Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Diskusjon vedr. sletting av debattinnlegg *

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Diskusjon vedr. sletting av debattinnlegg *

Må takke for at mitt innlegg ble sletta her.. Det var ikke mye useriøst i forhold til mye av det andre som blir skrevet her inne..

det omhandlet Grindheim og lønn.

[Tilpasset overskriften til å reflektere trådens innhold. -mod.]

Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Re: Takk

Jeg tipper (uten å være mod) det er fordi det allerede finnes en tråd om det på VPN-forumet, og det kanskje kunne være en idé å poste dine tanker der.

Comment

Da synes jeg det er bedre å gi beskjed enn bare å fjerne det http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Men skal man da lese igjennom alt her før man kan poste noe? Mulig jeg er veldig kritisk nå, men er ikke så enkelt å ha oversikt på alt som er postet her inne.. så har jeg gjort noe som var fra før så beklager jeg virkerlig det http://www.klanen.no/snakk/images/sm...s/icon_eek.gif

Comment

Dette er ett generelt problem som jeg også har påpekt før... MOD bør sende en PM og fortelle hvorfor innlegg slettes.. på denne måten skapes forståelse for det som er gjort... det har skjedd flere ganger at mine innlegg har blitt slettet uten at jeg forstår hvorfor. Når man da har brukt mye tid på å formulere seg godt oppfattes det som ett angrep mot en selv og ytringsfriheten. Nesten som en slags TALIBANISTISK tilnærming.

Dette er også hovedårsaken til at jeg ikke lenger er like aktiv her inne...

Denne tråden bør forresten flyttes til hovedforumet..
        ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Sitat: Den tor, 15 mars 2007 09:19 skrev haraa1:

> Men skal man da lese igjennom alt her før man kan poste noe? Mulig jeg er veldig kritisk nå, men er ikke så enkelt å ha oversikt på alt som er postet her inne.. så har jeg gjort noe som var fra før så beklager jeg virkerlig det

Du kan gjøre en _liten_ innsats i hvert fall. På VPN-forumet, som er vårt fotballforum, er det 134 innlegg om kontraktene til Grindheim og DFH. Den siste tida har den tråden alltid vært blant de ti øverste temaene. Med andre ord: Du hadde ikke behøvd å lete så veldig mye...

Jeg tror hvis alle leser retningslinjene for forumet her så vil man slippe mye frustrasjon.

Comment

Tja, kan ha noe med at når man sender folk beskjeder om hva som gjelder 49 ganger uten at folk tar det til seg, så dropper man gang nummer 50.

Vi har sagt det før, og sier det igjen: Vi sender normalt ikke beskjed om hvorfor innlegg slettes, fordi det normalt vil være forståelig ut fra retningslinjene, og fordi dette ville være veldig tidkrevende. Har man spørsmål om hvorfor innlegg blir slettet er det bare å sende PM til vår advokat Osama Bin Laden.

Comment

Sitat: Den tor, 15 mars 2007 10:05 skrev lille i:

> Tja, kan ha noe med at når man sender folk beskjeder om hva som gjelder 49 ganger uten at folk tar det til seg, så dropper man gang nummer 50.

>

> Vi har sagt det før, og sier det igjen: Vi sender normalt ikke beskjed om hvorfor innlegg slettes, fordi det normalt vil være forståelig ut fra retningslinjene, og fordi dette ville være veldig tidkrevende. Har man spørsmål om hvorfor innlegg blir slettet er det bare å sende PM til vår advokat Osama Bin Laden."

Hadde det bare vært så vel. Har opplevd å få ting sletta som jeg ikke skjønner en dritt av og når jeg har spurt "vakthavende" MOD har ikke den skjønt noe om hvorfor kollegaen sletta heller så jeg må si jeg støtter forslaget om en varsling. Ihvertfall hvis man har skrevet et seriøst innlegg, er det spam eller rasisme e.l. kan jeg være enig i at det ikke trengs.

Comment

Jeg sendte en melding til MOD for å spørre om hvorfor det ble sletta. Men fikk ikke noe svar, så det var derfor jeg oppretta denne tråden her.

Det er mitt første innlegg som er sletta, så jeg synes faktisk at man bør ta seg tida til å sende en lite PM om at ditt innlegg er sletta grunnet opprette tråd fra før. Det tar ikke lange tiden.

Comment

Sitat: Den tor, 15 mars 2007 11:01 skrev Alex Malager:

> Hadde det bare vært så vel. Har opplevd å få ting sletta som jeg ikke skjønner en dritt av og når jeg har spurt "vakthavende" MOD har ikke den skjønt noe om hvorfor kollegaen sletta heller så jeg må si jeg støtter forslaget om en varsling. Ihvertfall hvis man har skrevet et seriøst innlegg, er det spam eller rasisme e.l. kan jeg være enig i at det ikke trengs.

>

Nå snakker du etter min mening om et 'problem' som praktisk talt ikke eksister.

Å lage en regel om varsling basert på de få unntakene der det kanskje burde vært sendt en PM, er ikke særlig smart.

Når jeg jevnlig går gjennom innlegg som er sletta, så forstår jeg raskt - nesten uten unntak - hvorfor de er fjerna.

Hadde folk satt seg skikkelig inn i retningslinjene, så hadde dette vært så mye enklere for oss alle.

Comment

Sitat: Den tor, 15 mars 2007 12:12 skrev haraa1:

> Jeg sendte en melding til MOD for å spørre om hvorfor det ble sletta. Men fikk ikke noe svar, så det var derfor jeg oppretta denne tråden her.

>

> Det er mitt første innlegg som er sletta, så jeg synes faktisk at man bør ta seg tida til å sende en lite PM om at ditt innlegg er sletta grunnet opprette tråd fra før. Det tar ikke lange tiden.

>

>

Du skriver et innlegg litt over kl 08 som blir fjerna.

Ca en time senere lager du denne tråden fordi du ikke har fått svar på PM(?) sendt til en eller annen moderator.

Jeg må nok opplyse deg om at vi ikke er heltidsansatte som kontinuerlig følger med på alt som skjer på forumet.

Comment

Sitat: Den tor, 15 mars 2007 12:12 skrev haraa1:

> Det er mitt første innlegg som er sletta, så jeg synes faktisk at man bør ta seg tida til å sende en lite PM om at ditt innlegg er sletta grunnet opprette tråd fra før. Det tar ikke lange tiden.

>

>

Det tar lengre tid enn om du hadde undersøkt i 15 sekunder om det fantes en tråd om temaet.

Altså, det å sende en PM når ting blir sletta er nok noe vi kan gjøre. Problemet er at det er så vannvittig mange tråder som må flyttes eller som slettes hver eneste dag fordi folk ikke følger retningslinjene.

I en tråd hvor man sporer fullstendig av kan det være innlegg fra 10-15 stykker som fjernes. Nå man må sende en PM til disse skjønner du at det tar lang tid.

Det er lettere hvis du, og alle andre, tar to minutter ut av livet ditt og leser retningslinjene. Skal du poste et spørsmål, bruk to minutter på å finne svaret selv. Skal du poste et nytt tema, bruk to minutter på å se om det allerede finnes en (ny) tråd om det samme temaet.

Det er ikke om å gjøre å være raskest ute med en sak, poste flest mulig innlegg eller ha en mening om flest ting. Det er det mange (tenker ikke på deg, haraa1) som ikke helt har fått med seg dette. Derfor har det blitt som det har blitt.

Comment

Jeg ser tegninga, selvom jeg har lest igjennom reglene. Men jeg synes likevel når det er en som har skrevet noe og ikke ti, så synes jeg man skal kunne gi beksjed. Men skal ta selvkritikk på at jeg kunne nok ha søkt igjennom for å se om det er noen andre tråder med samme innhold. Men det er jo ikke alltid man tenker før fingrene løper over tastaturet. http://www.klanen.no/snakk/images/sm...on_redface.gif

Comment

Sitat: Den tor, 15 mars 2007 12:13 skrev Raniets:

> Når jeg jevnlig går gjennom innlegg som er sletta, så forstår jeg raskt - nesten uten unntak - hvorfor de er fjerna."

Da burde det jo være null problem å skjønne i hvilke tilfeller det kunne vært greit med en melding. http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_wink.gif Og på bakgrunn av det du skriver vil det tydeligvis ikke by på så mye merarbeid.

Comment

Sitat: Den tor, 15 mars 2007 13:57 skrev Alex Malager:

> Sitat: Den tor, 15 mars 2007 12:13 skrev Raniets:

>

> > Når jeg jevnlig går gjennom innlegg som er sletta, så forstår jeg raskt - nesten uten unntak - hvorfor de er fjerna."

>

> Da burde det jo være null problem å skjønne i hvilke tilfeller det kunne vært greit med en melding. http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_wink.gif Og på bakgrunn av det du skriver vil det tydeligvis ikke by på så mye merarbeid.

>

>

Slutt å kveruler. Det sendes også PM'er.

Poenget er at vi ikke vil gjøre det til en regel å sende PM.

http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_razz.gif

Comment

> Slutt å kveruler. Det sendes også PM'er.

> Poenget er at vi ikke vil gjøre det til en regel å sende PM.

> http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_razz.gif

Jeg har aldri fått PM når jeg har fått meldinger slettet... noe som har skjedd 2 eller 3 ganger (sletting altså)... hver gang har det vært innlegg i debatter i retning av UE eller voldelige grupper der jeg klart har tatt avstand fra galskapen. Jeg anser meg for en veldig saklig fyr med god bakkekontakt og ganske solid erfaring med både mennesker og debatt...

Ved kritiske spm til hvordan forumet driftes har jeg blitt møtt med denne typen arrogante holdninger. Jeg har derfor nesten sluttet å skrive/lese her inne... noe som er synd siden jeg som en del av klanen burde ha samme rett til å ytre meg...

Min mening er at dersom noen i ytringsfriehetens ånd skal nekte noen å si hva de mener så bør de jaggu ta seg tiden til å forklare hvorfor...

Klem til Tante Sofie

(den hadde du ikke venta)
                              ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Working...
                              X