Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor er det tidsbegrensning når det gjelder å redigere innlegg?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvorfor er det tidsbegrensning når det gjelder å redigere innlegg?

Jeg synes dette ofte er veldig irriterende, hvis man har behov for å fylle på med mer info/innhold. Problemet blir jo veldig aktuelt når man f.eks. lager en kamptråd, og det kommer mer og mer info jo nærmere kampdagen man kommer, som man gjerne skulle få samlet i åpningsinnlegget, men det blir istedet spredt utover mange innlegg og flere sider. Bare rot og jeg ser ikke vitsen med å ha det slik. Hvorfor gjøre ting mer vanskelig enn hva som er nødvendig?

Ja til fri redigering av egne innlegg!

Originally posted by Cyrus View Post
    Jeg synes dette ofte er veldig irriterende, hvis man har behov for å fylle på med mer info/innhold. Problemet blir jo veldig aktuelt når man f.eks. lager en kamptråd, og det kommer mer og mer info jo nærmere kampdagen man kommer, som man gjerne skulle få samlet i åpningsinnlegget, men det blir istedet spredt utover mange innlegg og flere sider. Bare rot og jeg ser ikke vitsen med å ha det slik. Hvorfor gjøre ting mer vanskelig enn hva som er nødvendig?

Ja til fri redigering av egne innlegg!
    Det vanligste argumentet for tidsbegrenset redigering er at det er nødvendig for å få til en ordentlig debatt, ellers vil bare enkelte forandre på sitt eget innlegg når de blir motsagt, og det er umulig å lese debatten sånn den er/har vært.

Comment

Godt poeng, og jeg ser den. Men er det ikke muligheter for noen mellomløsninger her? Er det slik at enten så får alle ubegrenset redigeringstid eller så får ingen det? Er det mulig å f.eks. gi åpningsinnlegg ubegrenset redigeringtid? Hva med en søknads-knapp, på hvert innlegg, hvor man kan søke moderator om mulighet for redigering? Så kan moderator gi ubegrenset tilgang for en begrenset periode?

Eller en prøveperiode med ubegrenset redigering? En del andre forum jeg innimellom er på, klarer seg ganske så OK synes jeg med ubegrenset redigeringsmuligheter og også med mulighet for bilder i innleggene. Folk som er der vet hvordan de vil ha det, og ting blir sjelden misbrukt. Jeg liker jo å tro at folk her inne vil kunne klare å unngå misbruk, men vet jo aldri. Når alt kommer til alt så er det vel opp til brukerne av forumet å bevise at de fortjener tilliten eller ikke Vet ikke helt hvordan vi ligger an der jeg...

Comment

Ubegrenset redigering er ikke aktuelt. Til det har dette forumet alt for mye flass og mongofjadderprodusenter.

At tidsbegrensningen kunne vært utvidet fra fem til ti-femten minutter er derimot noe som kan være mer aktuelt.
        Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
        [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Joa, men det hjelper jo ikke påfyll-av-info-i-førstepost-i-kamptråd-"problemet" i stor grad. Ting vil da fortsatt bare bli spredd utover i tråden, istedenfor at man kan samle det på ett sted.

Hva med å være strengere med flasset og mongofjadderprodusentene?

Comment

Hvis du endrer et innlegg ved å legge til informasjon, etter at jeg allerede har lest det. Hvordan skal jeg da få med meg at det har kommi ny informasjon? Innlegget vil uansett stå markert som lest.
            in Absinthia

Comment

I forhold til førsteposten i en kamptråd, så er det bare fordi jeg synes det er mye bedre å samle all info i en informativ førstepost, enn å spre ting utover flere innlegg og flere sider etterhvert som ting dukker opp Poenget er jo at folk skal kunne finne mesteparten av info rundt kampen i førsteposten, som liksom danner grunnlaget for videre diskusjon frem mot og under kampen.
              Er omtrent bare her jeg ser et problem i forhold til dette med redigeringstid.

I vanlige diskusjoner vet jeg ikke om folk hadde giddet og redigert innlegg bakover i tid hvis de føler noe mangler, da vil det være mer hensiktsmessig å lage en ny post.

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                Hvis du endrer et innlegg ved å legge til informasjon, etter at jeg allerede har lest det. Hvordan skal jeg da få med meg at det har kommi ny informasjon? Innlegget vil uansett stå markert som lest.
                Det er noe webmaster enkelt kan endre. Det er faktisk så enkelt som at du kan få en message, en e-post, en SMS og - om hvis det skulle trenges - en telefonoppringing - hver gang noen endrer et innlegg.

Mulighetene er der med andre ord. Spørsmålet er mer om det er noe du - som moderator - ønsker skal skje.

Ti til femten minutter hadde sikkert vært bra, og funker ikke det så kan man - som jeg har gjort med hell tidligere - kontakte en pålogget moderator og spørre pent om de kan endre teksten for deg.

LD.
                Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Jeg som bruker ønsker ikke at det skal skje..tror det hadde blitt sjukt rotete og uoversiktlig..
                  In the beginning the Universe was created.
                  This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                  - Douglas Adams

Comment

I forhold til førsteposten i en kamptråd, så er det bare fordi jeg synes det er mye bedre å samle all info i en informativ førstepost, enn å spre ting utover flere innlegg og flere sider etterhvert som ting dukker opp Poenget er jo at folk skal kunne finne mesteparten av info rundt kampen i førsteposten, som liksom danner grunnlaget for videre diskusjon frem mot og under kampen.
                    Er omtrent bare her jeg ser et problem i forhold til dette med redigeringstid.

I vanlige diskusjoner vet jeg ikke om folk hadde giddet og redigert innlegg bakover i tid hvis de føler noe mangler, da vil det være mer hensiktsmessig å lage en ny post.
                    I de få tilfellene det er nødvendig eller ønskelig å endre et innlegg kan en moderator gjøre det.
                    mvh

Ogni M

Comment

Tror ikke du helt skjønner hvorfor jeg ønsker redigering Ogni M.
                      For hvis jeg lager en kamptråd og vil fylle på med artikler og annen informasjon i førsteposten etterhvert som det nærmer seg kamp, så gidder en moderator å gjøre det 5-6 ganger for meg. Jada, Særlig Hadde vært enklere å gjøre det selv.

Men tror det bare er å gi opp uansett. Folk her vil ikke ha ordentlige kamptråder med all info lett tilgjengelig, og som et godt fundament for videre diskusjon frem mot kamp. De vil ha noe enkelt mikkmakk. Jeg hadde et håp om at noen ville ta opp hansken etter at jeg lagde to (ganske så bra føler nå jeg) kamptråder på rad nå i samme stil (PAOK-kampen og Sogndal-kampen) men den gang ei.

Tror ikke brukere her inne er klare for en kamptråd-revolusjon!

Comment

Det er mulig du også evt. har gått glipp av et poeng eller to? At det er Ingo som har kommunisert dette er riktig, med alle moderatorene stående bak hans uttalelser.

Et annet poeng som vel ikke har blitt hevdet hardt, er at dette faktisk er et debattforum, ikke en chat eller en blogg.
                        Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Er vel ingen som har påstått at dette er en chat eller en blogg?

Det jeg har snakket om, med en mer utfyllende førstepost i en kamptråd, er veldig normalt på mange andre fotballforum.

Men som nevnt, tror ikke brukerne her inne er klare for en kamptråd-revolusjon, så vi får fortsette å holde oss til KISS-prinsippet, no stress.

Comment

Det jeg har snakket om, med en mer utfyllende førstepost i en kamptråd, er veldig normalt på mange andre fotballforum.
                            Som nevnt tidligere, så kan du endre et innlegg ved å spørre en moderator. Skriv teksten du vil sette inn, så funker det i ni av ti tilfeller. Jeg har prøvd det.

Det er veldig enkelt, og det fungerer.

Litt mer tungvint, men det er vel bedre enn at folk i affekt slenger ut ditt og datt i helgafylla, og morgenen etter endrer åpningsinnlegget og ingen forstår noe som helst av svarene som er skrevet under.

LD.
                            Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Jeg tror jeg skjønner det godt, men jeg er uenig i argumentene.
                              Der dreier seg om såpass få tilfeller der det er nødvendig eller ønskelig å endre et innlegg at ikke rettferdiggjør en endring av generell praksis, nemlig at redigeringsretten utløper etter noen få (5?) minutter.
                              mvh

Ogni M

Comment

Working...
                              X