Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

stjerne over klubblogo

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• stjerne over klubblogo

jeg og en kamerat har hatt en diskusjon angående stjerne over klubblogo (som RBK har). kameraten min mener at dette er fordi RBK tidligere har klart å kvalifisere seg til gruppespillet i Champions League, mens jeg har en teori om at det er på grunn av 10 seriemesterskap per stjerne.
    noen som kan hjelpe oss med riktig svar?
    Forskere har lenge forsøkt å finne forklaringen på at LSK ikke har noe casualsmiljø. Svaret kom denne uka, EPA og Domus fører visstnok ikke merkeklær...

Originally posted by armandg View Post
    jeg og en kamerat har hatt en diskusjon angående stjerne over klubblogo (som RBK har). kameraten min mener at dette er fordi RBK tidligere har klart å kvalifisere seg til gruppespillet i Champions League, mens jeg har en teori om at det er på grunn av 10 seriemesterskap per stjerne.
    noen som kan hjelpe oss med riktig svar?
    Jeg regner vel med at det er pga. 10 mesterskap. Klubbene i Italia med stjerner over logoen har vunnet 10 scudettoer (1 stjerne per 10 ende).

Dorian Stefan
    *****KREPP ARMY*****
    DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
    Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Originally posted by Dorian Stefan View Post
      Jeg regner vel med at det er pga. 10 mesterskap. Klubbene i Italia med stjerner over logoen har vunnet 10 scudettoer (1 stjerne per 10 ende).
      takk for svar!
      djeez, da har faktisk FFK en (liten) sjans på å få ett stk stjerne gitt :/
      Forskere har lenge forsøkt å finne forklaringen på at LSK ikke har noe casualsmiljø. Svaret kom denne uka, EPA og Domus fører visstnok ikke merkeklær...

Comment

Originally posted by armandg View Post
        takk for svar!
        djeez, da har faktisk FFK en (liten) sjans på å få ett stk stjerne gitt :/
        Det er for 10 seriemesterskap. De har nøyaktig 20 mesterskap, derfor 2 stjerner, og har bl.a 13 på rad (kun Skonto Riga har bedre med 14 på rad i Latvia).

Comment

Originally posted by Pondus View Post
          Det er for 10 seriemesterskap. De har nøyaktig 20 mesterskap, derfor 2 stjerner, og har bl.a 13 på rad (kun Skonto Riga har bedre med 14 på rad i Latvia).

Du tenker på RBK, mens han du siterte sa FFK. FFK har 9 og kan dermed få stjerne på drakta i år.

Comment

NFF regner den "offisielle maratontabellen" (iflg Wikipedia: "Også NFF regner tabellen fra 1963 som den offisielle maratontabellen.") fra 1963 og oppover. Det betyr at FFK ikke har et eneste seriemestarskap å vise til, siden de tok alle sine i perioden 1937 - 1961.

Det jeg lurer på da er om FFK kommer til å få stjerne hvis de vinner nå i år? Strengt talt vil de jo da få ti mesterskap, men kan regelrytterne i NFF finne på å ... nekte dem? De kan jo fort begrunne det med at "nei, vi regner ikke seriemesterskap før 1963"?

Comment

jeg hadde aldri hørt om maratontabellen før, jaggu lærer man seg noe nytt hver dag ;D

Comment

Det er ingen regler for dette.

Man kan ha 120 stjerner over klubblogoen om man vil, det er opp til klubbene selv.

Brann hadde noen t-shirts med 2 stjerner på tidligere i år, ett for hvert gull.
                Det skal sies jeg er ikke VIF supporter, men er her inne for å lese hva som skjer i og rundt klubben.

Comment

Støtter NFFs syn fullt ut. Hva som skjedde før 63 er ubetydelig, akkurat som cuprekka til Odd da fotballen var en oppblåst grisemage.

Situasjonen må være lik for alle om man skal kunne telle mener jeg, og det ble den først i 63.

Comment

Originally posted by casper View Post
                    Det er ingen regler for dette.

Man kan ha 120 stjerner over klubblogoen om man vil, det er opp til klubbene selv.

Selvsagt kan man det..I de landene med prestisje så har man ikke stjernene for moro skyld/pynt. De skal representere nå.

F.eks. har Man City 3 stjerner..(1 for hvert tiår de ikke har vunnet noe) alledgedly
                    *****KREPP ARMY*****
                    DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                    Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Originally posted by Dorian Stefan View Post
                      F.eks. har Man City 3 stjerner..(1 for hvert tiår de ikke har vunnet noe) alledgedly
                      Man skal ikke se bort ifra at de blå klarer å få til noe bra i år!
                      "We are the Blues and we play to win!" ;D

Comment

Da kan jo Vålerenga ha 2,5 stjerne på drakta da jo

Comment

Originally posted by casper View Post
                          Når du skriver "t-shirts", mener du da t-skjorter eller offisielle drakter? Jeg vil tro at NFF har regler for det, de har jo regler for alt annet også.

Comment

Det finnes ikke noen regler på dette internasjonalt. Men det er vanligvis en stjerne for hvert tiår. Italia og Tyskland har holdt på med dette en god stund. Nå kommer en god del andre nasjoner etter..

Men det finnes også klubber som har stjerner for hvert tredje eller femte år.

Personlig, så synes jeg man kun burde ha fått en stjerne for 3 CL gull (for klubber) og 3 VM/EM gull (landslag). Istedenfor at Rangers kan ha 5 stjerner (de har vel 51 seriemesterskap)/Rosenborg 2 stjerner, mens de fleste topplagene i Europa ikke har noen eller bare 1 (siden de er i mye hardere ligaer...).
                            Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Originally posted by Bohem1 View Post
                              Men det er vanligvis en stjerne for hvert tiår. Italia og Tyskland har holdt på med dette en god stund. Nå kommer en god del andre nasjoner etter..
                              Dette er ikke riktig, i alle fall for Tyskland. Hva de gjør i Italia kan jeg ikke uttale meg om.
                              I Tyskland er det slik:
                              - ved spill innenfor Bundesliga teller Bundesliga-mesterskap (BL ble innført i 1963) med 1 stjerne for 3 titler, 2 stjerner for 5 titler, 3 for 10, og 4 stjerner for 20 titler.
                              - ved spill utenfor Bundesliga teller mesterskap gjennom tysk fotballhistorie. Det gis kun én stjerne, og klubben må ha vunnet minst tre mesterskap. Antall mesterskap vil stå som tall i stjernen.

Mer om dette her.
                              mvh

Ogni M

Comment

Working...
                              X