Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Spørmål vedr. slettet tråd

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spørmål vedr. slettet tråd

På klubbens hjemme side ligger det en link til dette forumet. Det står også å lese:

"Vålerenga Fotball ønsker en levende debatt rundt klubben.

Tema bestemmer du, og sammen med VPN og Klanen inviterer vi deg til å dele meningene med andre lesere på forumet.

Fyr løs!

Diskuter Vålerenga her
    "

På klubbens hjemmeside er toppnyheten nå at klubben ble bøtelagt for blussing. Det ble opprettet en tråd her på forumet, som tok opp dette. Den ble slettet.

Er det noen åpenbar forklaring på hvorfor en nyhet som er relatert til klubben, som ligger ute på klubbens hjemmeside, blir slettet fra et forum som det linkes til fra klubbens hjemmeside?

Ja. Diskusjonen foregår her:
    http://forum.klanen.no//showthread.php?t=22263&page=5

Comment

Det kan jo være at det ble tatt i bruk en eldre tråd om samme tema isteden for å starte ny tråd

Edit: Plaum kom meg i forkjøpet ja...

Comment

Men jeg, og andre med meg, ønsker ikke å debattere på klanen.no, men på VPN-delen, som det linkes til, som klubbens eget forum. Ganske unaturlig at det linkes til VPN, men alle tråder som omfatter blussing og bøter blir flyttet til et annet sted på forumet.

Comment

Det dukker jo opp en ny tråd på forumet for hver nye artikkel på Vif-fotball.no.

Tror forumet kunne tjent på en betydelig strengere moderering. Ser for eksempel på Stabæks forum. Færre tråder og flere innlegg.

Comment

Originally posted by Lego View Post
            Det dukker jo opp en ny tråd på forumet for hver nye artikkel på Vif-fotball.no.

Tror forumet kunne tjent på en betydelig strengere moderering. Se for eksempel på Stabæks forum. Færre tråder og flere innlegg.
            Strengere moderering er jeg helt for, men den bør være konsekvent.
            Nå slettes det når det gjelder blussing, mens andre lager tråder hver gang de har noe på hjertet, uten engang å scrolle ned forsiden for å se hva som finnes av relevante muligheter.

Hva er egentlig forskjellen på mål og ambisjoner for neste sesong? Ikke vet jeg, men det går 2 parallelle tråder om det. Det ble laget en tråd om treningskampene i 2010, og plutselig ble det laget en egen tråd for en av disse kampene. Helt meningsløst.

Comment

Originally posted by Lego View Post

Tror forumet kunne tjent på en betydelig strengere moderering. Ser for eksempel på Stabæks forum. Færre tråder og flere innlegg.
              Den eneste grunnen til at Stabæks forum har flere innlegg enn VPN (om det stemmer), må være at de har masse tid til å skrive innlegg fra de er ferdige på skolen kl. 14 til mor serverer middag når far kommer hjem fra jobb kl. 18.

Comment

Ser at moderator har vært inne og endret tittel på denne tråden, men hvorfor kan ingen svare meg på årsaken til at tråden om blussing, som i åpningsinnlegget linket til en artikkel på klubbens egen hjemmeside, blir slettet fra klubbens eget forum.

Hva var det som brøt med forumets regler? Og nei, for dere som ikke leste det før det ble slettet, det er ikke jeg som startet den tråden. Jeg er ikke personlig fornærmet.

Men jeg sliter med å se hvorfor en ting som rammer klubben økonomisk ikke skal kunne diskuteres på VPN, klubbens eget forum.
                Er det mulig å få et svar her, eller må man henvende seg til klubben?

Comment

Originally posted by usbenga View Post
                  Men jeg sliter med å se hvorfor en ting som rammer klubben økonomisk ikke skal kunne diskuteres på VPN, klubbens eget forum.
                  Er det mulig å få et svar her, eller må man henvende seg til klubben?
                  VPN er ikke klubbens eget forum, det er VPN (Vålerenga på nett) sitt eget forum.

Uten at jeg kjenner tanken bak struktureringa av forumet ser det ut som om Klanens og dens aktiviteter (tribuneliv, turer, klanen som organisasjon osv) diskuteres på Klanen sitt forum mens fotball (laget, klubben, kamper, taktikk osv) diskuteres på VPN sitt forum.

Like fullt er Klanen og VPN på "samme" forum dividert i egnede seksjoner.

Tror ikke klubben kan gi deg noe godt svar, prøv heller kontakt_ossATTvpnDÅTTno
                  www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
                  Glemmer passordet mitt...

Comment

Originally posted by Niding View Post
                    VPN er ikke klubbens eget forum, det er VPN (Vålerenga på nett) sitt eget forum.
                    VPN-forumet er klubbens forum, det er Svein Graff som er ansv. red. Se nederst i footeren av siden når du er inne på VPN-forumet.

At det er hostet (altså teknisk sett bor på Klanens server) har ikke noe med saken å gjøre.

Resten får VPN/klubben forklare.
                    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Ser at moderator har vært inne og endret tittel på denne tråden, men hvorfor kan ingen svare meg på årsaken til at tråden om blussing, som i åpningsinnlegget linket til en artikkel på klubbens egen hjemmeside, blir slettet fra klubbens eget forum.
                      Fordi den som fjerna tråden, altså meg, ikke har vært på forumet siden.
                      Tråden var allerede godt igang på hovedforumet når du skreiv innlegget. Ingen vits i å kjøre samme debatt i to fora, derfor blei den fjerna.
                      in Absinthia

Comment

Riktig og feil samtidig. VPN og Klanen har i lang tid hatt felles diskusjonforum i den forstand at begge er underfora i en forumsgruppe under Klanens webadresse. Klanen har inntil videre overlatt det formelle redaktøransvaret til VIF ettersom NFFs medieregler tilsier at klubbene blir tilgodesett penger etter deres internettsiders popularitet.
                        Dersom du ser nederst på denne siden vil du finne se at Svein Graff formelt sett står ansvarlig for denne forumsgruppen. Klanens og VPNs fora er altså samtidig VIFs fora. Det er imidlertid ingen praktiske endringer forbundet med denne formelle endringen. Dette forumet modereres av de samme personene, det har ikke funnet sted regelendringer, og VIF har ikke fått sensurrettigheter, i tilfelle noen skulle lure på det.

Når det gjelder det konkrete spørsmålet: Det eksisterte allerede en diskusjonstråd med samme tema. Av denne grunn ble den nye tråden fjernet.
                        mvh

Ogni M

Comment

Uten at jeg kjenner tanken bak struktureringa av forumet ser det ut som om Klanens og dens aktiviteter (tribuneliv, turer, klanen som organisasjon osv) diskuteres på Klanen sitt forum mens fotball (laget, klubben, kamper, taktikk osv) diskuteres på VPN sitt forum.

Like fullt er Klanen og VPN på "samme" forum dividert i egnede seksjoner.
                          Er klar over inndelingen av forumet, det er også det som er poenget her.
                          Hvorfor skal man ikke diskutere blussing på VPN? På Klanens hovedforum står det under at "Her diskuteres livet i Klanen". Er det slik at blussing bare passer inn i den smale kategorien? Er det noe som ikke angår oss som ikke er medlem av Klanen?

Klubben linker til VPN-biten av forumet, ikke til Klanens hovedforum, da syns jeg også det er naturlig at man kan diskutere nyhetssaker som klubben kjører selv på denne delen av forumet.

Mulig dette er et urimelig krav, jeg ber bare om å få en forklaring på hvorfor dette ble slettet.

Comment

Klubben linker til VPN-biten av forumet, ikke til Klanens hovedforum, da syns jeg også det er naturlig at man kan diskutere nyhetssaker som klubben kjører selv på denne delen av forumet.

Mulig dette er et urimelig krav, jeg ber bare om å få en forklaring på hvorfor dette ble slettet.
                            a) Svein Graff v/Vålerenga Fotball er ansvarlig redaktør for alle forumene. Hvor sjukt eller mjukt det enn måtte høres - sånn er det.

b) Tatt a) i betraktining er alle forum "riktig" forum, og ikke minst skjedde dette meg bekjent på Klanens tribuneseksjon - ergo er ikke hovedforumet galt.

c) At Klanen "selger seg" til klubben på denne måten som en slags protest får man ta opp med styret i Klanen, dem som modererer har som nevnt ikke blitt pålagt noe (annet enn å bli solgt på rot?).
                            Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Er klar over inndelingen av forumet, det er også det som er poenget her.
                              Hvorfor skal man ikke diskutere blussing på VPN?

Fordi det var på Klanens Hovedforum det første innlegget om blussing etter Lyn-kampen kom. Det var blussing på Klanens felt og det hadde da mer relevans på Klansforumet enn på et fotballforum da det (da) ikke hadde noen direkte fotballrelevanse.

Vi kan ikke starte en ny tråd for hver utvikling i en sak - det tror jeg du også skjønner. Og når en sak har flere sider, altså kan tilhøre i flere kategorier, så lar vi den opprinnelige stå. Skulle derimot saken endre karakter slik at den ikke lengre tilhører i det opprinnelige forumet, vil den kunne bli flytta. I denne saken så er det fortsatt blussing på Klanens felt på Ullevaal og dermed er fortsatt relevansen der.

Dersom du ønsker å støtte Vålerenga ved å klikke deg inn på forumet kan du trygt klikke deg inn på forumet som heter Klanens Hovedforum da disse klikkene også telles med.

Comment

Working...
                              X