Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvem vinner EM?

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvem vinner EM?

Hvem tror du vinner Fotball-EM 2012?
    43
    Ukraina
    0.00%
    0
    Polen
    2.33%
    1
    Spania
    11.63%
    5
    Nederland
    23.26%
    10
    Tyskland
    41.86%
    18
    Italia
    2.33%
    1
    England
    2.33%
    1
    Russland
    9.30%
    4
    Kroatia
    0.00%
    0
    Hellas
    0.00%
    0
    Portugal
    0.00%
    0
    Sverige
    0.00%
    0
    Danmark
    0.00%
    0
    Frankrike
    6.98%
    3
    Tsjekkia
    0.00%
    0
    Irland
    0.00%
    0

The poll is expired.

Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
    [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Nederland får revansje for tapet i VM-finalen. Har spillere som van Persie, van Bommel, van der Vaart, Sneijder og Robben på toppen av karrieren, samt gode keepere.

Comment

Tyskland er inne i en god loop...
      In the beginning the Universe was created.
      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
      - Douglas Adams

Comment

har tradisjonelt problemer med å holde med tyskere, men denne utgaven spilller skikkelig bra fotball. Kan ryke i gruppespillet med litt utur i en marginal gruppe men jeg holder de som favoritter for å vinne hele EM.

Comment

Spania er vel ganske klare favoritter.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
            Spania er vel ganske klare favoritter.
            Ingen har noengang forsvart et EM-gull... Jeg tror Tyskland er den største favoritten, med Russland som en nummer to.

Comment

Hjertet sier Nederland, hjernen sier Tyskland.

Comment

Tror nok Spania vinner
                engaman
                -----------
                Ære Være Enga!!!

Comment

Originally posted by dikern View Post
                  Ingen har noengang forsvart et EM-gull... Jeg tror Tyskland er den største favoritten, med Russland som en nummer to.
                  Det blir litt som Dag Vidar Kristoffersen, Strømsgodset-treneren i 1997-cupfinalen mot oss, som tok ut tomålsscorer Marco Tanasic fordi "det skjer svært sjeldent at en spiller scorer tre mål i en cupfinale så jeg mente det var større sjanse for å sette innpå en annen spiller".

Spania trader hos Betfair til 3,90, mens Tyskland står til 4,20. Nederland er neste lag ut med 8,40. Tror du på Russland så trader dem til 25 ganger penga = kjør på!

Comment

Originally posted by skog View Post
                    Hjertet sier Nederland, hjernen sier Tyskland.
                    Hadde vært moro med gull til Nederland da. :-)
                    Så at Van Basten tror på Russland, men nå er Van Basten en særing. spiller vel knapt russere på de beste russiske laga lenger, og kan knapt navna på noen russere lenger. Langt fram til gode gamle CCCP.

Comment

Russland vant 3-0 over Italia igår, og har en av verdens kanskje 3 beste målvakter i Igor Akinfeev. Aleksandr Kerzakhov fra Zenit er en jævlig bra spiss.

Men troppen dems har omtrent bare spillere fra Russisk liga.

http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Eu..._squads#Russia

Comment

Hvis man ser på hvor de tyske spillerne spiller til daglig så er det jo åtte fra CL-finalist Bayern Munchen, frem fra Bundesligavinner Dortmund pluss en og annen "slenger". Bl.a. Khedira og Özil fra Real Madrid, Podolski og Mertesacker i Arsenal osv.

Spania er laget alle vil ønske å slå litt ekstra igjennom hele turneringa, litt sånn som Vålerenga. Derfor tror jeg det blir for tøft for dem. Likevel er ikke troppen dems til å kimse av den heller... Inieste, Pedro, Xavi, Fabregas og Busquets (+ Valdez som reservekeeper) fra Barca. Iker Casillas i mål, som "bare" har 129(!) landskamper, Albiol, Arbeloa, Ramos og Alonso fra Real Madrid. Noen slengere her og der også, Martinez, Llorente (Ath. Bilbao) og Juanfran (Ath. Madrid) for å nevne noen.

Men, Spania har alltid hatt sånne stjernelag, og kanskje større enn dette. Fremover på banen mangler de jo David Villa. Følger ikke voldsomt med på anglofilisk dollarball men har fått med meg at Torres ikke akkurat har gnistra siden han forlot Athletico Madrid. "Spanskesyken" tror jeg også er innen kort rekkevidde. En rekke fæle kamper mellom de to bærende kreftene i Spania de siste åra kan nok fort sette sitt preg på stallen om det blir litt motgang. Om de derimot får flyten med en god start kan de bli vonde å ta. Likevel er Tyskland min klare favoritt.

Comment

Prøver meg med et langskudd: Frankrike. Har egentlig ikke peiling på hvor de står, men etter fiaskoen i VM for to år siden, tror jeg de har samlet seg og er alltid giftige framover. Håper på Spania dog...
                          Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by skog View Post
                            Russland vant 3-0 over Italia igår, og har en av verdens kanskje 3 beste målvakter i Igor Akinfeev. Aleksandr Kerzakhov fra Zenit er en jævlig bra spiss.

Men troppen dems har omtrent bare spillere fra Russisk liga.

http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Eu..._squads#Russia

Hvis man sammenligner med VM troppen til Spania. Så bestod den av 70% Real M og Barca spillere. De var veldig samspilte under VM.

Nå er jeg usikker hvor god den russiske ligaen er, men når 80% av spillerne er fra 3 lag i den russiske serien kan dette iallefall være gode muligheter for samspilte spillere. Blant annet potensiale for en hel midtbane med bare St. Petersburg spillere

6 MF Roman Shirokov aged 30 Zenit Saint Petersburg
                            7 MF Igor Denisov aged 28 Zenit Saint Petersburg
                            8 MF Konstantin Zyryanov aged 34 Zenit Saint Petersburg
                            10 FW Andrei Arshavin (c) aged 31 Zenit Saint Petersburg
                            11 FW Aleksandr Kerzhakov aged 29 Zenit Saint Petersburg

Vurderer å legge inn en 400 lapp på russerne altså Kjekt med 10.000kr rett før fellesferien
                            Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
                              Hvis man sammenligner med VM troppen til Spania. Så bestod den av 70% Real M og Barca spillere. De var veldig samspilte under VM.

Nå er jeg usikker hvor god den russiske ligaen er, men når 80% av spillerne er fra 3 lag i den russiske serien kan dette iallefall være gode muligheter for samspilte spillere. Blant annet potensiale for en hel midtbane med bare St. Petersburg spillere

6 MF Roman Shirokov aged 30 Zenit Saint Petersburg
                              7 MF Igor Denisov aged 28 Zenit Saint Petersburg
                              8 MF Konstantin Zyryanov aged 34 Zenit Saint Petersburg
                              10 FW Andrei Arshavin (c) aged 31 Zenit Saint Petersburg
                              11 FW Aleksandr Kerzhakov aged 29 Zenit Saint Petersburg

Vurderer å legge inn en 400 lapp på russerne altså Kjekt med 10.000kr rett før fellesferien
                              Alle de gutta er i den rette alderen også. Hvordan kan Zenit ha fem midtbanespillere i landslagsklasse i toppalder? Det er litt utrolig.

Comment

Working...
                              X