Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Lyn-i-trøbbel-tråd (2009-føljetong)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2,20 i odds på Senja. Lett!

Comment

• Det er trist hvordan Lyn igjen har klart å kjøre egen klubb på dunken.
      Det begynner å bli langt opp til sikker plass for dem nå. Dette blir nedrykk.
      Det er urealistisk at Lyn kommer tilbake som en toppklubb de neste ti åra, dessverre. Både Vålerenga, oslofotballen generelt og tippeligaen hadde trengt byderbyet.
      Vi kan håpe Skeid klarer å redde plassen og kan bygge seg opp i tippeligaen i løpet av tre-fire år, men derby mot Skeid blir aldri det samme som derby mot Lyn.
      in Absinthia

Comment

• Originally posted by Hjesus View Post
        (...)
        Det er urealistisk at Lyn kommer tilbake som en toppklubb de neste ti åra, dessverre. Både Vålerenga, oslofotballen generelt og tippeligaen hadde trengt byderbyet.
        (...)
        Fra Lyns nedrykk i 1981 tok det 20 og et halvt år før byderbyet var tilbake i den øverste serien.
        Nå har det snart gått 6 år siden sist. Mye tyder på at ting kan ta like lang tid denne gangen (joa; det var litt tilfeldigheter sist gang siden både Lyn og Vif kjørte heis mellom Tippeligaen og 1. div men dere tok poenget).

Vedr Oslofotballen så er det viktig å få flere lag opp i 1. div. Vi får håpe et av Oslo-lagene som nå ligger øverst i 2. div avdeling 1 rykker opp og klarer å holde seg. Forhåpentligvis kan det laget også få selskap av flere lag etter hvert.
        Men det skal nok holde hardt.

Comment

• Tar gjerne KFUM, Kjelsås og Skeid i Obos etter hvert. FC Lyn ned til 3. divisjon. Gjerne for alltid.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
            Tar gjerne KFUM, Kjelsås og Skeid i Obos etter hvert. FC Lyn ned til 3. divisjon. Gjerne for alltid.
            Vanskelig case.

Ønsker både FC Lyn i tredje divisjon. Pluss at jeg ønsker byderby og oppmerksomheten igjen. Sterke ambivalente følelser merker jeg.
            Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post
              Vanskelig case.

Ønsker både FC Lyn i tredje divisjon. Pluss at jeg ønsker byderby og oppmerksomheten igjen. Sterke ambivalente følelser merker jeg.
              Sånn jeg har det også. Hater alle tapa vi hadde mot dem, men oppmøtet og tifoene var drita goda, på begge sider.

-jørn-
              (*´ェ`*)

Comment

• Originally posted by loco View Post
                Sånn jeg har det også. Hater alle tapa vi hadde mot dem, men oppmøtet og tifoene var drita goda, på begge sider.

-jørn-
                Tapene (som regel grunnet dommerhjelp og Lyn-flaks) gjorde det bare enda bedre når vi endelig knuste dem. Disse kampene var de første jeg så etter når terminlista ble klar.

Om de går ned til 3. div kan vi ikke slå dem.
                Tar Lyn i TL fremfor småklubber som Mjøndalen, Molde og Sandefjord any day.
                Også får vi bare håpe at de forblir et bunnlag i TL og spiller kvalik hvert år

Comment

• 2. laget vårt gjør jobben. Det er den komplette ydmykelse, og holder i massevis.

Comment

• Lyn suser mot 3. divisjon. 4-0 tap mot KFUM i dag. I morgen håper jeg Ullern tar poeng mot Senja. Storkos dette.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                      Lyn suser mot 3. divisjon. 4-0 tap mot KFUM i dag. I morgen håper jeg Ullern tar poeng mot Senja. Storkos dette.
                      Pussig at du som hater dem så mye er så opptatt av dem. Går veldig fint an å overse dem der de roter rundt i bunnen av 2. div.;-)

Comment

• Originally posted by usbenga View Post
                        Pussig at du som hater dem så mye er så opptatt av dem. Går veldig fint an å overse dem der de roter rundt i bunnen av 2. div.;-)
                        Skadefryd kalles det,
                        Ganske godt egentlig.

Comment

• Griseflaks i stort sett hvert eneste byderby. Jubel da Rosenborg putta mot eget lag i 2004. Sutring i media. Prøvd å ødelegge stadionplanene våre. Dette er skadefryd ja, og det er deilig. Kom dere ned til tredje, snobb.

Comment

• Skadefryd følte jeg for 5 år siden da de gikk konk. Svært lite snobberi over klubben nå, det er ikke lenger skadefryd å ønske at en breddeklubb skal rykke ned til 3. div, det er mer en besettelse.

Men samme det, er jo mye bedre at vi er alene i Oslo, det virkelig koker av interesse, og vi herjer jo i sponsormarkedet og på tilskuersiden etter at vi slapp brysom konkurranse.

Comment

Skadefryd følte jeg for 5 år siden da de gikk konk. Svært lite snobberi over klubben nå, det er ikke lenger skadefryd å ønske at en breddeklubb skal rykke ned til 3. div, det er mer en besettelse.

Men samme det, er jo mye bedre at vi er alene i Oslo, det virkelig koker av interesse, og vi herjer jo i sponsormarkedet og på tilskuersiden etter at vi slapp brysom konkurranse.

Det er ikke pga at Lyn forsvant at interessen rundt VIF er lavere i dag.
                              Hadde vi møtt dem i Tippeligaen i dag hadde det maks kommet 12000
                              Altså ca det samme som mot Brann som nok kommer tilbake før Lyn
                              www.tsbudbil.no

Comment

Skadefryd følte jeg for 5 år siden da de gikk konk. Svært lite snobberi over klubben nå, det er ikke lenger skadefryd å ønske at en breddeklubb skal rykke ned til 3. div, det er mer en besettelse.

LYN kan råtne i de lavere divisjoner for evig og alltid for min del.
                                Skeid, Frigg, KFUM, Grorud, Holmen, Bygdøy Monolitten, whatever.., må gjerne rykke hele veien opp til TL for å få blest i Oslo fotballen
                                Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                                -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Working...
                                X