Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Lave seertall gjør fotball-sponsorer urolige

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lave seertall gjør fotball-sponsorer urolige

(Veit ikke helt hva som er riktig forum for denne, men Mod flytter hvis... etc)

De 3 første rundene i årets TL har gitt langt færre TV-seere.
    CMore-sjefen later ikke til å være bekymra så lenge CMore tjener penger...

En sponsor er bekymra og det skumles om at klubber kan gå konkurs...
    (Artikkelen er på nynorsk - så det er enda mer å bekymre seg for - for dem som vil.)

http://www.nrk.no/sport/lage-sjaarta...rne-1.10978457

Er jo faen ikke rart cmore er jo svin dyrt, jævla amatører som styrer der.

Comment

Originally posted by oPsL View Post
      Er jo faen ikke rart cmore er jo svin dyrt, jævla amatører som styrer der.
      Tja, svindyrt? Jeg betaler 1190.- (gått opp til 1490.- nå, 1990 for helår) for seks måneder med norsk, svensk, spansk, italiensk fotball på nett (pluss masse annet av fotball og noe øvrig idrett). Jeg oppfatter ikke det som dyrt. Enkeltkamper/24-timers-billetter koster mye. Det forteller meg at de ønsker abonnenter, ikke enkeltkampkjøpere, ikke at de er amatører.

Comment

1500,- for bare Tippeligaen er dyrt ja, hadde det F.eks inkludert PL i prisen hadde det vært greit.

Comment

Det er visst bare en mann som syntes dette går rett vei og er positivt til det hele og det er sjefen som solge pakka til c(not) more nemlig Røine!! Helt utrolig spør du meg men det gjør han nok ikke da han ikke spurte noen andre heller men solgte pakka under bordet.....................
          Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

1500,- for bare Tippeligaen er dyrt ja, hadde det F.eks inkludert PL i prisen hadde det vært greit.
            Du betaler ikke for bare Tippeligaen, selv om det er kun det du ser på. Du betaler for en pakke (som inkluderer en hel masse annen fotball også).

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
              Du betaler ikke for bare Tippeligaen, selv om det er kun det du ser på. Du betaler for en pakke (som inkluderer en hel masse annen fotball også).
              Nei er jo egentlig klar over det, men, det burde ha vært en tippeliga pakke...
              Jeg trenger ikke å se golf bl.a

Comment

Nei er jo egentlig klar over det, men, det burde ha vært en tippeliga pakke...
                Jeg trenger ikke å se golf bl.a
                Sier ikke at dette er deg, men litt artig er det at mange klager over at man må kjøpe så mange forskjellige pakker for å få med seg mye sport. Nå har dem faktisk 1 pakke der du får med ganske mye, men enda så klager man. Hehe.

Comment

Originally posted by enga View Post
                  Sier ikke at dette er deg, men litt artig er det at mange klager over at man må kjøpe så mange forskjellige pakker for å få med seg mye sport. Nå har dem faktisk 1 pakke der du får med ganske mye, men enda så klager man. Hehe.
                  Greit at det er mye sport men det er mye sport jeg ALDRI kommer til å se på. Blir som om du kjøper en Ferrari og må ta med en tilhenger på kjøpet, Ferrari'n hakke tilhenger feste engang men alikevell må du betale for den..

Sikkert en drøy sammenligning men jeg er trøtt

Comment

Greit at det er mye sport men det er mye sport jeg ALDRI kommer til å se på. Blir som om du kjøper en Ferrari og må ta med en tilhenger på kjøpet, Ferrari'n hakke tilhenger feste engang men alikevell må du betale for den..

Sikkert en drøy sammenligning men jeg er trøtt
                    Synes sammenligninga er spot on jeg.
                    Jeg har aldri brydd meg nevneverdig om andre ligaer enn norsk eliteserie og førstedivisjon, enkelt og greit fordi Vålerenga spiller i norsk serie.
                    At Cmore er et superdupertilbud for folk som er interessert i andre ligaer er sikkert rett det, men for meg er det ræva. Jeg trenger ikke den La Liga-hengern på kjerra mi...
                    In the beginning the Universe was created.
                    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                    - Douglas Adams

Comment

Originally posted by san Paolo View Post
                      De 3 første rundene i årets TL har gitt langt færre TV-seere.
                      CMore-sjefen later ikke til å være bekymra så lenge CMore tjener penger...
                      I mine øyne er dette gode nyheter. Hvis vi ønsker at NFF skal fokusere mer på stadionproduktet forutsetter det at sponsorene går på noen stygge økonomiske tap ifm TV-avtalen og slutter å by sinnsvake priser i NFFs budrunder. Først da vil NFF ha et sterkt insentiv til å gjøre noe på andre fronter

Comment

Originally posted by anderan View Post
                        I mine øyne er dette gode nyheter. Hvis vi ønsker at NFF skal fokusere mer på stadionproduktet forutsetter det at sponsorene går på noen stygge økonomiske tap ifm TV-avtalen og slutter å by sinnsvake priser i NFFs budrunder. Først da vil NFF ha et sterkt insentiv til å gjøre noe på andre fronter
                        Dette er et tveegget sverd!
                        For det er klubbene som får sponsorstøyten hvis flere sponsorer ber om reforhandlinger/tilbyr mye mindre når kontraktene skal signeres for en ny periode.
                        NFF/ NTF har sikret seg penger for de neste årene. NøFF og NTF vil ikke endre standpunkt før (mer eller mindre) samtlige klubber sier hardt i fra om at de får se å skjerpe seg.
                        I mellomtiden kan altså flere klubber oppleve at penger inn fra sponsormarkedet vil reduseres kraftig, samtidig som utgiftene mer eller mindre er gitt (spillerkontrakter er inngått for flere år fremover)...

De mest bedriftsøkonomiske hodene (som har evnen til å dytte følelser til side) vil kanskje påstå at det hadde vært sunt med konkurs i tippeligaen. Men for omdømmet og produktet hadde det bare gjort ting verre...

Comment

Dette er delvis diskutert her: http://forum.klanen.no/showthread.ph...336#post308336

TV-selskapene kan egentlig ikke klandres - de forsøker til enhver tid å tjene mest mulig penger til sine eiere. Men det er en del av problemet - at NFF ikke skjønner dette. TV-selskapet har et kortsiktig perspektiv for å få mest mulig ut av avtalen før perioden er over, mens fotballklubbene sitter igjen med skjegget i postkassa. Det er sannelig på tide at eliteklubbene får mer innflytelse over sitt eget produkt. NFF bør begrenses til å styre det sportslige.

Comment

Working...
                          X