Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Einar gelius

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Ogni M View Post
    ...bare en liten faktarettelse: Church Of England er anglikansk.
    Nesten det samme; forskjellen er at Kongen (i nutid dronningen) er paven
    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10011735

SYND! TRIST! OG LEIT!
      Marek Kulič til Vålerenga nå !!!!!!!!!!!!!

Comment

og der melder jeg meg ut av statskirka... Møkka Mørkemenn hele gjengen. Kirken har ikke blitt bedre de siste to tusen årene - et gjeng med pakk som nok havner i helvete hele gjengen!
        Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Synes det er merkelig at så mange ser på Gelius som den eneste som kan være prest i Vålerenga Kirke. Han prøver å fremstille seg som en folkelig, grasrotprest men han står et stykke fra f.eks. meg.

Jeg kjenner til flere prester som både har et nært forhold til fotball og Vålerenga. Skal ikke nevne navn med det første, men jeg tror noen av disse ville fungert strålende i Vålerenga Kirke. Folkeligheten er det heller ingenting å si på og det er jo ikke slik at Gelius har vært hele Vålerengas prest. Jeg har jobbet 2 steder på selve Vålerenga hvor det er naturlig at en prest kommer innom med svært jevne mellomrom, men han kom 3-4 ganger i løpet av de 5 årene jeg jobbet der. Stusselig.

Jeg har også bekjente som har svært dårlige opplevelser med presten knyttet til et bryllup og 2 begravelser. Kanskje ikke så mye når alt kommer til alt, men dette er kun noen jeg kjenner.

For meg er slike evenementer en av hovedutfordringene til en prest i hans arbeide. Hadde Gelius fokusert mer på de utfordringene som faktisk ligger i prestegjerningen ville det kanskje vært enklere å støtte ham i de problemene han har skaffet seg selv.

Ja, Einar Gelius har vært en god prest for Vålerenga Fotball, men der stopper faktisk min beundring for ham. Å gå til det drastiske skritt å melde seg ut av statskirka fordi en mann sier opp sin jobb er underlig. Det er mange dyktige folk i Norge og kanskje får vi en prest som er tydelig, synlig og svært fotballinteressert denne gangen også.
          Man må delta for å vinne

Comment

Vålerenga klanen støtter verken religion eller politikk. Hvis noen vil melde seg inn eller ut av kjerka i Norge må de få lov til det uten at noen skal komme med pekefingern.

Comment

Gelius og Kvarme - og media

Originally posted by thorstein View Post
              Synes det er merkelig at så mange ser på Gelius som den eneste som kan være prest i Vålerenga Kirke. Han prøver å fremstille seg som en folkelig, grasrotprest men han står et stykke fra f.eks. meg.

Jeg kjenner til flere prester som både har et nært forhold til fotball og Vålerenga. Skal ikke nevne navn med det første, men jeg tror noen av disse ville fungert strålende i Vålerenga Kirke. Folkeligheten er det heller ingenting å si på og det er jo ikke slik at Gelius har vært hele Vålerengas prest. Jeg har jobbet 2 steder på selve Vålerenga hvor det er naturlig at en prest kommer innom med svært jevne mellomrom, men han kom 3-4 ganger i løpet av de 5 årene jeg jobbet der. Stusselig.

Jeg har også bekjente som har svært dårlige opplevelser med presten knyttet til et bryllup og 2 begravelser. Kanskje ikke så mye når alt kommer til alt, men dette er kun noen jeg kjenner.

For meg er slike evenementer en av hovedutfordringene til en prest i hans arbeide. Hadde Gelius fokusert mer på de utfordringene som faktisk ligger i prestegjerningen ville det kanskje vært enklere å støtte ham i de problemene han har skaffet seg selv.

Ja, Einar Gelius har vært en god prest for Vålerenga Fotball, men der stopper faktisk min beundring for ham. Å gå til det drastiske skritt å melde seg ut av statskirka fordi en mann sier opp sin jobb er underlig. Det er mange dyktige folk i Norge og kanskje får vi en prest som er tydelig, synlig og svært fotballinteressert denne gangen også.
              Denne saken har nok mange sider.
              Sjøl har jeg bare vært i Vålerenga kirke EN gang - i fjor - en minnestund for faren til en kompis. Det var enn middelaldrende kvinnelig prest som forretta og hadde minneord etc. Og hun gjorde etter min mening en god jobb. Mulig Vålerenga kirke allerede har en ålreit (ukjent) prest i tillegg til Gelius.(?)

Men det er vel liten tvil om at Gelius har hatt en høy stjerne blant Vålerenga sine beboere... I en annen artikkel mens striden pågikk, var det ei som uttalte at det var gelius som hadde fått henne til å gå i kirka og til å tro at Gud kunne elske en som henne. Er vel en av de beste attestene en prest kan få fra et såkalt 'sognebarn' det?!

På den annen side er det visst ikke alle liberale innafor statskirka som er like begeistra fro Gelius. Iflg denne artikklen så har også ex-Oslobiskop Stålsett ønska at Gelius skulle slutte som prest:

http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle3919989.ece

- Stålsett - trad mørkemann? I think not.
              Tror egentlig ikke at Kvarme er så fordømt mørkemann heller. Er han ikke kompis med blomster-Finn?
              Har dessuten hørt fra en jeg kjenner at en nær venn av han mente at Kvarme er helt grei å samarbeide med - Og han som opplevde at samarbeidet med Kvarme (i Domkirka) helt greit, var homse... (Ok, jeg er 3.håndskilde her, men likevel...)

Gelius sjøl kjenner jeg bare fra media - og er skeptisk til media og 'den media-skapte virkelighet'. Men de fleste av oss kjenner vel Kvarme også "bare" fra media, så... tja...?

Comment

PS:

PS: Gelius var på Tv2s 'Skal vi Danse' i kveld - og da programleder kommenterte at han hadde hatt en stri høst og måtte slutte i menigheten sin, sa Gelius: 'Her er menigheten min'. Og fikk applaus fra de andre deltagerne.

Kanskje neste jobben hans blir nettopp i TV?

Comment

Working...
                X