Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Landslagets spillestil [avlegger av Fellah for Marokko-tråd]

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Landslagets spillestil [avlegger av Fellah for Marokko-tråd]

Originally posted by Flem View Post
    Midtbanespiller for det norske landslaget under Drillo? Nei fy faan sier jeg.
    Greit han oppnår resultater, men han bringer ikke norsk fotball videre.
    Med Drillo som landslagssjef, vil norsk fotball alltid forbli en parentes.
    Ønsker Fellah å SPILLE fotball for et landslag, velg for guds skyld noe annet enn Drillo.
    Ja, fordi Norge var jo som en stormakt å regne alle de årene Drillo ikke var landslagssjef.

Originally posted by Jørn View Post
    Ja, fordi Norge var jo som en stormakt å regne alle de årene Drillo ikke var landslagssjef.
    Det er jo ikke det jeg sier.
    Drillo sin fotballfilosofi slik jeg forstår den, og har fått med meg gjennom utallige lidelser, hjelper ikke norsk fotball framover.
    Drillo tenker kun på resultater, ikke å utvikle norsk fotball.
    Nå blir dette en stor avsporing, men Drillo og hans filosofi må ut av norsk fotball om vi skal kunne utvikle oss videre som SPILLERE.

Nei kos deg med kokkoslandslagsfotball Jørn, det er kanskje kledelig for deg, og det kan værra ok på kort sikt for å sikre seg poeng. På lang sikt? Neppe.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Midtbanespiller for det norske landslaget under Drillo? Nei fy faan sier jeg.
      Greit han oppnår resultater, men han bringer ikke norsk fotball videre.
      Ønsker Fellah å SPILLE fotball for et landslag, velg for guds skyld noe annet enn Drillo.
      Hyll, Hyll Tor Røste Fossen og Tord Grip for alt de fikk til med landslaget!! Og ikke minst alle de fantastiske spillerne av verdensklasse de fikk fram!

Comment

Det er jo ikke det jeg sier.
        Drillo sin fotballfilosofi slik jeg forstår den, og har fått med meg gjennom utallige lidelser, hjelper ikke norsk fotball framover.
        Drillo tenker kun på resultater, ikke å utvikle norsk fotball.
        Nå blir dette en stor avsporing, men Drillo og hans filosofi må ut av norsk fotball om vi skal kunne utvikle oss videre som SPILLERE.

Nei kos deg med kokkoslandslagsfotball Jørn, det er kanskje kledelig for deg, og det kan værra ok på kort sikt for å sikre seg poeng. På lang sikt? Neppe.
        Enig at dette blir en avsporing, men vi har aldri hatt bedre spillere enn under forrige periode under Drillo, og det er ikke Drillo som utvikler fotballspillere; det skjer på klubbnivå. Dessuten må vi få spillere ut i Europa for at de skal utvikle seg videre, og jaggu gikk ikke fotballeksporten opp etter at landslaget begynte å vinne kamper igjen.

Jeg koser meg med seiere. Det er ganske kledelig for meg.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
          Hyll, Hyll Tor Røste Fossen og Tord Grip for alt de fikk til med landslaget!! Og ikke minst alle de fantastiske spillerne av verdensklasse de fikk fram!
          Hehe, den gang var vi fjellaper med nisseluer og ingen forventet noe av oss.
          Så kom Drillo inn og førte landslaget fram med en rekke seire - all ære for det.
          Feilen ble gjort da "alle" klubblag skulle innføre en mengde styrketrening og mer løpskapasitet, istedenfor å knulle en fotball 24/7.
          Etter det Drillo gjorde i sin første tid som langslagstrener, har han ikke videreutviklet en dritt.
          Se på eksporten av norske spillere nå - det er jammen ikke mer enn Røste Fossen og Grip fikk i sin tid, og det er hva jeg snakker om.
          Fortsatt skal en midtbanespiller på landslaget ha styrke i løpskapasitet og gjenvinning.
          Navngi en kreativ midtbanespiller på landslaget? Jo, det finnes faktisk i Norge.
          Det må være trist å spille på midten når arbeidsoppgavene er å ødelegge for andre.

Nå svarer jeg litt til Jørn også, og ja, jeg er klar over at Drillo ikke skal utvikle klubfotballen, men i lille nisselandet Norge, er faktisk landslaget flaggskipet og "fasiten" på hvordan vi skal gjøre ting.

La oss legge landslagsfotball dødt, det suger allikevel.

Spill for Marokko Fellah, hvis du kan det.
          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Midtbanespiller for det norske landslaget under Drillo? Nei fy faan sier jeg. Greit han oppnår resultater, men han bringer ikke norsk fotball videre.
            Drillo sin fotballfilosofi slik jeg forstår den, og har fått med meg gjennom utallige lidelser, hjelper ikke norsk fotball framover. Drillo tenker kun på resultater, ikke å utvikle norsk fotball. Nå blir dette en stor avsporing, men Drillo og hans filosofi må ut av norsk fotball om vi skal kunne utvikle oss videre som SPILLERE.

I den første VM kvalifiseringen Drillo ledet Norge vant vi 7 av kampene. Norge vant også 7 kamper i kvalifiseringene til EM/VM i 1992, 1990, 1988, 1986, 1984, 1982 og 1980. Til sammen. Det kaller jeg å bringe norsk fotball videre. I løpet av ”Drilloepoken” har norsk landslagsfotball utviklet seg fra å være marginalt bedre enn Malta og Luxemburg til at man blir skuffa og forbanna når vi ikke kvalifiserer oss til mesterskap. Samtidig har klubbenes prestasjoner i E-cupene bedret seg en del, også hvis man ser bort fra RBK.

Mulig vi er en parentes. Men før 1990 var vi knapt nok et punktum. Hvorvidt norsk fotball klarer å fortsette utviklingen og komme seg opp av bølgedalen gjenstår å se. Om landslagstreneren de to neste årene heter Egil, Ståle eller Eystein tror jeg ikke betyr noe særlig i den sammenhengen.

(nødvendig å legge til at resultatene de siste 22 årene er en konsekvens av at norsk fotball har utviklet seg?)

Comment

ååå... Du tenker på dengang Per Edmund Mordt var vår beste spiller. Han kom seg i alle fall ut i Europa. Satt faktisk på benken til IFK Gøteborg...
              Kommer aldri til himmelen.
              Kommer aldri til hælvete.
              Jeg forblir i skjærsilden.

Comment

Originally posted by Kong Bojan View Post
                ååå... Du tenker på dengang Per Edmund Mordt var vår beste spiller. Han kom seg i alle fall ut i Europa. Satt faktisk på benken til IFK Gøteborg...
                Haha, Mordt var god han, på sitt beste

Comment

ha-ha
                  sant nok. Dengang rula vi big time!!! ALLE lag var redd oss. Verdensklassespillere på alle plasser.....

Comment

Lagoppstilling i en av Mordts siste landskamper (Sveits borte høsten 1985):

Torstvedt (Borussia M);
                    Henriksen (Guingamp), Kojedal (Mulhouse), Hareide (Norwich), Mordt (IFK);
                    Davidsen (VIF), Halvorsen (Borussia M), Ahlsen (FFK), Sundby (LSK);
                    Økland (Racing Club Paris), Thoresen (PSV);
                    Benytta innbyttere: Brandhaug (RBK), Andersen (Nurnberg).
                    Benk: Kanskje Sollied (RBK), Snappern (VIF) og Giske (Nurnberg).

Året etter ble Aas skadefri og Bratseth debuterte. I 87-88 kom blant annet Rekdal, Flo, Mini, E Johnsen, Sørloth, Halle og Fjørtoft.

Ikke verdensklasse på alle plasser, men noen brukbare spillere hadde vi da. Bratseth og Johnsen vant Bundesligaen 4 ganger + E-cup og FA Cup, Torstvedt FA Cup, Hareide sydde 80 sting i hodet på to år i City, Økland og Andersen putta tilsammen 100 mål på to sesonger i Tyskland, Thoresen var kaptein på PSV som vant serien x4 + cupen x1 + E-cup, Borussia M var topp 4 i Bundesliga fem år på rad og ... det holder vel. Mordt vant for øvrig fem seriemesterskap, et cupmesterskap, UEFA-cupen og brant straffe mot Barcelona i semifinalen i serievinnercupen. Så helt ubrukelig var han neppe. I Norge huskes han selvfølgelig best for straffa han banka nesten over tribunen på Nou Camp, du skal faen ikke tro du er noe.

Med disse spillerne vant Norge 3 kvalifiseringskamper og tapte to ganger mot Island i årene 1985, 1986 osv til Drillo tok over i høsten 1990.

Om jeg snart kommer til poenget? Tror egentlig ikke jeg har noe poeng...

Comment

Working...
                    X