Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor moderere forumet dødt?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvorfor moderere forumet dødt?

Jeg har lurt litt på hvorfor dere moderatorer velger å kjøre på med såpass mange underforumer og flytte tråder i hytt og gæver?

Etter min og fleres meninger gjør det forumet totalt dødt. Det er jo flere Vålerengasympatisører som diskuterer på VGD enn her...Vel og bra at man ikke trenger å starte ny tråd for alt, men enkelte nyheter går jo i det store gapet på tråder som inneholder flere hundre innlegg.

Hva med å åpne for en litt annen linje, eller mener dere dette er det beste for forumet?

Fullstendig enig med deg , men disse modsa liker vell at det er små dødt, mindre å gjøre da...

Comment

Ja, det er ganske håpløst, som om man ønsker så liten aktivitet som mulig. Gidder snart ikke mer her inne, det er veldig dødt.

De har også en voldsom iver etter å stenge tråder, bla er Stadiontråden plutselig stengt, etter 3 år. Har spurt i en ukes tid hvorfor, ikke mulig å få noe svar.

Også irriterende at de spammer forumet med "tråder" som bare er linker til Dagbok og andre saker på VPN og Klanen.no, uten at det legger opp til noen diskusjon.

Comment

Originally posted by usbenga View Post
        De har også en voldsom iver etter å stenge tråder, bla er Stadiontråden plutselig stengt, etter 3 år. Har spurt i en ukes tid hvorfor, ikke mulig å få noe svar.
        Den er åpnet opp igjen. Aner ikke hvorfor den ble stengt, kan ha vært ved en feil. http://forum.klanen.no/showthread.ph...stadion/page23

Også irriterende at de spammer forumet med "tråder" som bare er linker til Dagbok og andre saker på VPN og Klanen.no, uten at det legger opp til noen diskusjon.
        Dette er en nyhetsfeed. Dersom folk ikke ønsker dette så er det greit, men du er den første som har nevnt det...

Comment

Originally posted by FrankO View Post
          Den er åpnet opp igjen. Aner ikke hvorfor den ble stengt, kan ha vært ved en feil. http://forum.klanen.no/showthread.ph...stadion/page23

Dette er en nyhetsfeed. Dersom folk ikke ønsker dette så er det greit, men du er den første som har nevnt det...
          Javel, noen må jo være den første. Gadd bare ikke å lage en egen tråd om det, jeg er allerede en pain in the ass for mange her.

Hadde man lagt inn hele innlegget i tråden, så kunne det funket som en tråd, men slik det er nå så er det tre linjer av selve innlegget, og så en link videre. Skjønner liksom ikke hvilken funksjon det har på et diskusjonsforum.

Ganske ukritisk også hva som blir lagt ut der, vi har jo hatt noen diskusjoner i årenes løp om hva som passer på VPN-forumet, og hva som kanskje passer bedre inn på Klanens diskusjonsforum. Nå opplever jeg at det aller meste blir "feedet" på VPN-forumet, uten at det blir diskusjoner av det.

Mulig jeg er veldig sær, men av responsen å dømme så har det ingen særlig interesse. Dvs det er mange views, men ingen kommentarer.

Det plager meg ikke veldig, men skjønner ikke helt vitsen med det. Noen ganger blir det også litt overveldende, med 4-5 slike "tråder".

Fint at Stadiontråden er åpen igjen!

Comment

Originally posted by Onico View Post
            Jeg har lurt litt på hvorfor dere moderatorer velger å kjøre på med såpass mange underforumer og flytte tråder i hytt og gæver?

Etter min og fleres meninger gjør det forumet totalt dødt. Det er jo flere Vålerengasympatisører som diskuterer på VGD enn her...Vel og bra at man ikke trenger å starte ny tråd for alt, men enkelte nyheter går jo i det store gapet på tråder som inneholder flere hundre innlegg.

Hva med å åpne for en litt annen linje, eller mener dere dette er det beste for forumet?
            Litt usikker på hva du mener her. Først sier du at det er flere på VGD for så å kritisere at det er tråder med mange innlegg her? Vålerenga-tråden på VGD har over 20 000 innlegg.

Tanken bak å ha mange underforumer er for at folk skal ha mulighet til å lese tråder som handler om sine egne interesser. Hadde vi hatt ett forum for Vålerenga Fotball, ville vi drukna i tråder. Rykter og spekulasjoner i en ny tråd hver gang en spiller blir nevnt i mediene (og det skjer jo ganske ofte), kamptråder for A-lag, U-lag, Jrlag for herrer og damer. Stemningstråder, tifotråder, sangtråder, tråder om 20+ spillere pluss pluss pluss. Jeg er ikke enig med deg at det hadde blitt bedre på denne måten.

Dersom du ikke er interessert i breddefotballen, er det lett å holde seg unna. Er du ikke interessert i å lese om rykter og avissladder så er det lett å holde seg unna også.

Ja, noen tråder vil bli lange, men ryktetråden som eksisterer nå, vil stenges om en drøy uke og en ny tråd for vintervinduet vil åpnes.

Comment

Originally posted by oPsL View Post
              Fullstendig enig med deg , men disse modsa liker vell at det er små dødt, mindre å gjøre da...
              Fint innslag i en ellers konstruktiv tråd

Comment

Nivået på VGD er jo omtrent under bånn i bøtta, men det er alltid plass til flere..

Comment

Jeg synes forumet fungerer fint som det er nå. Jeg har hverken tid eller lyst til å lese alt som skrives her inne. Jeg plukker lett tråder som vekker min interesse, og hopper elegant over resten.
                  Keep up the good work!

Oss gamlinga husker jo det første VPN-forumet. Det var en smule annerledes ;-)

Skal jeg peke finger mot noe, så er alle svarene som ikke bidrar til noe som helst. Det er det vi brukerne som står for, ikke moderatorene.

Esp1
                  Ei kasse, er passe!!

Comment

Etter min mening er det litt for mange underforumer til å få med seg alt. Jeg har liksom ikke tid til å klikke innom hver eneste kategori for å få med meg hva som skjer og diskuteres. Når det først er en tråd på et underforum som er interessant, så er aktivitetsnivået noe fraværende. Jeg klikker meg ganske så ofte inn på forumet for å få med meg siste nytt, men det blir fort uoversiktlig. Jeg ville kanskje samlet flere tråder sammen for å få opp nivået.

Når det gjelder VGD og tråden du nevner med 20.000 innlegg så er jeg ikke noe fan av den type måte og diskutere på. Jeg ser heller at det er flere tråder med topic man selv kan velge å klikke seg inn på, dessuten få et raskt overblikk over siste nytt og ikke lete seg fram.
                    Jeg er interessert i det meste som foregår rundt Vålerenga. A-lag, damefotball, breddefotball og tribunekultur - og det tror jeg faktisk flere er også. Derfor hadde det nok vært lettere å samle det litt mer.

Comment

Originally posted by Onico View Post
                      Etter min mening er det litt for mange underforumer til å få med seg alt. Jeg har liksom ikke tid til å klikke innom hver eneste kategori for å få med meg hva som skjer og diskuteres. Når det først er en tråd på et underforum som er interessant, så er aktivitetsnivået noe fraværende. Jeg klikker meg ganske så ofte inn på forumet for å få med meg siste nytt, men det blir fort uoversiktlig. Jeg ville kanskje samlet flere tråder sammen for å få opp nivået.

Når det gjelder VGD og tråden du nevner med 20.000 innlegg så er jeg ikke noe fan av den type måte og diskutere på. Jeg ser heller at det er flere tråder med topic man selv kan velge å klikke seg inn på, dessuten få et raskt overblikk over siste nytt og ikke lete seg fram.
                      Jeg er interessert i det meste som foregår rundt Vålerenga. A-lag, damefotball, breddefotball og tribunekultur - og det tror jeg faktisk flere er også. Derfor hadde det nok vært lettere å samle det litt mer.
                      Det er en fane ved siden av "Blogs" som heter "Nye innlegg". Trykker du på den ser du alt av nye innlegg siden forrige besøk.

Comment

Originally posted by usbenga View Post

Hadde man lagt inn hele innlegget i tråden, så kunne det funket som en tråd, men slik det er nå så er det tre linjer av selve innlegget, og så en link videre. Skjønner liksom ikke hvilken funksjon det har på et diskusjonsforum.

Ganske ukritisk også hva som blir lagt ut der, vi har jo hatt noen diskusjoner i årenes løp om hva som passer på VPN-forumet, og hva som kanskje passer bedre inn på Klanens diskusjonsforum. Nå opplever jeg at det aller meste blir "feedet" på VPN-forumet, uten at det blir diskusjoner av det.
                        Det er to nyhetsfeeder i dette forumet. Det er fra VPN og Klanen.no. Disse feedes ukritisk inn, men det foregår såvidt jeg erfarer en viss jobb i forkant begge steder. Grunnen til dette er at både Klanen.no og VPN anses som å være ganske relaterte sider til ett forum som er satt opp med det for øye å være diskusjonsplattform for de to nevnte nettstedene...

Tanken med VPN-feeden er ikke å nødvendigvis lage noen diskusjon, da VPN har sakskommentering via Facebook. Klanen.no har ikke dette, og her er det langt større diskusjon. Uansett er hovedmåletå gi de som foretrekker å starte nettdagen på forumet, enkel tilgang til saker på Klanen og VPN. Dette får de igjennom dette, og jeg kan bare si med en gang at det er totalt uaktuelt og publisere hele innlegget her. Er et intressant går du videre...

Hadde det vært optimalt, og enkelte hadde hatt kapasitet, så ville man nok ha forsøkt å laget en løsning som "merget" sakskommentarer og forumtråder. Desverre er de få personene som er i miljøet og i stand til å gjøre dette uten den kapasiteten på det nåværende tidspunkt.
                        Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                        [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Originally posted by dikern View Post
                          Desverre er de få personene som er i miljøet og i stand til å gjøre dette uten den kapasiteten på det nåværende tidspunkt.
                          Jeg modererer deg, dog ikke til døde :

"Desverre er de få personene som er i miljøet og i stand til å gjøre dette, og har gitt seg til kjenne klar til innsats, uten den kapasiteten på det nåværende tidspunkt."
                          Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Working...
                          X