Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Lyn-i-trøbbel-tråd (2009-føljetong)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjesus
    replied
    Det er trist hvordan Lyn igjen har klart å kjøre egen klubb på dunken.
    Det begynner å bli langt opp til sikker plass for dem nå. Dette blir nedrykk.
    Det er urealistisk at Lyn kommer tilbake som en toppklubb de neste ti åra, dessverre. Både Vålerenga, oslofotballen generelt og tippeligaen hadde trengt byderbyet.
    Vi kan håpe Skeid klarer å redde plassen og kan bygge seg opp i tippeligaen i løpet av tre-fire år, men derby mot Skeid blir aldri det samme som derby mot Lyn.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    2,20 i odds på Senja. Lett!

Leave a comment:

• VIFpatriot
    replied
    Lyn - Senja 1-6, foran 347 tilskuere på Bislett i ettermiddag. Ler meg I hjæl.

Leave a comment:

• Mikkell
    replied
    Originally posted by Loffen View Post
    En ting litt på siden, men så vidt jeg kan skjønne så kan vi dersom Lyn rykker ned i år fastslå følgende:
    "Med statistikken for de 34 siste årene i ryggen, så er det 100 % sikkert at når Vålerenga slår Lyn i en obligatorisk kamp (serie eller cup) så rykker Lyn ned!".
    En flott statistikk å ha!!

Jeg vil også savne det å ha et ekte byderby i Tippeligaen, men det må vel gå ann å håpe at Skeid klarer å plukke seg selv sammen og rykke opp igjen om noen år?

Leave a comment:

• VIFpatriot
    replied
    Originally posted by Loffen View Post
    Jeg spår at dersom Lyn rykker ned, så vil de forbli breddeklubb for alltid.
    En våt drøm. Jeg fikk nok av de kompleksfylte lillebrorsartiklene i media for lenge siden.
    -------------------
    Ett lag i Oslo.

Leave a comment:

• Loffen
    replied
    Jeg spår at dersom Lyn rykker ned, så vil de forbli breddeklubb for alltid.
    Jeg klarer derimot ikke å bare glede meg over dette, for det er liten tvil om at byderbyene var spesielle og at de førte til mye god pr for begge klubbene. På den annen side; jeg tror "savnet" vil gå over....

En ting litt på siden, men så vidt jeg kan skjønne så kan vi dersom Lyn rykker ned i år fastslå følgende:
    "Med statistikken for de 34 siste årene i ryggen, så er det 100 % sikkert at når Vålerenga slår Lyn i en obligatorisk kamp (serie eller cup) så rykker Lyn ned!".

Leave a comment:

• VIFpatriot
    replied
    Originally posted by JohnF View Post
    Hehe!
    Det var "ekte" å holde med Lyn i 3 år. Nå er det tilbake på Solli plass for å vaske champagne..
    Japp. Men "Lyn-gutt" gjør sitt beste for å holde mindreverdighetskomplekstråden deres levende. I går var det knapt nok 200 på Bislett. Etter deres forsøk på å ødelegge vårt nye stadion, håper jeg de går ned til tredje igjen, og rett og slett dør ut.

God tur snobber.

Leave a comment:

• JohnF
    replied
    Originally posted by VIFpatriot View Post
    FC Lyn tapte i dag 1-0 mot Ålgård på Bislett, foran noen få hundre tilskuere. Ålgård hadde før dagens kamp 11 strake tap på bortebane. FC Lyn er dermed ett poeng over nedrykksstreken, med to kamper igjen. De har i tillegg til det, økonomiske problemer igjen, og går etter ryktene mot et solid underskudd pga elendig publikumsoppslutning. Ned til tredjedivisjon igjen takk.

Hehe!
    Det var "ekte" å holde med Lyn i 3 år. Nå er det tilbake på Solli plass for å vaske champagne..

Leave a comment:

• VIFpatriot
    replied
    FC Lyn tapte i dag 1-0 mot Ålgård på Bislett, foran noen få hundre tilskuere. Ålgård hadde før dagens kamp 11 strake tap på bortebane. FC Lyn er dermed ett poeng over nedrykksstreken, med to kamper igjen. De har i tillegg til det, økonomiske problemer igjen, og går etter ryktene mot et solid underskudd pga elendig publikumsoppslutning. Ned til tredjedivisjon igjen takk.

Leave a comment:

• Bayer Frydenlund
    replied
    Originally posted by Schistad View Post
    http://fotball.aftenposten.no/forste...icle159656.ece
    Bostyreren i Lyn-konkursen Erling Opdal mener at klubben har drevet for kreditors regning siden 2008. Det er ulovlig og de ansvarlige risikerer fengselsstraff.
    Slik det ble spådd på VPN for lenge siden ;-)
    http://www.vpn.no/alle_artikler/hvem...et_for_skammen

Leave a comment:

• Schistad
    replied
    http://fotball.aftenposten.no/forste...icle159656.ece
    Bostyreren i Lyn-konkursen Erling Opdal mener at klubben har drevet for kreditors regning siden 2008. Det er ulovlig og de ansvarlige risikerer fengselsstraff.

Leave a comment:

• Bayer Frydenlund
    replied
    Originally posted by KjellH View Post
    Alle klubber i de to øverste divisjonene for herrer og den øverste divisjonen for damer fikk fornyet lisens cirka første oktober. For 17 av disse klubbene inneholdt lisensen et krav om positiv egenkapital 31/12. Derfor handler det i denne omgang utelukkende om positivt egenkapital, men antakelig med et realitetskrav (altså er det ikke lov å skrive opp verdien på en juniorspiller til 50 millioner for at det skal være pluss på papiret).
    Takk for nyttig svar. Så lenge egenkapitalen er i boks, er dermed lisensen sikret, med andre ord? Jeg er kritisk til at banditt-klubber slipper unna med et så slapt krav, egentlig. Det er jo fullt mulig å gå på ræva midt i sesongen selv om egenkapitalen er i boks under nyttårshopprennet dersom utgiftene etter all sannsynelighet er større enn inntektene. Så vidt jeg kan forstå har Lyn noe inntekter fra sponsorerer, litt mynt fra de få tilskuerne som finner Bislett neste år, og neppe inntekter fra spillersalg da de få som er igjen i klubben eies av investorer. Jeg kan ikke se at det vil bære seg, eller at de klarer å få inn "investorer" hver eneste måned som synes det er moro å skuffe store penger rett ut av vinduet. Men så lenge de har egenkapital ved årsskiftet er altså alt greit... Jeg blir ikke overrasket om Lyn i løpet av sesongen 2010 hyler til de andre klubbene i Adecco at de må sende spenn hvis de ikke vil ha strøket kamper.

Leave a comment:

• KjellH
    replied
    Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
    Er det ikke noen flere krav til lisens enn positiv egenkapital? Husker ikke i farten, men har vel vært skrevet noe om listen over ting som må være i orden. Hjelper jo ikke å ha 22 kroner på konto og null gjeld dersom man ikke har et budsjett som nokså realistisk viser at økonomien bærer seg året igjennom. Dersom Lyn har positiv egenkapital, men budsjetterer med tilskuersnitt på 10 000 og spillersalg for 50 millioner kan vel NøFF si nei til lisens?
    Alle klubber i de to øverste divisjonene for herrer og den øverste divisjonen for damer fikk fornyet lisens cirka første oktober. For 17 av disse klubbene inneholdt lisensen et krav om positiv egenkapital 31/12. Derfor handler det i denne omgang utelukkende om positivt egenkapital, men antakelig med et realitetskrav (altså er det ikke lov å skrive opp verdien på en juniorspiller til 50 millioner for at det skal være pluss på papiret).

Leave a comment:

• Bayer Frydenlund
    replied
    Er det ikke noen flere krav til lisens enn positiv egenkapital? Husker ikke i farten, men har vel vært skrevet noe om listen over ting som må være i orden. Hjelper jo ikke å ha 22 kroner på konto og null gjeld dersom man ikke har et budsjett som nokså realistisk viser at økonomien bærer seg året igjennom. Dersom Lyn har positiv egenkapital, men budsjetterer med tilskuersnitt på 10 000 og spillersalg for 50 millioner kan vel NøFF si nei til lisens?

Leave a comment:

• VIFpatriot
    replied
    Lisensnemda må da føle seg ganske lurt etter hva som har skjedd i 2009? Spørsmålet er jo om de har kompetanse nok til å frata FC Lyn lisensen. For jeg tipper at pølsepapirklubben nok en gang prøver å lure "systemet". Gjør jobben deres.

Leave a comment:

Working...
X