Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Oppgradering / oppdatering av forum

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by lokalhelt View Post
    Btw, hvis du lurer på hvordan feilmeldingen ser ut tok jeg en screenshot.

Du kan jo også sjekke ut de lekre emojiene også på bildet.

https://ibb.co/sFvH8p8
    https://ibb.co/sFvH8p8 Caption
    Dette skal være løst nå. Var en korrupt tabell (mulig cache-tabell) som lagde kuk i komputeren.

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post

Dette skal være løst nå. Var en korrupt tabell (mulig cache-tabell) som lagde kuk i komputeren.
      Herlig, da kan jeg like igjen
      kuk i komputeren vil man ikke ha
      For de som kan styre sitt eget lag:
      vif.managerleague.com

Comment

Fortsatt trøbbel med trådlista, oppdaterer seg "sporadisk"
        vif.managerleague.com

Comment

Forumet er ikke i nærheten av godt nok. Nå har det lugga siden Odd kampen, og fungerer ikke sånn det skal.
          Vi har sliti med nedetid i flere år, når det er mange folk inne samtidig. Jeg kan ikke begripe hvorfor man ikke bare flytter server over på en annen leverandør?
          Det er ikke mulig å se "siste post" i en tråd, så man må slå opp "siste index post" på høyresiden, og bla seg gjennom en haug av poster for å finne siste, opptil flere sider faktisk.

Ja jeg forstår dette er dugnadsarbeid, men det må da gå an å ha et bedre forum enn dette? Leverandører av slike tjenester koster "ingenting".
          Hvis det er slik at dere ikke har nok kompetanse eller tid til å holde dette gående, er mitt forslag å be om hjelp.
          Det er garantert ildsjeler blant oss som kan bidra (jeg er forøvrig ikke rett mann).

Om dette ikke bedrer seg innen rimelighetens tid, foreslår jeg at andre med kompetanse starter et helt nytt uavhengig forum, så vil folk komme over dit.
          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
            Forumet er ikke i nærheten av godt nok. Nå har det lugga siden Odd kampen, og fungerer ikke sånn det skal.
            Vi har sliti med nedetid i flere år, når det er mange folk inne samtidig. Jeg kan ikke begripe hvorfor man ikke bare flytter server over på en annen leverandør?
            Det er ikke mulig å se "siste post" i en tråd, så man må slå opp "siste index post" på høyresiden, og bla seg gjennom en haug av poster for å finne siste, opptil flere sider faktisk.

Ja jeg forstår dette er dugnadsarbeid, men det må da gå an å ha et bedre forum enn dette? Leverandører av slike tjenester koster "ingenting".
            Hvis det er slik at dere ikke har nok kompetanse eller tid til å holde dette gående, er mitt forslag å be om hjelp.
            Det er garantert ildsjeler blant oss som kan bidra (jeg er forøvrig ikke rett mann).

Om dette ikke bedrer seg innen rimelighetens tid, foreslår jeg at andre med kompetanse starter et helt nytt uavhengig forum, så vil folk komme over dit.
            Hvis du ønsker å lese siste post er det mulig.

Først trykker du på

1. meny knappen 2. New Topics
            3. Den lille dobbeltpilen som peker ned foran trådstart. Se vedlagt bilde i linken under

https://ibb.co/3WKp01c
            Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Altså, det er åpent for alle å melde seg. Jeg er LANGT fra negativ til dette. Det er en plan om å flytte alt, men jeg har ikke det overskuddet.

Så til alle: Om det er noen som har tid, lyst og anledning til å bidra - bare send meg en melding.

Comment

Hvis du ønsker å lese siste post er det mulig.

Først trykker du på

1. meny knappen 2. New Topics
                3. Den lille dobbeltpilen som peker ned foran trådstart. Se vedlagt bilde i linken under

https://ibb.co/3WKp01c
                Da misforstår du meg, og det er en enklere måte å se det på, men det fungerer ikke etter siste nedetid.
                På forsiden av forumet vil man alltid se om det er nye poster ved at det er et blått "ikon/snakkeboble" foran forum tråden.
                Når man da trykker seg inn på det aktuelle forumet, får man opp alle tema og de med nye kommentarer godt merka i blått. Her vil siste post komme opp helt til venstre, under trådens tema, enkelt og greit. Bare å trykke på blå pil til høyre for forumdeltager, under tema man ønsker se på.

Dette fungerer ikke pr idag.
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Comment

Altså, det er åpent for alle å melde seg. Jeg er LANGT fra negativ til dette. Det er en plan om å flytte alt, men jeg har ikke det overskuddet.

Så til alle: Om det er noen som har tid, lyst og anledning til å bidra - bare send meg en melding.
                  Veldig bra at dere er åpne for flere som kan bidra. Men jeg mistenker at veldig få leser her inne, så kanskje man kunne posta noe rundt dette på forsiden?
                  Er dere åpne for å flytte forumet til en mer egnet server også?

Comment

Veldig bra at dere er åpne for flere som kan bidra. Men jeg mistenker at veldig få leser her inne, så kanskje man kunne posta noe rundt dette på forsiden?
                    Er dere åpne for å flytte forumet til en mer egnet server også?
                    Det ligger i gjøremålslista, men det koster penger og det er penger ingen av oss egentlig gidder å bruke på det (og nei - vi åpner ikke for reklame). Vi kommer forhåpentligvis med mer konkret info på klanen.no og vpn.no, men jeg har ikke hatt overskuddet.

Kort fortalt er det at Klanen vil kvitte seg med forumet, og at jeg syns forumet er et ålreit sted for å sikre dårlig meningsutveksling om klubben. Så da tar VPN over hele driten og prøver å drifte det selv på en annen plattform enn hva vi gjør nå.

Og når du sier "dere" så er det egentlig jeg som er åpen.

Comment

Det ligger i gjøremålslista, men det koster penger og det er penger ingen av oss egentlig gidder å bruke på det (og nei - vi åpner ikke for reklame). Vi kommer forhåpentligvis med mer konkret info på klanen.no og vpn.no, men jeg har ikke hatt overskuddet.

Kort fortalt er det at Klanen vil kvitte seg med forumet, og at jeg syns forumet er et ålreit sted for å sikre dårlig meningsutveksling om klubben. Så da tar VPN over hele driten og prøver å drifte det selv på en annen plattform enn hva vi gjør nå.

Og når du sier "dere" så er det egentlig jeg som er åpen.
                      Penger er ikke problemet, vi har nok medlemmer her med jobber. Mitt problem er tid med 3kids på under 5 år, tung jobb og 400kvm hus som overhode ikke vedlikeholder seg selv.

Lager gjerne en spleis og spytter inn første tusenlapp eller to for en oppgradering av forum og migrering til ny server.

Men slik jeg forstod det var tid og energi et problem for deg også muppetkokken.

Hvis noen tar bryet å gjøre det, kan jeg gjerne bidra økonomisk.
                      Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Penger er ikke problemet, vi har nok medlemmer her med jobber. Mitt problem er tid med 3kids på under 5 år, tung jobb og 400kvm hus som overhode ikke vedlikeholder seg selv.

Lager gjerne en spleis og spytter inn første tusenlapp eller to for en oppgradering av forum og migrering til ny server.

Men slik jeg forstod det var tid og energi et problem for deg også muppetkokken.

Hvis noen tar bryet å gjøre det, kan jeg gjerne bidra økonomisk.
                        Jeg kan også bidra litt økonomisk, og med et spleiselag om nødvendig.

Comment

Og igjen skjer det, enda det ikke er kampdag eller noe.
                          Forumet mer eller mindre nede i 5 minutter fra ca 23:15.
                          1: Jeg spør igjen jeg: Er dette noe dere vil ha målinger på, eller har dere kontroll?
                          2: Vet dere hva som forårsaker disse problemene?
                          3: Er det noe som helst fremdrift i forhold til flytting / oppdatering / problemløsing?
                          4: Er det å gå over streken å begynne å utvikle et alternativ?
                          vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Spinner View Post
                            Og igjen skjer det, enda det ikke er kampdag eller noe.
                            Forumet mer eller mindre nede i 5 minutter fra ca 23:15.
                            1: Jeg spør igjen jeg: Er dette noe dere vil ha målinger på, eller har dere kontroll?
                            2: Vet dere hva som forårsaker disse problemene?
                            3: Er det noe som helst fremdrift i forhold til flytting / oppdatering / problemløsing?
                            4: Er det å gå over streken å begynne å utvikle et alternativ?
                            1: Jeg har ikke opplevd noe som helst av feil, men så er ikke jeg på forumet akkurat 23:15 heller tror jeg.
                            2: Aner ikke.
                            3: Når jeg får tid. Om det er noen techies der ute som kan bidra tar jeg gjerne i mot hjelp.
                            4: Kjør på!

Comment

Working...
                            X