Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 121 to 145 of 145

Det er mulig du har misforstått men det er faktisk kamptråden du er inne på, og i dag hadde han trebein.
    At Jukle er en god spiller er ikke det vi diskuterer, for det er han, men i dag så det ut som ankla hans var gipsa.
    Og det var ikke bare en gang, men hver gang (nesten)

Quote Originally Posted by villsvinet View Post
    Det er mulig du har misforstått men det er faktisk kamptråden du er inne på, og i dag hadde han trebein.
    At Jukle er en god spiller er ikke det vi diskuterer, for det er han, men i dag så det ut som ankla hans var gipsa.
    Og det var ikke bare en gang, men hver gang (nesten)
    Det var kun den ene gangen jeg så at han hadde en dårlig førstetouch. Hvis vi skal snakke om førstetouch var Lundstrøm dårligst idag. Det var trebein. Jeg skjønner ikke hvorfor du trekker frem spesielt Juklerød når det var andre som var mye dårligere på den biten idag. Du gjør det garantert pga den ene gangen han ble spilt igjennom av Zahid og hadde en dårlig touch. Så igjen: Du kan ikke basere det på EN touch. Jeg telte minst 4-5 ganger på Lundstrøm.

Er ikke vanskelig å være trener i Odd tydeligvis, er bare å si roooooooolig en fire-fem ganger i minuttet.
    Planen var egentlig å skrive at odd spilte ekstremt kjedelig, men at vi likevel burde klare å komme til flere sjanser, men nå etter å (omsider) ha sett resten av kampen må jeg si at odds enorme kjedelighet overskygger alt annet jeg måtte mene. Synes synd på alle som dro på bortekamp, og betalte dem for å bli torturert med kjedelighet. Selv om jeg selvfølgelig helst vil at gutta skal få støtte fra tribunen på bortekamp håper jeg også på en måte at en vif aldri stiller sterkt på tribunen i skien igjen. I dag var det i alle fall gøyere å se på reklame enn å se på Odd.

Sist vil jeg bare gi litt skryt til gutta som jobba og prøvde gjennom hele kampen. Utrolig gøy å se på Abdi som fyrer opp publikum og stormer inn i alt han gjør.

Og sist: tenn et lys for alle oddspillerne som har vondt da.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Det var kun den ene gangen jeg så at han hadde en dårlig førstetouch. Hvis vi skal snakke om førstetouch var Lundstrøm dårligst idag. Det var trebein. Jeg skjønner ikke hvorfor du trekker frem spesielt Juklerød når det var andre som var mye dårligere på den biten idag. Du gjør det garantert pga den ene gangen han ble spilt igjennom av Zahid og hadde en dårlig touch. Så igjen: Du kan ikke basere det på EN touch. Jeg telte minst 4-5 ganger på Lundstrøm.
    Lundstøm var ræva ( se #55 )
    Jukle var ett svar på ( #91 ) som mente han var god.

Lundstøm var ræva ( se #55 )
    Jukle var ett svar på ( #91 ) som mente han var god.
    Vet ærlig talt ikke hva du rabler om her. #55 og #91? Jukle var ett svar på #99 som mente han var god. Makes sense..

Nei du er nok ikke blant de skarpeste knivene...

Avhengig

Nei du er nok ikke blant de skarpeste knivene...
    Det her er lavt nivå...her måtte jeg bare knabbe et stjernepoeng.
    In the beginning the Universe was created.
    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
    - Douglas Adams

Lindstrøm var dårlig i de avgjørende øyeblikka igår. Henger ikke med i det hele tatt når Nordkvelle går innover selv om alle veit han skal gjøre nettopp det. Grindheim er ute med ganske dårlig skjult kritikk av Lindstrøm i VG, http://www.vg.no/sport/fotball/elite...ot/a/23986197/

Den samme passiviteten viser seg egentlig på 1-0. Lindstrøm er den som er nærmest returen, men det er ingen fandenivoldskhet eller offervilje for å få den returballen vekk fra feltet eller blokkere skuddet til Pate. Bare snur seg rundt og driver lugn ballwatching og "lurer på hvor denne ballen ender opp"-holdning.

Ellers var gårsdagen positiv, vi må bare ville litt mer og ofre oss i de avgjøre situasjonene.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by nada View Post
    Lindstrøm var dårlig i de avgjørende øyeblikka igår. Henger ikke med i det hele tatt når Nordkvelle går innover selv om alle veit han skal gjøre nettopp det. Grindheim er ute med ganske dårlig skjult kritikk av Lindstrøm i VG, http://www.vg.no/sport/fotball/elite...ot/a/23986197/

Den samme passiviteten viser seg egentlig på 1-0. Lindstrøm er den som er nærmest returen, men det er ingen fandenivoldskhet eller offervilje for å få den returballen vekk fra feltet eller blokkere skuddet til Pate. Bare snur seg rundt og driver lugn ballwatching og "lurer på hvor denne ballen ender opp"-holdning.

Ellers var gårsdagen positiv, vi må bare ville litt mer og ofre oss i de avgjøre situasjonene.
    Lindstrøm?
    Lundstrøm kanskje?

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    Bablefant
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by Deila i VG View Post
    Vålerenga-treneren mener mye sitter i hodet på Vålerenga-gjengen.

– Det handler om å få snudd opp ned på en del ting. Det har vært halvannet år med dårlige opplevelser for mange her, avslutter 41-åringen.
    Dette. Bortsett i fra at det har vært mer enn halvannet år :/ Samtidig tror jeg dette kan være et vendepunkt faktisk: spillerne med selvtillit bygget på kjeks blir veldig synlige, støtteapparatet er blitt mye bedre, stallen er stor nok til at det kan gjøres justeringer og tas de riktige grepene. Dere som forventa medaljesesong - glem det. En plass på øvre tredjedel er fortsatt mulig, men vi er ikke i nærheten av å fullføre dette byggeprosjektet.
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Bortekamper mot Odd, Molde og Haugesund forventer jeg ingenting fra. Men vi bør nok slå dem hjemme.

Vi er tre poeng bak skjema så langt fra Sandefjordkampen. Tror faktisk medalje fortsatt er mulig, men det er små marginer. Laget bør ta rundt 50 poeng. Om det er bra nok til medalje varierer fra år til år. Og om vi kommer oss et par poeng over 50 eller må nøye oss med noe under 50.

Facebookverifisert
    Tastopat
    Wild Touch's Avatar

Vet ærlig talt ikke hva du rabler om her. #55 og #91? Jukle var ett svar på #99 som mente han var god. Makes sense..
    Tipper det er minutter det er snakk om. (litt velvilje kan man forstå det)

Når det er sagt er vi så utrolig nærme å være et super lag (i norsk målestokk). Det vi viser de frem til første scoring er mega, bortsett fra den siste bevegelse og passning. For uten den bevegelsen eller innviteringen til veggspill kan vi spille slik til krampa tar alle. Så jo ut som en håndballkamp. Håper dem trener hele uka på den siste stikkeren, bak forsvaret fra ca 20 meter. Hvis vi hadde hatt Zahid i form og en bakromsvillig spiss, hadde vi leda 3-0 før pause. Vi MÅ få til den bevegelsen fra dem som ligger på linja, det MÅ komme fler innvitasjoner! Sånn spillte vi ofte i 2010 når vio var på det beste, og scora en haug med mål!
    Han kom ble svett og dett var dett

Tastoman

Hver post i denne tråden er markert med et nummer. Innleggsnummeret ser du helt til høyre på den blå linja som også forteller når innlegget er posta. Dette er innlegg #133.

Avhengig

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Hver post i denne tråden er markert med et nummer. Innleggsnummeret ser du helt til høyre på den blå linja som også forteller når innlegget er posta. Dette er innlegg #133.
    Med mindre man er på mobil..

Facebookverifisert

Vaktmester

Driftsleder

Driftsleder

Tastoman
    Nesrene's Avatar

Det der stemmer bare hvis man har flat, potensielt også hybrid, visning. Ved trådet visning er eks. ditt innlegg nå på det punktet i trådene jeg leser #1.
    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Bablefant
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by Nesrene View Post
    Det der stemmer bare hvis man har flat, potensielt også hybrid, visning. Ved trådet visning er eks. ditt innlegg nå på det punktet i trådene jeg leser #1.
    *techgasm*
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Facebookverifisert
    Munndiarétiker
    Spinner's Avatar

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Vi må løse dette med lavtliggende motstandere snart. Aldri sett noen spille Odd så lave som vi gjorde i store deler. 71 -29 i ballinnehav de første 30. Og bare en sjanse. Så her ligger det mye. Og så må vi ikke være så effektive imot hvis jeg kan kalle det for det. Motstanderne scorer på over 50 prosent.
    Den beste og enkleste måten å forsvare seg på er å ligge lavt og kompakt.
    Når vi gang på gang opplever at dette skjer mot oss, så er det selvsagt fordi vi bruker for mange touch / for lang tid og motstander får all verdens tid til å legge seg kompakte. Vi gjør det enkelt for de å skulle forsvare seg, og så blir vi avhengige av "magi" for å bryte gjennom. Dette er ikke nytt, vi har sett på dette i 3 år, minst
    For de som kan styre sitt eget lag:
    vif.managerleague.com

Facebookverifisert

Vaktmester

Driftsleder

Driftsleder

Tastoman
    Nesrene's Avatar

Quote Originally Posted by VVV View Post
    *techgasm*
    Nja, ikke helt. Dette med trådet versus flat visning er noe alle brukerne av forumet bør sette seg inn i, og gjerne teste :-)

Det er ikke noe farlig å teste, man kan fint gå tilbake til den visningen man hadde om man ikke trives i den nye.
    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Bablefant
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by Nesrene View Post
    Nja, ikke helt. Dette med trådet versus flat visning er noe alle brukerne av forumet bør sette seg inn i, og gjerne teste :-)

Det er ikke noe farlig å teste, man kan fint gå tilbake til den visningen man hadde om man ikke trives i den nye.
    Litt OT, så jeg får nevne ODD, men det var artig å grave litt i settinger og prøve trådet visning. Ikke helt bergtatt, men jeg skal gi det noen dager Takk for tips!

Quote Originally Posted by Spinner View Post
    Den beste og enkleste måten å forsvare seg på er å ligge lavt og kompakt.
    Når vi gang på gang opplever at dette skjer mot oss, så er det selvsagt fordi vi bruker for mange touch / for lang tid og motstander får all verdens tid til å legge seg kompakte. Vi gjør det enkelt for de å skulle forsvare seg, og så blir vi avhengige av "magi" for å bryte gjennom. Dette er ikke nytt, vi har sett på dette i 3 år, minst
    Balltempoet blir for lavt, og da blir det også lett å ligge kompakt og forsvare seg. Kampbildet blir nok sånn i store deler av sesongen og det er en kode vi må knekke. Det offensive spillet og relasjonene sitter ikke helt enda, men når det kommer seg, så blir vi farlige fremover. Klarer vi å ha såpass god kontroll som vi hadde på ODD i tillegg til at spillet fremover sitter. Så blir vi farlige. Det var 10 minutter hvor vi falt sammen som ødela kampen mot ODD og det er sånne minutter man må unngå. Viktig å holde konsentrasjonen oppe gjennom 90 min og ikke falle sammen når vi får baklengs. Det er nok noe som sitter i hodet på gutta. Bra at Deila har ansatt en tankefelt terapeut haha.

Dette var nytt for meg, men har jo sett nr i høyre hjørnet, uten at jeg har tenkt over at det er nr på posten. Det gir mening. Da lærte jeg noe nytt. Jeg var nok mest forbanna over at vi tapte kampen mot ODD når jeg bestemte meg for å angripe påstanden til Villsvinet om Juklerød. Alikevel så står jeg for at det ikke var Juklerød som fortjente å bli hengt ut etter denne kampen. Da var det i så fall en svenske som var mye dårligere på førstetouch på Søndag.

Men da må balltempo med bevegelse foran komme i en fase før motstanderne får lagt seg lavt. Altså ved brudd osv. For en midtstopper trenger ikke flytte seg mange meterne uansett hvor fort den ballen går fra f.eks Lekven til Grindheim foran de. Jeg savner mer bevegelse og vilje til de uten ball i flere av spillets faser slik at ballfører får alternativer.

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Men da må balltempo med bevegelse foran komme i en fase før motstanderne får lagt seg lavt. Altså ved brudd osv. For en midtstopper trenger ikke flytte seg mange meterne uansett hvor fort den ballen går fra f.eks Lekven til Grindheim foran de. Jeg savner mer bevegelse og vilje til de uten ball i flere av spillets faser slik at ballfører får alternativer.
    Kontringer er selvsagt også ett effektivt våpen. Alikevel er det vanskelig å få kontringer hvis man ikke har noe rom å spille i som mot Odd. Vi kommer til å oppleve dette flere ganger denne sesongen, og da må balltempo være høyere på midten så den muren av forsvarspillere ikke henger med. Kontringer kan vi bruke når vi møter mer spillende lag, hvor vi da får rom å kontre i. Deila ønsker at ballen skal gå hurtig i lengderetning. Når vi får dette på plass, og mønstrer angrep på angrep, vil målene komme, og lagene slite med å henge med. Selv de lagene som ligger lavt.

Tastoman

Kontringer er selvsagt også ett effektivt våpen. Alikevel er det vanskelig å få kontringer hvis man ikke har noe rom å spille i som mot Odd. Vi kommer til å oppleve dette flere ganger denne sesongen, og da må balltempo være høyere på midten så den muren av forsvarspillere ikke henger med. Kontringer kan vi bruke når vi møter mer spillende lag, hvor vi da får rom å kontre i. Deila ønsker at ballen skal gå hurtig i lengderetning. Når vi får dette på plass, og mønstrer angrep på angrep, vil målene komme, og lagene slite med å henge med. Selv de lagene som ligger lavt.
    Jepp. Dette er jo angrep 101; Kontre med fart, folk og presisjon når vi har en god mulighet til kontra. Høyt balltempo i bredden, lure bevegelser + god timing på pasninger, og noen som truer skudd fra 25 meter når vi spiller mot etablert. Dessverre er det stort sett ikke mye av dette vi får til. De første 20-30 mot Odd var klare skritt i riktig retning.

Quote Originally Posted by McCabre View Post
    Jepp. Dette er jo angrep 101; Kontre med fart, folk og presisjon når vi har en god mulighet til kontra. Høyt balltempo i bredden, lure bevegelser + god timing på pasninger, og noen som truer skudd fra 25 meter når vi spiller mot etablert. Dessverre er det stort sett ikke mye av dette vi får til. De første 20-30 mot Odd var klare skritt i riktig retning.
    Helt klart. Første 20-30 mot Odd og egentlig i 2 omgang også var solid. Det var kun 10 skrekkelige minutter hvor vi kollapset som ødela kampen. Klarer vi å være like solide i kampene fremover, uten å ha en periode hvor vi faller sammen kan det bli bra med poeng. Samtidig må det komme flere intiativ og løp fremover som det også har blitt nevnt. Kan bli bra det her. Synn Moa er skadet, men med Bård Finne og Keita på kantene samt Zahid bak. Kan det bli en farlig trio når de kommer skikkelig inn i det og relasjonene sitter. Så kan Lekven og Grindheim ligge bak og fordele baller og jobbe hardt med å gjenvinne ball. De to må være motoren vår på midten.