Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kinadiskusjon fra Vidar-tråden

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kinadiskusjon fra Vidar-tråden

Originally posted by Muppetkokken View Post
    Jeg hadde takka ja med en gang. Tenk den kulturopplevelsen! Og den lønna!

Kina er gigantisk og det bor ca 1,3 milliarder mennesker der. Tror ikke vi skal trekke alle over en kam.
    Kulturopplevelse? Ja det er sikkert stor kulturopplevelse hvor myndigheter overvåker deg. Den eneste relevante kulturopplevelse jeg kunne tenkt meg var om en kollega til "american sniper" hadde tatt seg inn i dette landet og tatt ut lederne i det landet en etter en. De som skyter studenter bare fordi disse vil ha frihet fortjener ikke noe annet enn nakkeskudd selv. Jævla commie-svin

Originally posted by Daniel37 View Post
    Kulturopplevelse? Ja det er sikkert stor kulturopplevelse hvor myndigheter overvåker deg. Den eneste relevante kulturopplevelse jeg kunne tenkt meg var om en kollega til "american sniper" hadde tatt seg inn i dette landet og tatt ut lederne i det landet en etter en. De som skyter studenter bare fordi disse vil ha frihet fortjener ikke noe annet enn nakkeskudd selv. Jævla commie-svin
    Huff, nå ble jeg nødt til å knabbe ei stjerne fra deg...

Comment

Originally posted by Farmor View Post
      Huff, nå ble jeg nødt til å knabbe ei stjerne fra deg...
      For jeg virkelig på pukkelen for at jeg reagerer på noen som fremhever kulturopplevelser i et land som er et diktatur? Og gir klar beskjed om at de ledere som skyter studenter som ikke gjør noe galt, fortjener ikke noe annet selv.

Og dette skal være kritikkverdig?

Comment

For jeg virkelig på pukkelen for at jeg reagerer på noen som fremhever kulturopplevelser i et land som er et diktatur? Og gir klar beskjed om at de ledere som skyter studenter som ikke gjør noe galt, fortjener ikke noe annet selv.

Personlig er jeg ikke uenig når det kommer til kritikken av Kina og hovedsaklig myndighetene.
        Men at en fotballspiller kan gå fra Norsk liga til Kina, med de lønningene han kan få der har jeg full forståelse for!

Vi bør vel også være glade det til slutt var en Kinesisk klubb som kom på banen og ikke en Nederlandsk eller Italiensk f.eks. Kineserne betaler alltid overpris!

Comment

Originally posted by j_robber View Post
          Personlig er jeg ikke uenig når det kommer til kritikken av Kina og hovedsaklig myndighetene.
          Men at en fotballspiller kan gå fra Norsk liga til Kina, med de lønningene han kan få der har jeg full forståelse for!

Vi bør vel også være glade det til slutt var en Kinesisk klubb som kom på banen og ikke en Nederlandsk eller Italiensk f.eks. Kineserne betaler alltid overpris!
          Nå var det heller ikke lønna jeg svarte på, men at en person fremhevet kulturopplevelser i Kina forøvrig. For en som er opptatt av grunnleggende frihetsverdier så gjør det virkelig vondt at noen fremhever et land som kina m.t.p "kulturopplevelser"

Comment

Originally posted by _Christian_ View Post
            Summen er nok større. Kanskje det er vi som sitter igjen med 20 mill. etter at alle prosentene er delt ut og Trøim har fått sin del av eierskapet.
            Tja, da måtte han ha blitt solgt for 67 - 68 millioner. En ting er at kinesiske klubber bruker mye penger, men SÅ mye bruker de ikke.

Nå var det heller ikke lønna jeg svarte på, men at en person fremhevet kulturopplevelser i Kina forøvrig. For en som er opptatt av grunnleggende frihetsverdier så gjør det virkelig vondt at noen fremhever et land som kina m.t.p "kulturopplevelser"
            Vel, nå er Kina et av de eldste og mest interessante landene i verden når det kommer til nettopp historie og kulturopplevelser, så det er da ikke rart? At regimet der de siste hundre årene har vært og er kritikkverdig kan vi alle være enige i, men vi kan ikke nekte for at det er et veldig fint land likevel med en unik historie. Har selv vært der, og det var en veldig fin opplevelse fra mitt perspektiv som reiseglad og historieinteressert.

Comment

Ja. Kultur handler om mer enn politisk system. Kina er et utrolig interessant land med et stort mangfold. Du burde ta deg en tur. Jeg er i hvert fall grønn av misunnelse på Vidar.

Comment

Et dette et forum for å diskutere vålerenga fotball eller vg debatt avdeling utenriks?

Comment

Greit nok. Nå har ikke jeg vært i landet, og er i likhet med deg motstander av politikken der. Men man kan jo ikke komme bortifra at det er sykt mye innen både historie og kulturopplevelser der man ikke finner andre steder i verden!

Vet vi er veldig OT nå (får eventuelt fortsette i fåreskalleforumet om nødvendig) så legger til at jeg er utrolig spent på hva Reka klarer å få inn. Tipper Braaten er grei skuring, men mest som høyrekant og mulig back-up spiss. Kommer det noen vi kjenner eller en ukjent ny Ørn..?

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                    Hadde aldri dratt til et land hvor man slår i hjel hunder for å lage hansker. Sier det meste om både land og folk. Motbydelige.
                    Han reiser fra et land som klubber seler i hue. Alt er relativt.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                      Han reiser fra et land som klubber seler i hue. Alt er relativt.
                      Burde vært ulovlig det og.
                      Ett lag i Oslo.

Comment

Husk å ta med slakt av kyr.

Comment

Originally posted by Steinar View Post
                          Husk å ta med slakt av kyr.
                          Det foregår langt mer humant enn de overnevnte, det regner jeg med at du vet. Slår i hjel hunder uten empati, og sjeldne dyreraser er snart utrydda pga "kinesisk medisin". Har mye jeg kan kalle både landet og menneskene der, men det blir sikkert for mye for enkelte.
                          Ett lag i Oslo.

Comment

Ja, men det ville ikke falt deg inn å si at alle nordmenn er et blodtørst morderisk folk som knerter seler for profitt. Men du tar ikke fem øre for å skjære en milliard kinesere over samme kam. Innser du hykleriet?

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                              Ja, men det ville ikke falt deg inn å si at alle nordmenn er et blodtørst morderisk folk som knerter seler for profitt. Men du tar ikke fem øre for å skjære en milliard kinesere over samme kam. Innser du hykleriet?
                              Å slå i hjel hunder og andre dyr, og "kinesisk medisin" er akseptert blant menigmann i Kina. Hadde du lest litt mer om temaet, ville du visst det. Vil tro de fleste nordmenn synes sel og hvalfangst er motbydelig.
                              Ett lag i Oslo.

Comment

Working...
                              X