Page 19 of 21 FirstFirst ... 91415161718192021 LastLast
Results 721 to 760 of 806

Thread: Sesongen 2017

Tastoman

Dere ønska litt variasjon inn mot kampene, så her er vår nye spalte: Keita-TV!

Deila forteller også litt om skadesituasjonen til Moa, Grindheim og Lekven i sitt intervju her.

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Dere ønska litt variasjon inn mot kampene, så her er vår nye spalte: Keita-TV!

Deila forteller også litt om skadesituasjonen til Moa, Grindheim og Lekven i sitt intervju her.
    Regnet med at du posta det intervjuet med Ketia for å understreke poenget ditt om at noen spillere er introverte og kun svarer ja eller nei på spørsmål. Ketia er vel det du kaller en Paul Scholes type?

Kanskje spillerne ikke er helt depressive selv om vi har tapt en kamp.

Tar gjerne Deila TV hver uke jeg.

Ellers er intervjuene med alle de tre trenerne våre alltid kjærkomment både før og etter kamper. Og kommenteringa fra Tina og Freddy under en trening i oppkjøringa var top nouch, men det får vi vel neppe se med det første hvis det ikke er langt fram til neste kamp. Det var vel en trening i fjor som motstanderne var overlykkelige for at vi la ut.

Best mot Sandefjord: Den sentrale midtbanen på Bendit (Ikaros osv?). God innsats.

Ok, så har vi ikke tålt skadene på DFH, Agyiri, Lekven og Grinepelle, samt smårusk med Moa osv den første uka, samtidig som Keita og Ibrahim knapt har trent med laget, men blir kaster inn i kamper.
    Nå gjelder det å finne tilbake til det vi har sett i vinter, og plukke poeng og komme seg videre i cupen. Sikkert greit med litt fri og så gode treningsuker før det braker løs. Kommer vi først inn i en god steam med alle de beste tilgjengelig, så har vi sett at vi kan være meget gode.
    Kan vi heve oss allerede mot Molde, dersom Grindheim og Lekven er tilbake?

Molde
    Sogndal
    Gran
    Odd
    Stabæk
    Ålesund
    Sarpsborg
    Rosenborg

Driftsleder

Tastoman

Quote Originally Posted by Disig View Post
    Molde
    Sogndal
    Gran
    Odd
    Stabæk
    Ålesund
    Sarpsborg
    Rosenborg
    Der teller jeg 24 poeng. Og da inkluderer jeg de tre poengene vi får i cupen.

Quote Originally Posted by Muppetkokken View Post
    24 poeng, minst!

Quote Originally Posted by Muppetkokken View Post
    Sist jeg sjekket får man ikke poeng i cupen

Sotahjørnet melder at Ejuke, eller "den nye Iniesta" har fått arbeidstillatelse og klar for spill.

Munndiarétiker

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Sotahjørnet melder at Ejuke, eller "den nye Iniesta" har fått arbeidstillatelse og klar for spill.
    Strålende nyheter. Media har virkelig hauset han opp i vinter og forhåpentligvis kan han innfri.

Avhengig

Quote Originally Posted by Tony2 View Post
    Strålende nyheter. Media har virkelig hauset han opp i vinter og forhåpentligvis kan han innfri.
    Du blander vel ikke med Ernest Agyiri nå? Kan ikke huske det har vært så mye skriverier om Ejuke. Han kom jobinn relativt sent og.

Munndiarétiker

Quote Originally Posted by donny View Post
    Du blander vel ikke med Ernest Agyiri nå? Kan ikke huske det har vært så mye skriverier om Ejuke. Han kom jobinn relativt sent og.
    Nei, jeg mente faktisk Ejuke. Mulig at jeg var litt i overkant tabloid i formuleringen men jeg har registrert navnet hans flere ganger i forskjellige medier der han har blitt omtalt som et stort talent. Mulig det er at han har trent hos Liverpool som bidrar til at den anglosentrerte pressen i Norge har fremhevet han men jeg synes da ikke det er en helt i overkant beskrivelse heller. Nigeria har en del gode spillere så landskamper på U-17 og U-19 nivå bør da innebære visse kvaliteter.

Synes også at det generelt sett er mer spennende med talenter enn etablerte navn som man vet "alt" om.

Må si jeg er litt små sjokert over kritikken mot Sandberg. Ja, han har gjort ting som han ikke pleier å gjøre, men det kommer jo som en direkte årsak av at vi har tidenes svakeste forsvar. Er vel ingen lag i eliteserien pr i dag som har et svakere forsvar enn vi. Ikke rart han gjør ting han ikke burde gjøre da...

Munndiarétiker

Quote Originally Posted by Trym View Post
    Må si jeg er litt små sjokert over kritikken mot Sandberg. Ja, han har gjort ting som han ikke pleier å gjøre, men det kommer jo som en direkte årsak av at vi har tidenes svakeste forsvar. Er vel ingen lag i eliteserien pr i dag som har et svakere forsvar enn vi. Ikke rart han gjør ting han ikke burde gjøre da...
    Det er da vel ikke noe godkjent grunn til hans dårlige inntredener. Er ikke sånn at da er han fritatt og ikke rart han gjør ting.

Han er da vel ikke fritatt fra å spurte tilbake til mål når han er på er bærtur. Eller bruker armer og ben korrekt. Han er elendig! Har ikke vist noe som helst klasse fra første kamp. Det er stadig returer, dårlig med ben, eier ikke armer, slenger seg meget tregt, timer dårlig i feltet. Dette startet allerede i fjor, men har virkelig toppet seg. Få den mannen ut før han lager mere uro bak der. Hører fra flere som ser treningene daglig stadig samt presse at man er rystet over nivået på våre keepere. Spillerene får ikke mye selvtillit av det heller. Det renner jo inn uansett hvor ballen kommer.

Avhengig

Quote Originally Posted by O.S.L.O. View Post
    Det er da vel ikke noe godkjent grunn til hans dårlige inntredener. Er ikke sånn at da er han fritatt og ikke rart han gjør ting.

Han er da vel ikke fritatt fra å spurte tilbake til mål når han er på er bærtur. Eller bruker armer og ben korrekt. Han er elendig! Har ikke vist noe som helst klasse fra første kamp. Det er stadig returer, dårlig med ben, eier ikke armer, slenger seg meget tregt, timer dårlig i feltet. Dette startet allerede i fjor, men har virkelig toppet seg. Få den mannen ut før han lager mere uro bak der. Hører fra flere som ser treningene daglig stadig samt presse at man er rystet over nivået på våre keepere. Spillerene får ikke mye selvtillit av det heller. Det renner jo inn uansett hvor ballen kommer.
    Han dreit seg ut en gang mot Sandefjord. Fram til det øyeblikket var han god. Mot Viking hadde han flere matchvinnende redninger, og mot Haugesund holdt han oss inne i kampen med redninger som burde vært matchvinnende.

Jeg er frista til å si at du tar feil, men tror jeg nøyer meg med å si at jeg synes du tar feil og at du driter deg ut langt mer enn Sandberg mot Sandefjord.

Munndiarétiker

Quote Originally Posted by JohnF View Post
    Han dreit seg ut en gang mot Sandefjord. Fram til det øyeblikket var han god. Mot Viking hadde han flere matchvinnende redninger, og mot Haugesund holdt han oss inne i kampen med redninger som burde vært matchvinnende.

Jeg er frista til å si at du tar feil, men tror jeg nøyer meg med å si at jeg synes du tar feil og at du driter deg ut langt mer enn Sandberg mot Sandefjord.
    Det skal du få lov til å mene akkurat som jeg kun mener han ikke holder nivået vi kan forvente. Ser man på baklengs i fjor samt arbeidet i feltet er det hårreisende. Finnes nok bilder til å backe min forklaring uten noe mere diskusjon. Haugesund kunne vel han strengt tatt bare breside ballen til innkast så hadde vi fått poeng. Så jeg syntes du tar feil og at du ja...

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    hmchrist's Avatar

(...) og mot Haugesund holdt han oss inne i kampen med redninger som burde vært matchvinnende.
    Haugesund hadde 6 skudd på mål. 4 av de gikk inn. Altså kan Sandberg max ha hatt 2 potensielt "matchvinnende" redninger...

Avhengig

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Haugesund hadde 6 skudd på mål. 4 av de gikk inn. Altså kan Sandberg max ha hatt 2 potensielt "matchvinnende" redninger...
    Ja...vi kan vel ikke være sinte på ham for at Haugesund ikke skapte mer..?

Hvilke av de fire målene burde han redda da?
    Mål #3 er en opplagt kandidat, men spørsmålet her er vel først og fremst om det er gressmatta sin skyld. For å hindre den spretten ballen fikk måtte Sandberg vært i stand til å fokusere blikket både på ballen og underlaget ballen var i ferd med å rulle over på en og samme tid. Det er ikke fysisk mulig.
    Så, målene #1,2 og 4. Hvilket er keepertabben?
    In the beginning the Universe was created.
    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
    - Douglas Adams

Mål #3 er en opplagt kandidat, men spørsmålet her er vel først og fremst om det er gressmatta sin skyld. For å hindre den spretten ballen fikk måtte Sandberg vært i stand til å fokusere blikket både på ballen og underlaget ballen var i ferd med å rulle over på en og samme tid. Det er ikke fysisk mulig.
    Så, målene #1,2 og 4. Hvilket er keepertabben?
    Helt enig med deg JohnF, og min personlige mening er at Sandberg er en klassekeeper og de som mener noe annet ikke har peiling.
    At "OSLO" kan mene han er dårlig i feltet og ikke har bein, ja da forstår jeg at vi snakker om forskjellige planeter.
    Hva tror du "OSLO", Sandberg forsøkte å gjøre med den ballen han skulle bredside (som du så fint sier)?
    Se på reprisen en gang til, han når såvidt ballen, før den spretter opp i hånda til Haugesundspillern - dessverre uten at linjedommer ser det. Vi kan trygt si at Haugesund fikk en fordel der, eller hva? Dommertabbe med andre ord.
    Sandberg er nødt til å løpe hjem med hodet vendt mot ballen, det gjør alle keepere i slike situasjoner. Forsøk selv å løpe "baklengs" og se hvilket tempo du drar opp.
    Det målet må de 5 som sto i forsvaret ta på sin kappe, de skal ta ut 2 mann.

Målet hvor ballen treffer en "tust" i matta og spretter over beinet er jo ikke en keepertabbe, men et resultat av rævva gressmatte. Men Sandberg er stor nok til å si han bomma på ballen og tar den på sin kappe.
    Men fortsett gjerne å spre dritt uten rot "OSLO", det kler deg.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Mål nr tre og fire er keepertabber når først situasjonen er kommet dit.
    Nr tre vet dere og ved nr fire kommer han altfor langt ut når det er en løpsduell mellom to fra vif og han Gytekjær. Han skyter omtrent midt i mål. Hadde han stått lenger tilbake som han så skal gjøre i en sånn situadjon så hadde det ikke blitt mål. Når det er sagt så kan alle mål uansett hindres flere steder før det kommer en avslutning. Så hvor ett mål kunne vært hindret kan alltids diskuteres utover en tabbe fra keeper.

Munndiarétiker

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Målet hvor ballen treffer en "tust" i matta og spretter over beinet er jo ikke en keepertabbe, men et resultat av rævva gressmatte.
    For å pirke litt treffer faktisk ballen venstrefoten hans og spretter over høyrebenet og ikke en tue på banen.

Ellers kan jeg ikke skjønne at faktisk noen diskuterer kvalitetene til Sandberg. Han er utvilsomt en kapasitet for laget og vi er veldig heldige som har en så god keeper.

Visst vi skal bytte ut en keeper hver gang han gjør noen tabber så må vi ha en keeperstall ingen andre har... Sorry as, men det er helt dustette etter mitt syn å klage på en keeper som er så god som Sandberg er... Tenk på alle tabbene som blir gjort i forsvaret vårt. Det er der skoen trykker. Ikke rart han prøver så godt han kan å hjelpe til...

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    hmchrist's Avatar

Var kun ment som en nøytral observasjon av hvor mange potensielt matchvinnende redninger han holdt oss inne kampen med...

Munndiarétiker

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Helt enig med deg JohnF, og min personlige mening er at Sandberg er en klassekeeper og de som mener noe annet ikke har peiling.
    At "OSLO" kan mene han er dårlig i feltet og ikke har bein, ja da forstår jeg at vi snakker om forskjellige planeter.
    Hva tror du "OSLO", Sandberg forsøkte å gjøre med den ballen han skulle bredside (som du så fint sier)?

Målet hvor ballen treffer en "tust" i matta og spretter over beinet er jo ikke en keepertabbe, men et resultat av rævva gressmatte. Men Sandberg er stor nok til å si han bomma på ballen og tar den på sin kappe.
    Men fortsett gjerne å spre dritt uten rot "OSLO", det kler deg.
    Briller ja... Specsavers kanskje. Man trenger forøvrig kun en touch for å bredside ut ballen, så det burde man klart som proff spiller av yrke. Uansett så får man mene det man vil. Dere mener han er klasse, jeg mener tvert om. Etter å ha sett fjorårets videor i dag samt årets. Så står jeg på mitt. Han er ikke i nærheten. Var en grunn til at han satt benken i Sverige og.

Munndiarétiker

Blabla kjører sin årlige kåring av Norges 50 beste fotballspillere, og det har blitt plass til 2 fra Enga: Moa på 50. plass og Zahid på 26.

Top 5:
    1. Joshua King
    2. Jarstein
    3. Stefan Johansen
    4. Per Ciljan Skjelbred
    5. Sander Berge

Beste Norske spiller i Eliteserien er Pål Andre Helland på 17. plass noe som muligens gjør hele kåringen ugyldig.

Hvis det ikke kommer inn hvert fall ett par folk på stopperplass så er jeg redd for at det blir OBOS ligaen på den nye stadion neste år.

Sånn jeg ser det er vi 3 poeng bak skjema verken mer eller mindre. Hjemmekamper mot sandefjord og viking bør være 6 poeng. Borte kamper mot haugesund og molde er normalt lite innbringende poengmessig. Ser vi bak resultatene var vi lite overbevisende mot viking selv om vi vant. Vi var ordentlig nærme mot Haugesund, fair play målet ødela mye det gjorde også personlige feil. Flere av både våre og deres mål kunne vært unngått med bedre forsvarsspill. Mot sandefjord var vi dårlige, men hadde fått poeng om ikke Tollås feilaktig hadde blitt utvist. Den kampen var en stor skuffelse. I går var det ikke så overraskende av vi tapte, men måten vi tapte på var skuffende.

Forklaringer
    Masse skader på midtbanen rett før sesong start, det er uflaks.
    Vi lyktes ikke med å hente nok forsvarsspillere i overgangsvinduet, kombinasjon av naivitet og uflaks ved at sikkert noen garantier vi hadde fått gikk i vasken.
    Veldig tøft kampprogram med 3 kamper på seks dager.

Vi kan ikke grave oss ned helt enda. Nå venter kamper mot Sogndal hjemme som skal være 3 poeng og odd borte som er ren bonus før mai kommer. I mai er de fire første kampene stabæk (b) aalesund (h) Kristiansund (h).

Det er bare å bite tenna sammen og håpe vi får 3-4 seire på de neste fem. Midtbanen så litt bedre ut i går med Lekven og Grindheim tilbake, mot sogndal blir den mye bedre. I tillegg kommer får vi tollås tilbake og forhåpentligvis starter Moa og Keita. Vi må snu dette sammen.

http://www.vg.no/sport/fotball/elite...es/a/23976483/

Litt murring på Valle, og dette elsker jo media å fyre oppunder. Tipper de oss høyere bevisst og blåser opp forventningene for å le av oss når vi tryner?

Facebookverifisert
    Bablefant

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Setter pris på at Deila tar seg tid til å sette seg ned å oppklare rundt den noe uheldige uttalelsen i media i går, og å adressere stopperjakten. Har fortsatt troen på at Deila og resten av klubben kan snu dette, forhåpentligvis bli Sogndalkampen et vendepunkt.

Synes Rekdal kunne holdt seg for god for sånne uttalelser, egentlig.

Godt intervju med Deila. Dette snur vi!

"Tålmodig utålmodig, er vanskelig", eller noe sånt - uansett, helt enig. Deila er sjef! Kjøøør

Rekdal er kjent for uttalelsen at han ikke vil reise land og strand rundt for å bli pissa på. Er selv Reka-fan, men med dagens uttalelse pissa han på seg selv. Dette vil snu. Har trua på Deila. Kjør på Ronny!

Quote Originally Posted by Bohemen14 View Post
    http://www.vg.no/sport/fotball/elite...es/a/23976483/

Litt murring på Valle, og dette elsker jo media å fyre oppunder. Tipper de oss høyere bevisst og blåser opp forventningene for å le av oss når vi tryner?
    He he, godt mulig ) Men vi kommer ikke til å tryne i år.

Når maskineriet vårt kommer i gang igjen, slik vi så i vinter, kommer vi til å valse over motstandere og plukke bra med poeng. Jeg tipper vi snuser på medalje når vi flytter inn på Valle, med mindre det blir mer krøll med skader på Moa, Nation, Lekven og Grindheim i sentrallinja vår.

Det som er litt kjipt er at Ghayas ikke finner seg helt til rette i systemet vi spiller nå, men tror han vil blomstre med en gang bevegelsene og trøkket er tilbake i laget slik vi har sett stort sett hele vinteren.

Rekdal sto i samme situasjon som Deila i fjor. Han ble lei av å stå med mikrofonen trøkket opp i ansiktet og media som vridde og snudde på ting. Dette har han selv sagt, men nå er det altså han som er "media" og lager storm i vannglass.

Sesongstarten har vært ræva, men her er det Rekdal som drar ut en litt uheldig uttalelse. Er vel slikt fotball eksperter får betalt for.

Alle mann til Ullevål på søndag! vi starter å plukke poeng igjen mot Sogndal.

PS: Etterhvert som jeg ser hvordan Rekdal benytter en hver anledning til å sende stikk mot Deila, er det vel sannsynlig å tro at det var en konflikt mellom de to som gjorde at samarbeidet mellom de to sluttet så fort. Synes det dette med at "onde tunger utenfor klubben" hørtes ut som en merkelig grunn. Rekdal har aldri brydd seg om sånt tidligere.

Etter å ha sett Real Madrid-Bayern igår kan man jo konkludere med at det ikke bare er i Norge vi har elendige dommere.
    3 giga blemmer gjorde at Real gikk videre. Slikt er synd for fotballen og stjeler en del av sjarmen. Så etter min mening bør det innføres videodømming på 50-50 situasjoner hvor dommerne er usikre. NFF er jo så sykelig optatt av at de skal være pionerer og unike i forskjellige ting i fotballen. Her har du muligheten, få inn videdømming i eliteserien ASAP. For kritikerne mener jeg ikke at vær situasjon skal bli stopp i spillet og at hoveddommeren skal fly over sidelinjene konstant og stoppe spillet. Men dette kunne være unike muligheter for dommer talenter. Ha en mann på sidelinja som konstant sitter sitter med en Ipad og kan se reprise på hver situasjon og kan si ifra om feilaktig røde kort, offside mål, soleklare straffespark, soleklare røde kort for farefullt spill og ikke minst straffe de som filmer. Pipeblåserne avgjør alt for mange kamper. Og det lønner seg som regel å spille unfair. Eksempelet med kampen i går var jo som sagt at 3 giga blemmer gjør at Bayern taper mange hundre millioner kroner på det hvis selvfølgelig det hadde vunnet det vet man jo aldri. Enda kjipere er det at det skjer ikke at det ender med konsekvenser. Hvis spillere driter seg ut blir det karantene og bøter. Hvis tilkuere driter seg ut kan det ende med poeng trekk og tomme tribuner samt latterlige blter. Hvis dommere driter seg ut møter de opp på kamp igjen til helgen selv om de kan ha snytt et lag, en stadion, en by og en hel verden for underholdningen man er ute etter.

Min mening Nff.
    Få inn videodømming Asap.

Godt å se at andrelaget vårt er i gang med serien selv om det ble tap mot ett av de antatt beste lagene i går. De som spilte for oss var:
    27 Klaesson - 4 Borchgrevink, 5 Jääger, 11 Lindkvist, 2 Sandrakumar - 8 Stengel, 9 Berntsen, 7 Olden Larsen (K) (Dønnum 46. min, Pettersen 60. min)- 29 Grødem, 16 Ejuke, 19 Edvardsen (Ogudugu 82. min)

Av disse er vel Borchgreving, Jääger, Lindkvist, Stengel, Bernsetsen og Grødem høy aktuelle for førstelaget, Sandrakaumar og Ejuke litt bak og resten aktuelle på sikt. Vi har et andrelag på høyere nivå enn de aller fleste tippeliga lag. Det kan bli svært verdifullt for oss på sikt. Viktig å holde folk i gang og la dem som er tilbake fra skade få matches forsiktig på en litt lavere arena.

Tastoman

http://www.dagbladet.no/sport/deila-...lsene/67501383

Deila står fram med virkelig gode lederegenskaper her.
    Han tar på seg ansvaret og skylder ikke på spillerne, skader eller andre ting.

Har trua!
    EVIG VIF

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    http://www.dagbladet.no/sport/deila-...lsene/67501383

Sånn skal en leder gjøre det.
    Deila tar på seg ansvaret og skylder ikke på spillerne, skader eller andre ting.

Har trua!
    Enig det, men synes han er veldig selvkritisk. Vi har tapt en kamp som vi burde vunnet (mot sanfefjord) ellers er vi poengmessig omtrent der jeg hadde forventet. I intervjuet du viser til står det også en del interessant om spillerjakten:

Vi forsøkte å hente islendingen Kari Arnason.

"Vålerenga håper å forsterke støtteapparatet, gjerne med en kvalifisert speider og ny sportslig administrativ leder." Person er viktigere enn stillingsbeteglensen.

Og om reka:
    - Det ble ikke helt som vi trodde. Vi gikk helhjertet inn begge to. Det var aldri noen konflikt, men vi fant ut at det var best å jobbe på hver vår side. Det var ingen dramatikk i det hele tatt.

----
    Jeg liker at vi ser etter en speider (eller noe liknende) håper vi snart får på plass en forsvarssjef og at vi i mellomtiden gjør alle vi har her så gode som mulig. Alle ære til Deila for det intervjuet. Jeg har fortsatt veldig stor tro på prosjektet hans.

Quote Originally Posted by bohem33 View Post
    Enig det, men synes han er veldig selvkritisk. Vi har tapt en kamp som vi burde vunnet (mot sanfefjord) ellers er vi poengmessig omtrent der jeg hadde forventet. I intervjuet du viser til står det også en del interessant om spillerjakten:

Vi forsøkte å hente islendingen Kari Arnason.

"Vålerenga håper å forsterke støtteapparatet, gjerne med en kvalifisert speider og ny sportslig administrativ leder." Person er viktigere enn stillingsbeteglensen.

Og om reka:
    - Det ble ikke helt som vi trodde. Vi gikk helhjertet inn begge to. Det var aldri noen konflikt, men vi fant ut at det var best å jobbe på hver vår side. Det var ingen dramatikk i det hele tatt.

----
    Jeg liker at vi ser etter en speider (eller noe liknende) håper vi snart får på plass en forsvarssjef og at vi i mellomtiden gjør alle vi har her så gode som mulig. Alle ære til Deila for det intervjuet. Jeg har fortsatt veldig stor tro på prosjektet hans.
    Han gjør det vel mest for å ta vekk negativitet fra spillerne.
    Strålende det, bare tenk på hvor mye shit Nakkim og Nasberg har fått.
    Ikke så kult når man er så ung å få så mye dritt slengt rundt fra alle kanter.
    Håper forsvaret vårt holder nullen mot Sogndal slik at de også kan puste litt ut