griner som RBK" (når folk ligger nede)

"Sa,sa,sa,saaaa,sa,sa. Bra,bra,bra,braaa,bra,bra. Sa,sa,sa,sa. Bra,bra,bra,bra,bra,bra." (mel: those were the days)
    Last edited by Erlink; 11.05.2012 at 12:42. Reason: tyrkleif

Dette var bare legendarisk. Disse gutta må inn i den reviderte salmeboken