Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Lyn-i-trøbbel-tråd (2009-føljetong)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Lord Of The Dusk View Post
    Jeg begynner å lure på om de spiller halvdøde for å tvinge fram penger fra investorer, stakkarslige supportere og annet rask som har noe til overs for møkkacluben.. Det har jo faanmeg vært tolvte time siste halvåret jo!
    Jeg tror faktisk schwina klarer seg unna konkurs, utrolig nok, men om de får lisens er en annen sak.

.
    Og dette begynner du å lure på nå?

Å spille halvdød har svina gjort i mange måneder.

Lønninger til å betale ca.40 ansatte har vært null problemer hele veien og takke nei til bud er tydligvis også helt greit.

Men vi knuste dem endelig i år og det føles utrolig bra
    EVIG VIF

Comment

• I og med at de har tilbudt en del kreditorer redusert oppgjør den siste måneden, som noen har akseptert, gikk jeg ut i fra at det var stabla noe penger på beina. Det er også det inntrykket de prøver å gi kreditorene sine.
      Når de har fått aksept for reduserte oppgjør hos noen kreditorer, og fortsetter å bruke 100% av saldo på kravene som grunnlag for gjeldsberegningen er det noe som blir feil.

Altså:
      Lyn fikk en del akkordløsnininger på plass, og en frist for å betale dette for å få dette ut av verden. I en del av tilfellene har de gitt faan i å betale avtalt beløp innen fristen, fått ny frist, gitt faan igjen, og til slutt ikke latt høre fra seg. Altså kunne situasjonen deres vært bedre hvis de hadde benytta seg av tilbudene innen fristene de selv satte, eller eventuelt lagt beløpene for redusert oppgjør til grunn for beregningen av hvor mye som måtte inn.

Mitt poeng er at de 6 millionene de hevdet å trenge før møtet 26.11., eller når det nå var; trolig baserer seg på full saldo i en del saker der de har forhandla seg til ett redusert oppgjør. Min teori er at de blåser opp gjelden for å få det hele til å se så ille ut at pappagutter og børsmongiser med hjerte for cluben begynner å lempe fram portemoneen.

Så er spørsmålet om kreditorene som har akseptert ett redusert oppgjør fortsatt gjør det når/om Lyn klarer å samle inn nok penger.
      ----------------
      Pilsner og slagsmål.
      Ille tilredte agronomer.

Comment

• Brünhilde varmer opp stemmebåndene igjen:
        http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...p?artid=596365

Comment

• Obama kommer i morra for å gjøre slutt på dritten. Folk tror han kommer for prisen, han skal i tingretten å se dritten forsvinne

Comment

• Langerød; Hei, nå har vi fått et nytt brev fra Inkassokontoret!
            Styret; I alle dager, vi er jo FC Lyn Oslo, hele byens fotballklubb
            Langerød; Eeeh, det er en ting jeg ikke har fortalt dere!
            Styret; Javel?
            Langerød; Vi er ikke så populære som vi hadde håpet, vi har nesten ingen på kampene våre.
            Styret; Oijda, hva skal vi gjøre med det da?
            Langerød; Nei, jeg har tenkt ut en markedsplan. Vi forteller alle avisene om hvor lite penger vi har, slik at de som elsker Lyn kan kjøpe spillerne våre.
            Styret; Ja, det var en god idè. Men ville det ikke være lurt å selge disse til andre klubber?
            Langerød; Nei, det har vi forsøkt. Og de er desverre ikke gode nok til det...
            Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
            [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

• Nei, så hendig å få tekstmeldinger mens man står foran dommern, da gitt...
              http://fotball.aftenposten.no/forste...icle157249.ece

Begynner å bli litt lei av dramaet som Liiin skaper rundt seg selv, egentlig. Men-men, for å kose seg med det positive - se hvilket subdomene Liiin-nyheter er plassert på
              Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

• Såpeoperaen fortsetter

Jaja.

Ny "siste" frist er 7 januar.

Nå mangler jo Lyn visstnok bare 3 milloner. Blir Langerud med over nyttår, mon tro? Mener at han skulle slutte etter i år...

Comment

• 31. januar har vel hele tiden vært tidspunktet han har operert med.

Comment

• Hvis de skulle gått konk og måtte starta i 6. div, så hadde vi hatt dem i 3. om 3 år. Sånn de ligger an nå har vi dem i 4. om 3 år.

Jeg ønsker selvfølgelig en lykkelig slutt på dette, men det er gøy å se dem sprelle litt først!

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post
                      31. januar har vel hele tiden vært tidspunktet han har operert med.
                      Var det datoen til Langerud? Ok.
                      Det blir jo hele tida nye datoer å holde orden på når man leser om Lyn...

Ellers: Det som overrasker meg mest, er at ikke FC Lyn er berga FOR LENGST av sine egne rike styremedlemmer. (Med i alt over 120 millioner i formue iflg. vpn - om jeg husker rett...)

Ok at mange av de verdiene ikke lar seg konvertere i cash uten videre, men de verdiene burde da holde i milevis som garanti for et lånebeløp tilsvarende - og langt mere - enn det Clubben har mangla og mangler....

"Tighte slips" de styre-gutta til Lyn....

Comment

• da er det vel en grunn til at de har 120 mill? dessuten er ve penger puttet i lyn mer gaver å regne enn investeringer.

Comment

• Jeg mener dagens redning føyer seg inn i rekka av hendelser som får meg til å tro at noen driver ap med oss. Ingen som bryr seg om Lyn er så utrolig dumme at de våknet opp i dag, skjønte at "Ojj! Nå er det visst alvor, det hadde jeg aldri tenkt!", og sendte en SMS der de sendte sin oppsparte halve million.
                          Jeg tror heller at noen (en stor investor, eller heller en gruppe investorer) for lengst har bestemt seg for at de skal bruke penger på Lyn i årene som kommer. Dette betyr trolig at de enten bare skal redde Lyn eller mer trolig vil investere stort i Lyn. Grunnen til at de gjør det som de gjør er at de ønsker seg en situasjon hvor deres penger i størst mulig grad blir brukt som ferske midler, og ikke noe for å dekke gammel moro.
                          Derfor driver de med en bedriten utpressingstaktikk, hvor bastionærer og veteraner, breddefolk og andre som bryr seg om Lyn (pluss i forrige omgang alt som var av eliteserieklubber) presses fra deadline til deadline og må lete på kistebunnen.
                          Jeg vet ikke om styret, Langerud og den øvrige Lyn-ledelsen er klar over at det er på denne måten, men jeg vil tro at den som spyttet inn penger i dag enten var denne investorgruppa, eller handlet på vegne av disse.
                          Jeg regner med at vi kommer til å høre "dette er vår aller siste sjanse" en 4-5 ganger til før de nye investorene presenteres.
                          Det kanskje aller verste, både for den andelen av ærlige Lyn-sjeler som finnes, og for alle andre som har blitt holdt for narr er at da fortsetter driften av Lyn etter samme metode som det har vært drevet så langt: Toppidrettssatsing, samarbeid med NTG og profesjonell modell. De i Lyn-systemet som har tatt til orde for mer nøktern satsing, mer forsiktige modeller og tydeligere linjer mellom breddeidrettsklubben SFK Lyn og beste herrelag vil tape, for "nå har vi tidenes mulighet til å få Lyn på fote igjen med ferske investormidler".

Comment

• Originally posted by -=VIF=- View Post
                            Hvis de skulle gått konk og måtte starta i 6. div, så hadde vi hatt dem i 3. om 3 år. Sånn de ligger an nå har vi dem i 4. om 3 år.

Jeg ønsker selvfølgelig en lykkelig slutt på dette, men det er gøy å se dem sprelle litt først!

En lykkelig slutt på dette hadde vært om de gikk konkurs eller mista lisensen. Da er vi kvitt de for godt, og hadde sluppet denne jævla offentlige tigginga. Motbydelig.

Comment

• Originally posted by KjellH View Post
                              Jeg mener dagens redning føyer seg inn i rekka av hendelser som får meg til å tro at noen driver ap med oss. Ingen som bryr seg om Lyn er så utrolig dumme at de våknet opp i dag, skjønte at "Ojj! Nå er det visst alvor, det hadde jeg aldri tenkt!", og sendte en SMS der de sendte sin oppsparte halve million.
                              Jeg tror heller at noen (en stor investor, eller heller en gruppe investorer) for lengst har bestemt seg for at de skal bruke penger på Lyn i årene som kommer. Dette betyr trolig at de enten bare skal redde Lyn eller mer trolig vil investere stort i Lyn. Grunnen til at de gjør det som de gjør er at de ønsker seg en situasjon hvor deres penger i størst mulig grad blir brukt som ferske midler, og ikke noe for å dekke gammel moro.
                              Derfor driver de med en bedriten utpressingstaktikk, hvor bastionærer og veteraner, breddefolk og andre som bryr seg om Lyn (pluss i forrige omgang alt som var av eliteserieklubber) presses fra deadline til deadline og må lete på kistebunnen.
                              Jeg vet ikke om styret, Langerud og den øvrige Lyn-ledelsen er klar over at det er på denne måten, men jeg vil tro at den som spyttet inn penger i dag enten var denne investorgruppa, eller handlet på vegne av disse.
                              Jeg regner med at vi kommer til å høre "dette er vår aller siste sjanse" en 4-5 ganger til før de nye investorene presenteres.
                              Det kanskje aller verste, både for den andelen av ærlige Lyn-sjeler som finnes, og for alle andre som har blitt holdt for narr er at da fortsetter driften av Lyn etter samme metode som det har vært drevet så langt: Toppidrettssatsing, samarbeid med NTG og profesjonell modell. De i Lyn-systemet som har tatt til orde for mer nøktern satsing, mer forsiktige modeller og tydeligere linjer mellom breddeidrettsklubben SFK Lyn og beste herrelag vil tape, for "nå har vi tidenes mulighet til å få Lyn på fote igjen med ferske investormidler".
                              Besnærende og bra lesning. Egentlig meget sannsynlig at dette er tilfelle.

Så får vi se da hvem denne/disse investorene er, etter at FCLO igjen har blitt redda "i siste liten" 7. januar (og kanskje igjen 14. januar?) - som vel den aller, aller, helt, absolutte, egentlige, helt, dønn siste fristen for å berge Lyn foran 2010-sesongen.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                                En lykkelig slutt på dette hadde vært om de gikk konkurs eller mista lisensen. Da er vi kvitt de for godt, og hadde sluppet denne jævla offentlige tigginga. Motbydelig.
                                var det jeg mente med en lykkelig slutt! Synes dog at det er gøy å se de slite litt, men nå ser det jo nesten ut at de klarer seg. Jeg hadde håpet på skatteetaten, men de svikta. Overlever de den kommer de til å greie det.

Lisensen ryker nok, hvis den lisensnemnda skal ha noe som helst troverdighet.

Comment

Working...
                                X