Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

VM kvalik Norge - Tyskland 4. september kl. 20:45

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by tordvif View Post
    Tettey er gjerne litt av og på også. Litt enten eller og igår hadde han stein i skoen. Så helt merkelig ut hvordan han prøvde å vende bakover for så å miste ballen gang på gang. En annen som var allergisk mot ballen var Berisha og helt på trynet at han fikk 90 min. Nei, en sånn total formsvikt kan også ha med at spillerene har mistet troen på prosjektet.
    Men det var jo ikke bare i går at Tettey spilte dårlig. Han spilte elendig også mot Hviterussland, så hvorfor han fikk starte mot Tyskland skjønner jeg ingenting av.

Høgmo har tidligere at han kan være en glimrende klubbtrener, men jeg trur rett og slett at han har kjøpt for mange av sine egne blind-positivitets-floskler og at han derfor trur det er lurt å eksperimentere med alt mulig hele tida.
    Spillerintervjuene før Tysklands-kampen viste tydelig en spilergruppe fullstendig blotta for tru på at de kunne ta poeng mot Tyskland. For eksempel ligger det et intervju med landslagskaptein Skjelbred, der han bruker 25 sekunder på å tenke på hvordan de skal kunne slå Tyskland(!). Et hederlig tap mfor verdensmesterne er jo ingen krise, men når spillerne få dager før kamp ikke aner hvordan de skal få et godt resultat, ja da har treneren feila kapitalt i jobben sin. Det gjøres så mange dårlige valg på alle felt, at det blir helt håpløst. Det blir bare mer patetisk og irriterende at Høgmo er så elendig på å ta kritikk i tillegg.

Altså; enig med deg Tordvif

Comment

Originally posted by McCabre View Post
      For eksempel ligger det et intervju med landslagskaptein Skjelbred, der han bruker 25 sekunder på å tenke på hvordan de skal kunne slå Tyskland(!). Et hederlig tap mfor verdensmesterne er jo ingen krise, men når spillerne få dager før kamp ikke aner hvordan de skal få et godt resultat, ja da har treneren feila kapitalt i jobben sin. Det gjøres så mange dårlige valg på alle felt, at det blir helt håpløst. Det blir bare mer patetisk og irriterende at Høgmo er så elendig på å ta kritikk i tillegg.

Altså; enig med deg Tordvif
      Det er bekymringsfullt at spillerne ikke har all verden av tro på at vi kan slå Tyskland. Hvis det er tilfelle så har ikke Høgmo gjort det han skal. Norge pr d.d.så har vi mange talenter, men de trenger muligens noen år på seg. Men det som faktisk er litt krise er at vi har så få midtstoppere.. At vi er så avhengig av Forren, og at vi da stiller med en midtbanespiller som erstatter sier litt. Før hadde vi en flod av gode midtstoppere, men nå produserer vi ingen. Wæhler kunne like godt ha spilt, tror faktisk han kunne gjort en grei figur.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
        Det er bekymringsfullt at spillerne ikke har all verden av tro på at vi kan slå Tyskland.
        I utgangspunket er ikke akkuratt det så veldig bekymringsfullt. Få hadde vell trua på at vi kunne slå de regjerende mesterne og dette ble sett på litt som en bonuskamp. Det som er bekymringsfullt er jo måten vi taper på. Det ser rett og slett ikke ut som spillerene er villig til å følge planen hvis det i det hele tatt var en plan, og det var bare flaut å se på hvordan vi ble rundspilt. Det her var ikke en gjeng som ga alt i 90 min for treneren og nasjonen. Formasjonen 4-5-1 er jo i det minste en formasjon vi skal være gode på, men det der var en fryktelig versjon av 4-5-1 og Drillo satt vel og vrei seg i stolen. Høgmo skulle komme inn med sin revolusjonerende fotball og kompliserte utrykk, men egentlig er det bare en halvdårlig versjon av Drillo sin 4-5-1.

Som Ziggy sier så har vi mange spillere og talenter fra forrige U21 generasjon som befester seg i PL og andre gode klubber, omtrent nå eller om noen år slår de ut i full blomst og da er det synn hvis det er Høgmo som skal forvalte den.

Comment

I utgangspunket er ikke akkuratt det så veldig bekymringsfullt. Få hadde vell trua på at vi kunne slå de regjerende mesterne og dette ble sett på litt som en bonuskamp. Det som er bekymringsfullt er jo måten vi tapere på
          Når du går til en tellende fotballkamp, så må du ha en viss tru på at det kan gå. Hvis du ikke engang klarer å se for deg hvordan det kan skje, så vil du tape 100 av 100 ganger. Du vil aldri bli bedre på noe hvis du ikke en gang klarer å ha en drøm om hvordan du kan ta et steg opp. Resultatet av dette var nettopp det vi så i går; fullstendig sjanseløst.

Hvis Drillo og Eggen hadde sjarm så var det jo nettopp på disse tinga. De visste at de visste noe viktig om fotball, og det skinte gjennom og spillerne forsto det også.

Til å bruke så mange svevende uttrykk, virker Høgmo sjokkerende lite visjonær.

Comment

I utgangspunket er ikke akkuratt det så veldig bekymringsfullt. Få hadde vell trua på at vi kunne slå de regjerende mesterne og dette ble sett på litt som en bonuskamp. Det som er bekymringsfullt er jo måten vi taper på. Det ser rett og slett ikke ut som spillerene er villig til å følge planen hvis det i det hele tatt var en plan, og det var bare flaut å se på hvordan vi ble rundspilt. Det her var ikke en gjeng som ga alt i 90 min for treneren og nasjonen. Formasjonen 4-5-1 er jo i det minste en formasjon vi skal være gode på, men det der var en fryktelig versjon av 4-5-1 og Drillo satt vel og vrei seg i stolen. Høgmo skulle komme inn med sin revolusjonerende fotball og kompliserte utrykk, men egentlig er det bare en halvdårlig versjon av Drillo sin 4-5-1.

Som Ziggy sier så har vi mange spillere og talenter fra forrige U21 generasjon som befester seg i PL og andre gode klubber, omtrent nå eller om noen år slår de ut i full blomst og da er det synn hvis det er Høgmo som skal forvalte den.
            Jeg er litt delt om jeg mener at Høgmo er bra for landslaget eller ikke. Den gangen Drillo fikk fyken(uenig i måten det ble utført på), så synes jeg det var på tide å prøve noe nytt. Norge hadde ballbesittelse-statistikk på nivå med Færøyene, og vi klarte knapt å holde ballen i laget i mer enn to-tre trekk før vi mistet den. For meg ble det en lidelse å se på, så var glad for at vi fikk inn en som sto for en mer possesion-orientert trener.
            Statistikken til Høgmo er ikke bra, men de har valgt å matches tøft i treningskampene. I starten av perioden hans, hadde vi en spisskrise, og Norge spilte egentlig ganske bra i flere av kampene og skapte nok sjanser til å vinne, men det butta en del foran mål. I kvalifiseringen hadde vi 6 seiere, en uavgjort og 3 tap og var på nippet på å kvalifisere oss direkte med europas yngste lag. Noen minutter unna uavgjort borte mot Italia, og en stang-ut kamp hjemme mot Aserbajdsjan satte en stopper for det. Da hadde Høgmo vært en helt, men så kåla han vanvittig med uttaket og taktikken i kampen(e) mot Ungarn, så han ble en idiot istedet.
            Drillo i glansdagene, f eks i kvalikken til 94, så hadde vi kanskje den flaksen vi trengte. Uavgjort i Rotterdam og på Wembley, det var så og si et mirakel at vi fikk med oss poeng derfra. Men Drillo hadde ikke blitt idiot den gangen, for før Drillo så var vi stort sett jumbo i samtlige kvalifiseringer.

Siden Høgmo tok over, så har vi i løpet av denne tiden ihvertfall fått noen brukbare spisser, men mangler fortsatt midtstoppere. Holder i utgangspunktet Tsjekkia som ørliten favoritt foran Norge, men vi klarte å true Kroatia i forrige kvalikk, så det er fullt mulig å slå tilbake og kvalifisere oss på bekostning av Nord Irland og Tsjekkia. Men snubler vi i de to neste kampene mot San Marino og Aserbajdsjan, så skal jeg sjøl stå først i køen og kreve avgangen hans. Går det skeis der, så vil jeg tro vi uansett er ferdig for denne gangen, og da kan NFF vise like stor handlekraft som sist gang de skifta trener.

Comment

Så intervjuet med Rekdal på og div andre eksperter på tv2 sporten igår. Jeg synes det er meget positivt at han ikke står der å ønsker en trener kollega sparket, synes også han reagere veldig bra når han får høre at Jesper Mathisen vil ha han som landslags trener. + i margen til Rekdal!

Comment

Originally posted by kobohem View Post
                Så intervjuet med Rekdal på og div andre eksperter på tv2 sporten igår. Jeg synes det er meget positivt at han ikke står der å ønsker en trener kollega sparket, synes også han reagere veldig bra når han får høre at Jesper Mathisen vil ha han som landslags trener. + i margen til Rekdal!
                haha Ja! Hva disse fotballekspertene mener må man jo bare ta med en klype salt. Det er jo jobben deres å kreve avganger, slik at de har noe å prate om. Ene øyeblikket krever TV2_jesper avgangen til Reka, så lanserer han Rekdal som landslagstrener-kandidat, noen få måneder etterpå. For en ironi!!

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                  haha Ja! Hva disse fotballekspertene mener må man jo bare ta med en klype salt. Det er jo jobben deres å kreve avganger, slik at de har noe å prate om. Ene øyeblikket krever TV2_jesper avgangen til Reka, så lanserer han Rekdal som landslagstrener-kandidat, noen få måneder etterpå. For en ironi!!
                  Mye rart fra "ekspertene", ja, men Jesper Mathiesen er nok blant de aller dårligste synes jeg.

Comment

Working...
                  X