Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 121 to 136 of 136
    Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    Bablefant
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by VVV View Post
    2-3 % er normal uttelling på hjørnespark, vi ligger vel ikke så langt unna det.
    Forøvrig også grunnen til at jeg mener vi burde ta korte cornere og spille oss inn i 16 fremfor de lett håpløse bingoforsøkene.
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Forøvrig også grunnen til at jeg mener vi burde ta korte cornere og spille oss inn i 16 fremfor de lett håpløse bingoforsøkene.
    Kommer løpene riktig, og cornere blir slått godt i midten unna keeper så har vi for eksempel Nation og Kjelsrud Johansen som kan stange den inn, men dette må øves på og timingen må være riktig. Grindheim headet vel inn en corner eller dødball mot Sogndal. Nation har også scoret på dødball. Vi har egentlig scoret en del på dødballer i år selv om jeg ikke sitter på tallene. At dødballene ikke var spesielt gode i går er sant, men ingen grunn til å krisemaksimere. De har stort sett vært gode i de tidligere kampene. Er enig i at kort corner kan være en fin variant, men ikke hver gang.

Vi har fortsatt en jobb å gjøre, men, for å være dagens irriterende gladgutt for de som måtte ha gitt opp, hvis det snur kan det gå fort: 4 poeng opp til europacup, 6 poeng til sølv. 23 kamper igjen. Det er definitivt mulig å få ganske mye ut av denne sesongen fremdeles.

Quote Originally Posted by jerusalem View Post
    Vi har fortsatt en jobb å gjøre, men, for å være dagens irriterende gladgutt for de som måtte ha gitt opp, hvis det snur kan det gå fort: 4 poeng opp til europacup, 6 poeng til sølv. 23 kamper igjen. Det er definitivt mulig å få ganske mye ut av denne sesongen fremdeles.
    Det ser ganske bra ut bakover nå. Etterhvert som spillet fremover også begynner å sitte kan det her bli veldig bra. Vi må bare være litt mer effektive og bedre på uttellingen av sjansene våre.

Bablefant
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Kommer løpene riktig, og cornere blir slått godt i midten unna keeper så har vi for eksempel Nation og Kjelsrud Johansen som kan stange den inn, men dette må øves på og timingen må være riktig. Grindheim headet vel inn en corner eller dødball mot Sogndal. Nation har også scoret på dødball. Vi har egentlig scoret en del på dødballer i år selv om jeg ikke sitter på tallene. At dødballene ikke var spesielt gode i går er sant, men ingen grunn til å krisemaksimere. De har stort sett vært gode i de tidligere kampene. Er enig i at kort corner kan være en fin variant, men ikke hver gang.
    Neida, seff ikke kort *hver* gang. Men som sagt er det et snitt på 2-3% uttelling på cornere, og de som er sterkest på dødball klarer kanskje det dobbelte. Er vi gjennomsnittlig gode kan vi altså håpe på et corner-mål omtrent hvert 40. forsøk, og det er lite hjelp i gode løp og tilslag som ikke går i kassa. Da ser jeg heller at vi bruker dødballen som en mulighet til å enten krige oss raskt inn i feltet med ball på fot, eller å klinke til fra rettere vinkel. Ser riktignok at det er få trenere som er enig med meg
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Munndiarétiker

Da ser jeg heller at vi bruker dødballen som en mulighet til å enten krige oss raskt inn i feltet med ball på fot, eller å klinke til fra rettere vinkel. Ser riktignok at det er få trenere som er enig med meg
    Da Guardiola var trener for Barca brukte de konsekvent korte cornere, men jeg vet ikke om det er pga filosofien hans eller at Barca jevnt over hadde veldig korte spillere.

Så lenge DFH er ute så har vi vel, når Johansen spiller, bare to bra hodespillere, så det kunne vært verdt forsøket.

Bablefant
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by Tony2 View Post
    Da Guardiola var trener for Barca brukte de konsekvent korte cornere, men jeg vet ikke om det er pga filosofien hans eller at Barca jevnt over hadde veldig korte spillere.

Så lenge DFH er ute så har vi vel, når Johansen spiller, bare to bra hodespillere, så det kunne vært verdt forsøket.
    Absolutt. "Corner er mål!" er jo ironisk ment, men supportere vil liksom på død og liv se det innsparket. Her er forøvrig en god artikkel fra i høst med statistikk og illustrasjon av noen angrepsspill med korte cornere fra EPL. De konkluderer også at korte cornere øker sjansene for å putte.

Munndiarétiker

Absolutt. "Corner er mål!" er jo ironisk ment, men supportere vil liksom på død og liv se det innsparket. Her er forøvrig en god artikkel fra i høst med statistikk og illustrasjon av noen angrepsspill med korte cornere fra EPL. De konkluderer også at korte cornere øker sjansene for å putte.
    Morsomt nok er det tydeligvis enda mindre vits i å legge inn fra sidene i spill. Så å komme rundt på kantene og legge inn er meningsløst i moderne fotball. Intr nok ser det ut til at lagene i England har lært seg dette når antallet innlegg har gått ned, og det kunne vært spennende å se noe norsk statistikk på dette. Det er vanlig for klubber å skryte av studieturer til utenlandske klubber så jeg vil jo anta de får med seg utviklingen av spillet andre steder.

Men hvis man lar statistikk styre spillet er det mulig å ende opp med det klassiske Drilloutsagnet om at man scorer så sjeldent mot etablert forsvar at det er bedre å bare gi bort ballen når de er etablerte bak, og det er vel ingen som vil det heller akkurat.

Forøvrig har jeg sett straffesituasjonem flere ganger nå. Det der er ikke flaks eller dårlig dømming. Klar straffe, helt hodeløst og farlig takling. Knottene rett inn i leggen. Ikke vits i å diskutere engang. Hadde vært klart gult kort ute på banen. Bra sett av dommeren forresten.

Quote Originally Posted by Jepp View Post
    Forøvrig har jeg sett straffesituasjonem flere ganger nå. Det der er ikke flaks eller dårlig dømming. Klar straffe, helt hodeløst og farlig takling. Knottene rett inn i leggen. Ikke vits i å diskutere engang. Hadde vært klart gult kort ute på banen. Bra sett av dommeren forresten.
    Enig med deg, det er en hensynsløs takling. VPN har jo et bilde som viser tydelig at han har planta knottene i Finne (http://www.vpn.no/kampreferat/2017/05/valerenga-1-1/) forøvrig var det deilig å lese at Deila sier hva vi alle tenker om Stabæk keeperen og drøyingen hans http://www.nettavisen.no/sport/fotba...423338560.html

Hadde mandè virkelig slitt med krampe i de situasjonene der hver gang ballen var spilt ut for så å kunne gjøre tigersprang med fantastiske redninger og grise taklinger etterpå så hadde han vel vært et vel så interessant forskningssubjekt som Zlatan med knærene sine. Kanskje det er det norsk fotball skal bli best på? Belyse underlige kroppslige funksjoner som for den uerfarne seer kan forveksles med filming. Rbk har jo vær ledende også på det området tidligere http://www.vg.no/sport/fotball/rosen...ampe/a/501547/

Driftsleder

Tastoman

Quote Originally Posted by Jepp View Post
    Helt riktig. Sotahjørnet viste det godt og ser dere på bildene jeg tok så starter det her, fortsetter her og avslutter her.

Joda. Mandé prøver å trekke seg, men det er for seint. Når det er sagt så mente jeg den var billig helt til jeg så bildene på stor skjerm. Det jeg tror dommeren dømmer på er første bildet der han ser keeperen går inn i taklingen med strakt bein og stor fart.

Quote Originally Posted by Muppetkokken View Post
    Helt riktig. Sotahjørnet viste det godt og ser dere på bildene jeg tok så starter det her, fortsetter her og avslutter her.

Joda. Mandé prøver å trekke seg, men det er for seint. Når det er sagt så mente jeg den var billig helt til jeg så bildene på stor skjerm. Det jeg tror dommeren dømmer på er første bildet der han ser keeperen går inn i taklingen med strakt bein og stor fart.
    Veldig fine bilder! Det gjør saken enda klarere.
    =)

Ser at noen er misfornøyd med Finne. Kom igjen, uten Finne har vi ikke noe angrep. Han er den eneste som alltid satser helhjerta framover. Det resulterer i at han går i offside en del, men det ansvaret må han dele med pasningslegger´n som må slå tidlig og presist nok.
    Det mest spennende med denne sesongen er selvfølgelig trenerbyttet. Vi har jo kapret en av Norges mest attraktive trenere. Selv om snusfornuften sier at man må være tålmodig har jeg dristet meg til å kikke etter signifikante endringer. Foreløpig ser jeg mye av det samme, unødvendige støttepasninger, klønete tilbakespillsituasjoner, urytmiske angrep, manglende langskudd, avslutninger som går i blokk (merkelig ofte, eller?), spillere vi veit er gode som ikke spiller godt, unge spillere som ser litt hjelpeløse ut osv. Jeg trodde Deila var så flink med unggutta? Det synes ikke ennå i hvert fall. Men tålmodighet, bevares... Det som er litt skummelt er at hvis ikke Deila får skikk på Enga så har vi vel egentlig prøvd alt?

Facebookverifisert
    Munndiarétiker
    Spinner's Avatar

Quote Originally Posted by Arconor View Post
    Ser at noen er misfornøyd med Finne. Kom igjen, uten Finne har vi ikke noe angrep. Han er den eneste som alltid satser helhjerta framover. Det resulterer i at han går i offside en del, men det ansvaret må han dele med pasningslegger´n som må slå tidlig og presist nok.
    2 av offside-situasjonene er kun sløvhet fra Finne. De siste 2 han sto for kom som et resultat av at Zahid er veldig opptatt av å ta "et touch til", og da blir det trøblete å bergne når ballen kommer og når løpet skal gå.
    For de som kan styre sitt eget lag:
    vif.managerleague.com

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Honnør til den yngre mannen på vestbredden som ga hårfønern til den den eldre herren, som kom med rasistiske kommentarer i retning Stabæk når de satt innpå Nimely. Godt å se indrejustis i praksis!

Ellers, Stengel får nok mange sjanser på bekostning av Ibrahim og Berntsen i løpet av sesongen, selv om jeg ikke helt ser hva Stengel skulle gjort ute på høyrevingen. :-)
    Tenker at både Berntsen og Ibrahim har godt å komme igang fra start, så de blir litt varmere i trøya. På sikt kan det nok være en god ide..

Ellers irriterer jeg meg fortsatt over at Njie er i Stabæk! Fryktelig irriterende! Bare for å dra opp det igjen..

Hva er dette gnålet angående at vi er heldige som får straffe? Sayouba stuper inn med strake bein. Bård er heldig som slipper unna den, uten varige mén. Soleklar.
    Ett lag i Oslo. http://www.vgtv.no/#!/video/120672/se-kaoset-foer-stroemsgodset-og-vaalerenga. Vakkert.