Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Gruppe A

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• usbenga
    replied
    Originally posted by usbenga View Post
    Døll gruppe, hviledager for min del, men Russland blir sterke, og Polen tar seg videre som hjemmelag.
    100% feil, gratulerer.

Leave a comment:

• olemartinboy
    replied
    Hehe da gikk mine spådommer (og penger) rakt åt skogen.. Gratulasjoner til Hellas, håper dere vinner hele greia.

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    Det hører også med til historien at Hellas har blitt bortdømt i begge de andre kampene.

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Originally posted by JohnF View Post
    Og resultatet ble altså:

1 Tsjekkia 6
    2 Hellas 4
    3 Russland 4
    4 Polen 2

Bytt Russland med Polen, snu på hodet, og så ser tabellen ut som jeg hadde sett for meg på forhånd...
    Klønete av Rusland, men, men...
    Gratulerer Hellaz-z-z-z-z
    De beviser at lag med 9 forsvarere har fortsatt har mulighter i internasjonal fotball... sukk.

Er det bare krisa i landet, eller er fotballen like kjedelig i hjemlig serie? - siden toppserien der bare hadde 4000 tilskuere i snitt (!!) på kampene sesongen som var? (Kilde Scheie/Drillo på NRK i kveld)
    (PAOK var jo gode, når de slo VIF, men...)

Leave a comment:

• JohnF
    replied
    Og resultatet ble altså:

1 Tsjekkia 6
    2 Hellas 4
    3 Russland 4
    4 Polen 2

Bytt Russland med Polen, snu på hodet, og så ser tabellen ut som jeg hadde sett for meg på forhånd...

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    Originally posted by Ogni M View Post
    Man får ikke bare slettet flere hundre år fra historien ved å "komme seg videre". Jeg vet ikke helt hva skog refererer til når han sier 600 år, men en viktig dato synes å være 1795 da Polen ble delt opp mellom Preussen, Russland og Østerrike og opphørte å eksistere som selvstendig. Og siden 1989 har det bære vært 23 år, så selv dagens 40-åringer husker undertrykkelsen gjennom det Soviet-styrte kommunistiske regime fortsatt godt.
    De har jo utkjempet kriger tilbake til 1400-tallet når de var i samvelde med Litauen. Men det er klart, 1795 var nok en del værre. Uansett er det lett å sitte her på berget og hånle av folk med så mye historisk bagasje, men det er verdt å merke seg at sovjetiske flagg er forbudt i Polen på samme måte som naziflagg er forbudt i Tyskland. Det var en del Sovjet-flagg i det Russiske opptoget.

Det Russiske forbundet har nå også fått en klekkelig bot, og en betinget sekspoengs-straff for neste kvalik.

Leave a comment:

• dikern
    replied
    Man kan sikkert leke smart og akademisere og pakke inn hva som har skjedd med Polen. Eller så kan man gjøre det enkelt og se at de igjennom historien har vært en kasteball mellom mellom stormakter. Landet har blitt delt, flytta, slått sammen, flytta, delt og flytta utallige ganger, og da er det ikke barebare "å komme seg videre".

Ett stort nasjonalt traume i Norge er okkupasjonen fra det tredje riket. Den varte i fem år...

Helt uavhengig av dette så kan det ligge ann til at Polen som gruppetoer møter Tyskland som gruppevinner. Det blir litt av en kvartfinale!

Leave a comment:

• JohnF
    replied
    Originally posted by Ogni M View Post
    Man får ikke bare slettet flere hundre år fra historien ved å "komme seg videre". Jeg vet ikke helt hva skog refererer til når han sier 600 år, men en viktig dato synes å være 1795 da Polen ble delt opp mellom Preussen, Russland og Østerrike og opphørte å eksistere som selvstendig. Og siden 1989 har det bære vært 23 år, så selv dagens 40-åringer husker undertrykkelsen gjennom det Soviet-styrte kommunistiske regime fortsatt godt.
    Det er lett å be folk komme seg videre når du står på utsida og observerer.

Til sammenligning er det nok av folk i Klanen som har et ektefølt anstrengt forhold til xxx (klubben fra de dype skoger) fordi vi ble trukket et poeng og måtte spille i førstedivisjon året etter...

Leave a comment:

• Ogni M
    replied
    Originally posted by nissen View Post
    600 år? I såfall enda bedre grunn til å komme seg videre her i livet....

Leave a comment:

• nissen
    replied
    Originally posted by skog View Post
    Den historien går 600 år tilbake i tid.
    600 år? I såfall enda bedre grunn til å komme seg videre her i livet....

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    Originally posted by nissen View Post
    Herregud. Det er 60 år siden!! Get over it sier nå jeg.
    Forøvring ser gutta på bildet skikkelig tøffe ut....ha-ha...
    60 år? Den historien går 600 år tilbake i tid. Forøvrig var Polen under Sovjetisk satelittstyre til 1989..

Leave a comment:

• nissen
    replied
    Originally posted by skog View Post
    Jeg begynner å bli så jævlig lei av den "åå huff ja dette er bare trist, det er så meningsløst". Jeg skjønner at man er programforpliktet til å fordømme sånt når man er på TV, men må det være så jævlig blindt? Er det ingen i media som har lest noen bøker om europeisk historie og har baller til å i det minste fortelle noe om bakteppet for dette?

Jo faktisk.

http://www.dagbladet.no/2012/06/12/n...2012/22063426/
    Herregud. Det er 60 år siden!! Get over it sier nå jeg.
    Forøvring ser gutta på bildet skikkelig tøffe ut....ha-ha...

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    Jeg begynner å bli så jævlig lei av den "åå huff ja dette er bare trist, det er så meningsløst". Jeg skjønner at man er programforpliktet til å fordømme sånt når man er på TV, men må det være så jævlig blindt? Er det ingen i media som har lest noen bøker om europeisk historie og har baller til å i det minste fortelle noe om bakteppet for dette?

Jo faktisk.

http://www.dagbladet.no/2012/06/12/n...2012/22063426/

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Vold ifbm Polen-Russland

Er litt letta over at det endte uavgjort 1-1 mellom Polen og Russland.
    Ellers kunne det vel lett blitt enda mer av dette?:

http://www.vg.no/sport/fotball/em/20...artid=10050668

Leave a comment:

• dikern
    replied
    Spennende i denne gruppa før den siste kampen! Alle lagene kan i teoriene gå videre. Men det største fjellet har vel Hellas som må slå Russland og samtidig få Tsjekkisk seier over Polen.

Tror nok at Polen og Russland tar seg videre her med Russerne som gruppevinner.

Leave a comment:

Working...
X