Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Forholdet til Vålerenga - trist som f..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Forholdet til Vålerenga - trist som f..

Jeg er fornøyd med mye av det Vålerenga gjør - og har gjort.

Men jeg under meg over måten Vålerenga har kvittet seg med enkelte spillere, og da tenker jeg ikke bare på Daniel F.H.

Jeg skal ikke si noe om hvor god eller ikke god han var, men hvorfor er Vålerenga av og til oppfører seg som noen amatører når det gjelder å behandle spillere (og andre)?

Utrolig uheldig at Daniel måtte gå/gikk på den måten. Daniel gjorde cupfinalen mot Stabæk til en drøm - og jeg er så utrolig skuffet over at Vålerenga ikke hjalp Daniel til å slutte på en mer "positiv" måte.

Ja, jeg er glad i Vålerenga, MEN jeg liker ikke at Vålerenga behandler sine spillere slik

Det gjelder ikke bare Daniel, men også andre spillere.

Ja, jeg savner Daniel. Han har god fotballforståelse - og en mann vi har/hadde behov for.

Hvorfor har Vålerenga behandlet han dårlig ? han ville vekk, han har vunnet alt som kan vinnes i Norge. Vålerenga trenger ikke en spiller som ikke har lyst til å være her!
    Vå'lenga ultra

Comment

Jeg måtte lese innlegget til trådstarter tre ganger, jeg var sikker på at det var ironi inne i bildet her.

Men tydeligvis ikke.

Du er helt på bærtur, Mia. Jeg vet ikke om du har vært/er forelsket i Daniel, men sett deg inn i fakta før du dømmer klubben for hans avgang..

PS: Hvorfor i all verden drar du opp dette nå? Og hvilke andre spilleres avgang tenker du på?

Oppgitt-And.
      Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Ok, Mia, her må du skru hodet på plass.

Daniel Fredheim Holms kontrakt med Vålerenga var i ferd med å gå ut. Han sa selv han ikke ønsket å forlenge avtalen - han ville prøve å bli proff. Da utenlandstilbudene uteble åpnet han opp overfor Vålerenga at han kunne signere en avtale med klubben slik at de fikk penger for ham mot at han kunne gå dersom det kom et tilbud utenfra. Vålerenga sa ja til dette og begynte også arbeidet med å finne aktuelle klubber som de kunne selge han til.

Da det var seks måneder igjen av DFHs avtale med Vålerenga stresset ikke klubben da de var muntlig enig med han om å forlenge avtalen for en kortere periode. Men helt ut av det blå kom DFH til Vålerenga og sa han hadde skrevet under for Aalborg etter sesongen. Siden han var Bosman fikk dermed ikke Vålerenga et rødt øre for ham.

Vålerenga hadde dermed to valg. Enten gå i forhandlinger med AaB om en overgang i sommer sånn at Vålerenga i hvert fall fikk noen kroner for ham, eller å la han gå kontraktstida ut i klubben for så å slippe han gratis etter sesongen. De valgte, med DFHs velsignelse, å gå i forhandlinger med AaB og de kom også til enighet om en overgangssum. Slik situasjonen var ble det vinn-vinn-vinn for begge klubber + spilleren sjøl.

Jeg kan ikke skjønne hva Vålerenga har gjort galt her?

Du kan jo heller spørre din store helt om hvordan det føles å stikke en kniv i ryggen på klubben som gjorde han til den han er i dag. Han brøt en muntlig avtale, satte Vålerenga i en håpløs situasjon og klubben går dermed glipp av masse penger. Han selv kunne endt opp i en langt større klubb enn AaB, men uten å rådføre seg med andre enn pappa, skrev under for dem. Lønnsomt i et par år så lenge artistskattefritaket i DK gjelder - etter det tjener han ikke mye mer enn det han ville gjort i Vålerenga.

DFH tok aldri talentet sitt på alvor og kunne vært langt bedre enn det han er - likefult er det plass til en slik spiller i Vålerenga men da må spilleren ønske å være her selv. Ut i fra det du skriver virker det som at Vålerenga solgte han mot sin vilje - er det det du tror får du jaggu tro om igjen.

Frank O.
        - som ikke har noe til overs for illojale spillere.

Comment

Jeg vil tippe at Wæhler, Thomassen, Gashi og sikkert flere vil kunne føyes til Mias liste over spillere hvor hun undrer seg over klubbens politikk ved salg av spillerne. Vi har i flere tilfeller sluppet spillere "for lett" mener noen. Jeg mener at denne politikken er en god investering med tanke på å få folk TIL klubben. Klubben har ved en rekke anledninger vist at den klarer å se spillerne som mennesker og arbeidstakere og ikke bare moderne slaver under kontrakt. At dette av og til får uheldige konsekvenser som når DFH tar ansvar på egenhånd er prisen å betale for en folkelig og rund personalpolitikk.
          Jeg mener det er verdt prisen.

Comment

Hvilke andre spillere er det du sikter til? Daniel ville selv vekk fra Vålerenga, det var ikke noe klubben kunne gjøre. Du må sette deg mer inn i dagens fotballhverdag, og hvordan ting foregår. Du er nok bare forelsket i daniel, men om du vet særlig mye om den prosessen rudt daniel og klubben, vel det er jeg mer usikker på.

Comment

Fy faen for en klovnetråd. DFH dolka Enga i ryggen og ga nada igjen, og du forsvarer han, og kaller deg Engasupporter?

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                Fy faen for en klovnetråd.
                Beste innlegget hittil i denne tråden.

LD.
                Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Kan i øvrigt legge til at Daniel ikke akkuratt har imponert i Danmark. Han har vært mye skada, og Aab-fansen er generellt ikke begeistret over hva de har sett. De fleste drar frem en kamp mot FcK, der DFH gjorde bra figur, men ellers er de fleste ganske skuffet over innsatsen...
                  DANSK VÅLERENGA SUPPORT. NÅ PÅ NETT: [url]www.valerenga.frac.dk[/url]

Vort forum er ÅPENT FOR ALLE!

Jeg vil ha Rajko Lekic til Enga!

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                    Fy faen for en klovnetråd. DFH dolka Enga i ryggen og ga nada igjen, og du forsvarer han, og kaller deg Engasupporter?
                    Hvorfor dolka han oss i ryggen? Jeg synes ikke noe var galt med overgangen. Han ville bort. Kontrakten gikk ut, Vålerenga behandlet han godt. Ser ikke helt hvorfor trådstarter tar utaganspunkt i Fredheim Holm overgangen. Wæhler, Gashi, Thomassen må da være større grunner til å dra opp tema(selv om det egentlig er helt unødvendig å dra et slikt tema nå, hendelsene er lenge sida).

Fredheim Holm har nok et godt forhold til Enga. Jeg mener vi bør ha et godt forhold til han og.. Jeg har hvertfall det(på supporternivå).
                    KOM IGJEN ENGA

Comment

Originally posted by SondreSM View Post
                      Hvorfor dolka han oss i ryggen? Jeg synes ikke noe var galt med overgangen. Han ville bort. Kontrakten gikk ut, Vålerenga behandlet han godt. Ser ikke helt hvorfor trådstarter tar utaganspunkt i Fredheim Holm overgangen. Wæhler, Gashi, Thomassen må da være større grunner til å dra opp tema(selv om det egentlig er helt unødvendig å dra et slikt tema nå, hendelsene er lenge sida).

Fredheim Holm har nok et godt forhold til Enga. Jeg mener vi bør ha et godt forhold til han og.. Jeg har hvertfall det(på supporternivå).
                      Enig med deg.
                      Jeg tror det rett og slett var rot fra enga's side som gjorde at DFH fikk dårlig tid mht kontrakten, derfor valgte han å ta Stena-Line.
                      Og forøvrig mener jeg at Lyn og LSK må oppløses og brennes.

Primary Mission 1: Accomplished.

Comment

Originally posted by SondreSM View Post

Har ingenting til overs for en spiller som først lover, og deretter stikker til en middelmådig klubb uten at VIF har mulighet til å hente inn en erstatter, og i tillegg sitter igjen med lommerusk. Han tenkte _kun_ på seg selv, og ga faen i klubben som faktisk fikk han opp og frem i søkelyset.

Jeg har problemer med "visse" folk i klubben, men at trådstarter legger skylden på Vålerenga, er og blir fantastisk komisk, ja virkelig latterlig.

Håper han misslykkes katastrofalt.

Comment

Nerdetråd, rart den ikke er flytta til forum for fåreskaller...

Håper uansett ikke DFH kommer tilbake til oss noengang mer, han svikta oss og klubben og bør ikke være velkommen tilbake, uansett

Comment

Du har fått noen råd her Mia, ta det inn over deg.
                            DFH avgjorde sin egen exit fra Vif, ikke skyld på klubben.
                            Spillere kommer og spillere går, klubben og klanen består.
                            Det må du som supporter tåle fordi det alltid vil være sånn, historien om DFH og andre x spillere er nettopp historie...get it.
                            For øvrig enig med Toy. FFF here we come..

Comment

Slett denne latterlige fjolletråden. Gret at den er på denne siden, men det får da være grenser.

Comment

Working...
                              X