Page 6 of 7 FirstFirst ... 234567 LastLast
Results 201 to 240 of 280
    Tippekonge 2015 Avhengig Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Stengel er mer eller mindre unik. I perfekt alder, har et herlig glimt i øyet og er fremdeles et enormt talent. I tillegg har han en enorm erfaring for alderen. Greit, det blir aldri Real Madrid på han, men gi nå denne mannen en lang kontrakt.
    Han kan utvikle seg til å bli en ekte bohem

Ja takk til Tollås også, men det er Stengel jeg personlig er mest redd for å miste.

Facebookverifisert
    Borettslagshurpe

Quote Originally Posted by lokalhelt View Post
    Hvis vi mister Tollås Nation eller Stengel pga surr og beslutningsvegring blir jeg utrolig skuffet.

Selv i skadeperioder har JTN spilt på snitt. Mot Ålesund satt jeg langside på colorline og så han vinne 100% av AAFK duellene. Han må sikres.

Når det kommer til Stengel er han Grindheim sin arvtager, han er bare 21 år. Han er tålmodig og funnet seg i å være tredje alternativ bak Lekven og Grindheim, på sikt vil han holde et høyt tippeliganivå.

Ut med kontrakten og gi dem 3 nye år.

Det skumle er at Stengel er såpass ung og kan ende opp i en jevngod liga i utlandet, mens Tollås som er i perfekt familiealder kan finne på å reise hjem til Ålesund. Kan hende vi er for sent ute allerede..
    Det er vel neppe sånn at om 3 mnd så er Stengel klar for Brann og JTN for Aakf, og Deila ikke skjønner en dritt av hva som skjedde. Dem har jo kontroll på dette. Og det vil overraske veldig om det ikke dukker opp ny kontrakt til begge to, i god tid.

Stengel er som nevnt en soleklar arvtaker til Grindheim. Og når de vet hvor vanskelig det er å finne stoppere, så slipper de jo ikke den ene gode vi har gratis, uten å forsøke å beholde han!

Quote Originally Posted by lokalhelt View Post
    Hvis vi mister Tollås Nation eller Stengel pga surr og beslutningsvegring blir jeg utrolig skuffet.

Selv i skadeperioder har JTN spilt på snitt. Mot Ålesund satt jeg langside på colorline og så han vinne 100% av AAFK duellene. Han må sikres.

Når det kommer til Stengel er han Grindheim sin arvtager, han er bare 21 år. Han er tålmodig og funnet seg i å være tredje alternativ bak Lekven og Grindheim, på sikt vil han holde et høyt tippeliganivå.

Ut med kontrakten og gi dem 3 nye år.

Det skumle er at Stengel er såpass ung og kan ende opp i en jevngod liga i utlandet, mens Tollås som er i perfekt familiealder kan finne på å reise hjem til Ålesund. Kan hende vi er for sent ute allerede..
    Mitt tips:

Stengel og Nation signerer ny kontrakt og det kommer frem på en pressekonferanse hvor vi også presenterer ny stoppermakker til Nation Får jeg feil så tipper jeg vi signerer kontrakt på begge de to innen ganske kort tid. Noe annet ville overraske meg. Kan selvsagt hende at Deila planlegger store utskiftninger i sommer, men håper begge to blir med videre. Nation er pondus og tror han ønsker å bli med på dette prosjektet videre, det virker som han virkelig ønsker at klubben skal prestere å gjøre det bra. Stengel er jo Vålerenga gutt på alle måter. Beviste det bare på nytt når han dro ned shortsen etter Ålesund matchen, og han lager samtidig litt show i intervjuer. Virker som en skikkelig fin fyr!

Facebookverifisert
    Avhengig
    j_robber's Avatar

Jeg tror heller ikke klubben ikke har kontroll! Det eneste jeg er litt redd for i forhold til Stengel er hvor lenge han gidder være tålmodig.
    Han spiller så og si kun fra start når Grindheim er skada. Grindheim sjøl kommer sikkert til å spille her neste sesong også. Føler han at han virkelig får tillit? vil han vente å se om det sukker opp noen tilbud i sommer?
    Skulle Molde, Godset, Odd eller noen andre lag love ham fast plass kan alt skje.

Dette er selvsagt kun spekulasjoner, men absolutt ikke et usannsynlig scenario.

Jeg selv, mener som flere her at Stengel er akkurat typen vi trenger i klubben! Knall innstilling, litt bohem over seg, rutinert for alderen og en fremtidig kapteinstype.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by j_robber View Post
    Jeg tror heller ikke klubben ikke har kontroll! Det eneste jeg er litt redd for i forhold til Stengel er hvor lenge han gidder være tålmodig.
    Han spiller så og si kun fra start når Grindheim er skada. Grindheim sjøl kommer sikkert til å spille her neste sesong også. Føler han at han virkelig får tillit? vil han vente å se om det sukker opp noen tilbud i sommer?
    Skulle Molde, Godset, Odd eller noen andre lag love ham fast plass kan alt skje.

Dette er selvsagt kun spekulasjoner, men absolutt ikke et usannsynlig scenario.

Jeg selv, mener som flere her at Stengel er akkurat typen vi trenger i klubben! Knall innstilling, litt bohem over seg, rutinert for alderen og en fremtidig kapteinstype.
    Han har muligheten nå, så det er mest opp til han om han skal starte mot Sarpsborg på søndag.
    Han la ihvertfall inn en bra søknad mot Ålesund.

Facebookverifisert
    Avhengig
    j_robber's Avatar

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Han har muligheten nå, så det er mest opp til han om han skal starte mot Sarpsborg på søndag.
    Han la ihvertfall inn en bra søknad mot Ålesund.
    Joda han har en mulighet, men jeg synes også han er en av de (få) som stod frem mens Grindheim var ute tidligere i sesongen. allikevel har han ikke fått sjansen på vegne av ham eller andre unntatt ved skade. Jeg sier ikke Deila har et stort problem med Stengel, men at vi ikke skal se bort ifra han ikke føler seg fryktelig verdsatt.
    Jeg håper imidlertid han har tålmodighet og blir uansett

Det snur fort hos folk ihvertfall 😊 Men bra det.

Quote Originally Posted by j_robber View Post
    .

Dette er akuratt det jeg også mener, bare skrevet på en bedre måte, og det er nettopp derfor jeg tror han har ett ønske om å bli med videre. Andre klubber kan kanskje love han fast plass, men hva om Deila sier at Stengel er garrantert fast plass etter Grindheim? Det er kun Stengel selv som vet hvor mye han stresser med dette med spilletid, men han virker som en avslappet type, og ikke typen som stresser nevneverdig med det nå.. Kan hende jeg tar feil, men magefølelsen sier at Stengel ønsker å bli i klubben, og utvikle seg videre under norges beste trener på utvikling av unge spillere.. Tror ikke snittalderen på laget under Deila blir spesielt høy for å si det sånn.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Dette er akuratt det jeg også mener, bare skrevet på en bedre måte, og det er nettopp derfor jeg tror han har ett ønske om å bli med videre. Andre klubber kan kanskje love han fast plass, men hva om Deila sier at Stengel er garrantert fast plass etter Grindheim? Det er kun Stengel selv som vet hvor mye han stresser med dette med spilletid, men han virker som en avslappet type, og ikke typen som stresser nevneverdig med det nå.. Kan hende jeg tar feil, men magefølelsen sier at Stengel ønsker å bli i klubben, og utvikle seg videre under norges beste trener på utvikling av unge spillere.. Tror ikke snittalderen på laget under Deila blir spesielt høy for å si det sånn.
    Stengel har tatt steg hele veien mens han har vært hos oss, men har variert for mye i kampene og hadde blitt mer ballflytter enn en som klarer å prege kampene. Av det lille jeg har sett av han i år, så virker det som han har tatt ytterligere steg og blitt en mer dominerende spiller. Vi har henta midtbanespillere omtrent hvert år så han har vært i en litt evig utfordrerposisjon. Det kan jo være bra og det kan være dårlig! Viktig med spilletid, men så har han hele tiden blitt pusha på å bli bedre. Finnes flere veier til Rom!
    Men tiden er kanskje inne for Stengel nå?!

Stengel har tatt steg hele veien mens han har vært hos oss, men har variert for mye i kampene og hadde blitt mer ballflytter enn en som klarer å prege kampene. Av det lille jeg har sett av han i år, så virker det som han har tatt ytterligere steg og blitt en mer dominerende spiller. Vi har henta midtbanespillere omtrent hvert år så han har vært i en litt evig utfordrerposisjon. Det kan jo være bra og det kan være dårlig! Viktig med spilletid, men så har han hele tiden blitt pusha på å bli bedre. Finnes flere veier til Rom!
    Men tiden er kanskje inne for Stengel nå?!
    Nå er tiden inne for Stengel ja. Han er klar for å ta over. Gi han tillitt foran en hanglende Grindheim som synger på siste vers er min mening! Nation kan få kapteinsbindet da han har stått frem som en skikkelig leder til nå i år.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Nå er tiden inne for Stengel ja. Han er klar for å ta over. Gi han tillitt foran en hanglende Grindheim som synger på siste vers er min mening! Nation kan få kapteinsbindet da han har stått frem som en skikkelig leder til nå i år.
    Håper det! Umulig å ikke like den gutten der! Nå er det bare for han å kline til idag og ta tak i kampen. Jeg tror han er klar jeg også.

Avhengig

Hvis ikke både Nation og Stengel tilbys ny kontrakt så blir jeg ordentlig trist i hodet mitt.

Begge er unge. Begge har masse potensiale. Begge står muligens på terskelen til gjennombrudd i klubben. Vi skal ha noe rimelig vasse saker i bakhånd hvis Deila skal fravike planen om å bygge klubb kontra å kjøpe suksess.

La oss hylle Stengel på Ullevaal ikveld!
    Kanskje vi kan bidra litt slik at gutten får kontrakt.

Ønsker meg Lars-Christopher Vilsvik. Det ropes fra Drammen at han trenger ett miljøskifte. Ville vært perfekt på venstreback for oss. Kaptein for Godset forrige sesong og hadde 6 assist fra backposisjon. Pasningsfoten hans vil jeg påstå holder internasjonalt nivå på topp, og får vi inn han, så vil vi ha to backer det lukter målpoeng av, og som kan slå presise innlegg hele dagen lang. Minner om at han kan fritt forhandle med andre klubber om 1 måned og mye tilsier at han er på vei bort.

Tastoman

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Hvis det stemmer så er det en skandale. Om 3 måneder kan han snakke fritt med andre klubber.
    Gutten er 21 år, fortsatt et stort talent. De 6 siste kampene har han bare spilt drøye 200 minutter og har 3 målpoeng.
    Gi gutten en ny kontrakt fort som f....
    Å hjelpes.... en skandale er det nok ikke....og det synes åpenbart heller ikke Stengel sjøl.

Hva skjer med Rasmus?? Noen som vet?
    Savner hans hurtighet på venstresida, kontringsdyktighet også er han mer målfarlig enn IN. Føler han forsvinner iløpet av sommeren og d r synd evt.

Quote Originally Posted by nico70 View Post
    Hva skjer med Rasmus?? Noen som vet?
    Savner hans hurtighet på venstresida, kontringsdyktighet også er han mer målfarlig enn IN. Føler han forsvinner iløpet av sommeren og d r synd evt.
    Deila har sagt at han har vært "syk" i flere måneder.
    Hvis det er sant så må det vel være en alvorlig sykdom?
    Da synes jeg det er rart at vi ikke hører en oppdatering. Ønsker han i så fall God bedring.

Mistankene mine går mot at han er fryst ut. Det er greit at Deila ikke vil avsløre hele skadelista til klubben mtp hemmelighet rundt laguttak. Men når en spiller har vært ute såå lenge fortjener vi noen svar.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    Da synes jeg det er rart at vi ikke hører en oppdatering. Ønsker han i så fall God bedring.

Mistankene mine går mot at han er fryst ut. Det er greit at Deila ikke vil avsløre hele skadelista til klubben mtp hemmelighet rundt laguttak. Men når en spiller har vært ute såå lenge fortjener vi noen svar.
    hvem var det som nekta å spille for VIF2 på slutten av forrige sesong? Var det Rasmus?

Facebookverifisert
    Bablefant

hvem var det som nekta å spille for VIF2 på slutten av forrige sesong? Var det Rasmus?
    Mener å huske at Sotahjørnet skrev at det var Lundström.

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Ofte skada/syk, er én av de med høyest lønn, og langt ifra noen nøkkelspiller. Kontrakten går ut etter sesongen. Rasmus er nok på vei ut, og det er kanskje like greit. Jukle og Ivan har større potensiale.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by JorgenH View Post
    Mener å huske at Sotahjørnet skrev at det var Lundström.
    ok, det er utrolig lite proffesjonelt. Men da er det ihvertfall ikke det som er grunnen, dersom han er fryst ut. Men jeg regner med at det er sånn at Lindkvist faktisk er syk. Historikken går igjen når det gjelder Lindkvist dessverre. Tror han kunne hatt et stort potensiale, dersom han ikke var så mye plaga.

Quote Originally Posted by Shtian View Post
    Ofte skada/syk, er én av de med høyest lønn, og langt ifra noen nøkkelspiller. Kontrakten går ut etter sesongen. Rasmus er nok på vei ut, og det er kanskje like greit. Jukle og Ivan har større potensiale.
    Ivan større potensiale? Farta er Rasmus sin styrke, noe Ivan ikke har i det hele tatt. På hvilken måte ser du at Ivan har større potensiale? Jukle kan bli god, men han gjør langt flere defensive feil enn Rasmus pr idag, og har ikke overbevist framover denne sesongen heller. Er det noen som går seg bort offensivt, er det han.
    Greit å være nyansert når man pælmer ut slike kommentarer.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Ivan større potensiale? Farta er Rasmus sin styrke, noe Ivan ikke har i det hele tatt. På hvilken måte ser du at Ivan har større potensiale? Jukle kan bli god, men han gjør langt flere defensive feil enn Rasmus pr idag, og har ikke overbevist framover denne sesongen heller. Er det noen som går seg bort offensivt, er det han.
    Greit å være nyansert når man pælmer ut slike kommentarer.
    Farta er kanskje Rasmus sin eneste styrke? Synes Jukle har virket tryggere defensivt, er bedre med ball, og han har også bra fart og slår bedre innlegg enn Rabbe. Ivans potensiale kan kanskje diskuteres, det er jeg enig i.

Likevel er det nok skade- og sykdomshistorikken til Rasmus som blir hans bane.

Bablefant

Virker som om Rasmus var frisk og fin i går: https://www.instagram.com/p/BUNLx1lFLO2/ , selv om man selvfølgelig kan være frisk nok til å feire 17. mai uten å være frisk nok til å spille fotball.

Dersom han er frosset ut av laget er nok dette uansett ikke noe klubben vil gå ut med, men det er vel gode muligheter for at han forsvinner i sommer dersom dette er tilfellet.

Quote Originally Posted by Mikkell View Post
    Virker som om Rasmus var frisk og fin i går: https://www.instagram.com/p/BUNLx1lFLO2/ , selv om man selvfølgelig kan være frisk nok til å feire 17. mai uten å være frisk nok til å spille fotball.

Dersom han er frosset ut av laget er nok dette uansett ikke noe klubben vil gå ut med, men det er vel gode muligheter for at han forsvinner i sommer dersom dette er tilfellet.
    Han har deltatt på treningene i full spurt og spill, av det jeg har sett på korte snutter på klubben sin snapchat konto.Tror ikke han er syk eller skadet.

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post

Deila er opptatt av spillere som er gode med ball i beina,det gjelder også forsvarsspillere, da de skal bidra i det oppbyggende spillet. Både Ivan og Juklerød er bedre enn Lindkvist med ball i beina.

Ja, Lindkvist er kjapp, men utover det, så er det eneste han gjør å sparke ballen foran seg, og løpe. Det ebber ofte ut i ingenting, ballen havner utenfor linja eller det kommer ett håpløst innlegg. Jeg tror Lindkvist er ute i kulden fordi han har for dårlig ballbehandling i forhold til det Deila forventer.

Ja jeg må si at pr i dag så har vel ikke Ivan noe større potensiale enn Rasmus. Drille Rasmus med litt mer defensiv fiber så hadde vi hatt en VB med vanvittig fart, og i tillegg mye mer målfarlig enn Ivan og innleggene til Rasmus er nå bedre enn Ivan sine. Håper virkelig Rasmus får prøvd seg og er tilbake på laget snart

Borettslagshurpe

Har sett litt på Mjøndalen i år og blir til tider litt små imponert av Pellegrino og Boyesen. Utfyller hverandre bra på topp og begge vet hvor målet står. Og bør vel ikke koste all verden.

Facebookverifisert
    Bablefant

Quote Originally Posted by Keyser View Post
    Har sett litt på Mjøndalen i år og blir til tider litt små imponert av Pellegrino og Boyesen. Utfyller hverandre bra på topp og begge vet hvor målet står. Og bør vel ikke koste all verden.
    Pellegrino har vel prøvd seg litt på øverste nivå før uten å klare å etablere seg. Sitte litt med følelsen av at han ikke har det som skal til for å virkelig løfte et lag i Eliteserien og lever stabile prestasjoner uke etter uke. Synes ikke vi skal gå ut på overgangsmarkedet og kjøpe flere offensive spillere med mindre de er åpenbart bedre enn de vi har.

Ellers er jeg enig i at Mjøndalen er veldig morsomme å se på når angrepsspillet deres sitter ordentlig og jeg er stor fan av Pellegrino på det nivået han er på nå.

Torgeir Børven kan umulig være fornøyd med å sitte så mye på benken for Brann. Han dro vel hjem fra Twente for å spille regelmessig. Hadde det vært noe å prøvd seg på han til sommeren da? Vi trenger en midtspiss til. Moa er mye skadet. Bård Finne blir pakket inn og er synlig som midtspiss, og Kjeldsrud er ikke god nok/passer ikke inn i spillestilen til Deila til å starte.

Tidstjuvradd eiks's Avatar

Signerte ikke ham 3 år i høst?!

Quote Originally Posted by eiks View Post
    Signerte ikke ham 3 år i høst?!
    Husker ikke hvor lang kontrakt han signerte, men er klar over at han nylig skrev under på en ganske lang kontrakt og han blir naturligvis alt for dyr å hente. Kanskje ett lån? Hvis ikke måtte Trøim slått til. Nei det er nok ikke spesielt sannsynlig.

Hvorfor skulle han bytte ut benketilværelsen i Brann med en benketilværelse her?

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Hvorfor skulle han bytte ut benketilværelsen i Brann med en benketilværelse her?
    Spørsmålet er vel hvor mye benk det hadde blitt hos oss. Moa må man regne med er mye skadet, og da hadde Børven vært førstevalg. Så er det jo dette med at mange ønsker å spille under Deila, han er jo en magnet sånn sett. Normann begynte å grine og ville legge opp fordi han ikke fikk komme til oss. Legg på ny stadion oppå det, så er vi plutselig ganske attraktive igjen. Hvem vet, kanskje gode resultater kommer oppå det igjen. Det beste hadde jo vært å bare få tilbake Kjartansson men..

Idag starter Ibrahim på høyrekant og nå må jo ha prøvd rundt 10 forskjellige der i løpet av sesongen. Jeg tror vi må på jakt etter en høyreving. Ejuke trenger fortsatt litt tid. DFH er skadeplaget, og da er det ikke så mange alternativer igjen. Gustav Wikheim får ikke spille noe særlig i Midtjylland, det kunne kanskje verdt noe.

Ønskeliste:

- Midtstopper
    - Venstreback
    - Høyrekant
    - Midtspiss

Kanskje en ny keeper også, men det er lenger ned på listen. Jeg er usikker på om Sandberg er god nok med beina i forhold til det Deila krever fra en keeper. Det blir mye til at vår svenske venn klinker den så langt opp han klarer, fremfor å faktisk treffe en medspiller eller spille rolig ut på back.

Munndiarétiker Moa91's Avatar

Ønskeliste:

- Midtstopper
    - Venstreback
    - Høyrekant
    - Midtspiss

Kanskje en ny keeper også, men det er lenger ned på listen. Jeg er usikker på om Sandberg er god nok med beina i forhold til det Deila krever fra en keeper. Det blir mye til at vår svenske venn klinker den så langt opp han klarer, fremfor å faktisk treffe en medspiller eller spille rolig ut på back.
    Jeg mener Midtstopper og keeper bør fokuserer på. Drømmen er Adam Larsen Kwarasey. Sandberg er altfor dårlig med ballen i beina. Har gjort en del tabber i år også. Spiss ønsker jeg meg Mos.

Synes det var tabbe på 1-0 i går også. Skuddet ikke hardt. Triller omtrent inn midt i mål. Burde dog vært avklart før skuffet kom.

Midtstopper, høyreback, venstreback, Sakor, Kjartansson, ny kontrakt til Stengel, Zahid og Nation. Og når det gjelder de tre første så trenger de ikke ha norsk pass. Ta med Adam Larsen også når vi først er i farta.

Munndiarétiker

Er en haug med nye spillere egentlig hva laget trenger nå? Før sesongen var jeg helt klar på at vi måtte ha en ny stopper men når Tollås Nation faktisk ser ut til å være den bautaen vi trenger bak, mener jeg faktisk vi har en meget god stall der det er mer å tjene på å samspille de vi allerede har istedet for å tro at vi klarer å kjøpe oss til bedre resultater. Det er ikke kvalitetene det skorter på men evnen til å få de ut under kamp og det er jo ikke automatikk i at nye spillere klarer det når de kommer til et lag som sliter med å få til spillet.

Feks på stopperplass har vi en solid, en rutinert, og et talent. Burde ikke det holde? Folk kan da ikke ha gitt opp Nakkim allerede etter noen svake kamper? Hvis vi kjøper ny midtstopper, som da garantert er ment å spille fast, vil det bli minimalt med spilletid på. Personlig synes jeg han burde spilt hver kamp da det er noe helt annet å spille med Nation enn med Nesberg.

Pga sist sesong tror jeg fremdeles på Sandberg som keeper. Vi kan ikke bytte keeper hver gang han driter seg ut i noen kamper eller har en svakere periode. Mener å huske at de fleste her var enige om at han var god i fjor og han har vel plutselig ikke blitt noen dårligere spiller siden da.

Spissplassen er den mest usikre, men hvis Moa kommer i form igjen er han et soleklart førstevalg, der vi har Johansen, som selv om han er meget begrenset som spiller kan komme inn med fysikk hvis vi jager på slutten, i backup. Finne har ikke funket særlig som spiss men det er en mulighet hvis Moa ikke kan spille, og i tillegg har vi Elsebutangen som fikk spille litt i fjor.

Før spillerene Deila har hentet presterer bedre er det heller ingenting som tyder på at spillerlogistikk er noe han er god på, som har blitt sagt her før, og da er det ikke gitt at nye spillere nødvendigvis kommer til å løfte laget heller.

Forstår folk er utålmodig og venter veldig på at laget skal spille bra, men jeg føler meg ganske sikker på at det kommer bare de får litt tid på seg.
    Serimester 2018!