Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

ansvarlig redaktør

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ansvarlig redaktør

Jeg har bare et kort spørsmål, siden jeg akkurat så det. Hvorfor står "Svein Graff, Vålerenga Fotball" som "ansvarlig redaktør" på Klanens og VPNs forum? Jeg skulle tro det heftet ved Klanens (og VPNs) uavhengighet. Men her er det kanskje en forklaring jeg har gått glipp av.

Og for de som ikke har sett det, så står det helt nederst på alle sidene i forumet, under "copyright Klanen"

Svein Graff er oppført som ansvarlig redaktør på forumsidene etter at det i høst blei inngått en avtale mellom VIF Fotball, Klanen og VPN om redaktøransvaret. Avtalen innebærer at VIF fotball overtar redaktøransvaret for forumsidene, mens det fortsatt er moderatorer fra Klanen og VPN som modererer innholdet.

Avtalen kan sies opp når som helst med umiddelbar virkning, uten at det stilles krav til begrunnelse. Dersom vi skulle oppleve at ordningen går ut over vår uavhengighet eller muligheten til å ytre seg fritt på forumet, vil avtalen bli sagt opp.

Når man veit at Norsk Toppfotball skal begynne å ta med trafikk på klubbenes nettsider med i betraktningen når midler fra mediaavtalen skal fordeles, og at det kan være snakk om så mye som 25 millioner som skal fordeles ut fra dette, skal det vel ikke så mye fantasi til for å se at dette er gjort for å støtte klubben.

Det er IKKE aktuelt å overføre redaktøransvaret for de redaksjonelle sidene til VPN eller Klanen. Dette gjelder kun forumet.

marit

Comment

Dette virker som et fornuftig svar, og en fornuftig avtale, så lenge det er med på å generere penger til Klubben (evt ASA).

Takk for svar

Comment

Høres fornuftig ut, men hvorfor ikke dra den helt ut og legge både VPN og klanen.no under Graffs klamme hånd? Så lenge avtalen kan sies opp med umiddelbar virkning er det vel ikke noe heft ved å la all trafikk komme klubben til gode? I mine øyne er klanen.no og VPN så "stuereine" at jeg ikke ser for meg noen konflikt med klubben med det første...

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
          Høres fornuftig ut, men hvorfor ikke dra den helt ut og legge både VPN og klanen.no under Graffs klamme hånd? Så lenge avtalen kan sies opp med umiddelbar virkning er det vel ikke noe heft ved å la all trafikk komme klubben til gode? I mine øyne er klanen.no og VPN så "stuereine" at jeg ikke ser for meg noen konflikt med klubben med det første...
          Det høres for meg ut som et svært godt forslag. Så lenge det ikke er ansett som ulovlig "doping".

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
            I mine øyne er klanen.no og VPN så "stuereine" at jeg ikke ser for meg noen konflikt med klubben med det første...

Noen av oss mener kanskje at det har blitt litt for stuereint. Ved å ha redaksjonell frihet (som nå) kan man faktisk gå over streken nå og da. Det er liten fare for at det blir brudd mellom klubb og supportere, så skulle gjerne sett litt mer temperatur.

Men vil man endre noe så må man ofte ta i et tak selv, og det har jeg ikke mulighet til selv for øyeblikket.

Comment

Working...
            X