Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvem drifter dette forumet? Jeg hjelper gjerne til.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvem drifter dette forumet? Jeg hjelper gjerne til.

Spørsmålet og tilbudet står i overskriften.
    Har tonnevis med erfaring innen drift av communities og forum, tonnevis med erfaring innen utvikling (php, sql, html, css, js) og er lidenskapelig interessert i Enga og en ivrig debatant / analytiker her inne.
    Det er en og annen ting med formet her som ikke er helt optimalt, og jeg tilbyr derfor litt assistanse. Men hvem er "sjefen" her inne, hvem skal jeg henvende meg til?
    For de som kan styre sitt eget lag:
    vif.managerleague.com

Om du er Christian-Spinner så har du vel Planetarion på CV'en og? Det bør jo holde til det meste, selv om jeg ikke forventer like mye trafikk her.

Comment

Originally posted by Grim View Post
      Om du er Christian-Spinner så har du vel Planetarion på CV'en og? Det bør jo holde til det meste, selv om jeg ikke forventer like mye trafikk her.
      Hahaha, var du en spiller?
      vif.managerleague.com

Comment

Ja, vi var en gjeng som hadde alarmklokker som gikk av midt på natta for å sjekke at det ikke var skip på vei.

Comment

Ja, vi var en gjeng som hadde alarmklokker som gikk av midt på natta for å sjekke at det ikke var skip på vei.
          Omg, planetarium faktisk. Brings backs the memories.

Btw, hvis det var behov for teknisk hjelp av en gammal nørd kan jeg sikkert også bistå. Har vel lagt gamle programmeringskunster på hylla for en litt streitere økonomi karriere men bistår gjerne.

Mvh
          Daniel
          Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Hahaha, jepp, defense-time var vel 03:00
            vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
              Omg, planetarium faktisk. Brings backs the memories.
              Fun fact: Planetarion skulle egentlig hete nettopp Planetaruim, men domenenavnet var tatt, så jeg fant opp et nytt ord
              vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Spinner View Post
                Spørsmålet og tilbudet står i overskriften.
                Har tonnevis med erfaring innen drift av communities og forum, tonnevis med erfaring innen utvikling (php, sql, html, css, js) og er lidenskapelig interessert i Enga og en ivrig debatant / analytiker her inne.
                Det er en og annen ting med formet her som ikke er helt optimalt, og jeg tilbyr derfor litt assistanse. Men hvem er "sjefen" her inne, hvem skal jeg henvende meg til?
                Løfter gjerne dette temaet igjen.

Hvem drifter forumet? Jeg bistår gjerne gjerne.
                • Dagens server løsning er neppe ideel. Masse nedetid og forsinkelser
                • Det finnes visstnok en APP til android og IOS til Vbulletin versjon5 som er spennende. Kan det være aktuelt?
                • Hvorfor har vi fortsatt ikke fikset ikoner som smileys og andre? Er det mulig å få ordnings på?
                • Hvis det er tøft teknisk å drifte server, kan det være aktuelt å la vBulletin gjengen gjøre det for oss? Betale de lusne 179 USD årlig for drifting via cloud serveren deres?
                • Chat funksjon finnes også, dette kombinert med app kan være ganske artig. På bortekamper ser jeg mye kamper alene, en Vålerenga klanen chat hadde vært festlig på kamp der jeg sitter og glor på TVen alene.
                https://www.vbulletin.com/en/features

Se selv på linken, masse festlige funksjoner tilgjengelig.

​​​​​​Dette er bare noen umiddelbare tanker, men er et stort potensiale man kan dyrke videre. Skape interesse for Vålerenga via flere kanaler, dette er en virkelig fin kanal for skrivende folk som gjerne er litt hardcore og de som ikke er fullt så hardcore. De som bare leser siste nytt før kamp og når ryktene kommer.

Sign me up så bistår jeg gjerne

Comment

Kan prøve å løfte den igjen jeg også.
                  Har jo merket at forumet er blitt tregere og tregere en stund nå.
                  Hvis det å betale 179 $ per år løser problemene, så er jeg helt klart villig til å bidra. Tipper en Spleis fort drar inn nok til å betale for flere år...
                  vif.managerleague.com

Comment

Hvis det å betale 179 $ per år løser problemene, så er jeg helt klart villig til å bidra. Tipper en Spleis fort drar inn nok til å betale for flere år...
                    Ja definitivt. God ide med spleis.

En sånn eller annen crowfund dings bør kunne gi litt kapital.

Leste om de som har forum med 100.000 brukere, som gikk over på deres serverer. Hadde fungert helt fint.

Comment

Syns du? Jeg har ikke merket noe til det. Hva syns du jobber treigt?

Det er litt ting som foregår bak kulissene nå, men vi må ha litt ordning før vi kan gå ut med noe.

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post

Syns du? Jeg har ikke merket noe til det. Hva syns du jobber treigt?

Det er litt ting som foregår bak kulissene nå, men vi må ha litt ordning før vi kan gå ut med noe.
                        Oj, jøss, har du ikke merket noe?
                        I perioder, så går hele forumet i sirup, posting, likes, tråd-visninger, alt sammen. Da blir det ofte dobbel-posting fordi serveren bruker å slang tid på å svare også.
                        Har ikke sjekket om det er spesifikke tidspunkter eller bare tilfeldig. Men ja, det er veldig stor forskjell fra før.

Vet ikke helt hva du mener med "ordning" eller hva kulissene er, så jeg antar vi bare skal vente
                        vif.managerleague.com

Comment

Oj, jøss, har du ikke merket noe?
                          I perioder, så går hele forumet i sirup, posting, likes, tråd-visninger, alt sammen. Da blir det ofte dobbel-posting fordi serveren bruker å slang tid på å svare også.
                          Har ikke sjekket om det er spesifikke tidspunkter eller bare tilfeldig. Men ja, det er veldig stor forskjell fra før.

Vet ikke helt hva du mener med "ordning" eller hva kulissene er, så jeg antar vi bare skal vente
                          Har ikke merket noe som helst til det. Er det uansett nettleser/OS du bruker?

Ta litt notater om når det skjer så kan vi se om vi finner noe ut av det.

Comment

Jeg opplever også forsinkelser. Både med Android opera og PC firefox. Tror det mange som opplever det, er ikke så rent uvanlig at noen er så frustrerte over lagg at de ytrer misnøye i andre tråder som kamptråd, rykte osv.

Det jeg har lært er at hvis jeg trykker "post reply" så virker det som at server mottar melding, så hvis jeg ikke får respons etter 20 sek. Så kan jeg trykke refresh, så er svaret mitt der likevel. Går i litt perioder, ikke hatt noen slike på 2 uker kanskje nå.

Er ikke stort problem, bare litt masete å ikke vite om man har postet eller ikke.

Comment

Jeg bruker kun nyeste Chrome på Windows 10, og har ikke testa med noe annet. Men jeg kjenner igjen treg server når jeg ser en Har bittelitt innsikt i disse tingene

Jeg vet jo ingenting om selve servern som brukes her, om den er dedikert til kun forumet eller om den har andre oppgaver i tillegg. Men det oppleves som om den plutselig ikke har kapasitet til å besvare requesten. Om det henger på webserver eller databasen kan jeg jo umulig vite utenifra. Om det inntreffer mens forumet kjører "maintenence" evt er jo mulig, antar dette forumet begynner å få litt størrelse på seg nå etter så mange år, og at en del indexering kan begynne å koste litt, samt at indexene kanskje begynner å vokse seg passe store?
                              Men kanskje du kan si noe om hva slags specs vi kjører på osv?
                              Har du noe logger på f.eks DB trans/sek evt bare CPU-usage over tid som viser noe spikes?
                              vif.managerleague.com

Comment

Working...
                              X