Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Forum Oppgradering

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Forum Oppgradering

I natt vil vi gjøre oppgradering av forumet.

I denne tiden vil forumet være stengt.

Arbeidet vil starte Kl 02:00.

Ikke få angst, vi vil være ferdig før sola står opp.
    Glenn Hillstrand

Ny design på VPN-forumet

VPN har blitt stygt og uoversiktelig. Hvorfor forandre på noe som funker bra?

Comment

Originally posted by enga86 View Post
      VPN har blitt stygt og uoversiktelig. Hvorfor forandre på noe som funker bra?
      Eeehhhh.... VPN? Her snakker vi vel ikke om det?

Comment

Originally posted by Cubbis View Post
        Eeehhhh.... VPN? Her snakker vi vel ikke om det?
        Jeg tror noen prøver å signalisere at den delen av forumet som heter "VPN" (altså VPNs seksjon i Klanens forum) har radikalt endra layout i løpet av nattas mulm og mørke. Og i likhet med et par som allerede har nevnt det; det var en veldig lite heldig endring. Det var bare veldig kårny i IE (som jeg bruker på jobben), men her hjemme, hvor jeg bruker firefox, ble det bare helt håpløst - ca. 40% av skjermbildet brukes ikke - med unntak av faneoversikten rett under banneret, der "Forum"- og "in english"-fanen stikker ut.

Så, til den som har jobbet med endringene og alt sånn; sorry, men dette fungerte ikke for meg - hvorfor endre layouten på en seksjon av et forum? Og hvofor da gjøre det til det verre?
        Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Liker heller ikke den nye VPN-delen nå. Før så var emner jeg hadde lest skrevet med vanlig skrift, mens nye emner eller emner med nye uleste innlegg hadde fet skrift. Selv om jeg nå tar å velger "Marker forumene som lest" så er omtrent alle emnene fortsatt i fet skrift, og det ser ut som jeg ikke har vært innom her på flere måneder :P

Dette er bare pirk, men uansett. Er som regel pirk som irriterer, hehe.

Comment

Jeg joiner hyle-koret!

Er ikke så lenge siden jeg kasta IE på båten og bytta til Firefox så trodde nesten problemet kun lå oss meg, men...
            Fustrert er vel det rette ordet. Alt endrer seg jo på VPN-forumet. Inkludert menyen på venstre side (linkene til undersidene på vpn) hvor alt har midtstilt seg, istedet for å være venstejustert som på vpn.no.
            At overskrift og spesielt nicka til folk blir blåst opp i fet skrift gjør det bare verre.

Det ser også ut til at det flere steder på siden (bl.a "regler for innlegg" nederst til venstre og under "hurtiglenker") har blitt en herlig blanding av norsk og engelsk, men er litt usikker på om det har vært sånn før eller ikke... Dette er ikke no stor sak, men litt irriterende er det...

Comment

I IE så midtstiller forum-delen seg, mens den venstrestiller seg i Firefox (jeg bruker 3.0.4). Tipper det bare er noe css-/html-script-problematikk.

Comment

Før dere oppgraderte pleide leste tråder å være i vanlig skrift mens de uleste var i Fet skrift. Dette var veldig oversiktlig og greit da jeg med en gang så hvilke tråder jeg hadde lest og ikke. Er det mulighet til å få dette tilbake? For dette ble borte etter oppgraderingen.

Comment

Fet Skrift og Ventre justering i Firefox (3.04) skal nå være fikset.
                  Glenn Hillstrand

Comment

Der ja. Nå var det enklere å se hvilke emner som ikke er lest.

Takk til Teng

Comment

Jeg oppdaget at nå som forumet er midstilt (VPN-delen) så er banneret venstrestilt. Sånn skal det vel ikke være?

Comment

Hvilken browser bruker du?

Jeg har testet med IE7, Opera 9.6, Firefox 3.04 uten å få det samme resultat som deg
                        Glenn Hillstrand

Comment

Jeg bruker:
                          Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; nb-NO; rv:1.9.0.4) Gecko/2008102920 Firefox/3.0.4 (.NET CLR 3.5.30729)

Noe som er rart, siden du burde fått samme greia.
                          Jeg kan sende deg et screenshot hvis det er ønskelig?

Comment

Er det noen som tukla litt med noen innstillinger i går ettermiddag/kveld? I VPN-forumet er alle trådnavna i trådoversikten plutselig blitt midtstilte... (Med forbehold om at jeg har slått med alvorlig i huet og ser helt tunnel, da...)
                            Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

I så fall er vi to som har tunnelsyn. Den midtstillinga var bare irriterende...

Comment

Working...
                              X