Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Oppgradering / oppdatering av forum

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Loffen View Post

Sjeldent?
    Jeg opplever problemet/bugen minst 1 gang pr uke
    Samme her. Synes det er sjeldent i forhold til hvor mange innlegg som faktisk skrives. Det virker som om enkelte innlegg henger seg opp på den måten og derfor tenker jeg det er mulig det ikke er en bug, men en slags brukerfeil.

Comment

Samme greiene igjen. Masse innlegg, men når man trykker seg inn, står et innlegg fra midtnattstider der.

Comment

Det virker å være spesielt knyttet til ryktetråden. Da jeg gikk inn på New Topics nå (torsdag kl 21:24) står det "Last Post Ed1913 Today 00:24". Men jeg har vært inne i den tråden senere enn det tidspunktet, så hadde det vært siste post så skulle den ikke dukket opp i det hele tatt i New Topics. Når jeg går inn i tråden ser jeg at det er kommet et tosifret antall innlegg etter 00:24

Comment

Dette begynner å bli veldig irriterende. Er det funnet noen årsak til dette? Om det er knyttet til at trådene blir for lange kan vi eventuelt løse det ved å stenge tråder og opprette nye.

Comment

Originally posted by Daniel View Post
            Dette begynner å bli veldig irriterende. Er det funnet noen årsak til dette? Om det er knyttet til at trådene blir for lange kan vi eventuelt løse det ved å stenge tråder og opprette nye.
            Ingen av oss har vel hatt tid til å se på det i sommer. Jeg har sett det selv, og jeg merker det oppstår når jeg bruker to forskjellige nettlesere. Det kan virke som om den ikke klarer å friske opp hukommelsen om jeg glemmer å lukke det ene nettleser-vinduet.

Om det faktisk har noe med dette å gjøre veit jeg ikke helt. Det må undersøkes når månedsskiftet er over...

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post

Gi oss noe konkret, a'. Tre punkter du vil ha forbedra.
              Hei, tok litt tid før jeg orket begynne på denne

Men her er noen (og jeg bruker som regel mest mobil (iphone), dernest ipad, og en sjelden gang PC (chrome eller Firefox) når jeg er inne på forumet)

1) Som andre er inne på. Det står veldig ofte at en tråd ikke er oppdatert når den faktisk er det. Senest nå i RBK kamptråden. Når jeg begynner på dette innlegget sto det at siste post er fra hmchrist kl 07:21, mens siste innlegg er faktisk fra tordvif kl 10:43

2) Hvis jeg går inn på en tråd, kommer jeg som regel rett på førstesiden. Det er deretter ikke mulig å komme seg rett inn på sistesiden om man er på PC uten å måtte gå inn og punshe inn sidetallet. Dette er forøvrig enklere og bedre i mobilversjonen.

3) Jeg er som regel ikke pålogget når jeg er inne på forumet. Hvis jeg ser noe jeg ønsker å kommentere på, så er det mer tungvint nå før. Før mener jeg man kunne logge seg inn rett ved det innlegget du var ved. Nå må man på toppen av siden for å logge seg på, og når du da er pålogget, så kommer du på førstesiden av den tråden du ønsker kommentere i. Deretter må du lete deg frem til riktig innlegg..

4) Når jeg går inn her via mobil, dukker det en sprettopp boks med innloggings detaljer hver bidige gang.
              - Logger jeg meg inn, og ber om å forbli pålogget, så må jeg allikevel logge på igjen neste gang;
              - Logger jeg meg inn, hender det ofte at jeg må logge meg på nytt hvis jeg går inn på en ny tråd
              - Logger jeg meg ikke inn, får jeg den pop-up boksen hver gang jeg går inn på en ny tråd
              - Får jeg iphone til å glemme alle detaljer om meg, spør den meg allikevel om jeg vil huske påloggingsdetaljer, hver eneste gang.
              -> Mulig jeg ikke klarer formidle det punktet over her godt nok, men for meg er det her jævlig irriterende.

5) når jeg skrev første innlegg, så var det også en del irritasjonsmoment knyttet til layout på mobil, at man ikke så hva man skrev, eller hva man kommenterte; men det ser bedre ut nå.

Sånn - da har jeg luftet ut noe - og som en som snart kan kalle seg gammel grinebiter, så mener jeg at jeg må ha lov til å synes at forumet var bedre før (når det gjelder brukervennlighet)
              Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
              -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Vi er i ferd med å oppgradere fra v5.5.1 til v5.5.4. Hva det i praksis retter har jeg ingen aning om, det vil tiden vise.

Og sånn er det egentlig med dette systemet, vi forsøker å holde følge med versjonene, men det glipper for oss. I denne sammenhengen er vi patrioter, ikke driftspersonell

Og så har du for få innlegg type bitre til å få bli med i grumpy old fart-gjengen
                Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Da skal forumet være oppgradert.

-jørn-
                  (*´ェ`*)

Comment

Er funksjonen der man kan velge å ikke se innlegg fra visse brukere fjernet eller er det bare jeg som ikke finner den?

Comment

Er det meningen at det ikke skal være mulig å laste opp bilder til forumet? Får feilbeskjeden "The attachment storage directory does not exist or is not writable.". Hadde vært veldig fint å kunne laste opp bilder rett hit, istedenfor å måtte laste bildene opp til en tredjepart og poste linken.

Comment

Originally posted by Daniel View Post
                        Er funksjonen der man kan velge å ikke se innlegg fra visse brukere fjernet eller er det bare jeg som ikke finner den?
                        Fra help: How do I ignore another member?

If there are particular members that are bothering you and you do not wish to see their posts or receive Private Messages from them, then you can add these members to your 'Ignore List'.

In the top right of the forum, click your Username. A dropdown menu will appear and from here you need to select 'User Settings'. On the page that appears, click 'Account' and scroll to the bottom. In the text area next to 'Ignore List', enter the Usernames of users that you want to Ignore.

Comment

Originally posted by Ed1913 View Post
                          Er det meningen at det ikke skal være mulig å laste opp bilder til forumet? Får feilbeskjeden "The attachment storage directory does not exist or is not writable.". Hadde vært veldig fint å kunne laste opp bilder rett hit, istedenfor å måtte laste bildene opp til en tredjepart og poste linken.
                          Det krever at vi har lagringsplass, noe som igjen koster penger.

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post

Det krever at vi har lagringsplass, noe som igjen koster penger.
                            Skjønner. 5-10GB ekstra lagring kan umulig koste mye, men forstår at det ikke er en prioritet når budsjettene er trange. Av ren nysgjerrighet, hvem er det som betaler for driften av forumet?

Comment

Skjønner. 5-10GB ekstra lagring kan umulig koste mye, men forstår at det ikke er en prioritet når budsjettene er trange. Av ren nysgjerrighet, hvem er det som betaler for driften av forumet?
                              Det er Klanen. Klanen sponser VPN med drift av forumene (felles) og egen site, altså vpn.no.
                              Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Ja, jeg svarte ikke på det første så jeg nå.

Som du sier koster det neppe all verden. Og vi snakker på 100Gb-planet, mindre space selges neppe av vår leverandør.

Det er en annen problemstilling som spiller inn her og det er at vi ikke ønsker bilder lagret på våre servere. Lagres de ikke der er vi ikke juridisk ansvarlige for innholdet. Det er slik at vi ikke er "på jobb" 24/7/365, og da er det ingen garanti for når vi evt. ser svineri. For verden ser jo svineriet ut som det er hos oss, men juridisk er det altså en forskjell på lokal lagring og om en gjøk referer til eksternt innhold, altså at det ligger et annet sted.

Er det viktig nok tar vedkommende jobben med å laste det opp elsewhere og så refere inn

.
                                Nesrene @ Twitter

Comment

Working...
                                X