DAGBØKER  |  INTERVJUER  |  VPN SPESIAL  |  SØK  |  FORUM   |  SNEIPEN

• Dagbøker
  • Intervjuer
  • Kampene
  • VPN spesial
  • Stadionsaken
  • Søk
  • Spillerne
  • Forum
  • Leserbrev
  • Sneipen 2008
  • Klubben
  • Linker
  • Tjenester
  • VPN-bannere

Gå Tilbake   Klanen Forum > VPN > VPN - Vålerenga Fotball På Nett
Last denne siden på nytt Andresen: Målsetning om topp fire
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Svar
Side 1 av 2 1 2 >

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 05.02.2010, 19:09
FrankO FrankO er avlogget
Moderator

Medlem siden: May 2003
Sted: Oslo
Standard Andresen: Målsetning om topp fire

Et lengre intervju av Martin Andresen på VIF TV nå: http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=378652
Svar med sitat
FrankO
Se offentlig profil
Send en privat melding til FrankO
Finn alle innlegg av FrankO
Gammel 05.02.2010, 21:10
san Paolo san Paolo er avlogget
Tidstjuvradd

Standard

Ok intervju.
Virker som om Martin har god tro på både trenerteamet og stallen.

Men jeg syns han virka noe nølende når han snakka om topp 4... 'vi håper, ønsker' - å være blant topp 4. Mulig det bare er fordi han er reflektert? - og mer erfaren...

Begynner å bli noe mer optimist sjøl nå. Intervjuet bidro til det.
Svar med sitat
san Paolo
Se offentlig profil
Send en privat melding til san Paolo
Finn alle innlegg av san Paolo
Gammel 05.02.2010, 21:48
VIFpatriot VIFpatriot er avlogget
Tidstjuvradd

Medlem siden: Jul 2004
Standard

Jeg blir lokka inn når Martin snakker, og får troen. I bunn og grunn må vi jo uansett stole på at han, trenerteamet og spillergruppa har kontroll. Måtte vi kjøre over Viking å få den starten vi trenger.

Kom igjen Enga!
Se offentlig profil
Send en privat melding til VIFpatriot
Finn alle innlegg av VIFpatriot
Gammel 06.02.2010, 00:53
metallica sin avatar
metallica metallica er avlogget
Hönan Agda

Medlem siden: Jun 2007
Sted: WhereEver I May Roam
Standard

Topp 4?? Jeg vil gå for Medalje, på tide å få en medalje igjen snart...
Se offentlig profil
Send en privat melding til metallica
Finn alle innlegg av metallica
Gammel 06.02.2010, 02:40
Dux Dux er avlogget
Lyssky

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Vestnes
Standard

Tror Martin har vært trener for Vålerenga med en viss grad av usikkerhet hele veien. Det gikk ikke veien innledningsvis også har det blitt veldig mye hjernebry for ham etterhvert. Men jeg tror han faktisk er så klok og dyktig bare han får litt fred og ro til å nå ha prøvd og det må være lov å si feila i det første forsøket kommer til å få ting til å fungere, og derifra bare bygge og bygge til det bedre. Det har vært nok trenerskifter og kjøpesuksesser i norsk fotball for ei stund. Vi har et jækla ungt spennende lag og en ung og spennende trener.

Jeg tror ikke det nødvendigvis blir gull og grønne skoger i år, men fy søren så kult det skal bli å se dette laget begynne å ta form. Generasjonsskiftet etter gullåret 2005 har skjedd, for å kalle det det. Disse unge nye talentene kan være de neste sentrale spillerne i laget som når nye høyder.

Jeg har troa jeg nå ass
Svar med sitat
Dux
Se offentlig profil
Send en privat melding til Dux
Finn alle innlegg av Dux
Gammel 06.02.2010, 04:15
MadsAndre MadsAndre er avlogget
Borettslagshurpe

Medlem siden: Jun 2006
Standard

Topp 4? Er detta seriøst?.Denna troppen er da ikke noe topp 4 kaliber.Mange lovende unge spillere men det er ikke nok.Vi trenger å forsterke laget først å fremst.

Vi havner 7-8 plass.Vi er en middelhavs farer!
Svar med sitat
MadsAndre
Se offentlig profil
Send en privat melding til MadsAndre
Finn alle innlegg av MadsAndre
Gammel 06.02.2010, 04:48
Reflektor Reflektor er avlogget
Manisk tastapresiv

Medlem siden: May 2005
Standard

Tja hva skal man si?

Forutsetningene har jo endret seg i takt med de dårlige prestasjonene, men topp 4 var vel noe vi skulle hatt det første året etter målsetningen? I fjor var det medalje som stod på programmet og i 2010 skulle det altså bli gull i følge det meget nøkterne, tidkrevende og ikke minst kostbare skjema.

Ser i etterkant ingen grunn til å beklage at jeg aldri hadde troa på noe av dette, like lite som jeg forventer at noen med hovmodig klokkertro på prosjekt Martin går tilbake på en eneste målsetning eller en eneste hatt. (Selv om de rent hypotetisk har blitt fjernet en etter en)

Det kan virke som om nesten alle har flytttet grensene for akseptable prestesjoner stadig nedover. Finanskrisen har KUN rammet en klubb i Norge og alle bør være fornøyd dersom man redder plassen og får frem en unggutt eller to.

Det var IKKE dette som var utgangspunktet. Siden ingen andre gjør det tar jeg ansvar og utdeler herved fiaskoprisen til vår (ufaglærte) o store leder.

I min verden er det et tankekors at den mannen garantert ikke vil få tilbud om jobb i de to øverste divisjonene noe sted i Norden etter jobben han har utført i Vålerenga.......

Om du er i tvil så trykk gjerne på deg selv og sjekk "hva var det jeg sa" for tre år siden.

Jeg står for mitt da som nå, hva med deg?

PS.Ydmykhet fra besserwissere forventes ikke, men om en eller annen skulle komme krypende ut av skapet og si "jeg tok feil" så vil det i det minste bidra til å gjennopprette en viss respekt overfor de som mente noe annet

Rent hypotetisk: Om vi ender bak f.eks kongsvinger på tabellen i år, skal vi kalle det en finanskrise, eller er det rett og slett bare en krise?

Eller skal vi gjøre det enklest mulig for alle og løse det hele ved å legge lista enda lavere?

Ikke vet jeg........
Se offentlig profil
Send en privat melding til Reflektor
Finn alle innlegg av Reflektor
Gammel 06.02.2010, 07:51
Johannes Johannes er avlogget
Manisk tastapresiv

Medlem siden: Jun 2003
Standard

vi kommer aldri i livet til og ta topp 4 plass med denne troppen,jeg lurer på hvor alle pengene går hen(over 100 mill)Er vel etterslep etter et vanvittig pengebruk på spillerlønninger og lederlønninger.Synes det er en dårlig ide og si at målsettingen er topp 4,tror det blir mye sutring i media og blandt supportere av det og at folk flest som gadd og møte opp før ihvertfall ikke gidder og møte opp.Men tar gjerne feil jeg men er skeptisk til ledelsen i klubben
Svar med sitat
Johannes
Se offentlig profil
Send en privat melding til Johannes
Finn alle innlegg av Johannes
Gammel 06.02.2010, 08:54
Bojan Bojan er pålogget nå
Tidstjuvradd

Medlem siden: Apr 2008
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Johannes Vis innlegg
vi kommer aldri i livet til og ta topp 4 plass med denne troppen,jeg lurer på hvor alle pengene går hen(over 100 mill)Er vel etterslep etter et vanvittig pengebruk på spillerlønninger og lederlønninger.Synes det er en dårlig ide og si at målsettingen er topp 4,tror det blir mye sutring i media og blandt supportere av det og at folk flest som gadd og møte opp før ihvertfall ikke gidder og møte opp.Men tar gjerne feil jeg men er skeptisk til ledelsen i klubben
Hadde målsettningen vært topp 8-9 så hadde jeg blitt mer bekymret for å si det sånn.
Vålerenga bør alltid ha en høy målsettning etter min mening.

Jeg synes Martin virker trygg på stallen og trenerteamet.
Bra intervju der spesielt tanken om brede vinger og ballsikre midtbanespillere var interessant.

Kom igjen,Enga !!
Svar med sitat
Bojan
Se offentlig profil
Send en privat melding til Bojan
Finn alle innlegg av Bojan
Gammel 06.02.2010, 09:25
Cubbis Cubbis er avlogget
Bablefant

Standard

Etter min mening er ikke verden riktig så svart/hvit. Med den troppen vi har i dag tror jeg resultatet kan bli hva som helst. Det kan hende vi kan gjøre det relativt bra(top 4), men da er vi avhengig av en rekke faktorer. Spesielt må de ungutta som etablerte seg i fjor fortsette utviklingen(Sing, Fellah etc), de som ligger hakket bak må ta steget(Brix etc) og gamlingene må gå forran med hår på brystet(Bengt, Freddy osv). Det er absolutt ingen selvfølge at dette skal skje, derfor mener jeg at "alt kan skje" i år. Flopper Sigh som jeg tror vi er relativt avhengig av, Bengt finner ikke formen, Muri er på gammelt spor osv. kan sessongen brått hanve i en krise(9->), går det sånn passe med dissse tingene havner vi på midten, mens hvis en del av disse tingene slår til kan vi være heldige med en top 4.

Kort sagt tror jeg vi trenger en god porson flaks, flyt og litt til for at denne troppen skal kunne lande på toppen. Da er det ikke realistisk å gå ut å si at vi har digre ambisjoner, uansett om vi må fordi vi er Enga(noe jeg mener er litt idiotisk) eller fordi man er hjernevasket og tror at vi har verdens beste fotballspillere i troppen(kanskje like idiotisk)
Svar med sitat
Cubbis
Se offentlig profil
Send en privat melding til Cubbis
Finn alle innlegg av Cubbis
Gammel 06.02.2010, 09:29
Tidstjuvradd

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Cubbis Vis innlegg
flyt Da er det ikke realistisk å gå ut å si at vi har digre ambisjoner, uansett om vi må fordi vi er Enga(noe jeg mener er litt idiotisk) eller fordi man er hjernevasket og tror at vi har verdens beste fotballspillere i troppen(kanskje like idiotisk)
Hva synes du en realistisk målsetning burde være?

En målsetning er vel noe man skal jobbe mot og strekke seg etter.
Svar med sitat
Bojan
Se offentlig profil
Gammel 06.02.2010, 10:29
-=VIF=- sin avatar
-=VIF=- -=VIF=- er avlogget
Tidstjuvradd

Medlem siden: Mar 2007
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Bojan Vis innlegg

Akkurat. Han ble ikke bedt om å tippe tabellen heller.. Når det er sagt, føler jeg at topp 4 og mulig europa skal kunne gå an å få til.

I fjorårets fullstendig dritballedårligmøkkasesong var vi 2 plasser og 6 poeng bak 4. plassen. Så var det 9 lag som ligger innfor 10 poeng, lagene mellom nedrykk og topp 4.

Ergo er det utrolig tett, og muligheter for å klatre. Alle er vel enig om at rosenborg tar gullet - sorry, men vi er tilbake i det sporet. Stabæk kommer på 2. igjen, men bak der blir det veldig åpent. Molde og Odd vil gjøre det dårligere, mens jeg tror at lag som oss, Brann, Viking og lsk kommer til å gjøre det bedre i år og ta plassene bak stabæk og rosenborg.
Se offentlig profil
Send en privat melding til -=VIF=-
Finn alle innlegg av -=VIF=-
Gammel 06.02.2010, 10:54
Ronny La Rock Ronny La Rock er avlogget
Hönan Agda

Medlem siden: Feb 2009
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av MadsAndre Vis innlegg
Topp 4? Er detta seriøst?.Denna troppen er da ikke noe topp 4 kaliber.Mange lovende unge spillere men det er ikke nok.Vi trenger å forsterke laget først å fremst.

Vi havner 7-8 plass.Vi er en middelhavs farer!
Som vi har vært i alle år
Bortsett fra et par gode år nå etter 2000.
Jeg setter mine forventninger deretter.
Medalje = Utrolig glad
Alt annet (3-16) = Som forventet.
Svar med sitat
Ronny La Rock
Se offentlig profil
Send en privat melding til Ronny La Rock
Finn alle innlegg av Ronny La Rock
Gammel 06.02.2010, 11:40
Dorian Stefan sin avatar
Dorian Stefan Dorian Stefan er avlogget
Tidstjuvradd

Sted: Sør-Øst Oslo
Standard

Sitat:

6-7 plass for å ha noe å strekke seg etter. Topp 4 er totalt urealistisk.

Dorian Stefan

"DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL"

Ein, to, tri Syngepoliti!
Svar med sitat
Dorian Stefan
Se offentlig profil
Send en privat melding til Dorian Stefan
Finn alle innlegg av Dorian Stefan
Gammel 06.02.2010, 11:47
vif-cb vif-cb er avlogget
Munndiarétiker

Medlem siden: Sep 2007
Standard

Hvem blir topp 4 i år? Hvem er det som har så sinnsykt mye bedre stall enn Vålerenga? Jeg tror Rosenborg vinner soleklart. Men på 2-16 plass kan hvem som helst havne. Vålerengas sjangse er så absolutt til stede, så jeg tipper sølv og cupfinale i år
Svar med sitat
vif-cb
Se offentlig profil
Send en privat melding til vif-cb
Finn alle innlegg av vif-cb
Gammel 06.02.2010, 11:53
2rstein sin avatar
2rstein 2rstein er avlogget
Borettslagshurpe

Medlem siden: Oct 2008
Sted: oslo
Standard evig optimist

jeg går inn i nok en sessong som yrende optimist og håper på et knallår!!!
dette gjør jeg vært år, å må innrømme at jeg ofte er skuffet når sessongen
er over. men syns ihvertfall det er bedre enn å være negativ allerede før første kamp er spilt...

men sånn er det, noen må alltid fokusere på det negative,
og noen vil alltid være blåøyd som meg
Svar med sitat
2rstein
Se offentlig profil
Send en privat melding til 2rstein
Finn alle innlegg av 2rstein
Gammel 06.02.2010, 12:05
Dorian Stefan sin avatar
Dorian Stefan Dorian Stefan er avlogget
Tidstjuvradd

Sted: Sør-Øst Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av 2rstein Vis innlegg
jeg går inn i nok en sessong som yrende optimist og håper på et knallår!!!
dette gjør jeg vært år, å må innrømme at jeg ofte er skuffet når sessongen
er over. men syns ihvertfall det er bedre enn å være negativ allerede før første kamp er spilt...

men sånn er det, noen må alltid fokusere på det negative,
og noen vil alltid være blåøyd som meg
Uenig. Bedre å være pesimistisk(nøktern) og kanskje bli positivt overasket.

"DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL"

Ein, to, tri Syngepoliti!
Svar med sitat
Dorian Stefan
Se offentlig profil
Send en privat melding til Dorian Stefan
Finn alle innlegg av Dorian Stefan
Gammel 06.02.2010, 12:42
Ronny La Rock Ronny La Rock er avlogget
Hönan Agda

Medlem siden: Feb 2009
Standard

Et fint ordtak; Håp på det beste og forvent det verste.
Svar med sitat
Ronny La Rock
Se offentlig profil
Send en privat melding til Ronny La Rock
Finn alle innlegg av Ronny La Rock
Gammel 06.02.2010, 13:54
Bablefant

Standard

Sitat:

Som jeg skrev over så er det vanskelig å gjette fordi vi KAN gjøre det bra med litt flyt og flaks. Hvis ikke de nevnte ting slår ann kan det gå galt. Jeg er redd vi lander på 5.-8. plass. Alt over er bonus, alt under er rævva.

Hvis det er snakk om å strekke seg kan vi vel bare si 1. plass, cupfinale og champions league hvert år.
Svar med sitat
Cubbis
Se offentlig profil
Gammel 06.02.2010, 13:59
Tidstjuvradd

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Cubbis Vis innlegg
Som jeg skrev over så er det vanskelig å gjette fordi vi KAN gjøre det bra med litt flyt og flaks. Hvis ikke de nevnte ting slår ann kan det gå galt. Jeg er redd vi lander på 5.-8. plass. Alt over er bonus, alt under er rævva.

Hvis det er snakk om å strekke seg kan vi vel bare si 1. plass, cupfinale og champions league hvert år.
En målsetning er ikke et tips eller gjetting.

Tror også vi har stall til 5-8 plass,men synes det er bra med en målsetning som er høyere enn forventet.
Svar med sitat
Bojan
Se offentlig profil
Gammel 06.02.2010, 15:53
*OMM* *OMM* er avlogget
Småvarm

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Stokke
Standard

Tja.

Om et par kamper i fjor hadde gått vår vei, ville vi endt på 4. plass og kommi til Europa. Et par kamper. Martin har prata mye om de kampene som ligger og vipper, å få de til å vippe vår vei (vi har hatt en tendens til å få marginene mot oss).

Jeg får et intrykk her av at man vurderer vår stall opp mot et eller annet ideelt tippeliganivå, ikke opp mot de andre klubbene. Hvilke klubber er det som er så innmari mye bedre enn oss? Rosenborg er solide - men ikke uslåelige. Brann er høyst variable - sjøl med glimrende spillere som Huseklepp. Viking? pøh. LSK? Vel, vi har ganske god "track record" mot dem de siste åra. Molde? Tidvis raser de sammen som en kortstokk, og får "den vanskelige 2. sesongen" etter suksessen i fjor. Stabæk? Tja, de er gode, men ikke SÅ gode.

Det Engalaget jeg har sett de siste to åra har vært jævlig gode på sitt beste og jævlig gode på sitt dårligste. Det betyr for meg at det er ikke evnene til spillerne det står på, men det mentale. Å holde et konsekvent nivå.

Jeg trur topp 4 er mulig. Ikke bænkers - men mulig - og derfor helt korrekt å strekke seg etter.

At forsterkninger må til er helt korrekt, særlig i forsvarsfireren. Men det har da også klubben sagt de jobber med?

OMM
Se offentlig profil
Send en privat melding til *OMM*
Besøk *OMM* sin hjemmeside!
Finn alle innlegg av *OMM*
Gammel 06.02.2010, 16:22
Carlcutta Carlcutta er avlogget
Sjenert

Medlem siden: Sep 2006
Standard Sutring

Sitat:
Sutring blant supporterne er allerede godt i gang - jamfør mye av innleggene her. Sutre sutre sutre...... og litt til - sutre sutre sutre.
Svar med sitat
Carlcutta
Se offentlig profil
Send en privat melding til Carlcutta
Finn alle innlegg av Carlcutta
Gammel 06.02.2010, 19:33
Nils_de-Noia Nils_de-Noia er avlogget
Bablefant

Medlem siden: Jul 2005
Standard

Er litt for tidlig å si noe om målsetningen når man ikke vet hvordan laget ser ut ved seriestart.

Pr i dag er jeg tvilende til om det vi har er godt nok til å innfri dette.

Synes også klubben er defensiv i media. Det er svært, svært lite derfra som er egnet til å få de som sitter på gjerdet til å kjøpe sesongkort eller engasjere seg på andre måter.
Svar med sitat
Nils_de-Noia
Se offentlig profil
Send en privat melding til Nils_de-Noia
Finn alle innlegg av Nils_de-Noia
Gammel 06.02.2010, 19:55
Johannes Johannes er avlogget
Manisk tastapresiv

Medlem siden: Jun 2003
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Carlcutta Vis innlegg
Sutring blant supporterne er allerede godt i gang - jamfør mye av innleggene her. Sutre sutre sutre...... og litt til - sutre sutre sutre.
sorry,jeg veit skal holde kjeft,vi blir best i 2010
Svar med sitat
Johannes
Se offentlig profil
Send en privat melding til Johannes
Finn alle innlegg av Johannes
Gammel 06.02.2010, 20:23
VIFpatriot VIFpatriot er avlogget
Tidstjuvradd

Medlem siden: Jul 2004
Standard

Sitat:
sorry,jeg veit skal holde kjeft,vi blir best i 2010

Poenget er og i hvert fall gi cred til at man gir unge spillere muligheten. Noe alle har mast om i årevis.

Uansett. Vi må kjempe om medaljer i år, ellers er det over og ut. En så stor klubb som VIF skal være med.
Se offentlig profil
Send en privat melding til VIFpatriot
Finn alle innlegg av VIFpatriot
Gammel 06.02.2010, 21:33
zider sin avatar
zider zider er avlogget
Bablefant

Medlem siden: Oct 2006
Sted: oslo
Standard

Jeg synes også det er spennende med den retningen det ser ut som vi tar. Med et nytt og ungt lag. Dette tror jeg fører til et lavere lønns nivå, Spille sugne spillere og med litt flaks så kan det bli et veldig spennede og spillende lag.

Det som bekymrer litt er at det er blitt endel av våre beste og tryggeste spillere som har forsvunnet uten at jeg føler vi ha klart å erstatte disse direkte etterpå. Vi havner liksom litt på hæle hele veien. Spess i back rekka. Jeg synes back rekka har vært det trygge i laget de tidligere åra, mens nå har de virkert litt uorganisert og litt stressa

Men samtidig har jeg tro på Martin sin spill filosofi.
En spillestil som er mer underholdene en det vi har sett hittil.
Men som vi alle har sett tidligere så tar lang tid å bygge et eget lag med de spillerene man trenger til "sin" stil. Men jeg tror dette er noe Martin er på vei til å få til, Men Martin har kanskje litt for lite handlingsfrihet (penger) til at det går så fort som både han og vi vil.

Jeg som flere andre her, er skuffet over hva vi har prestert spill messig de siste årene. Men jeg tror noe av grunnen til at vi ikke har fått det til gli er at vi har hatt "feil" Spiller matriale.
Jeg tror jeg at dette er noe som begynner å falle på plass, pluss at Martin og resten av trener teamet begynner å finne sine roller.

Så vi får bare begynne å gjøre jobben vår. Møte opp på kamp heia fram laget, å gjøre det beste ut av det vi har til rådighet.
Svar med sitat
zider
Se offentlig profil
Send en privat melding til zider
Finn alle innlegg av zider
Gammel 06.02.2010, 22:28
enga enga er avlogget
Hönan Agda

Medlem siden: Apr 2006
Standard

"Men Martin har kanskje litt for lite handlingsfrihet (penger) til at det går så fort som både han og vi vil."

Brukte ikke han en del penger når han tok over Enga da?
Svar med sitat
enga
Se offentlig profil
Send en privat melding til enga
Finn alle innlegg av enga
Gammel 06.02.2010, 22:34
san Paolo san Paolo er avlogget
Tidstjuvradd

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Reflektor Vis innlegg
Tja hva skal man si?

Forutsetningene har jo endret seg i takt med de dårlige prestasjonene, men topp 4 var vel noe vi skulle hatt det første året etter målsetningen? I fjor var det medalje som stod på programmet og i 2010 skulle det altså bli gull i følge det meget nøkterne, tidkrevende og ikke minst kostbare skjema.

Ser i etterkant ingen grunn til å beklage at jeg aldri hadde troa på noe av dette, like lite som jeg forventer at noen med hovmodig klokkertro på prosjekt Martin går tilbake på en eneste målsetning eller en eneste hatt. (Selv om de rent hypotetisk har blitt fjernet en etter en)

Det kan virke som om nesten alle har flytttet grensene for akseptable prestesjoner stadig nedover. Finanskrisen har KUN rammet en klubb i Norge og alle bør være fornøyd dersom man redder plassen og får frem en unggutt eller to.

Det var IKKE dette som var utgangspunktet. Siden ingen andre gjør det tar jeg ansvar og utdeler herved fiaskoprisen til vår (ufaglærte) o store leder.

I min verden er det et tankekors at den mannen garantert ikke vil få tilbud om jobb i de to øverste divisjonene noe sted i Norden etter jobben han har utført i Vålerenga.......

Om du er i tvil så trykk gjerne på deg selv og sjekk "hva var det jeg sa" for tre år siden.

Jeg står for mitt da som nå, hva med deg?

PS.Ydmykhet fra besserwissere forventes ikke, men om en eller annen skulle komme krypende ut av skapet og si "jeg tok feil" så vil det i det minste bidra til å gjennopprette en viss respekt overfor de som mente noe annet

Rent hypotetisk: Om vi ender bak f.eks kongsvinger på tabellen i år, skal vi kalle det en finanskrise, eller er det rett og slett bare en krise?

Eller skal vi gjøre det enklest mulig for alle og løse det hele ved å legge lista enda lavere?

Ikke vet jeg........

Hva er egentlig greia her?

(Sjøl har jeg variert ifht. Martin i takt tabellplasseringa og cupresultatene - om det har all verdens interesse - fram og tilbake mellom 'mmm skeptisk/gå av!' til 'hey, dette går jo ok/flott'. Og da har jeg jo tatt feil med ujevne mellomrom - for prestasjonene har jo svingt...)

Den fiaskoprisen du deler ut??? hæh?!? Litt av et ansvar du tar på deg, gitt...

Mulig du får rett - at prosjekt Martin kommer til å gå i dass i år og at du da kommer til å få så rett, så rett. Da kommer alle som har hatt tro på Martin til å ha tatt så feil, så feil. Men hva vil glede deg mest?
- At du får rett (v. at det går dårlig for Martin og Vålerenga)
eller: At Vålerenga gjør det bra (og du da har vurdert Martin's Vålerenga feil)

'Besserwissere'? - det er vi vel ca. hele gjengen som skriver her - Men det er jo mulig at du veit bedre enn ALLE oss besserwissere. I så fall grattis til deg!
Men hva gjør det deg til da?

Jeg har stadig en viss skepsis til Martin (var skuffa da han fikk to år nylig). Men ok, gjort er gjort. Så nå vil jeg uansett STØTTE VÅLERENGA. At det er Martin som skal lede oss de neste to åra, er faktisk underordna. Måtte han - og dermed vi - lykkes over all forventning!!

Mht. 'topp fire'. Tja, som en annen skriver, så var det kort vei opp dit i fjor. Og serien i år ser ut til å bli jevn. Så hvorfor ikke gå for topp fire i år?
'It's better to aim high and reach only some of your goals, than to aim for nothing and reach your goal'.

PS: Du har seff rett i at finanskrisa ramma alle klubbene og at den ikke var noen unnskyldning for svake resultater. Joa, joda...

Rotete seinkvelds-innlegg dette, men whatever. En som veit bedre kan jo påpeke feil og mangler ... Natta!
Svar med sitat
san Paolo
Se offentlig profil
Send en privat melding til san Paolo
Finn alle innlegg av san Paolo
Gammel 06.02.2010, 22:35
Tidstjuvradd

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av enga Vis innlegg
"Men Martin har kanskje litt for lite handlingsfrihet (penger) til at det går så fort som både han og vi vil."

Brukte ikke han en del penger når han tok over Enga da?
Joda,men klubben solgte vel spillere for bortimot 30 millioner før 2008 sesongen også.
Etter det har vi solgt bl.a Wæhler og Fredheim Holm.

Så veldig mye penger er ikke brukt på nye spillere de siste 3 årene,hvis man ser på penger for salg kontra penger til kjøp.
Svar med sitat
Bojan
Se offentlig profil
Gammel 06.02.2010, 22:46
enga enga er avlogget
Hönan Agda

Medlem siden: Apr 2006
Standard

Sitat:
Joda,men klubben solgte vel spillere for bortimot 30 millioner før 2008 sesongen også.
Etter det har vi solgt bl.a Wæhler og Fredheim Holm.

Så veldig mye penger er ikke brukt på nye spillere de siste 3 årene,hvis man ser på penger for salg kontra penger til kjøp.

Ja, men det som var poenget nå er at Martin ikke klarer å "kjøpe" seg til medalje. Det har han jo nesten prøvd før uten at det gikk så veldig bra.
Svar med sitat
enga
Se offentlig profil
Send en privat melding til enga
Finn alle innlegg av enga
Gammel 06.02.2010, 22:57
Tidstjuvradd

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av enga Vis innlegg
Ja, men det som var poenget nå er at Martin ikke klarer å "kjøpe" seg til medalje. Det har han jo nesten prøvd før uten at det gikk så veldig bra.
Siden 2007 så har vi mistet bl.a Arason,Wæhler,Johnsen,Thomassen,Grindheim,Holm,Sør ensen,Fredheim Holm.
Det er ikke alltid like lett å erstatte en sentrallinje uten videre.

Og regimet under Rekdal hadde vel langt flere bomkjøp?
Svar med sitat
Bojan
Se offentlig profil
Gammel 06.02.2010, 23:44
Reflektor Reflektor er avlogget
Manisk tastapresiv

Medlem siden: May 2005
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av san Paolo Vis innlegg
Hva er egentlig greia her?
Alkohol...

Står for essensen i det jeg skrev, men kunne sikkert uttrykt meg litt mindre eplekjekt ja....Ser den.

Topp 4? Joda skulle vært moro det, men har vel ikke akkurat trua, men selvsagt bør det være mulig for en klubb av Vålerengas størrelse og kjempe i toppen, det er det ingen tvil om.

Skjønner at du spør om hva som ville glede meg mest av fiasko eller suksess, men det er nok uten tvil suksess, det fikk jeg kjent på ved cupfinalen, så den er grei.

Kaller også tilbake fiaskoprisen og nøyer meg med å si at JEG synes det så langt har vært en fiasko

Men tross alt, nytt år, nye muligheter og vi har jo tross alt kvittet oss med en del hatter og rollekonflikter siden sist. Utgangspunktet for sportslig fremgang virker i det minste bedre nå enn tidligere. Det setter jeg pris på.
Se offentlig profil
Send en privat melding til Reflektor
Finn alle innlegg av Reflektor
Gammel 07.02.2010, 00:15
engaboy engaboy er avlogget
Lyssky

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Bøler
Standard

sier dette hvert år men i år er jeg optimist! for det første! vi har EN hovedtrener. Vi har spillere som gleder seg til å spille fotball og som har trua. i år er det en formasjon som gjelder (4.3.3) med vinger samt. ballsikre spillere på midten! det gjør at vi ikke blir kontra i senk som ifjor men samtidig kan spille ofensivt og morsom fotball.Vi har en stolt og en aggresiv kaptein som jeg tror kan dra med seg laget langt opp på tunge gråværsdager. offensivt har vi en sæternes som er god i lufta + en shelton og moa? som er flinke til å true bakrom. Og en veldig betryggende ting er at vi har en veldig bra benk som kan komme inn og gjøre ting selv. F.eks. bojan, strand, mos, carlsen osv. hvis vi beholder de spillerne vi har ut sesongen,og får inn en ny midtstopper som er god til fot. + at alle holder seg skadefrie så bør de kongeblå ha en fair sjangs til å kjempe om de jeveste medaljene!
Se offentlig profil
Send en privat melding til engaboy
Finn alle innlegg av engaboy
Gammel 07.02.2010, 12:30
-=VIF=- sin avatar
-=VIF=- -=VIF=- er avlogget
Tidstjuvradd

Medlem siden: Mar 2007
Standard

Når skal folk komme over 10. plassen i 2008?? Pengebruk i 2008?? Det var da, alle er enig i at det var fiasko. Han fikk ny tillit, han har gjort justeringer, har noen år mer erfaring i alt, la oss nå tro at han kan heve oss enda mer i år. Pila peker oppover.
Se offentlig profil
Send en privat melding til -=VIF=-
Finn alle innlegg av -=VIF=-
Gammel 07.02.2010, 16:39
Pagge sin avatar
Pagge Pagge er avlogget
Manisk tastapresiv

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Sagene
Standard

Ser man på Vålerenga isolert i år vs tidligere år, så kan vel de fleste være enig i at dette ikke er den antatt sterkeste stallen. Det er likevel mange punkter som gjør at 4. plassen absolutt kan være innen rekkevidde.

1. vi har mange unge spillere som viste seg som store talenter i fjor (og tidligere) og som kan virkelig få satt sitt preg på TL. Tenker her på Dawda som var vårens hit i fjor, Singh som var høstens, Nouri som var jevn og god i hele fjor og Fellah som lenge har bevist sitt potensiale og endelig har fått jobbe for fullt lenge etter skadeavbrekk. Ellers er det noen jokere i Mos, Strandberg og Brix.

2. Det er en god miks av ungt og gammelt. Litt vel ungt kan mange si, ja større usikkerhet, men jeg synes blandingen er svært god hos oss.

3. Det er også en god miks av spillertyper.. Vi har elegansen til Bojan, krigern Hæstad, gållgettern Moa og lynkjappe Luton. Om noe så skulle jeg ønske meg mer fart og gjennombruddshissighet, spesielt på vingene.

4. Vi har erfarne og solide spillere i hvert ledd. Lars bakerst, Muri/Madsen på stopper som kanskje de mest usikre men det er stort sett jevne spillere, Hæstad på midtbanen som vi alltid vet hva får og Bengt på topp (her kan vel Berre nevnes og selv om han ikke er like fremtredende).

5. Det bor en stjerne i en av våre. Moa kan bli en storeksport. han kan bli en landslagsstjerne.. Men han kan og bli en DFH selvsagt. Får vi Moa der han kan være og får beholde han i et par år til så kan det bety ekstremt mye.

6. det viktigste punktet er kanskje at alle lag egentlig har blitt svekket på papiret. med unntak av hønefoss. Molde har mistet stjernespissen, RBK mistet Tettey og Sapara (dog kjøpt en potensiell ny stjerne i Moldskred), Viking har vel tynt der fremme foreløpig, Brann virker veldig stille i overgangsmarkedet, Stabæk har mistet japaneren + nannskog som snart er klar for pleiehjemmet. Nå var det vel snakk om to nye signeringer der, men ingenting bekreftet ennå. Har ikke fullstendig oversikt her så tar visse forbehold, men dette er det første som slår meg i alle fall

Er også veldig spent på LIS som endelig får konkurrere om indreløperposisjonen. Nærmere drømmeposisjonen kommer man ikke med vår formasjon. Har troa på at LIS kan bli en av våre bedre i år.

Ønsker meg ideelt sett to forsterkninger i forsvar (gitt at Panzer drar/eller er ubrukelig hos oss) og en venstreving (vil ha Bojan som utfordrer på indreløper).

Spent på 2010 og tror (nesten) ALT kan skje..
Se offentlig profil
Send en privat melding til Pagge
Finn alle innlegg av Pagge
Gammel 07.02.2010, 18:22
vif-krigern sin avatar
vif-krigern vif-krigern er avlogget
Manisk tastapresiv

Medlem siden: Aug 2007
Standard

Jeg hadde helt glemt dawda jeg! hva slags skade er det han sliter med?
Svar med sitat
vif-krigern
Se offentlig profil
Send en privat melding til vif-krigern
Finn alle innlegg av vif-krigern
Gammel 07.02.2010, 20:11
Bablefant

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Pagge Vis innlegg
Masse
Veldig mye bra her Pagge og jeg er ikke uenig i det du skriver.

Poenget mitt er bare at dette er vel litt i overkant "lykkepille" for min del.
Hvis alle eller de mange av dine håp/spådommer går i oppfyllelse skal jeg spise hatten min, men da med glede selvfølgelig :-)

Jeg har bare vært med på dette så lenge nå at jeg har lært meg å ikke være så optimistisk før hver eneste sessong
Svar med sitat
Cubbis
Se offentlig profil
Gammel 07.02.2010, 21:25
Evol sin avatar
Evol Evol er avlogget
Munndiarétiker

Medlem siden: Jun 2009
Enga 2010?

Blir litt sånn sagaen om det halvfulle/halvtomme glasset, synes jeg.

Det halvfulle glasset:

Jævlig spennende stall. Ungdom og rutine i fin-fin balanse.
Flere potensielle publikumsfavoritter. Flere potensielle top-scorere.
Hvis Luton kjører på i samme spor som i fjor høst, hvis Moa sier fuck it
til agenten sin, biter tenna sammen og leker 2008 igjen, hvis Bengt
er den samme gamle som i fjor, hvis Dawda slår til igjen, hvis Berre
fremdeles ikke har gått tom for frekkiser, og hvis Bojan er Bojan, slik
Bojan skal være (Stavbrekk hjemme i 2008). Og hvis unggutta på midten
fortsetter fremgangen (og latterliggjør frasen "den vanskelige andre sesongen"),
og hvis kapteinen vår finner perfekt tenningsnivå gang på gang,
og forsvarspillet vårt at på til skulle sitte, i alle fall være langt mer
stabilt enn i fjor ... Ja. Man skjønner tegninga. Det kan bli mye moro
på Vålerengamatcher i år hvis, hvis, hvis.

Det halvtomme glasset:

Alt beskrevet over vil kun skje i enkelte matcher. Vi blir like ustabile
og totalt uforutsigbare som i fjor ... Og da slapp vi inn 50. Hva slipper
vi inn i år?

Jaja. Vi får se. Øl blir det uansett
Svar med sitat
Evol
Se offentlig profil
Send en privat melding til Evol
Finn alle innlegg av Evol
Gammel 07.02.2010, 21:35
Tidstjuvradd

Standard

Hvorfor er man så redde for å komme med høye mål ?
Mange uttaler : “Vi tar en kamp av gangen” “Vi bygger stein på stein” og “så får vi se hvordan det går til slutt”

Vi må sørge for at vi tør å sette oss høye mål, hvor vi tør å prøve og feile.
Ikke være redde for mislykkes. Klarer vi ikke topp 4 i år ,så prøver vi igjen neste år.
Svar med sitat
Bojan
Se offentlig profil
Gammel 07.02.2010, 22:55
thorstein thorstein er avlogget
Tidstjuvradd

Medlem siden: Mar 2005
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av FrankO Vis innlegg
Et lengre intervju av Martin Andresen på VIF TV nå: http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=378652
Uff`a meg. Nå sovnet jeg igjen til et intervju med Martin. Uansett har han mange gode tanker og gode framtidshåp. Liker fyren, men blir virkelig ikke engasjert. Får håpe gutta på laget blir det.
Se offentlig profil
Send en privat melding til thorstein
Finn alle innlegg av thorstein
Svar
Side 1 av 2 1 2 >

« Forrige tråd | Neste tråd »
Trådverktøy
Vis utskriftsvennlig utgave Vis utskriftsvennlig utgave
Videresend denne siden med email Videresend denne siden med email
Visningsmoduser
Linjærmodus Linjærmodus
hybridmodus Bytt til hybridmodus