Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Solskjaer og Molde

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Solskjaer og Molde

Merker jeg nesten begynner å bli irritert over Solskjaer og hans åpenbare pengepumping inn i Molde (les: overgang Solskjaer, hele trener staben, Dæhli, Berget, Wolf Eikrem som sikkert har videresalg(spekulasjoner selvsagt)..)

Men samtidig så tømmer han jo staben for trenere slik at de må starte fra scratch - og lopper dem for de bedre spillere. Så kanskje man bare skal være glad til?
    - I år tar vi alt -

Sleng på Toro som trener, så tenker jeg at Molde er i posisjon til å slite på nedre halvdel av tabellen i hele 2014.

Comment

skjønner jo OGS litt også,
      han har lyst på spillere som han kjenner fra før av.

Håper bare for ole sin skyld at de ikke flopper, ser for meg media kjøret i england hvis alle de norske han henter ikke slår ann.

Comment

Skulle ønske jeg hadde like gavmilde venner som de Jim Solbakken har, det er alt jeg har å si.

Comment

Originally posted by skog View Post
          Skulle ønske jeg hadde like gavmilde venner som de Jim Solbakken har, det er alt jeg har å si.
          Ja ikke sant. Det skulle også vært en del av åpningsinnlegget!
          - I år tar vi alt -

Comment

Originally posted by donny View Post
            Ja ikke sant. Det skulle også vært en del av åpningsinnlegget!
            Spørsmålet man kanskje bør stille seg er om Solskjær fremdeles har eierinteresser i Solbakkens agentselskap Solutions as?
            Vet at Solskjær måtte selge ut sin eierandel på 30% når han ble trener i Man Utd i 2008. Andelen ble solgt/overdratt til Solbakken...
            At de to har fortsatt å jobbe sammen siden, er det vel ingen tvil om?
            Kan til en viss grad forstå at Solskjær har et behov for å samarbeide med personer han stoler på, men at han hovedsakelig har kjøpt inn spillere, både til Molde og Cardiff, som har Solbakken som agent virker for meg litt mistenkelig. (oversikt over hvilke spillere Solbakken er agent for finner du her: http://www.transfermarkt.co.uk/en/ji...ater_1292.html )

At Solskjær kjøper de aller fleste spillerne gjennom et agentselskap hvor han tidligere var nest største eier, kan ikke være tilfeldig.
            Thomas

-Du skal lytte til selvskryt, Det kommer fra hjertet!

Comment

Originally posted by EGGET73 View Post
              Spørsmålet man kanskje bør stille seg er om Solskjær fremdeles har eierinteresser i Solbakkens agentselskap Solutions as?
              Vet at Solskjær måtte selge ut sin eierandel på 30% når han ble trener i Man Utd i 2008. Andelen ble solgt/overdratt til Solbakken...
              At de to har fortsatt å jobbe sammen siden, er det vel ingen tvil om?
              Kan til en viss grad forstå at Solskjær har et behov for å samarbeide med personer han stoler på, men at han hovedsakelig har kjøpt inn spillere, både til Molde og Cardiff, som har Solbakken som agent virker for meg litt mistenkelig. (oversikt over hvilke spillere Solbakken er agent for finner du her: http://www.transfermarkt.co.uk/en/ji...ater_1292.html )

At Solskjær kjøper de aller fleste spillerne gjennom et agentselskap hvor han tidligere var nest største eier, kan ikke være tilfeldig.
              Pft... Sånn er det og sånn kommer det alltid til å være. Solskjær er kjæledeggen til "alle"... Hadde det vært Reka eller en av våre tidligere trenere. Ville det blitt tre fronts krig... (nøff, klubbene og media)... Kanskje enda flere, hva vet jeg...

Comment

Jeg tror ikke at han pumper så mye penger inn i Molde. Det jeg reagerer på er koblingen mellom Solbakken og Solskjær. I Norge var det (nesten) ingen i media som reagerte på at Solbakken satt på begge sider av forhandlingsbordet, det gjør de heldigvis i England. Noen får pengepungen sin ekstremt velholdt her og jeg har en viss anelse om hvem det er.

Comment

At trenere henter spillere man kjenner fra tidligere klubber er jo i utgangspunktet forholdsvis normalt men det kommer til et punkt hvor det bare blir dumt. Man skulle jo tro at Cardiff har speidere som kunne klart å plukke opp noe bedre enn a-lagsspillere fra Molde. En ting er ihvertfall sikkert og det er at britisk presse er flinke til å lukte blod.

Comment

www.sportsdirectnews.com/premier-league-news/38050-cardiff-solskjaer-and-new-signing-share-agent.php#.UuKHxvs1jqA

Dette dekkes også i internasjonale medier..
                    Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
                      Jeg tror ikke at han pumper så mye penger inn i Molde. Det jeg reagerer på er koblingen mellom Solbakken og Solskjær. I Norge var det (nesten) ingen i media som reagerte på at Solbakken satt på begge sider av forhandlingsbordet, det gjør de heldigvis i England. Noen får pengepungen sin ekstremt velholdt her og jeg har en viss anelse om hvem det er.
                      Neida, men allikevel.
                      Solskjær hentes til Cardiff - selv om han bare har halvt år igjen av kontrakten må Molde kompenseres. Dette kan jo ikke Solskjær noe for så la gå.
                      Solskjær tar med seg Mark Dempsey og Richard Hartis fra Molde som trenere. Disse skal også Molde ha kompensasjon for. Men la gå. Disse to representeres forøvrig også av Jim Solbakken.
                      Første signering til Solskjær er Wolff Eikrem, eks Molde og da Herenveen. Hadde kun vært i Herenveen i 6 måneder. Ble kjøpt av Herenveen for rundt 10 mill, sikkert mye mer nå. Har Molde vidersalgsavtale? Selvfølgelig bare spekulasjoner, men om de har det får det en liten gevinst her og. Eikrem representeres forøvrig av Solbakken.
                      Andre signering av Solskjær er Møller Dæhli, også han representert av Solbakken. Det gikk rykter om en overgangssum når han kom fra United på over tosiffra millionbeløp, det ble vel aldri bekreftet. Men sier seg selv at Molde vil tjene godt på det salget så kort tid etter. Dæhli hadde vel også en gangske lang kontrakt.
                      Foreløpig siste kjøp fra Solskjær er Berget, også han fra Molde, og også han representert av Solbakken. Berget hadde riktignok bare 6 mnd igjen av kontrakten - men ettersom kjøpesum ikke offentliggjøres kan det lett spekuleres i om de betaler godt nok for en spiller på utgående kontrakt.
                      Av rykter er selvfølgelig flere Jim Solbakken elever nevnt og andre Molde spillere; Nyland som kanskje den som har vært hyppigst nevnt. Mame Biram Diouf også.

http://www.rbnett.no/100Sport/fotbal...icle410590.snd
                      Om Nyland og Dæhli:
                      De to landslagsspillerne kan i tilfelle bli svært lukrativ butikk for Molde. To slike overganger kan gi klubben flere titalls millioner kroner i nettofortjeneste. Begge spillerne representeres av agent Jim Solbakken som har bistått Ole Gunnar Solskjær, Mark Dempsey og Richard Hartis i forhandlingene med Cardiff.

Jo Inge Berget er en annen Solskjær-favoritt i Molde-laget. Angriperen ønsker seg til en europeisk klubb og har dessuten bare kontrakt fram til sommeren. Han har lenge avvist å forlenge avtalen med Molde.

Det går også rykter om at Magnus Wolff Eikrem kan bli aktuell for Ole Gunnar Solskjærs neste klubb. Den tidligere Manchester United-spilleren er under kontrakt med Heerenveen. Wolff Eikrem ønsket ikke å svare på spørsmål om Ole Gunnar Solskjærs mulige England-retur da han spilte romjulscup i Træffhuset.

Det er ikke kjent hvilken økonomisk kompensasjon Molde Fotballklubb har krav på dersom Solskjær, Dempsey og Hartis forlater Molde et halvt år før kontraktene går ut.
                      Synes bare alt dette Solskjær/Solbakken/Molde businessen er ganske fishy stuff.
                      - I år tar vi alt -

Comment

Det var Solskjær som sto bak avtalen som bragte Diouf til Man United i sin tid. OGS ba Ferguson plukke han opp før noen andre gjorde det og Ferguson gjorde som eleven sin sa. Det sies at Molde ville si ja til 10 mill, men at United nok måtte ut med 15 mill for å få ham med en gang før noen andre klubber kom på banen. OGS endte opp med å anbefale et kjøp som kostet United 50 mill.

Bergets pris med 6 mnd igjen av kontrakten ligger nok på 5-8 mill, men med muligheter til å få han for mindre dersom spilleren ønsker seg vekk. Jeg tør nesten garantere at Cardiff ender opp med å betale langt over 10 mill for ham. Ville OGS gjort det samme om Berget spilte for RBK? Neppe.

Det verste eksemplet er nok Gulbrandsen i LSK. Han hadde Solbakken som rådgiver som anbefalte ham å ikke signere en forlengelse av kontrakten med LSK. Så gikk det noen måneder så representerte Solbakken Molde da Gulbrandsen ble signert for en slikk og ingenting. Først går han som "privatperson" til Gulbrandsen og anbefaler han å ikke signere en kontrakt med sin nåværende klubb for så å hente han nesten gratis like etter.

Ingenting av dette er ulovlig, men er det etisk?

Comment

Drar opp en gammal tråd her!!

Ser Molde har signert / er i ferd med å signere 2 nye spillere i Ulland Andersen og Bjørnbak.

Gjett hvem som er agent??

Utifra listen under, representerer SlimJim 42 mann. Av de har 20 stk vært eller er i Molde, mesteparten under OGS ledelse, så nær 50% det. Molde har i tillegg forsøkt seg på flere av de andre uten å få aksept fra ‘selgende’ klubb!

Synes fortsatt dette er ganske fishy business!

https://www.transfermarkt.com/jim-so...a/berater/1292
                          - I år tar vi alt -

Comment

Definitivt fishy, men media er livredd for å komme på kant med hele Norges OGS.

Comment

Og apropos Molde, Twitter melder at en av deres spillere ikke har returnert fra Senegal etter endt juleferie. Håper i det minste han sier Sarr-y.

Kilde som nevnes er Eurosports Eliteseriepodcast.

Comment

Working...
                              X