Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Opprydding i fora

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opprydding i fora

Vi har så smått begynt å rydde i forumstrukturen, blant annet er trådene fra håndballforumet flytta inn i Vålerengens Idrettsforening og samla der.

Vi tar gjerne i mot innspill på hvilke foraer som bør bestå, hvem som bør vekk og eventuelt om noen bør renames.
    in Absinthia

ikke akkurat relatert til tema, men når du er inne på saken så hadde det vært hyggelig å få fikset forumet for mobilbrukere. Akkurat nå er det håpløst.

Comment

Originally posted by Daniel View Post
      ikke akkurat relatert til tema, men når du er inne på saken så hadde det vært hyggelig å få fikset forumet for mobilbrukere. Akkurat nå er det håpløst.
      Mobil versjonen for min mobil fungerer ypperlig.

Med opera veksler jeg mellom mobil og vanlig desktop versjon. Tror ikke akkurat den upresise tilbakemeldingen din er noe lett å følge opp
      Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

En ting du sikkert rydder opp i er antallet tråder og temaer, fjern og gjør ting smalere.

En annen ting er noe som ikke kan ryddes opp i ettertid, men det oppstykking av hele forumet.

Hvorfor skal man ha rykte vår 2015? Ha en tråd som heter rykte. Så får den tråden bli lang og feit.

Hvorfor lage "før kampen", stenge tråden akkurat ved kampslutt når alle skal kommentere og si sin mening for å så lage tråden "reaksjoner". Helt merkelig.

Hele forumet er totalt oppstykket. Kan du slå sammen ting er det topp. Færre tråder.

Jeg kan godt hjelpe å moderere litt og bistå med struktur.

Ikke for å skryte av Kanarifuglene, men de har en tråd som heter Vålerenga eller noe, den er ørten år gammel og lever fortsatt. Det er ganske artig å bla seg tilbake, og ha en tradisjonsrik tråd.

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
          En ting du sikkert rydder opp i er antallet tråder og temaer, fjern og gjør ting smalere.

En annen ting er noe som ikke kan ryddes opp i ettertid, men det oppstykking av hele forumet.

Hvorfor skal man ha rykte vår 2015? Ha en tråd som heter rykte. Så får den tråden bli lang og feit.

Hvorfor lage "før kampen", stenge tråden akkurat ved kampslutt når alle skal kommentere og si sin mening for å så lage tråden "reaksjoner". Helt merkelig.

Hele forumet er totalt oppstykket. Kan du slå sammen ting er det topp. Færre tråder.

Jeg kan godt hjelpe å moderere litt og bistå med struktur.

Ikke for å skryte av Kanarifuglene, men de har en tråd som heter Vålerenga eller noe, den er ørten år gammel og lever fortsatt. Det er ganske artig å bla seg tilbake, og ha en tradisjonsrik tråd.
          Problemet med å ha altfor lange tråder er at de gjør hele systemet treigt. Derfor blir vi nødt til, av systemhensyn, å stykke opp trådene. I de siste rundene hadde vi før, under og etter kamp som egen tråd. Det syns jeg fungerte bra, og vi prøver nok det neste sesong også.

Så får vi heller se hva vi gjør med det systemtekniske/forumtekniske senere.

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
            Problemet med å ha altfor lange tråder er at de gjør hele systemet treigt. Derfor blir vi nødt til, av systemhensyn, å stykke opp trådene. I de siste rundene hadde vi før, under og etter kamp som egen tråd. Det syns jeg fungerte bra, og vi prøver nok det neste sesong også.

Men dette gjelder vel bare tråder på mange mange sider?

En kampers på 10 sider funker vel??
            Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Dette eksempelet du tar frem er akkurat det som er mitt poeng som aktiv bruker av forumet. Du sier det fungerer, det er jo totalt uenig i.

Eksempelet ditt er verre enn mitt. Et forum støtter selvfølgelig 10-15 sider med tekst uten bilde. Har vi servere fra steinalderen?

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
                Dette eksempelet du tar frem er akkurat det som er mitt poeng som aktiv bruker av forumet. Du sier det fungerer, det er jo totalt uenig i.

Eksempelet ditt er verre enn mitt. Et forum støtter selvfølgelig 10-15 sider med tekst uten bilde. Har vi servere fra steinalderen?
                Nei, vi er ikke uenige. De siste rundene kjørte vi en tråd for kampen. Dvs diskusjon før, under og etter. Ingen oppstykking. Det syns jeg fungerte.

Når det gjelder serverparken/hvorfor det blir mye strain på forumet kan jeg ikke svare på det. Det veit jeg rett og slett ikke.

Comment

Når det gjelder serverparken/hvorfor det blir mye strain på forumet kan jeg ikke svare på det. Det veit jeg rett og slett ikke.
                  Dette kommer som nevnt av lange tråder. Når vi flytter til en billigere plattform er dette hva jeg frykter vi vil lide ekstra under. I dag har vi vel satt en grense på 1000 innlegg før vi manuelt stenger en tråd, dette antallet frykter jeg må drastisk ned ved overgang til et "webhotell".

Og bare FYI selv om det er nevnt før; vi kan flytte med oss forumene sånn de er. Altså hele pakka.
                  Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Da forsvant også Silly Season tilbake til det originale fotballforumet.
                    Tråden for dette vinduet er gjort sticky så den ikke raser nedover sida.
                    in Absinthia

Comment

Da er også forumet Overgangssaken fjerna. Ettersom mange av titlene ikke ga særlig informasjon om hva det gjaldt ettersom det hadde sitt eget forum, er alle trådenes titler blitt merka med [Overgangssaken] og flytta over til hovedforumet for fotball.
                      in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                        Bra jobba, Rune :-)
                        Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                          Meget bra.
                          Ett lag i Oslo.

Comment

Bra, Rune!

Comment

Bra.

Men det er fortsatt 18 formuer man kan diskutere i, noe jeg egentlig fra dag 1 har irritert meg over og er nok en medvirkende faktor til at så mange har falt ut. Det er jo helt umulig å få med seg hva som skjer når alt skal bli oppdelt i hver sin kategori.

For min del kunne vi hatt Fotball, hockey, annet, tribuneliv.

Hva gjør liksom et eget forum for Vertshuset der??

Comment

Working...
                              X