Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Tilbakemelding om forumet *

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tilbakemelding om forumet *

Ikke ett sekund for tidlig.
    Hvorfor er det så vanskelig å moderere dette forumet?
    Her ender nær sagt annenhver tråd i off-topic diskusjoner, gjerne med drittslenging om egne navngitte spillere.

Dere moderatorer kunne vært mye mer aktive i å holde sakligheten oppe.
    Ikke tillate disse endeløse avsporingene. Og ikke forstår jeg hvorfor dere tillater at man bruker uttrykk som "drittspiller" og "søplespiller" om egne navngitte spillere. Jeg ble selv sensurert for brønnpissing i fjor da jeg skrev om de dårlige testresultatene spillerne leverte for et noen år siden. Uten å nevne navn.

At spillerne våre er hatobjekter hos noen av motstanderne våre må vi tåle, men ikke at de hetses på eget forum. Det skal være takhøyde her inne, jeg har selv ikke problemer med å skrive at feks Lars Iver Strand spilte dårlig (igjen) i kampen mot Lyn på fredag. Det er en type kritikk det selvfølgelig skal være rom for. Men å kreve at man skal selge Berre, fordi man syns han er en drittspiller, det er hetsing. Og slikt behøver man ikke å ha takhøyde for.

Originally posted by usbenga View Post
    Ikke ett sekund for tidlig.
    Hvorfor er det så vanskelig å moderere dette forumet?
    Her ender nær sagt annenhver tråd i off-topic diskusjoner, gjerne med drittslenging om egne navngitte spillere.

Du svarer deg egentlig selv. Skulle vi sletta all dritten mot egne spillere og andre figurer ville det ikke vært mye forum igjen. Sletter vi for mye er vi nazier og sletter vi for lite så er det feil. Vi har lagt oss på en linje hvor vi tar det groveste, men hvis noen vil si "Berre er ræva" så har vi latt det gå.

Sammenligner man vårt forum med andre TL-klubber ser man lett at vi henger litt bak - i hvert fall i volum, men sannsynligvis i kvalitet og. Så det kan kanskje være en idé å gå gjennom dette forumet og muligens gjøre noen drastiske endringer?

Comment

Takk for hurtig svar!

I disse dager er man jo svært opptatt av kvantitet, så det er sikkert ikke populært å prøve å heve kvaliteten akkurat nå.
      Jeg tror bare at hvis man lar det gå for langt, hvis det blir altfor søplete, så mister mange interessen.

Selvfølgelig er det vanskelig å sette en synlig grense for hva som skal være tillatt, men mitt inntrykk er at det i de siste måneder har blitt rom for mye mer drittslenging enn det har vært før.

Jeg har jo tilkjennegitt min lille bekymring mht redaktøransvaret på forumet, men hvis overdragelsen av det har ført til det motsatte, at dere moderatorer tillater mer enn før, kanskje av frykt for kritikken som naturlig vil kunne komme om at man er i klubbens lomme, så er det veldig synd.

Nå er det bare en tanke fra min side, det er slett ikke sikkert at det har noen rot i virkeligheten.

Men det dere med letthet kunne gjøre noe med er på et tidlig tidspunkt å komme med en advarsel hvis tråden beveger seg bort fra temaet. Nå sklir det helt ut og så plutselig stenges, flyttes eller slettes en tråd - uten forvarsel.
      Jeg opplever det som mer nazi å stoppe tråder enn å fjerne hetsinnlegg.
      Last edited by usbenga; 24.02.2009, 09:56. Reason: skrivefeil

Comment

Jeg opplever at forumet har beveget seg i negativ retning. Dette gjør det slitsomt og lite inspirerende å moderere. Hva som kom først av høna og egget er vanskelig å si, men jeg merker jeg leser langt mindre her enn jeg gjorde tidligere.
        Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by usbenga View Post
          Jeg har jo tilkjennegitt min lille bekymring mht redaktøransvaret på forumet, men hvis overdragelsen av det har ført til det motsatte, at dere moderatorer tillater mer enn før, kanskje av frykt for kritikken som naturlig vil kunne komme om at man er i klubbens lomme, så er det veldig synd.

Skjønner at mange reagerer på redaktøransvaret (høres ut som noe jeg kunne gjort hadde jeg ikke vært moderator). Men jeg kan forsikre alle om at det ikke har noe som helst med kvaliteten på modereringen nå å gjøre. Tipper det heller går på motivasjon enn noe som helst annet.

Comment

Når mange av "de kuleste gutta" lar vær å skrive og det sprer seg at det ikke er spesiellt "riktig" å bruke forumet, blir resultatet selvsagt et dårligere forum. Selv føler jeg at det skinner tydelig gjennom fra de indre kretsene, at det er lite politisk korrekt å skrive mye på forumet. Er det kanskje dette som gjør at trafikken på vårt forum er så liten i forhold til mange andre klubber? Er man tjent med det?
            Seriemester 2005

Comment

Her vil jeg påpeke en liten ting. Det kan være at man føler man bør skrive noe, jeg gjør ofte det, men jeg har ikke så mye konstruktivt å komme med i selve debatten. Da blir det gjerne til at jeg tar meg selv i det, og dropper hele innlegget.

Det er nok flere enn meg som tenker det samme (og flere som kanskje burde tenkt det).

Comment

Originally posted by Reflektor View Post
                Når mange av "de kuleste gutta" lar vær å skrive og det sprer seg at det ikke er spesiellt "riktig" å bruke forumet, blir resultatet selvsagt et dårligere forum. Selv føler jeg at det skinner tydelig gjennom fra de indre kretsene, at det er lite politisk korrekt å skrive mye på forumet. Er det kanskje dette som gjør at trafikken på vårt forum er så liten i forhold til mange andre klubber? Er man tjent med det?
                Tro ikke det har så mye med hva "de kuleste gutta" mener er rett.

Et av problemene med forum og debatter generelt, er jo at de som skriker høyest (les: skriver masse piss), gjerne drukner de mer seriøse innleggene.
                Til slutt gir de mer seriøse opp skrivingen, og skrikhalsene vinner enda mer terreng.

Tror noe av det samme skjer i forhold til oss moderatorer.
                Du blir i perioder gal av å måtte forholde deg til mye av pisset som skrives.
                Det er minst støy og arbeid knyttet til å kun ta det groveste, og det er kanskje dette som skjer...
                For øvrig er vi også utenfor sesong nå, og det er alltid forholdsmessig mer vås som skrives off-season.
                Selv er jeg heller ikke så sikker på om det er så mye verre nå enn tidligere.

Personlig kunne jeg uten problemer fjerna halvparten av innleggene som skrives her, men det hadde vært enkelt - og rett - å anklage meg for sensur.

Noen ganger drømmer jeg om en funksjon der hver ordinære bruker kun har mulighet til å skrive to eller tre innlegg per dag...

Comment

Originally posted by Raniets View Post

(...)

Noen ganger drømmer jeg om en funksjon der hver ordinære bruker kun har mulighet til å skrive to eller tre innlegg per dag...
                  Det hadde vært litt bra og litt kjedelig det, ja...

Men jeg tror kanskje vi kunne fått færre meningsløse innlegg hvis vi fikk en sånn tommel opp/ned funksjon på innlegg, sånn at det under innlegg stod "disse er enige" og "disse er uenige". Så kunne de som bare er uenige har tenkt til å skrive "Er du helt dust i hue?" heller trykke på knappen, mens folk med noe vettugt å si, og ordentlige argumenter for/mot skrevet ett innlegg.

Comment

Working...
                  X