Results 1 to 12 of 12
    Kringkastingssjef
    Driftsleder

Tastoman

Default Toppserien: Avaldsnes - Vålerenga, 17.04 14:00

Vålerengas toppserielag reiser til Avaldsnes i første runde av toppserien. Et toppoppgjør med en gang.
    Har hatt gjennomgang av alle laga i sotalupa i tolv dager nå og endte opp med å skrive om Vålerenga i dag og tabelltips med link til alt om de andre laga nederst i saken.
    in Absinthia

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Vises denne kampen noen steder?
    Elsker Bergen By

Skal være mulig å se her https://www.youtube.com/watch?v=EVAvcikQ0q8
    Ellers påstår Dagbladet at de skal streame 122 av 132 toppseriekamper på db.no, så kan hende det kommer noe der også http://www.dagbladet.no/sport/na-kan...detno/67457527

Prøver meg på å tippe lagoppstilling:
    22 Michelle Betos - 8 Theresa Nielsen, 3 Ingrid Søndenå*, 2 Arianna Romero, 15 Teigen Allen - 5 Gunnhildur Jonsdottir, 6 Aivi Luik - 10 Stephanie Verdoia - 17 Maren Hauge, 13 Elise Krieghoff, 9 Synne Christiansen

* Skulle Jennie Nordin blir kampklar starter nok hun

Ser ut som det er litt tekniske problemer på Karmøy. Streamen først oppe til pause. Noen andre som er vestpå med mye batteri som kan tilby live-sending eller litt oppdateringer underveis?

Avhengig

Quote Originally Posted by jerusalem View Post
    Ser ut som det er litt tekniske problemer på Karmøy. Streamen først oppe til pause. Noen andre som er vestpå med mye batteri som kan tilby live-sending eller litt oppdateringer underveis?
    Avaldnes leder 1-0, scoring etter 14 min.

TV2 har liveoppdatering, hvertfall via TV2 sporten app'en.

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    hmchrist's Avatar

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by jerusalem View Post
    Prøver meg på å tippe lagoppstilling:
    22 Michelle Betos - 8 Theresa Nielsen, 3 Ingrid Søndenå*, 2 Arianna Romero, 15 Teigen Allen - 5 Gunnhildur Jonsdottir, 6 Aivi Luik - 10 Stephanie Verdoia - 17 Maren Hauge, 13 Elise Krieghoff, 9 Synne Christiansen
    God til å tippe, du.
    Eller kanskje du har peiling på dette laget?
    Si meg; er damelaget vårt et kjøpelag?
    Så vidt jeg kan se starter det tre norske spillere, og de er vel ikke akkurat vokst opp i Vålerenga noen av de...

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    God til å tippe, du.
    Eller kanskje du har peiling på dette laget?
    Si meg; er damelaget vårt et kjøpelag?
    Så vidt jeg kan se starter det tre norske spillere, og de er vel ikke akkurat vokst opp i Vålerenga noen av de...
    Følger med litt. Etter at vi mistet 2/3 av startoppstillinga fra i fjor mente ledelsen at de ikke fikk tak i gode nok spillere i det norske markedet, og har gått utenlands. Og henta kvalitet!!!

Men
    i) alle de tre norske vært såpass lenge i Vålerenga - og kom i såpass ung alder at jeg tror vi må ta litt av æren for utviklinga (og det er vel også forholdsvis få på vårt A-lag for herrer som har gått alle ledd i VIF).
    ii) benken er helnorsk
    iii) etter noen år med laber satsing på rekruttering tar det virkelig av i år, og vi har definitivt fått et av de beste juniorlagene for damer i Norden, så om noen få år kan dette laget forhåpentligvis flomme over av egenutviklede talenter.

Kan noen opplyse meg?
    1: Koster dette kjøpelagsprosjektet mye penger, eller har de fått mer inntekter også?
    2: Knepent tap borte mot de som et eller annet medium tippet som favoritt må da være tegn til at de herlige kongeblå damer kan løfte seg til 3./4. plass bak Avaldsnes og pippipene?
    3: Noen profiler utover keeperen og 15-årige Bizet?

Tidstjuvradd

Quote Originally Posted by Besser Wisser View Post
    Kan noen opplyse meg?
    1: Koster dette kjøpelagsprosjektet mye penger, eller har de fått mer inntekter også?
    2: Knepent tap borte mot de som et eller annet medium tippet som favoritt må da være tegn til at de herlige kongeblå damer kan løfte seg til 3./4. plass bak Avaldsnes og pippipene?
    1: Ja, som regel koster det penger når man kjøper noe... Mindre flåsete: Damekontrakter er ofte av det korte slaget (1 år). Dermed er spilleren fristillt, men det koster å lønne dem. Dette er likevel småpenger, og knapt nok det, i forhold til hva en mannlig spiller koster i lønn. Inntektene er det så som så med, men det finnes en snill bakmann, så dette tas ikke fra Bredde eller andre steder i klubben. Med resultater er det lov å håpe på litt bedre frammøte på kampene og dermed litt større inntekter.
    2: Når jentene blir litt mer samkjørte (enkelte har bare vært her noen uker) kan det bli kamp helt inn. Kvalitet i alle ledd.
    3: -Arianna Romero, midtstopper fra Mexico. Knallhard stopper, flink til å lese spill, gjør svært sjelden feil.
    -Begge backene (Theresa Nielsen og Teigen Allen), offensive som bare det, samt solide defensivt èn mot èn.
    Vi er Vål'enga!!

Quote Originally Posted by Besser Wisser View Post
    Kan noen opplyse meg?
    2: Jeg holder oss for å være outsidere til medalje i år. Vi har fått et betydelig løft, men selvfølgelig krevende med så store utskiftinger.
    3: Profiler: Jeg vil kanskje også trekke fram vår helt nye midtbane med Aivi Luik, Gunnhildur Jonsdottir og Stephanie Verdoia. Holder høy klasse.

Ellers har vi mange spennende spillere i år. Dette blir mer enn du spør om, men for de aller mest spesielt interesserte kan presentere noen styrker jeg har merket meg ved noen av de mest fremtredende på laget:

Keeper: Michelle Betos - holder verdensklasse, god reaksjon, god i felt og aldri en retur - og er faktisk også målfarlig. Anbefaler denne (fra 0.18) https://www.youtube.com/watch?v=8EgNf0tCnuQ
    Når vår andremålvakt, Josefine Ervik, også har vært med i den norske landslagstroppen nylig, må vi si vi er godt forspent her.

Forsvar:
    Arianna Romero - lynrask, spillende stopper, ser veldig solid ut. Det har blitt spøkt med at hun er så god at hun kanskje også burde vært med i Ronny Deilas tropp
    Jennie Nordin - 3 meter høy stopper som vinner alt i lufta
    Ingrid Søndenå - dame med punch i støvla, toppseriens beste oppspillsfot
    Theresa Nielsen - dansk landslagsback, kaptein og årets spiller i Brøndby - rask, enorm løpskapasitet og stadige innlegg
    Teigen Allen - australsk landslagsback, huritg, solid defensivt og meget god innleggsfot
    Ellen Wang, Frida Lyshoel og Tina Dalgård kjemper om å bli damelagets "Freddy" - spiller nesten over alt

Midtbane
    Aivi Luik - vinner ballen oftere enn Doffen i sine velmaktsdager og terroriserer motstanderen med hvordan hun leser spillet, strør om seg med gode pasninger
    Stephanie Verdoia - en slags "Leo" (for de av oss som er så gamle), men med teknikk, fart og fintereportouar. Meget gjennombruddsorientert indreløper. Stadig på dype løp, også god på å spille gjennom andre
    Gunnhildur Jonsdottir - rutinert kriger, villig på løp uten ball
    Marthe Borchgrevink, Kine Fløtre og Emilie Østerås er tre spennende tenåringer som sikkert får noe spilletid

Angrep
    Elise Krieghoff - typisk avslutter, trekker av så fort hun får sjansen
    Johanne Fridlund - elsker ballen og er i stand til å drible av et helt lag
    Synne Christiansen - magisk venstrebein med presise innlegg og kirurgiske avslutninger
    Maren Hauge - god begge veier, gode innlegg
    Celin Ildhusøy - lynrask, parkerer de aller fleste backer i toppserien
    Anne Lise Olsen - hurtig og målfarlig bakromsspiss

Sjekk gjerne også Sotahjørnets presentasjon http://www.sotahjornet.no/?p=9350

Steike. Da drømmer jeg om medalje.

Da får laget og Tina W la oss bli kjent med dem, eller så får de lage innslag til VIF-TV selv. Vis dere fram!

Er jeg gammel siden jeg kjenner Leo? Fuck. Føler meg ganske pigg, bortsett fra litt mer viltvoksende øyenbryn enn før.