Results 1 to 14 of 14
    Facebookverifisert
    Hönan Agda
    g-maZta's Avatar

Default Vil GJERNE møte Barcelona 27.07.13

Starter (noget demonstrativt) en egen tråd som er PRO kampen.

Ettersom den andre diskusjonen heter "vil IKKE ha", ja så får vel jeg, og andre med meg som VIL ha denne kampen ta det her da.

Jeg syns det er stas med disse showkampene.
    Deilig med matcher vi tjener masse penger på.
    I tillegg får vi nettopp sparret mot verdens beste lag, og selv om disse ikke stiller fullt lag i 100% matchform, så er de fleste av spillerne bedre enn våre.
    Dette er ikke negativt.
    Argumentet rundt et tett kampprogram kjøper jeg, men det er jo ikke akkurat bankers at vi skal kvale til europa neste år heller?
    Og gjør vi det kan det være at det største laget vi trekker er FK AK47&Vodka fra Eks-restoslavia et sted.
    Da er det plutselig litt stas å spelle mot barca allikevel.
    Det er dessuten enorm læring å spelle mot de beste. Jeg vil påstå at det er den beste måten å bli bedre på, altså å øve med/mot de som er bedre enn deg.

Nå er i tillegg barca mitt "vinterlag", så det å få se disse to, er for meg helt gull. 3-4-500 kroner? javel. det er fortsatt mye billigere en Metallica, Stones, Roger Waters o.l....

Argumentet jeg ikke kjøper (generelt) er at det bare er idioter på stadion
    Det finnes vel ikke noe bedre enn at 20.000 bønder gir Vålerenga 500 kroner for å se SITT lag spelle. Jeg skjønner at Breen smiler.

At det neste år er vårt 100 års-jubileum, skjønner jeg at noen kunne ønske seg noe annet.
    Men ærlig talt...
    Jeg er ikke sugen på å gå på en smell mot f.eks LSK, denne dagen.
    Kjenner jeg Enga rett, skuffer nok laget og spillet på en slik dag. Som takk for støtten. Det er i tillegg til et enga-syndrom, tingenes iboende faenskap som vil ha det slik.

Nei, jeg tar heller en vennlig dyst mot et av verdens beste lag på et fullsatt ullevaal, enn å måtte høre på bøffler, bønder eller torskeknullere skryte i 100 år av hvordan de tok skalpen på selveste vålerenga på jubileumsdagen.

PS!

MOD: kan vi få en viss nøytralitet i tråd-titlene, dersom alt som omhandler ett tema skal derunder? F.eks: VIF - Barca 27.07.13 - Bra eller dårlig? eller whatever. (og kanskje mulighet for å endre eller korrigere dem?)

Dette gjelder mange tråder, som startes av en sinna fyr, og alle som vil diskutere det tema deretter gjør det utfra premisset til trådstarter.. vel nesten da...
    Dette er jo ikke så viktig, men oppi all den modereringen dere utøver, klipper og limer og styrer og årner, så kunne vi alle sammen også jobbet for mer nøytrale, informative headinger i diskusjonstrådene.
    Det beste eksempelet er jo "Må Vålerenga ha ny trener"-tråden. Ved at den til stadighet ligger øverst, virker det som om folk flest vil ha martin vekk, mens når man leser diskusjonen, ser det ut til å være tvert om.
    ja. dagen lille, narvestad der.
    Last edited by g-maZta; 11.05.2012 at 11:32. Reason: skulle endret tittel til *07* men det går jo ikke....

litt av en dato du har satt for kampen, er dette i Star Trek tid?
    "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Tidstjuvradd

Nå tjener vi vell ikke "masse" penger på dette? Etter det jeg har hørt så må vi til Unitedkampen selge over 21 000 billetter for at vi skal begynne å tjene penger.

Vaktmester

Tastoman

Kan man ikke si ja takk, begge deler?

Ja, til å møte Barcelona neste sommer, men ikke på bursdagen vår?

Quote Originally Posted by enga View Post
    Nå tjener vi vell ikke "masse" penger på dette? Etter det jeg har hørt så må vi til Unitedkampen selge over 21 000 billetter for at vi skal begynne å tjene penger.
    Du syns ikke 4-5 mill er så veldig mye?

Selv syns jeg det er gode penger, særlig når de kommer fra selve kjernevirksomheten i klubben.

Nesten avhengig Alex Malager's Avatar

Kan vi få en tråd til for de som ser argumentene på begge sider? :-D er ihvertfall enig om det ikke kan spilles en tellende kamp denne dagen. Det beste måtte jo vært å stable så mange enga lag som mulig på beina,av alle generasjoner som fortsatt står oppreist og latt dem spille masse showkamper på 15 min av gangen. Rumpeskudd på tom lund av alle engaspillere som noen gang har scort på fugla klinger også bra.

Facebookverifisert
    Tastopat
    lokalhelt's Avatar

JA TAKK Man U
    JA TAKK Barca
    JA TAKK Liverpool
    JA TAKK på 100 års feiringa

FORDI

1. Vi tjener masse penger på billetter og pølser
    2. VIF blir mer attraktiv for sponsorer og nye supportere (Mer penger)
    3. VIF blir mer attraktiv for potensielt nye spillere (Utenlandske og unge spillere vet at VIF spiller mot Liverpool, Barcelona og store lag)
    4. Kjempe motivasjon for spillerne i VIF
    5. Markedsføringsmessig signaliserer vi uttad at vi er den største klubben i Norge. (Liverpool kommer IKKE til sogndal eller trøndelag)

MER PENGER

Vaktmester

Tastoman

Quote Originally Posted by lokalhelt View Post
    MER PENGER

Hva med å selge ut hele stadion på bursdagen OG hele stadion til en kamp mot Barca uka før?

Tidstjuvradd

Quote Originally Posted by usbenga View Post
    Du syns ikke 4-5 mill er så veldig mye?

Selv syns jeg det er gode penger, særlig når de kommer fra selve kjernevirksomheten i klubben.
    Men hva om man ikke selger mer enn 20 000 billetter? Og man plutselig sitter igjen med minus?
    Men nå handler vell egentlig ikke denne tråden om vi tjener penger eller ei, men om vi skal møte kanskje verdens beste klubblag dem siste sesongen.

Om jeg vill møte Barca på bursdagen sier jeg egentlig nei til. Men vi kan vell møte dem uken etter eller før så kan vi jo prøve å fylle Ullevaal 2 ganger på 1 uke.

Hönan Agda

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Hva med å selge ut hele stadion på bursdagen OG hele stadion til en kamp mot Barca uka før?
    Så kan klanen møtes på valle og grille pølser under kampen

Hönan Agda Nico 8's Avatar

Hva er så spesielt med akkurat 27.07.13 siden dette er datoen du er for å få barca til Ullevaal?
    -=Nico=-

Facebookverifisert
    Tastopat
    lokalhelt's Avatar

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Ja takk. det høres ut som en fin idé. Sålenge klubben får penger er det flott.

Men jeg synes det er trist å feire 100års jubileum i en seriekamp mot hønefoss.

Vaktmester

Tastoman

Regner med at både klubb og klan kjører et ordentlig opplegg til denne kampen så folk som kommer faktisk er der for å se på Vålerenga. Dem som drar på Ullevaal for å se to lag, eventuelt bare gjestene, kan komme tilbake ved en seinere anledning.

Tastoman

Ja takk. det høres ut som en fin idé. Sålenge klubben får penger er det flott.

100-års jubileumskampen kommer til sikkert å ha en del show, gamle helter og kjendiser som vil kampen ei ekstra fin ramme samma om motstanderen skule hete Sommerfrydløkken, Mandalskameratene, Hønefoss eller XXX.

For de fleste av oss, er det vel uansett Vålerenga som kommer til å dra oss til den kampen - uansett motstander.

Mht. å evt. møte Barca 27/7... er ikke det litt vel tett innpå 29/7?
    Ser heller at en evt. kamp mot Barca-bønda kommer med minst ei ukes avstand fra 29/7...