Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Om ryktetråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Om ryktetråden

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
    Rykter uten kilde står i sterk fare for å bli moderert vekk. Mos er vel ikke noe mer å diskutere i denne tråden før det kommer noe troverdig.
    Dette tyder jo bare på at det er flere enn dere bedrevitere som faktisk hører noe andre IKKE hører! artig at han blir truet med å bli moderert bort siden INGEN andre her hadde peiling..... men så fikk han rett!! Rykte er ett rykte selv om kun få vet om dem!!
    Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Originally posted by arvegods View Post
    Dette tyder jo bare på at det er flere enn dere bedrevitere som faktisk hører noe andre IKKE hører! artig at han blir truet med å bli moderert bort siden INGEN andre her hadde peiling..... men så fikk han rett!! Rykte er ett rykte selv om kun få vet om dem!!
    Her var moderator for ivrig, ja. Ellers er jeg også helt enig i at terskelen må være høy for å redigere innlegg i en ryktetråd på dette grunnlaget.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
      Her var moderator for ivrig, ja. Ellers er jeg også helt enig i at terskelen må være høy for å redigere innlegg i en ryktetråd på dette grunnlaget.
      Selv en ødelagt klokke går rett to ganger i døgnet.

Comment

Originally posted by skog View Post
        Å advare folk mot å sette ut rykter i en ryktetråd, er ikke veldig fornuftig etter mine begreper.

Comment

Denne klokka har den nette sum av 2 innlegg, hvorav begge omhandlet samme tema og begge viste seg å stemme. Så da er det min påstand at denne klokka er langt fra ødelagt...
          In the beginning the Universe was created.
          This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
          - Douglas Adams

Comment

Originally posted by arvegods View Post
            Helt enig. Men dette er ikke noe nytt på dette forumet dessverre! Godt å se at det er flere som tar opp denne problematikken.

Comment

En ryktetråd bør kunne inneholde rykter og ikke kun konkrete fakta. I motsatt fall burde den hete "Konkrete fakta-tråden".
              In the beginning the Universe was created.
              This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
              - Douglas Adams

Comment

Originally posted by MadsAndre View Post
                Helt enig. Men dette er ikke noe nytt på dette forumet dessverre! Godt å se at det er flere som tar opp denne problematikken.
                Frykten er at forumet blir som VG Debatt hvor trollene får herje fritt. Plutselig har vi da en ryktetråd med daglige rykter om konkrete spillere som folk har hørt om "fra en sikker kilde". Ryktet som er nevnt nå stemte, men ble heller ikke moderert bort. Hva er problemet?

Det som man kan tenke på er om det er lurt å spre et rykte som svært få personer vet om. For det første er neppe din kilde happy med at du gjør det, for det andre kan det skape problemer for klubben ved at spilleren glipper til en annen klubb e.l.

Comment

Ikke hvis den er digital

Comment

Jeg ville heller brukt "STÅR rett to ganger i døgnet". Pirkes kan den som pirkes vil.
                    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Det Franko sa.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                        Frykten er at forumet blir som VG Debatt hvor trollene får herje fritt. Plutselig har vi da en ryktetråd med daglige rykter om konkrete spillere som folk har hørt om "fra en sikker kilde". Ryktet som er nevnt nå stemte, men ble heller ikke moderert bort. Hva er problemet?

Det som man kan tenke på er om det er lurt å spre et rykte som svært få personer vet om. For det første er neppe din kilde happy med at du gjør det, for det andre kan det skape problemer for klubben ved at spilleren glipper til en annen klubb e.l.
                        Vanskelig å være direkte uenig i noe av dette forsåvidt.
                        Det første med frykten for at vi blir som VGD er grei nok, men vi er jo faktisk et godt stykke unna, og vi har delt overgangsnyheter opp i flere faste tråder allerede. Da må vi faktisk tåle at det kommer rykter i ryktetråden.

Til det andre så må jo folk faktisk vurdere dette på egen hånd, sjøl om en oppfordring til å bruke huet er greit.
                        Det sagt så blir det ikke mye til ryktetråd om alle bare skulle videreformidle rykter som mange allerede veit om. Da kan den likesågodt stenges, mens vi leser VG og TV2.

Jeg synes ikke dette på noen måte er dramatisk, men at advarselen fra Bayer i dette tilfellet var upassende. Det må være lov å poste rykter i en ryktetråd.

Comment

Jeg ønsker naturligvis ikke å oppføre meg upassende, og jeg bøyer meg i støvet for at dette ryktet var spot on. Takk for godt bidrag.

Når det er sagt, så fjernet jeg ikke noen innlegg her. Men fra tid til annen, og særlig i silly season og overfor nye brukere, kan det være nyttig å minne om kjørereglene i denne tråden. Vi har lagt det opp slik at konkrete rykter basert på rimelig troverdige kilder skal i denne tråden, mens ønsker og ville spekulasjoner skal i "ønsketråden". Årsaken er at "harde" rykter skal være mulige å finne igjen uten å drukne i alt det andre. Alle som har vært her inne en stund vet at det skrives mye bullshit basert på hva folk hører over urinalet, fra en spillers taxikjørende tremenning, eller liknende, og spekulasjonene er ofte feil. Det er også kjedelig å scrolle gjennom femti innlegg som alle spør "hvor har du dette fra?" eller "hvem er dette, send meg PM", etc.

Mitt ørlille ønske er altså at fremtidige rykter alltid belegges med kilde med en gang, om det så ikke er mer konkret enn "kilder jeg kjenner som sitter sentralt plassert" eller noe i den dur. Innlegg av typen "en fyr jeg ikke aner hvem er på vgd skriver at Henki Larson gjør comeback i Enga" blir flyttet til en annen tråd (moderatorene sletter sjelden innlegg, men flytter tidvis noen).

Håper dette var mer eller mindre oppklarende, og takk for innspill, vi moderatorer trenger jevn tilbakemelding på jobben vi gjør.

Comment

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post

Håper dette var mer eller mindre oppklarende, og takk for innspill, vi moderatorer trenger jevn tilbakemelding på jobben vi gjør.
                            Godt å se at moderatorer også klarer å moderere sine egne utsagn etter å ha"driti på leggen"..

Men jeg synes at ønsker hører hjemme i tråden "ønsker" og rykter i "rykte" - tråden...
                            Blått og godt nyttår!

Comment

Rykter er og blir rykter. Hvis det kreves kildehenvisning er det ikke lenger rykter slik jeg ser det. Da burde tråden bytte navn til "innsideinformasjon" ellerno
                              ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Working...
                              X