Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 41 to 75 of 75

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Kan aldri tenke meg at vi har betalt i nærheten av fem millioner for Finne.
    Da håper jeg du har rett! bare bra hvis vi har betalt mindre.

Driftsleder

Tastoman

Resten av Bård Finne-diskusjonen kan godt tas i tråden hans.

Quote Originally Posted by Lego View Post
    Hva er det som tyder på at vi har fått han billig?
    Har aldri nevnt billig - jeg snakker om rett pris - og for oss er nok rett pris en god del under markedsverdi
    ....

Tråkk på en KANARI

Quote Originally Posted by Muppetkokken View Post
    Resten av Bård Finne-diskusjonen kan godt tas i tråden hans.
    Overgangs og pris policy er vel ikke nødvendigvis knyttet spesifikt til Bård Finne, så jeg foreslår at det holdes i denne tråden
    ....

Tråkk på en KANARI

Han gikk jo fra Køln til Heidenheim Januar i fjor for rundt 7 millioner, skjønner ikke hvorfor vedien skal ha falt så mye på ett år.

Driftsleder

Tastoman

Du kan foreslå så mye du vil, men jeg kommer til å flytte alle Bård Finne-innlegg hit.

Prisen vi eventuelt betaler gjelder der også.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Han gikk jo fra Køln til Heidenheim Januar i fjor for rundt 7 millioner, skjønner ikke hvorfor vedien skal ha falt så mye på ett år.
    Fordi han ikke slo til?

Kan aldri tenke meg at vi har betalt i nærheten av fem millioner for Finne.
    Har fulgt denne klubben noen år nå. Kan absolutt se for meg at vi har betalt fem mill for Finne.

Lån med opsjon hadde vært fornuftig, dette er gambling.

Fordi han ikke slo til?
    Greit nok, men verdien faller ikke drastisk på ett år bare pga det. Kan gå med på at den falt noen millioner, men vi betaler fortsatt for en talent fra 2. Bundesliga, det er ikke gratis.

Har fulgt denne klubben noen år nå. Kan absolutt se for meg at vi har betalt fem mill for Finne.

Lån med opsjon hadde vært fornuftig, dette er gambling.
    Med lån med opsjon hadde vi risikert og ikke få noe igjen for han hvis han slår skikkelig til. Spillerne har noe til skulle sagt også, og da kan en opsjon bli verdiløs. Ref Omarsson, hvor IFK var redde fordi andre klubber viste interesse. Tipper vi betalte rundt 3 mill.
    Ett lag i Oslo. http://www.vgtv.no/#!/video/120672/se-kaoset-foer-stroemsgodset-og-vaalerenga. Vakkert.

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Med lån med opsjon hadde vi risikert og ikke få noe igjen for han hvis han slår skikkelig til. Spillerne har noe til skulle sagt også, og da kan en opsjon bli verdiløs.
    Såklart, men jeg synes det ville vært å foretrekke her.

Såklart, men jeg synes det ville vært å foretrekke her.
    Greit nok, jeg er fornøyd med en langtidskontrakt. Fin alder og stort potensiale, og Deila som trener. Tror dette blir en fin match.
    Ett lag i Oslo. http://www.vgtv.no/#!/video/120672/se-kaoset-foer-stroemsgodset-og-vaalerenga. Vakkert.

Avhengig

Hvor har du 7 M fra?

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Greit nok, jeg er fornøyd med en langtidskontrakt. Fin alder og stort potensiale, og Deila som trener. Tror dette blir en fin match.
    Håper du får rett!

Quote Originally Posted by donny View Post
    Hvor har du 7 M fra?
    http://www.transfermarkt.com/bard-fi...spieler/202925

http://www.transfermarkt.co.uk/bard-...spieler/202925

Hvor nøyaktig transfermarkt er vet jeg ikke.

Ikke veldig nøyaktig. Det er jo sikkert bare beregnet matematisk. Gir kanskje en viss indikasjon, men ikke noe mer.

I følge dem er Grindheim verdt 3,5 millioner, mens Zahid er verdt rundt 8.

Ikke veldig nøyaktig. Det er jo sikkert bare beregnet matematisk. Gir kanskje en viss indikasjon, men ikke noe mer.

I følge dem er Grindheim verdt 3,5 millioner, mens Zahid er verdt rundt 8.
    Er ikke det ett greit estimat da?

Er ikke det ett greit estimat da?
    Nei, egentlig ikke. Det er ikke realistiske overgangssummer for noen av dem.

Nei, egentlig ikke. Det er ikke realistiske overgangssummer for noen av dem.
    Forskjell på markedsverdi og hva en spiller faktisk blir solgt for tilslutt. Men er nok ingen som betaler 3,5 millioner for Grindheim, han har Max 1-2 sesonger igjen før han gir seg. Da må det i så fall være en kinesisk klubb som punger ut. At vi kan få Zahid for 8-10 millioner ser jeg i hvert fall på som realistisk. Ett bra talent i riktig alder.

Ja, det er forskjell. Men diskusjonen gikk jo på om man kan tro på de prisene som står oppgitt der. Det kan man ikke.

Så ikke denne komme, men at han ikke ente i Brann er ikke overraskende... Uansett, det er stopper vi virkelig trenger... Nation har virkelig tatt mange steg i vinter, men er veeeldig skade utsatt og Nakkim er jo vår fremtidige forsvarsjef, men han er for ung enda til å ta over ansvaret. Har fortsatt enkelte junior feil som han må jobbe med.

Ja, det er forskjell. Men diskusjonen gikk jo på om man kan tro på de prisene som står oppgitt der. Det kan man ikke.
    Blir jo ren synsing om man kan tro på det eller ikke. Skal ikke påstå noe den ene eller andre veien jeg, men siden du er så bestemt på at man ikke kan tro på det, stoler jeg på det.

Noen som vet hvor mye Heidenheim måtte betale når de hentet han fra Køln?

Avhengig

Blir jo ren synsing om man kan tro på det eller ikke. Skal ikke påstå noe den ene eller andre veien jeg, men siden du er så bestemt på at man ikke kan tro på det, stoler jeg på det.

Noen som vet hvor mye Heidenheim måtte betale når de hentet han fra Køln?
    Hos begge klubber står det bare at man er enige om å ikke offentliggjøre summen. Men tviler på at det er så mye, han gikk jo gratis til Køln. Og uansett er Eurokursen lavere nå enn samme tid i fjor når han gikk til Heidenheim.

Bablefant

Usikker hva Deila vil. Erstatter til Moa? Bygge han opp og innkassere noen millioner om et par år?

Quote Originally Posted by bengt View Post
    Usikker hva Deila vil. Erstatter til Moa? Bygge han opp og innkassere noen millioner om et par år?
    Vi kan ikke regne med at Moa spiller 30 kamper for oss. Så med Finne så får vi en liknende spiller å sette inn. Det betyr at vi kan sette inn HKJ når vi trenger en annen type spiss, ikke når Moa blir sliten eller skadet. Eller vi kan gjøre taktiske endringer og spille med et spisspar med en liten og en stor og sterk.

Så det er vel flere ting på en gang. Hvis vi ikke må drive rovdrift på Moa så har vi han lenger. Og da blir det også nok spilletid på alle. Moa kan jo i utgangspunkt holde det gående i mange år til, så lenge knærne holder. Han er jo ikke avhengig av noen ekstrem fart eller noe sånt. Og det passer vel greit for Finne også. Han må kanskje bruke litt tid for å komme tilbake i form.

Tastoman

Quote Originally Posted by bengt View Post
    Tror Finne vil bli brukt på en av kantene primært.
    Så kan han også være backup for Moa om han ikke er tilgjengelig.
    EVIG VIF

Det har jo kanskje blitt vurdert at Elesbutangen ikke er helt moden for å spille jevnlig enda. Samtidig sa vel Ronny at Finne var tiltenkt som kant i intervjuet på Marbella. Samtidig er Bård Finne en spiller Deila har vært interessert i og ønsket å hente lenge. Lenge før han ble trener for oss.

Tastoman

Finne har ikke spilt SÅ mange kamper de siste åra (jfr- linken til Wiki... ) - men hvis Deila har tro på spilleren, så hjelper jo det.

Velkommen forresten!
    Håper du blir en av de beste skarrende spillerne vi har hatt!
    ( På nivå med Grindheim, Hæstad og ... øh? )

Om Finne på Wikipedia ( 'The fox in the box' )
    https://en.wikipedia.org/wiki/B%C3%A5rd_Finne

Det er da mange som har skarret i Enga?! Simon Larsen, Viggo Strømme, Arild Tønnesen, Knut Henry Haraldsen, Thomas Gill. Bare sørlendinger på min liste, men det kan vel være bergensere også.

Facebookverifisert
    Bablefant

Quote Originally Posted by Besser Wisser View Post
    Det er da mange som har skarret i Enga?! Simon Larsen, Viggo Strømme, Arild Tønnesen, Knut Henry Haraldsen, Thomas Gill. Bare sørlendinger på min liste, men det kan vel være bergensere også.
    Børven og Kongshavn de seneste årene

Quote Originally Posted by JorgenH View Post
    Børgen pg Kongshavn de seneste årene
    Vi hadde Aleksander Solli også fra før

Facebookverifisert
    Tastopat
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by Besser Wisser View Post
    For ikke å snakke om Bengt Sæternes og legenden Håvard Lunde!
    Han kom ble svett og dett var dett

Tidstjuvradd

Uansett, send fyren til logoped. Bergensdialekt og Vål'enga-drakt hører ikke sammen. Du kan gjerne halte i vei på rare dialekter som Lunde og Sæternes, men ikke bergensk..
    Vi er Vål'enga!!

Facebookverifisert
    Bablefant

Quote Originally Posted by maestro View Post
    Uansett, send fyren til logoped. Bergensdialekt og Vål'enga-drakt hører ikke sammen. Du kan gjerne halte i vei på rare dialekter som Lunde og Sæternes, men ikke bergensk..
    Skjønner at du sikkert overdriver litt nå, men sånt som dette er noe av det mest idiotiske jeg hører. Vålerenga er for alle, også for folk som tilfeldigvis skarrer.

Tidstjuvradd

Quote Originally Posted by JorgenH View Post
    Skjønner at du sikkert overdriver litt nå, men sånt som dette er noe av det mest idiotiske jeg hører. Vålerenga er for alle, også for folk som tilfeldigvis skarrer.
    Sterkt overdrevet. "Morsomhet" som gjør seg bedre muntlig der og da, enn skriftlig på et forum. For å fjerne all tvil: Hjertelig velkommen til Enga, Bård.
    Vi er Vål'enga!!