Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 40 of 129

Default Tromsø-Vålerenga lørdag 12.mai kl.18

Da er det bare to dager til ny match, denne gangen mot medaljekandidat Tromsø på Alfmyra.

Tromsø har startet serien med 3 seiere, 3 uavgjort og 1 tap oghar en målforskjell på 9-6, noe som gir 6. plass i Tippeligaen så langt. Alle Tromsøs seire har vært på hjemmebane, og tapet kom mot Rosenborg på Lerkendal.

NFF melder om dette dommerteamet:
    Dommer: Dag Vidar Hafsås
    Assistentdommere: Sven Erik Midthjell, Øystein Havig
    Fjerdedommer: Stig A. Sørensen

Det er allerede klart at Muri ikke rekker å bli klar til kampen. Det er også spennende om Hæstad og Ogude er klare til lørdagen. Solli, Kone, Sid og Kongshavn er vel fortsatt uaktuelle alle sammen.

Dette kommer til å bli en vanskelig kamp mot et gjerrig og hjemmestrekt Tromsø. En fordel for vår del, er nok at de har slitt med å finne nettmaskene. Jeg håper Vålerenga fortsetter med spillet fra 1. omgang mot FFK, og at vi for en gangs skyld klarer å spille to gode omganger.

Er også spent på hvilket lag vi kommer til å stille med, men håper på dette:
    -----------------Lars-----------------
    Dawda - Larsen - Nordvik - Thomassen
    -----------Ogude - Hæstad-----------
    ----------------Fellah----------------
    -------Pusic - Pedersen - Nielsen-----

Ogude og Hæstad gir stabilitet og litt bedre arbeidsforhold for forsvaret enn de har hatt de siste kampene, Fellah og Pusic kan bytte roller og dermed skape forvirring hos Tromsø-forsvaret. Pedersen og Nielsen kan fortsatte med det spillet og innsatsen de har vist hittil i sesongen.

Tippekonge 2013 Tastopat Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Tippekonkurransen er også klar:

http://forum.klanen.no/entry.php?31-...enga-(runde-8)

Dersom du ikke har deltatt enda er det fortsatt tidlig i tippesesongen og det er fortsatt store muligheter for å stikke av med et abonnement på Vål'engamagasinet
    Tidligere kjent som brukeren "Vål'enga"

Facebookverifisert
    Nesten avhengig
    ziggy75's Avatar

TIL spilte mot Stjørdal/Blink i cup'en igår og stilte med dette laget her:
    Lagoppstilling TIL:

Marcus Sahlman - Hans Norbye, Miika Koppinen, Saliou Ciss, Ruben Kristiansen - Remy Johansen, Kara, Ruben Yttergård Jenssen, William Frantzen (byttet ut med Thomas Drage etter 62 min.) - Steffen Nystrøm (byttet ut med Vegard Lysvoll etter 77 min.), Ole Martin Årst (byttet ut med Zdenek Ondrasek etter 47 min.).

Nærmest toppa lag og vant 2-1 borte. Yndestad og han fra Rangers(Bendiksen?) ble spart.

Håper inderlig at Ogude er med i denne kampen her, siden Muri fortsatt ikke er klar. Vi er sårbare på dødballer imot for tiden, noe som har vært synlig mot Lyn og Sogndal spesielt. Skeid var kun farlig igår på en corner, såvidt jeg kunne se.
    TIL pleier å være bra der!

Håvard hadde jeg putta på høyreside i denne kampen her, mest pga Nordbye(høyreback) som jeg mener er kjappere enn Håvard.

Blog Entries
    33

Ogude er friskmeldt

Ogude og Kongshavn klare mot Tromsø.

Hæstad, Kone, Sid, Solli og Muri fortsatt ute.

Munndiarétiker

Godt å høre at Ogude er klar, han trengs i denne type kamper der det defensive MÅ sitte om vi skal ta poeng.
    Jeg er uansett redd vingene til Trømsø vil herje med våre backer(Dawda) og at det blir et tap.

Tidstjuvradd

Tromsø har en prikkfri hjemmestatistikk så langt, men det skal dog nevnes at lagene de har møtt er Fredrikstad, Stabæk og Sandnes Ulf.
    Uavgjort borte mot Aalesund, Hønefoss og Odd er vel som forventet og ikke avskrekkende. Jeg har, naiv og enkel som jeg er, trua på borteseier. Ogude tilbake fra skade, stjerne

Bablefant

Quote Originally Posted by JohnF View Post
    Tromsø har en prikkfri hjemmestatistikk så langt, men det skal dog nevnes at lagene de har møtt er Fredrikstad, Stabæk og Sandnes Ulf.
    Uavgjort borte mot Aalesund, Hønefoss og Odd er vel som forventet og ikke avskrekkende. Jeg har, naiv og enkel som jeg er, trua på borteseier. Ogude tilbake fra skade, stjerne
    Og så har de tapt mot RævBK med 0-3, dog i en kamp hvor de hang godt med lenge. Med andre ord så er det vanskelig å si hvor gode de er. Men tror ikke de er så gode som i fjor, og at de i år vil havne midt på tabellen.

Dessuten så brukte jo de sitt beste lag borte mot Stjørdalsblink, og vi fikk hvilt mange gode spillere; Pusic, Nielsen, Singh og Pedersen. Hjelper bitte litt at Dawda gikk av etter 70 min mot Skeid, og at Ogude i alle fall er uthvilt.
    Synes også Bojan virket sikker med ballen, og godt å se at VPG er i gang.

Ut fra skadesituasjonen så håper jeg på dette laget:

Hirschefeld
    Dawda-Larsen-Nordvik-Thomassen
    Ogude-Pusic
    Singh
    Berre-Pedersen-Nielsen

Fordi Pusic var god og arbeidsom så lenge han hadde krefter mot Fredrikstad, men falt ganske mye av når han ble sliten så bytter jeg han mot Bojan etter 65 minutter. Og så bytter jeg Berre mot Fellah etter 70 minutter.
    Pedersen får gå av etter 85 minutter mot Nicolai Næss, for pleier ikke folk som har scora 2 mål borte mot Tromsø får gå av litt før de andre.

Pratmaker

Quote Originally Posted by JohnF View Post

Må bare skyte inn at de ikke har en prikkfri hjemmestatistikk. De spilte nemlig 0-0 hjemme mot Hønefoss.
    En By - Ett Lag

Tidstjuvradd

Quote Originally Posted by engalars View Post
    Må bare skyte inn at de ikke har en prikkfri hjemmestatistikk. De spilte nemlig 0-0 hjemme mot Hønefoss.
    Det har du rett i gitt..

Bablefant

Ser ut til at det blir litt uro i Tromsø-leieren før kampen:

http://www.vg.no/sport/fotball/ligae...artid=10053148

Regner med at Høgmo har en høy stjerne i TIL, så når han nå sannsynligvis forsvinner til danske Odense så påvirker det troppen. Folk begynner å posisjonere seg, spillere med ambisjoner begynner å "ta tak". Media gnåler, supportere gnåler etc.
    Må være bra for oss dette!

Quote Originally Posted by astoman View Post
    Ser ut til at det blir litt uro i Tromsø-leieren før kampen:

http://www.vg.no/sport/fotball/ligae...artid=10053148

Regner med at Høgmo har en høy stjerne i TIL, så når han nå sannsynligvis forsvinner til danske Odense så påvirker det troppen. Folk begynner å posisjonere seg, spillere med ambisjoner begynner å "ta tak". Media gnåler, supportere gnåler etc.
    Må være bra for oss dette!
    Høgmo er super-profesjonell og kommer til å ha 100% fokus på TIL, så jeg tror ikke det vil gi noe utslag verken negativt eller positivt på lørdag. Tromsø borte er alltid vanskelig uansett hvordan man snur å vender på det, så det kan bikke begge veier.

Facebookverifisert
    Tastopat
    lokalhelt's Avatar

Quote Originally Posted by olemartinboy View Post
    Høgmo er super-profesjonell og kommer til å ha 100% fokus på TIL, så jeg tror ikke det vil gi noe utslag verken negativt eller positivt på lørdag. Tromsø borte er alltid vanskelig uansett hvordan man snur å vender på det, så det kan bikke begge veier.
    ja han er super-profesjonell. Men han fortsatt en stall med spillere som kan begynne å snakke og tenke.

Spiller ingen rolle hvor profesjonell man er, det kan skje i den beste klubb at man får uroligheter.

Dette er bra for oss Mer takk.

Facebookverifisert
    Tastopat
    MadsAndre's Avatar

Tror vi får uansett nok å jobbe med i Tromsø jeg.Tviler på at Trømsø gjør det lettere for oss av den grunn

Trømsø er en av de tøffeste bortekampene man kan ha!

Blog Entries
    33

Uaktuell mot VIF (aftenposten.no om Kind Bendiksen)

Disse reiser til Tromsø (vif-fotball.no med Vålerengas tropp)

På tide med en seier igjen (vif-fotball.no om statistikk)

EngaTifo Facebookverifisert

Vaktmester

Driftsleder

Vaktmester

Tastoman
    Erlink's Avatar

Selv om Hæstad hadde vært frisk, tror jeg neppe vi hadde fått se ham og Ogude på samtidig. De har mange av de samme kvalitetene og dersom MA er litt offensiv ønsker han mer tilrettelegginger og gjennombruddspasninger. Da blir Singh en bedre kandidat.
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Facebookverifisert
    Nesten avhengig
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Erlink View Post
    Selv om Hæstad hadde vært frisk, tror jeg neppe vi hadde fått se ham og Ogude på samtidig. De har mange av de samme kvalitetene og dersom MA er litt offensiv ønsker han mer tilrettelegginger og gjennombruddspasninger. Da blir Singh en bedre kandidat.
    Enig..
    Lurer på hvor Ogude blir putta i denne kampen?! midten eller midtstopper?
    Håper Simon fortsetter i midten sammen med Nordvik, og at vi får sett Ogude sammen med Singh.
    Det offensive spillet har fungert bedre med den snudde V'en på midten i det siste, med backene lengre fremover på banen istedet for 2 hengende midtbanespillere og en midtstopperlibero. Mot TIL blir det nok stående backer, siden TIL har bra fart på kantene.
    tror det blir noe sånt som dette her:
    ---------------Lars----------------
    -Dawda-Larsen-Nordvik-Thomassen-
    ----------Singh-Ogude-------------
    -------------Fellah----------------
    ------Berre-Pedersen-Nielsen-------

Hadde vært moro å sjokkert TIL med en litt offensiv formasjon som dette:
    -------------Lars---------------
    Dawda-Nordvik-Larsen-Thomassen
    -------------Ogude--------------
    ----------Singh-Pusic------------
    -------------VPG----------------
    -----Fellah-Pedersen-Nielsen-----

Vaktmester

Tastoman

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Tror de hadde levert en klage i så fall. Neppe morsomt å møte 12 mann...

Facebookverifisert
    Nesten avhengig
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Tror de hadde levert en klage i så fall. Neppe morsomt å møte 12 mann...
    haha
    Må ha en fordel på bortebane mot TIL!
    --------------Lars--------------
    -----------Ogude---------------
    ----------Singh-Pusic-----------
    ----Fellah-Pedersen-Nielsen-----

Det var bedre!

Tror vi skal være veldig godt fornøyde med poeng i denne kampen. Vi har vel ikke akkurat for vane å overprestere borte på kunstgress, uten at jeg har statistikken på det, og hvertfall ikke på alfheim.

Synes ikke Ogude har levert på samme nivå som i fjor, selv som midtbane, men er han fit må han vel inn på laget.

Klare underdogs i denne kampen og litt spent hva det har å si for spillet, knyter det seg som i andre mot plankene? eller slipper det spillerne fri? Håper på de siste og at vi kjeper hjem et poeng eller tre

Ps: Herja vel ikke med brann (eller FFK) da vi var en mer så kanke skjønne at Tromse vil klage om vi sender 12-13 mann utpå.

Tipper på denne

-----------Hirschfeld------------
    --Larsen--Ogude--Nordvik--Thomassen
    ------------Singh---------------
    -------Pusic------Fellah-------
    --Berre---Pedersen---Nielsen------

Facebookverifisert
    Tastopat
    MadsAndre's Avatar

Quote Originally Posted by henrig View Post
    Tror vi skal være veldig godt fornøyde med poeng i denne kampen. Vi har vel ikke akkurat for vane å overprestere borte på kunstgress, uten at jeg har statistikken på det, og hvertfall ikke på alfheim.

Synes ikke Ogude har levert på samme nivå som i fjor, selv som midtbane, men er han fit må han vel inn på laget.

Klare underdogs i denne kampen og litt spent hva det har å si for spillet, knyter det seg som i andre mot plankene? eller slipper det spillerne fri? Håper på de siste og at vi kjeper hjem et poeng eller tre

Ps: Herja vel ikke med brann (eller FFK) da vi var en mer så kanke skjønne at Tromse vil klage om vi sender 12-13 mann utpå.

Helt enig.1 borte mot Tromsø skal man ikke klage på.3 poeng hadde vært fantastisk dog! Blir spennende å se åssen spillerne og laget kommer til å vise seg når man er underdogs.Det blir utrolig viktig at vi luker bort disse unødvendige feilene som gjøres.Er det noe vi IKKE har råd til mot Tromsø så er det å rote bort ballen når vi står høyt.Da blir det stygt!

Tastoman

I kveld vil jeg se 11 krigere i blått som løper,løper og løper.
    Klarer vi å ha samme innsatsen og løpskraften som motstanderen, så tror jeg våre enkeltspillere kan skape nok sjanser til å vinne.

Med andre ord : gi absolutt alt og gjør oss stolte.

KOM IGJEN,ENGA.
    EVIG VIF

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    I kveld vil jeg se 11 krigere i blått som løper,løper og løper.
    Klarer vi å ha samme innsatsen og løpskraften som motstanderen, så tror jeg våre enkeltspillere kan skape nok sjanser til å vinne.

Med andre ord : gi absolutt alt og gjør oss stolte.

KOM IGJEN,ENGA.
    Jammen , tenk hvis de blir slitene og svette da??

Tastoman

Quote Originally Posted by oPsL View Post
    Hva mener du?

Vi gir alt for vårt kjære Vålenga.
    EVIG VIF

Borettslagshurpe

Quote Originally Posted by oPsL View Post
    Enig med deg! Vil jo ikke rissikere å bli bustete på håret.

Midlertidig utestengt Tastoman

Hvem trenger fiender når vi har oPsL og randomshiet på _matchdag_.

Kom igjen gutta, KOM IGJEN ENGA!!

Godt at Ogude er tilbake. Vi vil trenge han og Marcus på dødballene til TIL, spesielt med Muri ute. Tromsø har virket betydelig svakere offensivt i år enn i fjor, mye pga. tapet av Mos og Rush, men med unntak av to omganger har vi ikke akkurat spilt festfoppal sjæl, så regner med en ganske målfattig kamp.

Månekalenderen sier det er første halvmåne i dag, jeg spår derfor at Hans Norbye scorer første mål for TIL.

Blog Entries
    33

Husk Tippekonkurransen!

http://forum.klanen.no/entry.php?31-...enga-(runde-8)

Dersom du ikke har deltatt enda er det fortsatt tidlig i tippesesongen og det er fortsatt store muligheter for å stikke av med et abonnement på Vål'engamagasinet

Facebookverifisert

Vaktmester

Tastopat

Blog Entries
    2

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Enig..
    Lurer på hvor Ogude blir putta i denne kampen?! midten eller midtstopper?
    Håper Simon fortsetter i midten sammen med Nordvik, og at vi får sett Ogude sammen med Singh.
    Det offensive spillet har fungert bedre med den snudde V'en på midten i det siste, med backene lengre fremover på banen istedet for 2 hengende midtbanespillere og en midtstopperlibero. Mot TIL blir det nok stående backer, siden TIL har bra fart på kantene.
    tror det blir noe sånt som dette her:
    ---------------Lars----------------
    -Dawda-Larsen-Nordvik-Thomassen-
    ----------Singh-Ogude-------------
    -------------Fellah----------------
    ------Berre-Pedersen-Nielsen-------

Det vi må huske på er at hvis vi spiller med stående backer er at vi skyver midtbane spiller opp i midtbane leddet, dette kommer garantert ikke til å skje hvis Larsen Nordvik spiller stopper da må vi hvertfall flytte Ogude ned på midtstopperplass. Hvis ikke så blir Ogude puttet inn i midtbanen eller den sitende midtbaneposisjonen og vi starter antageligvis med Singh/fellah som offensiv midt, Nielsen som venstre kant Berre på høyere og Pedersen som topp spiss.

-------------Ogude-------------
    --------Singh-----Fellah----------
    Berre-------Pedersen-------Nielsen

eller

Dawda-Larsen-Ogude-Thomassen/Nordvik
    ---------Singh--Pusic---------
    ------------Fellah-----------
    Berre------Pedersen----Nielsen

Dette er sansynligvis en av de to vi kommer til å starte med tror jeg. Eneste jeg er usikker på er hvem som ryker av Larsen Thomassen eller Nordvik hvis Ogude spiller stopper ellers så er ejg rimlig sikker på den første lagoppstillingen din.

Vaktmester

Tastoman

Fra @OptaNOR:
    1 - Tromsø har bare tapt én av siste siste 20 hjemmekamper, det kom mot Molde. De har vunnet 14, scoret 42 mål og sluppet inn 12.

EngaTifo Facebookverifisert

Vaktmester

Driftsleder

Vaktmester

Tastoman
    Erlink's Avatar

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Fra @OptaNOR:
    1 - Tromsø har bare tapt én av siste siste 20 hjemmekamper, det kom mot Molde. De har vunnet 14, scoret 42 mål og sluppet inn 12.
    Don't confuse me with facts
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Blog Entries
    33

Laget:

-----Berre-Pedersen-Nielsen-----

Hirschfeld - Leigh, Larsen, Nordvik, Thomassen - Ogude - Singh, Pusic - Berre, Pedersen, Nielsen

Ganske offensivt å snu vår "v" borte mot Tromsø! Det skal bli spennende.

Facebookverifisert
    Tastopat
    MadsAndre's Avatar

Ogude på den def rollen der synes jeg er bra.Han kommer vi til å trenge sårt der,sånn som Nordvik har prestert i det siste så synes jeg nesten Næss kunne fått sjangsen!

Suleman synes jeg kunne fått sjangsen isteden for Berre..vi trenger farta hans på kanten,litt dristig formasjon som kan være genial eller en katastrofe.Time will show!

Lykke til alle sammen.La oss håpe at gutta spiller sin beste kamp i år!:-)

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Laget:

-----Berre-Pedersen-Nielsen-----

Hirschfeld - Leigh, Larsen, Nordvik, Thomassen - Ogude - Singh, Pusic - Berre, Pedersen, Nielsen

Ganske offensivt å snu vår "v" borte mot Tromsø! Det skal bli spennende.
    Kan ikke skjønne hvorfor Fellah er utelatt. Han burde spilt i stedenfor Berre eller Singh. Berre har gjort lite bra denne seongen, og Singh ser litt nedadgående ut formmessig. Ellers ser det vel greit ut.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Facebookverifisert
    Tastopat
    MadsAndre's Avatar

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Kan ikke skjønne hvorfor Fellah er utelatt. Han burde spilt i stedenfor Berre eller Singh. Berre har gjort lite bra denne seongen, og Singh ser litt nedadgående ut formmessig. Ellers ser det vel greit ut.
    Ja Fellah burde uten tvil vært i denne troppen.

Tastoman

! Vålerenga-spillerne entrer banen med t-skjorter med "24" på, for å hedre Gunnar Sønsteby som var Vålerenga-supporter.

Herlig

Kom igjen,Oslogjengen.
    EVIG VIF

Hönan Agda Mr.Laffer's Avatar

kan vi selge Dawda snart?

Facebookverifisert
    Tastopat
    MadsAndre's Avatar

2 min spillt og alrede to gode sjangser og alle kommer via dawdas side...Dawda starta kampen med å være på bærtur.Lover ikke bra

Fy faen.Vi blir rævkjørt!! Ingenting som henger med her.Her må gutta skjerpe seg fort eller blir vi knust i dag.

Hönan Agda Mr.Laffer's Avatar

ser ut som vi bør justere press/innsats og posisjonering snart... dvs.NÅ!

Er det bare jeg som blir kvalm av å høre på Steinar Nilsen? vurderer sterkt å slå av lyden på tv'n
    "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"