Page 1 of 7 123456 ... LastLast
Results 1 to 40 of 280

Default Rykte og ønsketråd Sommervindu 2017

Her er det bare å poste rykter og ønsker for sommervinduet.

Håper på rykter om mange forsvarsspillere.

Etter å ha sett første omgang av Juve - Barca, er det rimelig klart - jeg ønsker meg en klassestopper og Dybala til sommeren.

Vi trenger en erstatter for Berge i den dype midtbanerollen. Agyiri kan fort bli det, hvis vi får signert han permanent eller låne han videre ut sesongen.

Er keeperen vår egentlig god nok?

At vi trenger en stopper er ingen hemmelighet. Lædre Bjørdal kan fort bli aktuell til sommeren når RBK skal ut på CL kval shopping.

Avhengig

Ken Remi er tredjevalg for Hannover i 2. Bundesliga. Spørs om han ligger noe bedre an i Krasnodar der han, i følge transfermarkt, har kontrakt til 2019.
    Lov å håpe? Som spillertype er han akkurat det vi trenger. Ledertype og trygg med ballen.

Demidov sliter kraftig i USA. Han har vel lang kontrakt og vet ærlig talt ikke om han er riktig for oss. Kan fort bli ett raskt utenlandsopphold på han og retur til Norge. Han kan ikke sitte pp benk i den alderen han er i.

Facebookverifisert
    Bablefant

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Demidov sliter kraftig i USA. Han har vel lang kontrakt og vet ærlig talt ikke om han er riktig for oss. Kan fort bli ett raskt utenlandsopphold på han og retur til Norge. Han kan ikke sitte pp benk i den alderen han er i.
    Kan jo hende at Minnesota ikke ønsker å bruke opp en del av utenlandskvoten sin på ham hvis han ikke spiller, så da kan det jo være det er mulig å få ham billig. Jeg er dog litt usikker på nivået. Så en kamp hvor de tapte 6-1, og det var virkelig ikke bra. Demidov var kaptein, men maktet ikke å få forsvaret til å henge sammen i det hele tatt. Hvis det er det som er nivået hans, og ikke det han viste i Brann i fjor, så er ikke jeg interessert.

Quote Originally Posted by JorgenH View Post
    Kan jo hende at Minnesota ikke ønsker å bruke opp en del av utenlandskvoten sin på ham hvis han ikke spiller, så da kan det jo være det er mulig å få ham billig. Jeg er dog litt usikker på nivået. Så en kamp hvor de tapte 6-1, og det var virkelig ikke bra. Demidov var kaptein, men maktet ikke å få forsvaret til å henge sammen i det hele tatt. Hvis det er det som er nivået hans, og ikke det han viste i Brann i fjor, så er ikke jeg interessert.
    Artikkel fra TV2 her: http://www.tv2.no/a/9054042/

Er ellers enig i det du skriver. Av det han har vist til nå i Minnesota, er han ikke noe bedre enn de vi allerede har. Vi har jo også dårlig erfaring med å hente gamle spillere som er "over the hill" og som har prestert i Eliteserien tidligere.

Jeg mener at våre problemer i forsvar ikke løses fullt ut ved å hente en liten og smart spiller som er god med ballen i beina. Til nød tror jeg at Strandberg kan løse mest. Men slike spillere som det kan vi forme Nakkim til å bli, tror jeg. Men sier ikke nei takk, selvsagt.

Men vi bør få inn en sterk midtstopper som er smart og grei med ballen i beina. Hvis han har ok høyde og er delvis rask så er det også et pluss. Men akkurat nå så mangler vi styrke og smartness baki der.

Jeg håper mange av problemene våre løser seg når tryggheten vender tilbake på midtbanen. For det er ingen tvil at midtbanen minst skal ha like mye skyld som midtstopperne våre når det kommer til forsvarsspillet.

Jeg tror også at Stengel med Grindheim eller Lekven er nok til å få bedre kontroll. Ibrahim kan godt får seg et par kamper på benken.

Men skal ikke skyte han for problemene våre. Han er ny, kommer inn dager før sesongstart og blir kastet inn i en ny spillergruppe og spillemåte med en gang. La han få seg noen gode treningsuker med laget og et par kamper fra start på benken hvor han kan se og analysere spillet, så blir det nok bedre etterhvert.

Er både Lekven og Grindheim fit for fight og i form, og at vi får tilbake en trygg og god midtbane, så burde Nakkim og Näsberg starte i midtforsvaret når Nation er borte.

Ble litt hummer og kanari i dette innlegget. Litt som hører hjemme her.. og der
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Tenker vi henger litt igjen i dette med norske landslagsspillere. Det er lenge siden det norske landslaget gjorde noe av interesse og ligger vel i øyeblikket bak Færøyene på FIFA-ranking.

Ønsker meg derfor utenlandske forsvarsspillere. Tyskere, nederlendere, belgiere kanskje. Når norske landslagsspillere sitter på benk i 2.Bundesliga så bør det være mulig å finne andre med samme nivå der også.

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Tenker vi henger litt igjen i dette med norske landslagsspillere. Det er lenge siden det norske landslaget gjorde noe av interesse og ligger vel i øyeblikket bak Færøyene på FIFA-ranking.

Ønsker meg derfor utenlandske forsvarsspillere. Tyskere, nederlendere, belgiere kanskje. Når norske landslagsspillere sitter på benk i 2.Bundesliga så bør det være mulig å finne andre med samme nivå der også.
    Brann fant jo en spiller som Wormgoor. Å finne noe lignende hadde vært bra.

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post

Demidov og Lædre Bjørdal er jo ikke norske landslagsspillere. De har bare en knippe Landslagsskamper til sammen. Ikke nok til at de kan kalles landslagsspillere i hvert fall.

Jeg er helt med på tanken om å se til utlandet. Forskjellen er at med for eksempel Lædre Bjørdal så vet vi hva vi får. Henter vi fra utlandet, er risikoen for å gå på ett bomkjøp større. Da må vi gå etter speiderrapporter. Samtidig vil det naturligvis ta noe lenger tid. Lettere for Igor Aase å speide i Norge, kontra utlandet.

Tastopat Nico 8's Avatar

Demidov og Lædre Bjørdal er jo ikke norske landslagsspillere. De har bare en knippe Landslagsskamper til sammen. Ikke nok til at de kan kalles landslagsspillere i hvert fall.

Jeg er helt med på tanken om å se til utlandet. Forskjellen er at med for eksempel Lædre Bjørdal så vet vi hva vi får. Henter vi fra utlandet, er risikoen for å gå på ett bomkjøp større. Da må vi gå etter speiderrapporter. Samtidig vil det naturligvis ta noe lenger tid. Lettere for Igor Aase å speide i Norge, kontra utlandet.
    Rbk velger å heller omskolere en venstreback til stopper enn å bruke Bjørdal, og dette når Meling som jeg antar er førstevalget på venstreback er skada i tillegg. Det gir meg ikke akkurat den tryggheten jeg trenger om at Bjørdal er god og solid stopper. Det betyr ikke nødvendigvis at Bjørdal ikke er god nok, men jeg føler det er like mye gambling å hente han som en utlending.

Jeg mener at det ikke er mindre risiko for bomkjøp fordi spilleren er norsk. Så lenge man vet hva slags nivå ligaen til spilleren man ønsker å hente har, så baserer begge varianter seg på oppfatninger man har gjort av å se de spille. Jeg er enig i at risikoen er større om man skal hente utlendingen fra en liga man ikke kjenner godt (som Costa Rica, Nigeria, Japan osv). Men jeg regner med man har god kontroll på de europeiske ligaene. I tillegg spiller ikke Bjørdal regelmessig for tida heller, så det kan faktisk være vanskeligere å vurdere han kontra en spiller som spiller fast i feks. Østerrike. Man bør i hvertfall ikke vurdere spillere utifra nivå de har hatt før. At Bjørdal var en god stopper for 3-4 år siden er ingen garanti for at han fortsatt er det.

Jeg tør påstå at Nedrebø, Totland, Bjørsvik, Dahl Hagen, Thomassen og Solli ikke imponerte noe nevneverdig mer enn Brown, Calvo, Lecjaks, Gonzales, Arvidsson og Langer, for å nevne noen tidligere spillere som har vært henta inn og forsvunnet igjen de siste åra.

Jeg er enig i at vi ikke nødvendigvis blir noe særlig bedre av å hente vrakgods fra RBK. Og som du sier, så er det lenge siden Bjørdal har prestert i Tippeligaen. Han er backup, men holder mer enn god nok Tippeliga standar, hvis ikke hadde neppe RBK hentet han, og samtidig sagt at det var uaktuelt å selge han når vi forhørte oss.

Hvor mye bedre han er enn de vi har er ett godt spørsmål, men RBK har en helt annen dekning i Forsvaret enn oss. Skjelvik blir satt som stopper pga farten hans, som kan demme opp mot hurtige angripere, men det er ikke noe sunnhetstegn at Bjørdal blir vraket for en venstreback.

Jeg nevner Bjørdal i all hovedsak fordi jeg vet at vi har vært ute etter han. Ikke nødvendigvis fordi jeg ønsker han så sterkt.

Jeg skjønner ikke helt hvordan klubben kan ha oversikten over de europeiske ligaene som du nevner, når vi kun har en speider, I Igor Aase. Det er kun 24 timer i døgnet, så hvis han har god oversikt i de europeiske ligaene gjør han en veldig god jobb, og kan umulig sove mye. Deila har naturlig nok noe oversikt etter Celtic jobben, men han sa også at den oversikten var noe av det han slet mest med.

Jeg er alt i alt positiv hvis vi finner en god stopper fra utlandet, det er nok mye spennende der ute. Jeg tror bare at sjansen er stor for at vi prøver oss på Bjørdal igjen til sommeren. Hadde Forren signert for RBK, hadde nok Bjørdal vært her allerede.

Munndiarétiker

Etter å ha sett diverse spillere over tid er det noen ting som er klinkende klart.

Tollås Nation har aldri kommet seg opp på et nivå vi kan forvente. Han er altfor treig og konstant på etterskudd. Er ikke i nærheten for å være ærlig. Timingen er totalt fraværende i alle dueller.

Nakkim varierer voldsomt og har en del dårlige valg denne sesongen spesielt. Han kan vi nok forvente at blir bedre, men akkurat nå burde han ikke vært fast.

På keeper plassen er vi helt ute å kjøre. Begge to er elendige. Når Sandberg verken har armer eller ben om dagen er vi skikkelig ute å kjøre. Her må det hentes keeper så fort som overhodet mulig. Vi kan ikke ha så mange dårlige på banen samtidig.

Jeg ville prioritert keeper og forsvar i sommer. Jeg tror ikke det er noen topp 5 klubb i landet som har så svak bakre firer og keepere som oss. Det straffer seg kraftig.

Når det gjelder midtbanen og angrep er vi godt skodd, men tipper at vår hyppige handling er pga at Zahid, Grindheim og en av dem på lån skal videre i nærmeste tid. Bra vi har dekning der ihvertfall.

Spillere fra utlandet trenger også lengre tid til å tilpasse seg. Språk, ny kultur, nytt miljø osv. En Norsk spiller går rett inn fra dag 1. Er det ikke det vi trenger? Litt dumt med en stopper som bruker en halv sesong på å komme igang når det haster litt. Det kommer selvsagt Ann på hvor spilleren kommer fra. En spiller som Wormgoor, vil ikke bruke så veldig lang tind.

Uansett, hadde vi funnet en stopper som for eksempel Giancarlo Gonzales igjen. Hadde det vært veldig kult. Han brukte litt tid på å komme inn i det, men herjet for Costa Rica i VM og ble solgt videre.

Tastopat Nico 8's Avatar

Det kan jo hende rbk henta han fordi de trudde han fremdeles hadde nivået, men merka når han kom at han ikke hadde det. Og at de ikke selger han er jo fordi de trenger backup. Vi vet jo selv godt hvordan livet er med få forsvarsspillere. Som sagt, er bare nervøs for at han kanskje ikke er noe god lenger.

Når jeg skrev kontroll over de europeiske ligaene, var det relatert til setninga før, altså kontroll på hvordan nivået på ligaen er, ikke at de veit om alle spillerne som spiller der.

Men vi har visst at vi har trengt en stopper siden sommern. Det er vel noe rundt 150 arbeidsdager. Det er ganske mye tid å gjøre research på.

Nå kan de jo hende klubben har hatt masse aktuelle spillere fra utlandet på lista si, som de har speida mye og deretter prøvd å hente. Men om vi har mislykkes med alle, så er det også ganske skremmende.

Tastopat Nico 8's Avatar

Spillere fra utlandet trenger også lengre tid til å tilpasse seg. Språk, ny kultur, nytt miljø osv. En Norsk spiller går rett inn fra dag 1. Er det ikke det vi trenger? Litt dumt med en stopper som bruker en halv sesong på å komme igang når det haster litt. Det kommer selvsagt Ann på hvor spilleren kommer fra. En spiller som Wormgoor, vil ikke bruke så veldig lang tind.

Uansett, hadde vi funnet en stopper som for eksempel Giancarlo Gonzales igjen. Hadde det vært veldig kult. Han brukte litt tid på å komme inn i det, men herjet for Costa Rica i VM og ble solgt videre.
    Dette er selvfølgelig et godt poeng. Men tror det også kommer litt ann på hvor de hentes fra. Tar nok litt kortere tid å tilpasse seg om man kommer fra Island, Tyskland eller Østerrike, kontra Costa Rica eller Nigeria. Langer feks tilpassa seg jo ganske fort.

Og ja, vi vil jo helst ha en som er klar med en gang. Men jeg hadde heller foretrukket at vi henta en i vinter som kanskje brukte litt tid på å tilpasse seg, enn ikke å hente noen i det hele tatt. Og norske spillere må også tilpasse seg ny by, miljø og spillestil de også, selvom de selvfølgelig har bedre forutsetninger enn en utlending.

Munndiarétiker

Vi må også huske alle sjansene mot oss mot Viking. Er på kanten til flaks vi i det hele tatt har tatt poeng i år. Normalt lag på en brukbar dag hadde tatt 3 poeng mot oss der. Det mest skremmende er jo hvor lang tid dem har hatt på seg til å finne en målvakt samt forsvarere. Alle i Norge har jo sett hvor dårlig siste leddene er.

Quote Originally Posted by Nico 8 View Post
    Det kan jo hende rbk henta han fordi de trudde han fremdeles hadde nivået, men merka når han kom at han ikke hadde det. Og at de ikke selger han er jo fordi de trenger backup. Vi vet jo selv godt hvordan livet er med få forsvarsspillere. Som sagt, er bare nervøs for at han kanskje ikke er noe god lenger.
    Det har du rett i. Jeg har helt ærlig ikke sett Bjørdal spille på lenge. Sist jeg så han var når han var i Viking og på Landslaget. Det begynner å bli en god del år siden. Etter det dro han til Danmark, var mye skadet og spilte ikke noe særlig der. Før han nå er en backup spiller i RBK. Hvilket nivå han egentlig holder nå, er ikke jeg den beste til å svare på.

Jeg synes vi skal gå for noe mer eksotisk å spennende Bjørdal ville kanskje vært ett sikkert valg, man vet på en måte hva man får, men samtidig er det kanskje noe usikkert hvor god han egentlig er pr idag.

Quote Originally Posted by O.S.L.O. View Post
    Vi må også huske alle sjansene mot oss mot Viking. Er på kanten til flaks vi i det hele tatt har tatt poeng i år. Normalt lag på en brukbar dag hadde tatt 3 poeng mot oss der. Det mest skremmende er jo hvor lang tid dem har hatt på seg til å finne en målvakt samt forsvarere. Alle i Norge har jo sett hvor dårlig siste leddene er.
    De 3 første kampene har vært skremmende dårlig ja. Jeg så ganske mange kamper i vinter, og kjenner ikke igjen laget i det hele tatt.

Jeg tør påstå at Nedrebø, Totland, Bjørsvik, Dahl Hagen, Thomassen og Solli ikke imponerte noe nevneverdig mer enn Brown, Calvo, Lecjaks, Gonzales, Arvidsson og Langer, for å nevne noen tidligere spillere som har vært henta inn og forsvunnet igjen de siste åra.

Her er jo en god blanding av både Norske og spillere vi har hentet fra utlandet. Det første jeg tenker er: Dæven så mye rart som har vært innom de siste årene. Du har nok et poeng i at det ikke er så mye større sjanse for å bomme om han heter utenlands. Det kan riktignok nevnes at under Rekdal var Økonomien helt i dass. Derfor kan det kanskje forsvares at spillere som Nedrebø ble hentet som et sjansespill fra Bærum. Det ble mye bosman spillere. Nå har vi litt penger å bruke igjen.

Håper Deila treffer bedre enn vi har gjort. Han er ikke like kjent for "bruk og kast" metoden til Rekdal. Under Rekdal var det spillere inn og ut i ett voldsomt tempo. Deila er mer opptatt av å hente unge spillere han kan utvikle. Samtidig som han ikke bare henter noen for å hente de, som man kunne få inntrykk av at Rekdal gjorde. Jeg håper Deila også henter noen etablerte så vi opprettholder mixen vi har i laget idag. Rekdal traff jo skikkelig på Kjartansson for eksempel og til dels Brown.

Det er vel omtrent umulig å ikke gjøre noen bomkjøp uansett. Får bare håpe det ikke bli for mange

Blir spennende å se til sommeren.

Hva tenker folk om Mathias Normann? Han var på vei på deadline day, men Bodø krevde for mye i forhold til det vi ville betale. Han ønsket seg også hit. Tror dere det er muligheter til sommeren?

Ønsker meg en venstreback også. Vi hentet aldri en erstatter for Arvidsson.

Her er jo en god blanding av både Norske og spillere vi har hentet fra utlandet. Det første jeg tenker er: Dæven så mye rart som har vært innom de siste årene. Du har nok et poeng i at det ikke er så mye større sjanse for å bomme om han heter utenlands. Det kan riktignok nevnes at under Rekdal var Økonomien helt i dass. Derfor kan det kanskje forsvares at spillere som Nedrebø ble hentet som et sjansespill fra Bærum. Det ble mye bosman spillere. Nå har vi litt penger å bruke igjen.

Håper Deila treffer bedre enn vi har gjort. Han er ikke like kjent for "bruk og kast" metoden til Rekdal. Under Rekdal var det spillere inn og ut i ett voldsomt tempo. Deila er mer opptatt av å hente unge spillere han kan utvikle. Samtidig som han ikke bare henter noen for å hente de, som man kunne få inntrykk av at Rekdal gjorde. Jeg håper Deila også henter noen etablerte så vi opprettholder mixen vi har i laget idag. Rekdal traff jo skikkelig på Kjartansson for eksempel og til dels Brown.

Det er vel omtrent umulig å ikke gjøre noen bomkjøp uansett. Får bare håpe det ikke bli for mange

Blir spennende å se til sommeren.

Hva tenker folk om Mathias Normann? Han var på vei på deadline day, men Bodø krevde for mye i forhold til det vi ville betale. Han ønsket seg også hit. Tror dere det er muligheter til sommeren?
    For det første Kjartanson spilte vel en treningskamp med oss og scora 3(?) uten at noen ble overbegeistra, dette var mot Skogsbygda eller noe annet lag nedi divisjonene.
    Da tror jeg at vi signerte denne herremannen fordi vi ikke fikk napp på det vi ville ha, da.

Normann ble byttet tidlig ut i siste b/G kamp....misnøye her

Er ikke sikker på om det er krise i Forsvaret, ja vi trenger en bauta, men om vi hadde verdens beste man på plassen i de kampene som har vært hadde det ikke sett veldig mye bedre ut( vi hadde antaglivis spilt han dårlig)
    Sammenhengen mellom deg midt og forsvar er utrolig viktig og samhandling mellom midtforsvar og keeper.
    Når Sandberg gikk på blemme i Haugesund er det synd, men siste kamp så tenkte jeg at når Sandberg redder nr 1 bør Forsvaret være på alerten. Men de står og ser på og i tilegg var vi dobbelt så mange foran mål og ingen tar ut Kastrati.

Vi har vært utrolig uheldige i starten, få inn en def midt som styrer bakover og fremover( har ikke vært knistrende her heller)
    Har trua jeg, ta dere ett påske egg💪

La oss prøve 2 kamper med Lekven og Grindheim....Så ordner det meste seg både fremover og bakover.

Og det er et godt poeng. Kvalitet på en objektiv skala er vanskelig å vurdere. Men for de av oss som husker tilbake i tid så hadde vi for omtrent et tiår siden en CL-vinner i tospann med en ung Wæhler.

Siden da har det gått nedover med norsk fotball. Der norsk fotball før produserte gode midtstoppere er det kunstgressgenerasjonen som har overtatt og det er små teknikkere i stedet. Så norske landslagsstoppere sitter på benk i 2.Bundesliga, Championship i England og i USA.

Muri pleide å være et fjerdevalg, men ble til vår forsvarsklippe. Men trolig fordi nivået falt og ikke fordi Muri ble bedre. Og siden da har vi egentlig ikke hatt noe særlig til forsvar.

Hvor dårlig Eliteserien egentlig er vet jeg ikke. Men når svært begrensede spillere blir stjerner så er det trolig ikke all verden.

Uansett er det sikkert mange midtstoppere med brukbart med kamperfaring fra gode europeiske serier som kan lokkes hit. Så får det være opp til trenerteamet å bedømme om de fortsatt holder nivået.

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    hmchrist's Avatar

Handler om at "kilder" antyder (!) at Demidov kan være ferdig i USA... for de som ikke gidder å klikke...

Avhengig

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Handler om at "kilder" antyder (!) at Demidov kan være ferdig i USA... for de som ikke gidder å klikke...
    Samt: "Kilder sier til FiftyFive.One at Demidovs familie ønsker å være nærmere Oslo. Nettstedet nevner Vålerenga som en mulig ny klubb for forsvarsspilleren, men sier en overgang ikke er nært forestående."

Jeg ser gjerne Demidov i Vålerenga. Han gjorde det bra i Brann i fjor. Kan ikke fatte og begripe at han skal ha blitt så mye dårligere over jul.
    Kan det ha noe med hvordan Minnesota gjør ting? Det er noen år siden sist jeg så en MLS-kamp, men da var det fullstendig kokos! Noen som kjenner MLS som vet?
    In the beginning the Universe was created.
    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
    - Douglas Adams

Demidov høres ut som en drømmesignering. Akkurat det vi trenger. Får vi han i neste vindu ville det hjulpet veldig bra. Men før det så må vi komme i gang selv og det har jeg stor tro på nå som folk begynner å komme tilbake fra skade igjen.

Ifølge rykter på Valle så har Vålerenga begynt å lukte litt på mulighet med Demidov, MEN man er " skeptisk"til kravene til Demidov

Demidov kan bli en stopperkjempe for oss, som han var for Brann i fjor. Han er mer enn god nok for Eliteserien og er også god med ball i beina. Skulle han komme, er det noe av det bedre vi har hatt på stopperplass på en stund.

Det sees også på en annen midtstopper som ikke er norsk, som har rutine, fart og taklingsdyktig, men lklubben forlanger foreløpig litt høy sum

Avhengig

Quote Originally Posted by nico70 View Post
    Det sees også på en annen midtstopper som ikke er norsk, som har rutine, fart og taklingsdyktig, men lklubben forlanger foreløpig litt høy sum
    Virgil Van Dijk?

- I år tar vi alt -

Spennende! Kan du si noe mer om nasjonalitet på stopperen? Eventuelt liga?

Ifølge rykter på Valle så har Vålerenga begynt å lukte litt på mulighet med Demidov, MEN man er " skeptisk"til kravene til Demidov
    Han kan glemme lønnen han hadde i Brann som vel var på rundt 1,5 mill. Han må bøye seg etter lønnsnivået vårt, hvis ikke er det bye,bye snakkes.

Det høres fornuftig og naturlig ut. Men dersom det stemmer at han vil bo i nærheten av Oslo så er valgene hans oss, stabæk, eller lsk, godset. Muligens odd og sandefjord om han er villig til å kjøre litt.

Stabæk og lsk er vel mer eller mindre blakke, ser ikke helt for meg at de tar helt av i lønnsforhandlinger. Sandefjord rykker ned uansett og tror neppe han vil være med på den reisen. Da er det to klubber igjen å konkurrere mot. Det er langt å kjøre to timer hver vei hver dag, selv om Reka har klart det lenge vil jeg tro vi slår odd om vi tilbyr noe i nærheten av det samme. Odd er bedre enn oss nå, men vi har en mer spennende plan på sikt. Godset kan muligens utfordre oss noe, men jeg tror nok tiden er forbi hvor han kan forvente voldsomt høy lønning om han ikke er villig til å bo hvor som helst i Norge. Hadde vi konkurrert mot trønderne og molde hadde det vært noe annet.

Jeg fikk desverre ikke mer ut hva gjelder nasjonalitet osv, men prøver igjen senere

Får man hentet noen nå utenfor vinduet da?

Quote Originally Posted by bohem33 View Post
    Det høres fornuftig og naturlig ut. Men dersom det stemmer at han vil bo i nærheten av Oslo så er valgene hans oss, stabæk, eller lsk, godset. Muligens odd og sandefjord om han er villig til å kjøre litt.
    Eller serielederne. Men passer han ikke vår lønnspolicy, gjør han definitivt ikke det i Sarpsborg. Og ikke ser jeg heller hva de skal med han.

Munndiarétiker Moa91's Avatar

Talking

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Får man hentet noen nå utenfor vinduet da?
    I utgangspunktet kan man hente de som står uten kontrakt, men det er iht NFF/FIFA sitt reglement såkalte registeringsperioder/overgangsvinduer. Henter man spillere utenfor disse registeringsperiodene/overgangsvinduene blir ikke spilleren klar for spill før neste registeringsperiode/overgangsvindu åpner.

Det står følgende i overgangsreglementet § 11-1. bokstav d: Ved overgang eller utlån av spiller med status som profesjonell kan spilletillatelse for ny klubb kun gis i de årlige registreringsperiodene.

Følgende registreringsperioder gjelder i Norge:
    - Vinterperioden: 8. januar til 31. mars.
    - Sommerperioden: 21. juli til 17. august.
    Forbundsstyret kan i særskilte tilfeller gi dispensasjon fra bestemmelsen etter skriftlig søknad.