Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Om ryktetråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Om ryktetråden

Originally posted by Mr.Laffer View Post
    Folkens, prøv å holde dere til temaet i tråden.
    re-poster derfor trådstarter sitt innlegg:

Ny ryktetråd for 2011 med ett par regulativer...

Ikke finn på egne rykter, ha kildehenvisning
    Aller helst link til medias spekulasjoner. Til nøds en papiravis eller lignende. "Jeg kjenner noen som sier at de så atte" er ikke en kildehenvisning. Dette vil bli sett på som "oppspinn" og slettet for fote.

Ikke tro på alt du ser i media
    "Silly-season" er full av bløffer, gjerne fra agenter som ønsker å hause opp sine spillere. Tenk deg derfor om to ganger før du ser på det som sannsynlig at Vålerenga kjøper ALLE spillerne som kobles til klubben.

Observasjoner
    Om noen via egne øyne har sett, og kan fortelle å ha sett VIF-ledere med spillere, så er det håndfast nok. Takk til Bayer Frydenlund for denne regelen.

Men, ting som er heeelt på trynet blir sletta for fote!

Ikke ytre personlige "ønsker" i denne tråden. Det er det egen tråd til her: Spillerkjøp i sommer! Det er også tråden for ville spekulasjoner o.l.

Det er lov å diskutere rykter
    Rykter som blir fremmet i tråden er lov å diskutere. Men ikke på "ønskeliste"-nivå. Hold det seriøst. Takk til Wanderer for denne regelen.
    Hvorfor ikke bare stenge tråden da? Hvis man må ha kilde kan man like gjerne poste det i overgangstråden. Et rykte er rykte.

Originally posted by Gurkemeie View Post
    Hvorfor ikke bare stenge tråden da? Hvis man må ha kilde kan man like gjerne poste det i overgangstråden. Et rykte er rykte.
    Vi har jo hentet VPG og det havnet her fordi noen kjente noen som påsto det.
    I følge disse reglene skulle det jo da vært slettet.

"Ja" til løse rykter. Vaskedama på Valle, kompiser, snåsamannen og andre bør også være godkjent som kilder. Så får en hver heller selv velge hva de vil tro på av dette.

Comment

For det første: Ikke diskutér tråden i tråden. Rapportér heller til moderatorer så vi kan vurdere måten vi kan endre eller gripe inn på. Metadiskusjoner kan man ha på egnet sted, f.eks. her.

Til saken: Bakgrunnen for at man skal ha en kildehenvisning at man ikke skal finne på egne rykter, og at det skal være noe mer substans enn "En kompis av meg sa at han hørte noen som på bussen si at..."
      mvh

Ogni M

Comment

Originally posted by Ogni M View Post
        For det første: Ikke diskutér tråden i tråden. Rapportér heller til moderatorer så vi kan vurdere måten vi kan endre eller gripe inn på. Metadiskusjoner kan man ha på egnet sted, f.eks. her.

Til saken: Bakgrunnen for at man skal ha en kildehenvisning at man ikke skal finne på egne rykter, og at det skal være noe mer substans enn "En kompis av meg sa at han hørte noen som på bussen si at..."
        Ok, beklager.

Er det stort problem at folk finner på rykter? Grunnen til trådens eksistens trodde jeg nettopp var at det er løse rykter man kan ta med en klype salt, fordi det ikke er offisielle rykter/skrevet i media ennå. Er ikke dette sjarmen med silly season?

Comment

Originally posted by Ogni M View Post

Etzat Hussein hørte jeg om i ryktetråden lenge før noen avis var ute med det. VPG nå sist det samme.

Det er greit å ha regelen for å kunne slette innlegg som åpenbart er fri fantasi. Spørsmålet er bare hvordan det håndheves.

Comment

Ok, beklager.

Er det stort problem at folk finner på rykter? Grunnen til trådens eksistens trodde jeg nettopp var at det er løse rykter man kan ta med en klype salt, fordi det ikke er offisielle rykter/skrevet i media ennå. Er ikke dette sjarmen med silly season?
            Jeg tror vel problemet ligger litt i at folk slenger ut fantasirykter om spillere de gjerne skulle sett i Vålerenga, og ikke et faktisk rykte (dvs. noe som noen har hørt eller vet at er på gang). Om man holder et lite aktivt øye på ryktetråden, ser man at det er veldig mange som har svært vanskelig for å forstå at det er en forskjell på ønsker og på rykter. De to fenomenene er for øvrig delt inn i hver sin tråd...
            Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Originally posted by Skrible View Post
              Jeg tror vel problemet ligger litt i at folk slenger ut fantasirykter om spillere de gjerne skulle sett i Vålerenga, og ikke et faktisk rykte (dvs. noe som noen har hørt eller vet at er på gang). Om man holder et lite aktivt øye på ryktetråden, ser man at det er veldig mange som har svært vanskelig for å forstå at det er en forskjell på ønsker og på rykter. De to fenomenene er for øvrig delt inn i hver sin tråd...
              Kanskje det bør opprettes en tråd som tar for seg sammensetningen av stallen, hvor man kan dagdrømme litt? "Spillerstallstråden" elns.

Comment

Jeg har hørt rykter om at moderatorene (gud være med dem) ikke har tenkt å forandre på reglene :P men at de synes det fungerer ganske godt nå
                ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Kanskje det bør opprettes en tråd som tar for seg sammensetningen av stallen, hvor man kan dagdrømme litt? "Spillerstallstråden" elns.
                  Hvis du føler behovet for en slik tråd er det jo ingenting i veien for at du starter den.
                  mvh

Ogni M

Comment

Originally posted by 2m@s View Post
                    Jeg har hørt rykter om at moderatorene (gud være med dem) ikke har tenkt å forandre på reglene :P men at de synes det fungerer ganske godt nå
                    Moderatorene har nok Satan på sin side, men ryktet bekreftes...
                    in Absinthia

Comment

Working...
                    X